مقالات نرم افزار آموزشگاه

آموزشگاه آنلاین چیست؟ مزایا و معایب آموزشگاه آنلاین

مزایا و معایب آموزشگاه آنلاین
یادگیری آنلاین و آموزشگاه آنلاین به یکی از گزینه‌های رایج در آموزش تبدیل شده است. بسیاری از دانش‌آموزان، کلاس‌های خود را به صورت آنلاین سپری مي‌كنند. برخي از آن‌ها نيز كلاس‌ها را به صورت يادگيري تركيبي –بعضي كلاس‌ها به صورت حضوري و بعضي كلاس مجازي – مي‌گذرانند. همچنين يك آموزشگاه آنلاين اين امكان را دارد كه  در قالب برنامه‌هاي آموزش تركيبي،‌ يك كلاس هم‌زمان به دو صورت حضوري و مجازي برگزار كند. از نرم افزارهاي برگزاري جلسه مجازي، مانند ادوبی کانکت، براي اين منظور مي‌توانند استفاده کنند.

با ادوبی کانکت، کلاس آنلاین برگزار کن

همراه با تست رایگان

آموزشگاه آنلاین چیست؟

آموزشگاه های آنلاین، کلاس های خود را به صورت مجازی ارائه می‌دهند، به طوریکه دانش‌پذیران می‌توانند از خانه، کتابخانه، کافی‌شاپ یا هر جای دیگری که دارای اتصال اینترنت باشد، شرکت کنند. معلم‌ها و مدرس‌های یک آموزشگاه آنلاین نیز از راه دور کار می‌کنند. دوره‌های آموزشی در آموزشگاه آنلاین، یک برنامه درسی ساختاری دارند که دانش‌آموزان و دانشجویان باید آن را دنبال کنند. یک آموزشگاه آنلاین می‌تواند اختیار حضور فیزیکی يا حضور آنلاين در کلاس درس را به خود دانش‌پذیر بسپارد و به این طریق آموزش ترکیبی اجرا کند.

 آموزش آنلاين‌، آموزش از راه دور نيز ناميده مي‌شود. احتمال دارد آموزشگاه آنلاين را نيز با نام‌هاي ديگري چون مدرسه آنلاين، مدرسه يا آموزشگاه مجازي يا آموزشگاه يا مدرسه سايبري نيز شناخته شده باشيد.

آموزشگاه آنلاين مي‌تواند گزينه مناسبي براي كودكان با شرايط خاص و استثنايي باشد. انتخاب كلاس‌هاي آنلاين مخصوصا براي دانش‌آموزاني كه از به هر دليلي از مدرسه رفتن خسته و زده شده‌اند، مفید است.

اما همه دانش‌پذیران امکانات یا پشتیبانی لازم برای شرکت در دوره های آنلاین و آموزشگاه آنلاین را ندارند. دانش‌پذیران در آموزشگاه هاي آنلاين معمولا در بازه‌ی زمانی کوتاه‌تری فارغ‌التحصیل می‌شوند.

یک روز معمولیِ یک دانش‌آموز در آموزشگاه آنلاین چگونه است؟

خب! باید بپذیریم که بچه‌هايي كه تمام وقت به مدرسه آنلاين مي‌رفتند،‌ اكنون ديگر روزانه چندين ساعت را در مقابل كامپیوتر می‌گذرانند. دروس آنلاین یا "ماژول‌ها" شامل سخنرانی‌های ویدئویی و آزمون های آنلاین کوتاه است. برخی از جلسات به صورت جلسه آنلاین برگزار می‌شوند و دانش‌آموزان همگی در لحظه در آن حضور دارند. دانش‌آموزان به طور مستقل با این ماژول‌های یادگیری الکترونیکی کار می‌کنند، و آزمون‌ها به ارزیابی اینکه آیا برای رفتن به درس بعدی آماده هستند یا نه کمک می‌کند.

دوره های آموزش آنلاین، ممکن است شامل برخی از فعالیت‌های آفلاین مانند پر کردن کاربرگ‌ها یا انجام آزمایش‌های عملی نیز باشد. حتی ممکن است برخی از فعالیت‌های گروهی را نیز داشته باشد. انجام کار گروهی در سیستم‌هایی چون سامانه مدیریت یادگیری به سادگی امکان‌پذیر است، البته دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از برخی امکانات گوگل مانند گوگل داک نیز روی یک فایل کار گروهی انجام دهند. همچنین در کلاس مجازی ادوبی کانکت، امکان تنظیم زیرکلاس ها را دارید. این زیر کلاس ها که در نرم افزار ادوب کانکت با نام Breakroom شناخته می‌شوند، برای تقسیم کلاس به چند گروه و انجام کارهای تیمی اختصاص دارد.

آموزشگاه انلاین

آموزشگاه آنلاین چیست؟

آیا در یک آموزشگاه آنلاین، دانش‌آموزان با سرعت خودشان تحصیل می‌کنند؟

اغلب آموزشگاه های آنلاین، ادعا می‌کنند که دانش‌آموزان خود استقلال بیشتری می‌دهند و به آن‌ها اجازه می‌دهند با سرعت خودشان به یادگیری و تحصیل بپردازند. درست است که برخی از برنامه‌های آنلاین در بخش آموزش و یادگیری شخصی‌سازی شده، شروع به پیشرفت کرده‌اند، اما این مسئله اهمیت دارد که بفهمید دانش‌آموزانتان برای تسلط بر مهارت‌ها و انجام تکالیف، چقدر وقت دارند.

بسیاری از برنامه های آموزش آنلاین، دانش‌آموزان را وادار می‌کنند که تعداد معینی از بخش‌ها یا ماژول‌های آموزش آنلاین را در مدت زمان مشخصی مانند یک هفته به اتمام برسانند. این بایدها و الزامات، باعث ایجاد مشکل برای آن دسته از دانش‌آموزانی می‌شود که به هر دلیلی سرعت یادگیری پایینی دارند.

والدین در تحصیل یک دانش‌آموز در آموزشگاه آنلاین، چه نقشی بازی می‌کنند؟

یادگیری آنلاین در یک آموزشگاه آنلاین، معنای دقیقا مشابهی با آموزش در خانه (homeschooling) ندارد، اما والدینِ دانش‌آموزانِ آنلاین باید آمادگی لازم را داشته باشند، چون نیاز است که در تحصیل فرزند خود در خانه، نقش فعالی داشته باشند.

بسیاری از مدارس آنلاین، انتظار دارند والدین نقش "راهنمای یادگیری" دانش‌آموزان را به عهده بگیرند. درگیر شدن والدین، به ویژه برای کودکان دارای معلولیت اهمیت زیادی دارد. در بیان نقش والدین در یادگیری آنلاین دانش‌آموزان به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • درک نیازهای آموزشی خاص فرزندشان
  • شناسایی چالش‌هایی مانند موانع برنامه درسی آنلاین
  • تعامل با کارکنان مدرسه
  • مداخله
  • فراهم کردن شرایطی که فرزندشان در طول روز بتواند 4 تا 6 ساعت در درس های آنلاین شرکت کند.

محققان بر این باورند که دانش‌آموزانِ آنلاین بیشتر از دانش‌آموزان در مدارس سنتی با مهارت‌های مدیریت زمان دست‌و پنجه نرم می‌کنند. شرکت در کلاس های آموزشگاه آنلاین می‌تواند مهارت‌های اجرایی دانش‌آموزان را بهبود دهد. البته همین مسائل باعث می‌شوند که یادگیری آنلاین برای بعضی از دانش‌آموزان مشکل باشد.

مسئله‌ی دیگری که والدین در زمینه با تحصیل فرزند خود در یک آموزشگاه آنلاین را دارند، مسئله یادگیری مهارت‌های اجتماعی و عاطفی است. باید بپذیریم که هر چیز جدیدی، در کنار مزایا، معایبی نیز داشته باشد، در ادامه می‌خواهم به مزایا و معایبی که تحصیل در یک آموزشگاه آنلاین می‌تواند داشته باشد، بپردازم:

سایت lms

ما دانش و بستر لازم را برای افزایش کیفیت آموزش های شما داریم.برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

021-41986 داخلی 116

دریافت مشاوره رایگان

مزایای تحصیل در یک آموزشگاه آنلاین:

  • در آموزش از راه دور، نیازی به سفر و رفت و آمد به محل کلاس‌ها نیست. همین امر در شهرهایی که با مشکل ترافیک مواجه هستند، می‌تواند به نوبه‌ی خودش کمک‌کننده باشد. به همین ترتیب، بیماری‌ها و جراحات جزئی نیز نمی‌توانند فرآیند یادگیری را متوقف کنند، زیرا در آموزش آنلاین، پیش‌نیازهای جسمی بسیار کمتر است.
  • بسیاری از دانش‌آموزانی که دارای شرایط خاصی هستند که حضور در مدرسه فیزیکی را دشوار یا غیرممکن می‌کند، می‌توانند با استفاده از برنامه های آموزش مجازی در آموزشگاه آنلاین به تحصیل بپردازند.
  • برای افراد و خانواده‌هایی که به تمهیدات انعطاف‌پذیری نیاز دارند، ایده‌آل است. البته، آموزش آنلاینِ هم‌زمان، به دلیل وجود تفاوت‌های زمانی و ... می‌تواند محدودیت‌هایی را ایجاد کند.
  • ادغام منابع اینترنتی، کتابخانه‌ی عظیمی از مطالب را فراهم می‌کند و دانشجویان به سرعت در تحقیقات آنلاین مهارت پیدا می‌یابند.
  • در آموزشگاه آنلاین، فرصت و انعطاف‌پذیری بیشتری برای خودآموزان یا دانش‌آموزان مستعدی که به دنبال یادگیری مباحثی فراتر از برنامه‌های درسی استاندارد هستند، وجود دارد. دانش‌آموزانی با ذهن مستقل، افرادی که جاه‌طلبند و مهارت‌های خاص دارند، می‌توانند با استفاده از منابع شبکه‌ای که در آموزش آنلاین در دسترس می‌گیرد، هر چقدر که می‌خواهند در راه پیشرفت قدم بزنند.
  • آموزشگاه‌های آنلاین یک بستر عالی برای رعایت اصلِ برابری انسان‌ها هستند، زیرا سن، شکل ظاهری، جنسیت و سابقه افراد در یادگیری آنلاین تاثیرگذار نیست. البته، می‌توان گروه‌هايي بر اساس توانايي‌هاي شخصي ايجاد كرد.
  • دانشجویان و دانش‌آموزان، در آموزش آنلاین در معرض فرهنگ‌های مختلف قرار می‌گیرند و می‌توانند از این مسئله بهره‌های خوبی ببرند. به عنوان مثال، این امر به درکِ تاریخ، جغرافیا، ادیان و سیاست کمک می‌کند و مهارت‌های اجتماعی را رشد می‌دهد.
  • افراد شاغل یا شاغل يا افرادي كه تعهدات و مسئوليت‌هاي خانوادگي دارند، مي‌توانند از انعطاف‌پذیری آموزش مجازی در راستای ادامه تحصیلشان استفاده کنند.
  • در آموزش های آنلاین ناهمزمان، دانش‌پذیر می‌تواند در زمان‌های آزاد خود، درس بخواند، یاد بگیرد یا تکالیف خود را انجام دهد. بنابراین، این به دانش‌پذیران انعطاف‌پذیری می‌دهد.
  • این‌گونه گفته می‌شود که یادگیری آنلاین، در ارائه‌ی آموزش به تعداد زیادی از افراد، صرف نظر از فاصله فیزیکی بین دانش‌پذیران و اساتید، از آموزش سنتی بسیار موثرتر و کارآمدتر است.
  • برخی تحقیقات نشان می‌دهند که آموزش آنلاین برای یادگیری «مهارت‌های مرتبه بالا مانند همکاری در زمان و مکان و حل مشکلات پیچیده‌ی دنیای واقعی» بهتر از یادگیری در کلاس‌های درس حضوری است.
  • تحصیل در آموزشگاه آنلاین، موجب حذف رفت و آمدِ فیزیکیِ دانش‌آموزان به مدرسه می‌شود.
  • همانطور که طرفداران آموزش و آموزشگاه آنلاین تاکید دارند، این نوع آموزش، مي‌تواند تحصيلِ افرادِ ساكن در مناطق روستايي كه از شهرها و امكانات آن‌ها دور هستند،‌ كمك بسيار زيادي كند.
  • بسیار دیده‌ایم دانش‌آموز، دانشجو یا هر فردِ علاقه‌مند دیگری، تمایل دارد مهارت خاصی را کسب کند و توانایی شرکت در آن را نیز دارد اما آن دوره در مکانی در نزدیکی او ارائه نمی‌شود. شرکت در دوره ‌های مجازی یک آموزشگاه آنلاین، برای او فرصتی برای دنبال کردن آرزوها و علایقش را فراهم می‌کند.
  • آمار نشان می‌دهد که آموزش مجازی برای مدارس مقرون به صرفه است، زیرا اجازه می‌دهد یک معلم در یک کلاس به تعداد دانش‌آموزِ بیشتری نسبت به یک کلاس حضوری آموزش دهد.
  • همچنین، برای دانش‌پذیران نیز، شرکت در آموزشگاه آنلاین هزینه‌ی کمتری نسبت به آموزشگاه حضوری دارد.

اموزشگاه انلاین

مزایا و معایب آموزشگاه آنلاین

برخی از معایب تحصیل در یک آموزشگاه آنلاین:

  • یکی از ايراد‌هایی که به يادگيري آنلاين وارد مي‌كنند اين است كه دانش‌آموزان با مربیان یا هم‌کلاسی‌های خود تعامل و ارتباط ندارند. این مسئله ممکن است به کمبود مهارت‌های اجتماعی منجر شود مگر اینکه با ایجاد گروه‌های آنلاین درسی و شرکت در سایر فعالیت‌های اجتماعی خارج از مدرسه این مسئله جبران شود.
  • چالش دیگری که وجود دارد، حفظ تمرکز در زمان حضور در کلاس مجازی از خانه است. گزارش شده است که بسیاری از دانش‌آموزان هنگام شرکت در جلسات آنلاین، به سختی می‌توانند روی موضوع درس و تکلیفشان متمرکز بمانند.
  • با اینکه غالبا گفته می‌شود هزینه‌های آموزش آنلاین نسبت به آموزش حضوری ارزان‌تر است، اما برخی معتقدند که راه اندازی یک آموزش آنلاین زیاد است.
  • همانطور که مخالفان مدرسه آنلاین و آموزش مجازی نیز همواره تاکید می‌کنند که همه به فن‌آوری‌های دیجیتالی و امکانات حضور در آموزشگاه آنلاین دسترسی ندارند، مگر اینکه کتابخانه‌های محلی یا برنامه‌های اجتماعی آن‌ها امكان دسترسي به كامپیوتر و مواد تحقیقاتی را فراهم کنند.
  • نقد دیگری که منتقدان اعلام کرده کرده‌اند این است که آموزشگاه‌های مجازی نسبتا جدید هستند و هنوز اثربخش بودن آن‌ها به درستی مورد ارزیابی قرار نگرفته است.
  • تحقیقات نشان می‌دهد که، دانش‌آموزانِ آنلاین نسبت به هم‌دوره‌ای های خود در آزمون‌های دولتی عملکرد بدتری دارند.
  • منتقدان خاطر نشان کرده‌اند که پیش آمدن مشکلات ناگهانی و غیرقابل پیش‌بینی در تکنولوژی‌ها امری رایج است.
  • برخی از افرادی که مخالف آموزش مجازی هستند، بر این باورند که به دست آوردن شغل با مدرک یک آموزشگاه آنلاین دشوارتر است. زیرا کارفرمایان بالقوه ممکن است در مورد اعتبار این برنامه‌های آموزش مجازی بدبین باشند.
  • تکالیفی که دانش‌آموزان در آموزش هاي آنلاين ارسال مي‌كنند،‌ ممكن است ارزيابي درستي از توانايي دانش‌آموزان نباشد، زيرا به طور مثال، بسياري از پاسخ‌های تکالیف را می‌توان در اینترنت یافت.

دریافت مشاوره آنلاین
نظرات کاربران
امینی

آموزشگاه انلاین رو باهاش موافقم و به نظرم پیشرفت تو تکنولوژی هست

0 0

امین فتاحی

آموزشگاه انلاین خوب هست به شکلی که گوشی و امکانات خوبی برای درس داشته باشیم

0 0

موسوی

آموزشگاه انلاین کاملا مزیا و معایبش مشخصه انلاین راحت تو خونه میتونی کلاساتو بری معایبش اینه اون لذت حضوری رو نداره دیگه

0 0

حقی

سلام
ایا سیستم شما یک آموزشگاه آنلاین را از صفر تا صد کامل پوشش میدهد؟

1 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید