مقالات نرم افزار آموزش مجازی

گیمیفیکیشن چیست و چه کاربردی در آموزش الکترونیکی دارد؟

گیمیفیکیشن

بشر در طول تاریخ بازی های مختلفی را اختراع کرده اند. انسان ها همیشه یک نوع بازی برایشان بسیار پرشور است به عنوان مثال٬ یکی بسکتبال را بسیار دوست دارد٬ یکی شطرنج را و یکی بازی های ویدئویی را. بازی ها قدرت فوق العاده ای دارند و احساسات مختلفی را در افراد ایجاد میکند.  شما درگیر بازی میشوید و میخواهید که بازی را ادامه دهید و در نهایت از نتیجه بازی احساس رضایت پیدا کنید. یک بازی که به درستی طراحی شده باشد میتواند بر انگیزه افراد تاثیر بگذارد و افراد را علاقه مند کند و این اصلی ترین عنصر در یادگیری الکترونیکی است و برای اینکار نیاز به استراتژی های گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی دارید.  

کلاستو با ادوب کانکت، آنلاین برگزار کن!

گیمیفیکیشن چیست؟

بازی سازی یک مفهوم ساده است که می تواند نتایج بزرگی را به همراه داشته باشد. گیمیفیکیشن که در سایر پلتفرم های آموزش آنلاین نیز گنجانده شده است، عناصر بازی ها (مانند امتیازات، سطح بندی و تابلوهای راهنما) را در برمی گیرد و از آنها همزمان برای ایجاد انگیزه و آموزش استفاده می کند.

سایر عناصر بازی در یادگیری عبارتند از:

  • رقابت: دانشپذیران می توانند از طریق بازی با سایر کارکنان رقابت کنند
  • مکانیک بازی: به جای واقعیات و داده های مستقیم، گیمیفیکیشن از یک رویکرد حل مسئله مبتنی بر بازی استفاده می کند
  • داستان: برخی از بازی ها از داستان هایی استفاده می کنند که در طرح آموزش برای کاربر تعبیه شده است

بازی در یادگیری الکترونیکی می تواند به طرز چشمگیری موثر باشد. مطالعه ای در دانشگاه کلرادو نشان داد که کاربران که در یادگیری آنها گیمیفیکیشن نیز مورد توجه بوده، در ارزیابی های یادگیری مبتنی بر توانایی ها و مهارت های واقعی، امتیاز بیشتری کسب کردند.

در آینده ، واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) نیز ممکن است به بخش عادی بازی سازی در تجارت تبدیل شوند. این دو نوع گیمیفیکیشن کاربر را در مکانی کاملاً متفاوت (VR) قرار می دهد یا محیط اطراف خود را تقویت می کند تا شبیه سازی های آموزشی به موقع و در موقعیت های حل مشکل را ارائه دهد. این فرمت ها به شما این امکان را می دهد تا کاربران را بدون نگرانی در مورد ایمنی آنها در شرایط پر مخاطره برای اهداف آموزشی قرار دهید.

گیمیفیکیشن فرآیند استفاده از عناصر بازی، مکانیک بازی و تفکر بازی برای درگیر کردن افراد، ایجاد انگیزه در عمل، ترویج یادگیری یا حل مشکلات است.

( پروفسور کارل کاپ)

آموزش از زمانی که افراد به کتاب های صد کیلویی را با خود حمل می کردند و ارائه های 45 دقیقه ای پاورپوینت را می دیدند، پیشرفت زیادی کرده است. بازی در یادگیری الکترونیکی یکی از راههای پیشرفته برای موثرتر و جذاب تر کردن آموزش است. هدف گیمیفیکیشن در آموزش مدارس٬ تقویت انگیزه فراگیران٬ افزایش علاقه آنها به انجام تکالیف و درک چگونگی استفاده از دانش کسب شده در عمل است.

مدت زیادی است که گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیک و صنعت یادگیری به کار می رود. هیچ چیزی نمی تواند به اندازه یک بازی جذاب باشد...

Gamification، استفاده از نحوه بازی سازی و مکانیزم آن است در زمینه هایی که به بازی ربطی  ندارند که باعث بهبود شرایط کاری و افزایش مشارکت، تعامل و رقابت می شود و استفاده از قوانین بازی به ما کمک می کند تا به اهداف واقع بینانه کسب و کار برسیم. این شیوه های بازی سازی میتواند شامل امتیاز، مدال ها، سکه و.. باشد و از آن در صنایع مختلف مانند بانک ها، کسب و کار ها و آموزش استفاده می شود. از طریق گیمیفیکیشن، وظایف کسل کننده٬ جذاب می شود و وظایف دشوار به وظایف مورد علاقه و ساده تبدیل می شوند. گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی به فراگیران انگیزه میدهد تا یاد بگیرند و دوره خود را تکمیل کنند.


گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی

چرا آموزش الکترونیکی نیاز به تکنیک های gamification دارد؟ بازی ها در هر ژانر و نوعی که باشند، باعث افزایش انگیزه می شوند و انگیزه در آموزش عنصر مهمی است که در هیچ صنعت دیگری این عامل، تا این حد مهم نیست. گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی باعث می شود که یادگیری جذاب و لذت بخش باشد، به طوریکه دانشجویان مایل به بازگشت به دوره آموزشی آنلاین خود میشوند.

 مطالعات صورت گرفته مشخص میکند که فقدان انگیزه عامل اصلی ترک تحصیل فراگیران است. حدود ۱.۲ میلیون دانش آموز هر ساله موفق به فارغ التحصیلی نمی شوند. مطالعات انجام گرفته در سطح دانشگاه نشان داده که تنها ۵۶٪ از دانشجویان، دوره ی کارشناسی را به جای ۴ سال در ۶ سال تمام می کنند و مشخص شده که علت آن در نقایص سیستماتیک در روش آموزش سنتی می باشد.

کاربرد-گیمیفیکیشن-در-آموزش-الکترونیکی
گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی

این یک اصل ثابت شده است که استفاده از گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی منجر به حفظ و تقویت انگیزه فراگیران می شود. به عنوان مثال٬ طراح وبسایت DevHub ٬افزایش قابل توجهی را در استفاده کاربران از سایت مشاهده کرده که از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد رسیده است بنابراین استفاده از گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی میتواند بسیار مفید و تاثیرگذار باشد و مدرسین این روش را تست کرده و نتایج مثبتی را دریافت کرده اند.

اهمیت گیمیفیکیشن در یادگیری آنلاین:

  • به فراگیران انگیزه می دهد
  • تجربیات یادگیری را شخصی می کند
  • روند بازخورد را آسان می کند
  • تلاش های فراگیران را به رسمیت می شناسد
  • راه را برای تسلط هموار می کند

چه چالش هایی را گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی میتواند حل کند؟

بی شک٬ آموزش از راه دور بسیار راحت و مفید است هرچند که چالش هایی را برای غلبه دارد. افراد به راحتی دوره آموزشی را شروع می کنند٬ اما اغلب آنها دوره آموزشی را در نیمه راه ترک می کنند.  گیمیفیکیشن و تولید محتوای الکترونیکی سرگرم کننده میتواند این وضعیت را تغییر دهد. چالش هایی که آموزش الکترونیک با آن روبرو می شود شامل موارد زیر است:

     لذت

مطالعه تئوری ها یا یادگیری بی پایان اطلاعات یک روند بسیار دشوار و دردناک برای بسیاری از فراگیران است، هیچ شادی و احساسات مثبتی را به ارمغان نمی آورد و احتمال در خاطر ماندن محتوای آموزش داده شده٬ نزدیک به صفر است. فراگیر از انجام تکالیف خسته کننده و مطالعه خسته میشود و به سرعت دوره آموزشی را ترک میکند. ایده اصلی گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی این است که شما از حل مسائل بازی گونه و به دست آوردن تجربه خوشحال می شوید. به نظر میرسد که بازی یکی از مهم ترین نیاز های روانی یک فرد را برآورده میکند: حس اعتماد به دانش و تجربه خود، به آنها این احساس را می دهد که آنها بهتر از دیگران کار را انجام داده اند.


انگیزه

به احتمال زیاد٬ فراگیر آزمون ها و تکالیف نوشته شده ای که  بازخورد ارائه نشده را نادیده می گیرد و به تدریج انگیزه را برای ادامه یادگیری را از دست می دهد.در نتیجه٬ این شیوه از آموزش را نمی توان موفقیت آمیز دانست. گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی موجب علاقه مند کردن دانشجویان به دیدن پیشرفتشان در یادگیری می شود به این شکل پس از بازی های آموزشی احساس رضایت و خوشحالی دارند و می خواهند نتیجه را مشاهده کنند. بازخورد و فیدبکی که فراگیران می گیرند بسیار مهم است زیرا به فراگیران کمک می کند تا بدانند چگونه می توانند موفق شوند و راه موفق شدن را به آنها نشان می دهد.


تاثیر منفی

هنگام استفاده از روش های یادگیری استاندارد، ترس و استرس برای رد نشدن، انگیزه دانش آموز را از بین می برد. در نتیجه٬ یادگیرنده تمایلی به یادگیری ندارد و محتوای آموزشی به درستی آموخته نمی شوند. گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی این امکان را می دهد تا استراتژی های مناسبی را برای جلوگیری از اشتباهات و اصلاح آنان اتخاذ کنید. علاوه بر آن، باختن در بازی های آموزشی هیچ تاثیر منفی را بر فراگیران نمی گذارد و چنین یادگیری از اشتباهات بسیار موثر است.

در حال در حاضر بخشی از آموزش از گیمیفیکیشن استفاده شده است. حال می خواهیم روش هایی را برای استفاده از گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی را پیشنهاد دهیم که شاید بسیاری از معلمان از آن نیز استفاده کرده باشند.


استفاده از گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی در نمره دهی

در سیستم آموزش مجازی lms، هر فردی که تمرینی را به درستی انجام دهد یک امتیاز مثبت می گیرد و اگر چند اشتباه در حل تمارین داشته باشد، امتیاز منفی می گیرد. در پایان دوره آموزشی فراگیران به سطح آموزشی بالاتر انتقال پیدا می کنند و عکس نفرات برتر در سامانه آموزش مجازی نمایش داده می شود. استاد دانشگاه ایدیانا، لی شلدون٬ در دوره آموزشی خود از گیمیفیکیشن استفاده کرد بدین شکل که به دانشجویان دیگر نمره نمیداد و سیستم امیتاز دهی را پیاده سازی کرد. نمرات دانشجویان بر اساس تعداد امتیازاتی که تا انتهای دوره کسب کرده اند محاسبه میشود.

گیمیفیکیشن
استفاده از گیمیفیکیشن در نمره دهی

پروفسور شلدون با توجه به نسل امروز و علایقشان، آموزش را به نحوی انجام می دهد که فراگیران با عناصر دوره آشنایی داشته باشند و آنها را به راحتی درک کنند و بدین شکل فراگیران مهارت بیشتری را می توانند کسب کنند. در حقیقت او از گیمیفیکیشن در آموزش بهره میبرد. بنابراین هر آزمونی، برای آنها پاداش است زیرا امتیاز بدست می آورند و دیگر دلهره آور نیست. استفاده از امتیاز ها به مدرسین این امکان را می دهد که در هر دوره آموزشی، مهارت و تجربه کسب کنند و صرفا دروس را به صورت تئوری نیاموزند.


ادغام بازی های آموزشی و گیمیفیکیشن در برنامه درسی

استفاده از بازی ها به دانشجویان این امکان را میدهد که شکست بخورند و پیروز شوند. فراگیران بازی ها را مانند یک ماموریت در نظر می گیرند و آنها می توانند تصمیماتی را که می گیرند را کنترل کنند. بازخورد های لحظه ای و یا پاداش های کوچک در بازی ها، انگیزه هایی هستند که به فراگیران داده می شود.


اضافه کردن رقابت در قالب گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی

یکی دیگر از روش های استفاده از گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی، استفاده از آزمون الکترونیکی و مسابقه بین فراگیران است. استادان دریافته اند که این مسابقات به فراگیران برای یادگیری مطالب، انگیزه می دهد. سلین پیتیچ، معاون آموزش و پرورش در دانشکده اقتصاد دانشگاه ولیفرد لوریر، از مسابقات برای انگیزه بخشی به فراگیران استفاده می کند همچنین این مسابقات، موجب رقابت در بین فراگیران می شود.


پاداش دادن به فراگیران با مدال ها 

گیمیفیکیشن
استفاده از گیمیفیکیشن با مدال دهی

برای هر تکلیف تکمیل شده٬ به فراگیران ٬مدال پاداش دهید. زمانیکه فراگیران فیلم های آموزشی را از طریق سیستم وب کنفرانس تماشا کردند و مسائل را حل کردند٬ نرم افزار e-learning به آنها برای تشویق امیتاز و مدال میدهد.البته ارزش گذاری به این مدال ها مهم است که باعث تشویق و تقویت انگیزه کاربران می شود.


ایده های دیگر

با ایجاد یک سیستم پاداش دهی ٬دانش آموزان به عنوان یک تیم می توانند به مزایای گیمیفیکیشن دست یابند و به همکاری با سایر اعضای دانش آموزان تشویق شوند. به عنوان مثال٬ هدف را قبول شدن ۸۰٪ از فراگیران قرار دهید و زمانیکه یکی از افراد تیم به موفقیت رسیدند به عنوان یک پاداش، به تمام اعضای تیم امتیاز دهید. در این روش فراگیران به جای رقابت، در کنار هم کار می کنند و فراگیران با پیشرفتشان به سایر اعضای تیم کمک می کنند.

از آموزش گیمیفیکیشن در مدارس در تکالیف فراگیران نیز استفاده کنید. پیوند دادن تکالیف به اهداف واقعی دانش آموز، احساس بی معنی بودن و بدون کاربرد بودن تمرینات را از بین می برد. همچنین استفاده از گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی شیوه های بازی٬ حس کنجکاوی را در فراگیران تقویت می کند تا آنها پس از پایان دوره آموزشی، یادگیری را ادامه دهند زیرا مدرسین نمی توانند کل مباحث را در همان چند ساعت تدریس کنند و خود فراگیران ادامه مباحث را می توانند فرا بگیرند.


گیمیفیکیشن در دوره های آموزش آنلاین: چگونه نتایج و خروجی آموزش و یادگیری را به حداکثر برسانیم؟

هیچ چیزی بیشتر از یک بازی جذاب نیست. بازی ها شاید بیشترین جذابیت را برای جوانان در سراسر جهان داشته باشند. دوره های الکترونیکی همراه با بازی وار یا گیمیفیکیشن با استفاده از ذات جذاب بازی ها، نتایج حاصل از آموزش را به حداکثر می رسانند.


گیمیفیکیشن در صنعت آموزش الکترونیکی

گیمیفیکیشن در آموزش مجازی اساسا به استفاده از عناصر مختلف یک بازی، به ویژه بازی های ویدئویی در طراحی محتوای آموزشی و مسیر یادگیری اشاره دارد. در اصل، از مکانیک بازی و عناصر استفاده می کند تا آموزش الکترونیکی را هر چه بیشتر جذاب کند.

عناصر رایج گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیک

گیمیفیکیشن در مورد استفاده از عناصر بازی در دوره آموزش الکترونیکی است. اما، این عناصر بازی کلیدی که برای تولید آموزش مجازی استفاده می شوند، چه هستند؟ عناصر رایج را در ادامه آورده ام، البته کل عناصر محدود به همین چند مورد نمی شوند.

  • مکانیسم امتیاز/مدال ها/ جوایز

در راستای گیمیفیکیشن در آموزش، برای برخی از رفتارها به یادگیرنده ها پاداش بدهید.

  • سطوح

گیمیفیکیشن می تواند برای ارائه آموزشی به شیوه ای متناوب، بر اساس مفاهیمی که قبلا ارائه شده است مورد استفاده قرار گیرد.

  • صفحه اعلان نتایج/تحقیق و ماموریت

گیمیفیکیشن دانش آموزان را قادر می سازد تا مسیر خود را انتخاب کنند و سرعت یادگیری آن ها را افزایش می دهد.

استفاده از عناصر گیمیفیکیشن چگونه آموزش الکترونیک را جذاب تر و تعاملی تر می کند؟

ماهیت بازی ها چه در دنیای آموزش و یادگیری و چه در هر زمینه دیگری جذب کاربران است. نکات زیر را برای آماده کردن یک اموزش الکترونیک جذاب تر با استفاده از عناصر گیمیفیکیشن در نظر داشته باشید:

  • از مکانیزم نمره مستمری استفاده کنید تا انگیزه ای باشد که دانش آموزان محتواهای آموزش را مطالعه کنند.

از پاداش به صورت بازخورد فوری استفاده کنید و یاد گیرنده را نسبت به یادگیری مشتاق تر نگه دارید.  


اشتباهات گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی

فکر نکنید که گیمیفیکیشن برای هر زمینه ای استفاده میشود و راه حل کلی است. مطمئنا٬ به دستیابی به اهداف کمک می کند، اما استفاده نامناسب از گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی مسیر مستقیمی برای فراگیران به سوی ناامیدی است. حال می خواهیم رایج ترین اشتباهات را در استفاده از گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی را مرور کنیم:

علی رغم همه مزایایی که استفاده از گیمیفیکیشن برای آموزش و یادگیری دارد، محققان محدودیت ها و معایب احتمالی نیز برای آن مطرح کرده اند. آن ها می گویند که gamification سرعت در یادگیری و بازخورد فوری ایجاد می کند. این ممکن است در "توجه" دانش پذیران مشکل ایجاد می کند. اشتباهات گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی: اهدای جایزه برای هیچ کاری


اشتباهات گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی: تاثیر منفی روی توجه

همانطور که گفته شد، جوایز مجازی یک روش ساده و عملاً رایگان برای دادن انگیزه غیر مستقیم به دانش آموزان است. جایزه های مختلف در قالب مدالها یا امتیازها هیجان را به فرایند یادگیری اضافه میکند. در عین حال، این روش انگیزشی توانایی بسیار زیادی را در درک نکردن موضوع درسی دارد. ایده آل این است که مدالها تنها برای قبول شدن داده شود یعنی برای یک دستاورد برای تمام فراگیران جایزه داده نشود.


اشتباهات گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی: استراتژی نامناسب

مشکل دیگر این است که طراحی استراتژی گیمیفیکیشن آسان نیست. یک استراتژی ناکارآمد ممکن است موجب تاثیر منفی روی نتایج یادگیری باشد و موجب سرخوردگی دانش آموزان شد. حتی جذاب ترین بازی دیر یا زود خسته کننده می شود. با پیاده سازی مناسب، گیمیفیکیشن به ویژگی مشترک و صحیح یادگیری تبدیل می شود.


اشتباهات گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی: تمرکز بر روی رقابت

البته٬ رقابت نقش بزرگی را در گیمیفیکیشن دارد. رقابت٬ یکی از عناصر اصلی در استراتژی های گیمیفیکیشن است٬ با این وجود مهم است که جنبه های دیگر از قبیل تلاش های مثبت، همکاری و کار گروهی را از دست ندهید. برای ازدست ندادن مخطبین خود، هدف گیمیفیکیشن تنها نباید در رقابت باشد بلکه به مشارکت دانش آموزان نیز باید توجه کنند.


گیمیفیکیشن در دوره های آموزش آنلاین: چگونه نتایج و خروجی آموزش و یادگیری را به حداکثر برسانیم؟

هیچ چیزی بیشتر از یک بازی جذاب نیست. بازی ها شاید بیشترین جذابیت را برای جوانان در سراسر جهان داشته باشند. دوره های الکترونیکی همراه با بازی وار یا گیمیفیکیشن با استفاده از ذات جذاب بازی ها، نتایج حاصل از آموزش را به حداکثر می رسانند.


گیمیفیکیشن در صنعت آموزش الکترونیکی

گیمیفیکیشن در اموزش مجازی اساسا به استفاده از عناصر مختلف یک بازی، به ویژه بازی های ویدئویی در طراحی محتوای آموزشی و مسیر یادگیری اشاره دارد. در اصل، از مکانیک بازی و عناصر استفاده می کند تا آموزش الکترونیکی را هر چه بیشتر جذاب کند.


عناصر رایج گیمیفیکیشن در اموزش مجازی

گیمیفیکیشن در مورد استفاده از عناصر بازی در دوره آموزش الکترونیکی است. اما، این عناصر بازی کلیدی که برای تولید آموزش مجازی استفاده می شوند، چه هستند؟ عناصر رایج را در ادامه آورده ام، البته کل عناصر محدود به همین چند مورد نمی شوند.

  • مکانیسم امتیاز/مدال ها/ جوایز

برای برخی از رفتارها به یادگیرنده ها پاداش بدهید.

  • سطوح

می تواند برای ارائه آموزشی به شیوه ای متناوب، بر اساس مفاهیمی که قبلا ارائه شده است مورد استفاده قرار گیرد.

  • صفحه اعلان نتایج/تحقیق و ماموریت

دانش آموزان را قادر می سازد تا مسیر خود را انتخاب کنند و سرعت یادگیری آن ها را افزایش می دهد.

استفاده از عناصر گیمیفیکیشن چگونه آموزش الکترونیک را جذاب تر و تعاملی تر می کند؟

ماهیت بازی ها چه در زمینه آموزش و یادگیری و چه در هر زمینه دیگری جذب کاربران است. نکات زیر را برای آماده کردن یک اموزش الکترونیک جذاب تر با استفاده از عناصر گیمیفیکیشن در نظر داشته باشید:

  • از مکانیزم نمره مستمری استفاده کنید تا انگیزه ای باشد که دانش آموزان محتواهای آموزش را مطالعه کنند.
  • از پاداش به صورت بازخورد فوری استفاده کنید و یاد گیرنده را نسبت به یادگیری مشتاق تر نگه دارید.
  • از خطوط زندگی استفاده کنید تا به دانشپذیر ها برای خطر کردن آزادی عمل دهید، به طوری که بدون ترس از باختن و از دست دادن، راه های مختلف را آزمایش کند.
  • برای امتیاز دهی بازی از سطوح مختلف استفاده کنید تا احساس موفقیت را برای دانش پذیرهای خود هدیه دهید.
  • استفاده از مدال برای تشخیص عملکرد خوب و انگیزه دادن برای انجام بهتر تکالیف.
  • برای ایجاد هیجان و تحریک اضطراب و تفکر استراتژیک از تایمر استفاده کنید.
  • از سناریوی شاخه ای استفاده کنید تا دانشپذیرها فرصت امتحان کردن موارد مختلف و اشتباه کردن را داشته باشند. همانطور که می دانید آن ها از اشتباه هایی که می کنند یاد می گیرند.


مزایای گیمیفیکیشن برای یادگیری الکترونیکی

  • بهبود تجربه کاربری

گیمیفیکیشن باعث می شود که یادگیرنده در طول یادگیری سرگرم شود و سطح تعامل را بالا می برد.

  • محیط یادگیری بهتر

محتوای آموزشی تولید شده برای اموزش الکترونیک، محیط تاثیرگذار و جذابی دارد. این کمک می کند تا دانش آموزان بدون ترس از مسئله ها و مهارت های دشوار و بدون ترس از دست دادن، یاد بگیرند.

  • دادن بازخورد فوری

گیمیفیکیشن بازخورد فوری می دهد، به طوری که دانش آموزان از جایی که قرار دارند و جایی که باید به آن برسند تصویری واضح  دارند.

  • تغییر تغییرات رفتاری

استفاده از نقاط، مدال ها و مدیران قطعا هم آموزش و هم یادگیری را جذاب و شگفت انگیز می کند. گیمیفیکیشن بستر اجرای این مزایا را دارد.  

  • می تواند برای انواع آموزش و یادگیری های متنوع استفاده کرد

گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیک می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا به بسیاری از نیازهای آموزش و یادگیری پاسخ دهد. این آموزش ها به نوع خاصی محدود نمی شود. آموزش کارکنان جدید، آموزش محصول، آموزش فروش، آموزش پشتیبانی از مشتری، آموزش مهارت های نرم افزاری، آموزش تطبیق با قوانین و غیره

مشاوره رایگان بگیرید
نظرات کاربران
محمد طاهری

گیمیفیکیشن در آموزش مدارس به خوبی جای گرفته

0 1

مروارید

پافکو دوره آموزشی گیمیفیکیشن هم برگزار می کند؟

0 0

خورسند

گیمیفیکیشن در آموزش مدارس تا چه حد تاثیر داره؟

0 0

رمضانی

گیمیفیکیشن در آموزش مدارس ابتدایی بسیار موثره

1 0

زارعی

گیمیفیکیشن یکی از بهترین روشهای آموزش مجازیه به خصوص برای آموزش بچه ها

1 0

نهاد

برای آموزش مجازی چطور میتونیم گیمیفیکیشن رو اجرا کنیم؟

3 0

عاقله

محتوای سایتتون در زمینه تکنولوژی آموزشی بی نظیره، لطفا در زمینه نرم افزارهای آموزش مجازی مبتنی بر ابر مطلب منتشر کنید.
ممنون

1 1

نادر

سلام
آموزش در قالب بازی یکی از بهترین و جذابترین روشهای آموزش است حال اگر با آموزش مجازی هم ترکیب بشه نورعلی نور میشه
از مقاله بروز سایتتان ممنونم من یکی از خوانده های پروپا قرص مقلاتتان هستم که در رشته تکنولوژی آموزشی فعالیت می کنم❤

2 1

رحیم نوری

استفاده از گیمیفیکشن در آموزش الکترونیکی به نظرم تاثیر خیلی زیادی در آموزش به کودکان و حتی بقیه افراد است.

3 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید