مقالات نرم افزار آموزش مجازی

اهمیت مدیریت زمان در یادگیری آنلاین

E-learning

مدیریت موثر زمان هنگام شرکت در یک دوره آنلاین ضروری است، زیرا شما کنترل یادگیری و سرعت خود را در دست دارید.

مدیریت زمان در یادگیری آنلاین:

چرا مدیریت زمان برای دانشجویان در یادگیری آنلاین مهم است؟

صرف نظر از سن، جنسیت، وضعیت کاری یا موارد دیگر، زمان یکی از مهم ترین منابعی است که در اختیار دارید. هر کاری که در طول زندگی خود امیدوارید انجام دهید یا به انجام برسانید مقداری زمان می برد. این مهم به ویژه برای کسانی که امیدوار به مطالعه آنلاین هستند مرتبط است. از آنجایی که شما کنترل یادگیری و سرعت خود را در دست دارید، باید بدانید که چگونه زمان خود را به خوبی مدیریت کنید تا فضای کافی برای دوره های آنلاین و بقیه مسئولیت های خود ایجاد کنید.

چرا دانش آموزان در یادگیری آنلاین به مدیریت زمان نیاز دارند؟

آسان است که یادگیری آنلاین را جدی نگیرید. با یادگیری منظم کلاسی، شما مکان خاصی دارید که باید در یک زمان خاص حضور داشته باشید. اما، یادگیری آنلاین مستلزم آن است که برای مطالعه و گذراندن دروس، زمانی را به تنهایی اختصاص دهید. این مورد نیاز به نظم ، انضباط و درک واقعی در مورد نحوه استفاده عاقلانه از زمان خود در طول روز دارد.

حقیقت این است که زمان درست مانند هر منبع دیگری محدوداست. اگر یاد نگیرید که چگونه زمان خود را عاقلانه مدیریت کنید، نمی توانید کارها را به نحو احسن انجام دهید. ممکن است دستیابی به اهداف خود را از دست بدهید، در اغلب اوقات به اندازه کافی مطالعه نکنید و از درس هایتان خیلی عقب بمانید. حتی اگر آن مشکلات خاص را نداشته باشید، مدیریت زمان به شما کمک می کند تا از استرس دوری کنید و در عین حال به همه موارد رسیدگی کنید.

اگر همیشه آرزو می کنید که ای کاش ساعات بیشتری در روز داشته باشید، نمی دانید تمام وقت شما کجا رفته است، یا از هر کاری که باید انجام دهید احساس استرس دارید، یادگیری مدیریت زمان ممکن است راه حلی برای همه این مشکلات باشد.

آیا کتسی می تواند یاد بگیرد که زمان خود را بهتر مدیریت کند؟

در حالی که برخی از افراد ممکن است به طور طبیعی در سازماندهی زمان خود استعداد داشته باشند، مدیریت زمان مهارتی است که می توان آموزش داد و آموخت. این مورد مانند هر مدیریت منابع دیگری است. در ابتدا باید برای برنامه ریزی و استراتژی استفاده از زمان خود، کمی سرمایه گذاری کنید. اگر سخت کوشید تا این مهارت را به خوبی یاد بگیرید، سرمایه گذاری اندک شما به شما کمک می کند تا با کارایی بیشتر و استرس کمتر، از مزایای عظیمی در یادگیری آنلاین خود بهره مند شوید.

این مفید است که مدیریت زمان را زودتر یاد بگیرید. این مهارت را جدی بگیرید. یادگیری مدیریت زمان می‌تواند شما را در انجام کارهای کلاسی خود کمک کند، به شما کمک کند از ضرب‌الاجل‌های تعیین تکلیف جلوتر بمانید، و زمان اضافی را که نمی‌دانستید برای مطالعه یا استراحت بیشتر دارید، آزاد کنید. این چیزی است که هر کسی در هر نقطه ای از زندگی خود می تواند یاد بگیرد، حتی اگر قبلاً در آن خوب نبوده باشد.

اهمیت مدیریت زمان در یادگیری آنلاین

یادگیری ساده مدیریت زمان

اگر مدیریت زمان یک مهارت است، چگونه آموخته می شود؟ درک مفاهیم اولیه مدیریت زمان آسان است، اما به سختی می توان آن را به طور مداوم در زندگی به کار برد. اگر می خواهید موفق شوید به این منابع ذاتی نیاز دارید:

1-پايداری:

شما باید در استفاده از زمان ثابت قدم باشید. اصرار لازم است تا خود را مجبور کنید که از زمان خود همانطور که برنامه ریزی کرده اید به جای بازگشت به عادت های قدیمی استفاده کنید.

2-تعهد:

بدون تعهد قوی به یادگیری اصول مدیریت زمان، نمی توانید امیدوار باشید که خود را در این مهارت آموزش دهید. مدیریت زمان چیزی نیست که بتوانید کمی درباره آن یاد بگیرید و ادامه دهید. شما باید تمایل داشته باشید که آن را به طور مداوم تمرین کنید تا زمانی که برای شما تبدیل به طبیعت دوم شود.

3-انگیزه:

هدفی را در ذهن خود تعیین کنید که شما را به سمت شیوه های مدیریت زمان بهتر سوق دهد. از موفقیت و تکمیل یادگیری آنلاین خود برای ایجاد انگیزه برای پیشرفت خود استفاده کنید، زیرا موفقیت در یادگیری می تواند یک انگیزه بسیار قوی باشد.

یکی از مسائلی که بسیاری از مردم با آن مواجه می شوند این است که سعی می کنند کارهای زیادی را در یک زمان انجام دهند. از آنجایی که مدیریت زمان یک مفهوم بسیار اساسی است که درک آن از نظر فکری آسان است، به راحتی می توان فرض کرد که می توانید بلافاصله شروع به تمرین کنید. می توانید کل برنامه خود را سازماندهی مجدد کنید، زنگ ساعت خود را تنظیم کنید، و تمام جزئیات مربوط به زمانی که قرار است در روزهای آینده دوره های آموزشی یا مطالعه را طی کنید، برنامه ریزی کنید. اما، برداشتن چنین قدم بزرگی در یک زمان بعید به نظر می رسد که پایان خوبی داشته باشد، اگر بسیار متفاوت از نحوه انجام کارهای معمولی شما باشد. با تلاش برای انجام کارهای بیش از حد در یک زمان، خود را برای شکست آماده می کنید. بهتر است مانند هر مهارت دیگری که یاد می گیرید، از بعد کوچک شروع کنید و به سمت بالا بروید.

اهمیت مدیریت زمان در یادگیری آنلاین

چگونه زمان رفت و آمد خود را برای بهبود آموزش الکترونیکی مدیریت کنید؟

یک راه ساده برای شروع ، استفاده از زمانی است که ممکن است برای انجام کارهای ساده به آن فکر نکنید. اگر در حال انجام یک دوره آموزش الکترونیکی هستید، ممکن است بتوانید زمانی را برای گوش دادن به مطالب دوره در حین رفت و آمد به مکان مسئولیت های روزانه خود و بازگشت از آن پیدا کنید.

رفت و آمد شما ممکن است طولانی به نظر نرسد، اما 30 دقیقه اضافی است - روزانه 1 ساعت که در غیر این صورت خالی است. اگر در حال رانندگی هستید، می توانید یک پادکست از استاد خود قرار دهید یا به یک کتاب درسی صوتی که موضوع شما را پوشش می دهد گوش دهید. هنگامی که دیگران با شما رفت و آمد دارند، ممکن است بتوانید از آنها بخواهید که در مورد مطالبی که یاد می‌گیرید از شما سؤال کنند تا به شما کمک کند از اطلاعات جدید مطلع شوید.

دانش آموزان دوره های آنلاینی که از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند مزایای بیشتری دارند، زیرا آنها می توانند از آن زمان برای انجام کارهای بسیار بیشتر استفاده کنند. دستگاهی را همراه داشته باشید که به داده ها دسترسی داشته باشد و به برخی از دوره های آموزشی آنلاین خود را در مسیر رفت و آمد به محل کار یا سایر فعالیت های روزانه گوش کنید. یا یک کتاب درسی بیاورید و خود را در مورد هر چیزی که یاد می گیرید سرحال نگه دارید.

هدف از مدیریت زمان به گونه‌ای که شامل فعالیت‌هایی در طول رفت و آمد باشد، این است که وقت آزاد خود را هدر ندهید. رفت و آمد برای اکثر مردم یک فعالیت روزانه است و به جای اینکه آن را با خیره شدن به صفحه گوشی یا گوش دادن به موسیقی از رادیو تلف کنید، می توانید از این زمان برای بهبود تجربه یادگیری الکترونیکی خود استفاده کنید و با یک تغییر ساده به دانش آموز بهتری تبدیل شوید.

نتیجه

ما نمی توانیم زمان را متوقف یا کنترل کنیم. اما، اگر می‌خواهید کنترل یادگیری آنلاین خود را در دست بگیرید و از آن بهترین استفاده را ببرید، باید یاد بگیرید که چگونه زمان خود را به درستی مدیریت کنید. مدیریت زمان چیزی است که هر دانش آموزی می تواند و باید یاد بگیرد. این فقط برای کسانی نیست که به طور طبیعی استعداد برنامه ریزی و ترتیب دادن دارند. قدم ساده در استفاده از زمان رفت و آمد خود را بردارید تا در اسرع وقت شروع به یادگیری مهارت های مدیریت زمان کنید!

نظرات کاربران
سروری

مدیریت زمان در یادگیری آنلاین درصورتی موثر هست که زیرساخت و اینترنت بدون مشکل باشه

0 0

سینا قنبری

بهترین روش مدیریت زمان در یادگیری آنلاین چیست؟

0 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید