مقالات نرم افزار آموزش مجازی

به رابط جدید دایرکتوری پلاگین های moodle سلام کنید

پلاگین های moodle

در نرم افزار کلاس مجازی پلاگین های زیادی وجود دارند، این پلاگین های کلاس مجازی یا آنلاین مجموعه ای از ابزارهای منعطف هستند که به کاربران نرم افزار Moodle اجازه می دهند تا ویژگی های سایت خود را گسترش دهند. در moodle.org، فهرست پلاگین‌ها حاوی صدها افزونه است که هر یک از آنها می‌توانند ویژگی‌های عملکرد اصلی Moodle را گسترش دهند.

پلاگین های مودل!

آنها چه هستند و چرا اهمیت دارند؟

پلاگین ها مجموعه ای از ابزارهای منعطف هستند که به کاربران Moodle اجازه می دهند تا ویژگی های سایت خود را گسترش دهند. در moodle.org، فهرست پلاگین‌ها حاوی صدها افزونه است که هر یک از آنها می‌توانند ویژگی‌های عملکرد اصلی Moodle را گسترش دهند.

تا به امروز، 1249 پلاگین برای Moodle موجود است که توسط 692 مشارکت کننده ارسال شده است.

با افزایش روزافزون پلاگین هایی که به طور منظم ارسال می‌شوند، اعضای انجمن و کاربران Moodle ویژگی‌های خاصی را درخواست کرده‌اند که به آنها امکان می‌دهد افزونه‌هایی را که واقعاً به آن‌ها نیاز دارند، پیدا کرده و به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

بنابراین در Moodle HQ، ما پروژه‌ای را شروع به کار کرده‌ایم که هدف آن دستیابی به دو نتیجه مهم است:

1 - رابط کاربری و تجربه کلی دایرکتوری افزونه ها را بهبود بخشد

2 - استفاده از جدیدترین فن آوری و قابلیت‌ها در نسخه‌های اصلی Moodle برای تقویت فهرست پلاگین‌ها

امروز ما خوشحالیم که اولین مرحله از پروژه پلاگین های طولانی مدت Moodle را معرفی می کنیم.

Moodle HQ از طریق تحقیقات اولیه در ظاهر و ظاهر سایت‌های مشابه در سطح جهانی، تجزیه و تحلیل الگوهای پیشنهادی توسعه UI، تا ساخت و آزمایش تعدادی از نمونه‌های اولیه، با اعضای انجمن برای دستیابی به این مهم کار کرده است.

با این رابط جدید، می توانید موارد زیر را از فهرست پلاگین های Moodle انتظار داشته باشید:

یک صفحه ابتدایی مدرن که به شما امکان می دهد کارت افزونه ها را بلافاصله با تغییر فرم فیلتر مشاهده کنید، بنابراین نیازی به بارگیری مجدد کل صفحه نیست.

پلاگین های moodle

توانایی جستجوی افزونه ها بر اساس «هدف» و اینکه آیا می توان از آنها برای ارتباط، ارزیابی، همکاری یا مدیریت استفاده کرد. قابلیت تگ کردن به کاربران Moodle این امکان را می‌دهد تا افزونه مناسب را بر اساس نیازهای خود جستجو و پیدا کنند.

گزینه‌های فیلتر پیشرفته‌تر با استفاده از قسمت‌های جستجوی منطقه و همچنین منوی کشویی «نوع پلاگین» برای اصلاح جستجوی خود برای افزونه مناسب.

نتایج جستجوی دقیق تر و مرتبط تر، که در نتیجه بازنویسی کل موتور جستجوی افزونه ها به روشی کاربرپسند نمایش داده می شود.

و مهمتر از همه، هنگام مرور فهرست پلاگین ها بیشتر لذت میبرید زیرا کاربر پسندتر و دقیق تر است! کمی شبیه به گشت و گذار، زیرا این ویژگی های جدید در فهرست پلاگین ها توسط جدیدترین قابلیت های اصلی Moodle ارائه می شوند.

امروز رابط کاربری جدید دایرکتوری پلاگین های Moodle را امتحان کنید و به گفتگو بپیوندید تا نظر خود را در انجمن ترافیک افزونه ها به ما بگویید.

MathType for TinyMCE (legacy) by WIRIS :

با MathType نمادهای ریاضی را در Moodle تایپ کرده و با دست بنویسید

https://moodle.org/plugins/tinymce_tiny_mce_wiris

Mod Super video :

با ارائه بهینه‌سازی مشاهده ویدیو و تولید سخنرانی ویدیویی کارآمد، تجربه تدریس در Moodle را بهبود می‌بخشد و محیط یادگیری را برای معلمان و دانش‌آموزان غنی می‌کند.

https://moodle.org/plugins/mod_supervideo

Learning Map :

نقشه یادگیری، راهی آسان برای بهبود تجسم فعالیت ها و وضعیت تکمیل آنها در یک دوره مودل فراهم می کند. می توان از آن برای ایجاد آسان فعالیت های وابسته و شخصی سازی مسیرهای یادگیری استفاده کرد.

https://moodle.org/plugins/mod_learningmap

Analytics Graphs :

این قسمت نمودارها را تولید می کند و قصد دارد تصمیمات آموزشی را تسهیل کند. نمودارها دارای قابلیت بزرگنمایی هستند و امکان ارتباط سریع با دانش آموزان از طریق ایمیل را فراهم می کنند.

https://moodle.org/plugins/block_analytics_graphs

نظرات کاربران
سعیدیان

کدوم پلاگین در نرم افزار مودل Moodle بیشترین کاربر رو داره؟

0 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید