مقالات نرم افزار آموزش مجازی

10 دلیلی که آموزش الکترونیکی دانش آموزان را از دست می دهد

e-learning

 این مقاله 10 دلیل رایج که باعث می‌شود دانش‌آموزان در مطالعه آنلاین شکست بخورند را شرح می‌دهد. این پست برای صاحبان وب‌سایت‌های آموزش الکترونیک و هر کسی که در آموزش آنلاین مشارکت دارد مفید خواهد بود.

چرا دانش آموزان موفق به مطالعه آنلاین نمی شوند؟

طبق گزارش Class Central، 110 میلیون نفر در جهان در دوره های آنلاین در سال 2019 ثبت نام کرده اند. این تعداد قابل توجه است، اما سوال اینجاست: چند نفر از آنها به خط پایان رسیدند و چند نفر بلافاصله پس از ثبت نام از این دوره خارج شدند.اخیراً یک مطالعه نشان داده از بین کسانی که برای یک دوره ثبت نام می کنند، 52٪ حتی هرگز به دوره آموزشی نگاه نمی کنند. علاوه بر این، نرخ ترک تحصیل به طور متوسط ​​طی پنج سال به 96 درصد می رسد. در این پست، 10 دلیل رایج شکست دانش آموزان در یادگیری آنلاین را بررسی خواهیم کرد. این چک لیست برای صاحبان کسب و کار آموزش الکترونیکی و هرکسی که درگیر آموزش آنلاین است و می خواهد تجربه آموزش الکترونیکی را برای دانش آموزان خود تقویت کند و توجه آنها را تا انتها جلب کند مفید خواهد بود.

سخنی در مورد وضعیت جهانی

در طول شیوع COVID-19 و قرنطینه جهانی، آموزش از راه دور (به ویژه آموزش الکترونیکی) تنها راه ممکن برای یادگیری شد، به این معنی که این صنعت اکنون با افزایش بی‌سابقه‌ای در تقاضا مواجه است.

برای کسب و کارهای آموزش الکترونیکی، این وضعیت فرصت های بزرگی برای رشد و توسعه بهمراه دارد. کسانی که آماده ملاقات و حفظ میلیون‌ها تازه‌وارد هستند، می‌توانند درآمد خود را چند برابر کنند و کسانی که به این فرصت پاسخ نمی‌دهند، این فرصت یک باره در زندگی را از دست خواهند داد.

بنابراین، آیا آماده‌اید از این موقعیت بهترین استفاده را ببرید؟

ما مطالعات موجود در مورد ترک تحصیل آنلاین را تجزیه و تحلیل کردیم و 10 عاملی را گردآوری کردیم که مانع از تکمیل دوره های کامل توسط دانش آموزان می شود. بیایید دریابیم که آیا کسب و کار آموزش الکترونیکی شما آماده ارائه تجربه یکپارچه به مشتری و حفظ بیشتر دانشجویان شما است یا خیر.

10 دلیلی که آموزش الکترونیکی دانش آموزان را از دست می دهد

1. مشکلات سازگاری

از آنجایی که کلاس آنلاین محیط جدیدی برای بسیاری از دانش آموزان است، اولین چالش ، سازگاری با یادگیری آنلاین است. اگر پلتفرم خیلی پیچیده به نظر برسد، شما خطر از دست دادن دانش آموزان بالقوه خود را دارید.

راه حل

به طور طبیعی، بیشتر مسئولیت های غلبه بر این چالش بر عهده دانش آموزان است، اما این بدان معنا نیست که هیچ کاری نمی توانید برای پیشرفت آنها در کلاس های آنلاین انجام دهید. برای سهولت و سرعت بخشیدن به این فرآیند، می‌توانید مطالب مفیدی در مورد یادگیری آنلاین مانند آموزش مقدماتی و پرسش‌های متداول که مزایای آموزش آنلاین را پوشش می‌دهد و نکاتی در مورد نحوه سازمان‌دهی فرآیند آموزش به‌طور مؤثرتر ارائه می‌دهد، آماده کنید.

2. توقعات نادرست

به نظر می رسد این دوره بسیار دشوار یا بسیار آسان، زمان بر یا بسیار تئوری است - اینها برخی از انتظارات نادرستی هستند که منجر به ناامیدی و ترک تحصیل می شوند.

راه حل

بهترین راه برای کاهش این مشکل، انتقال تمام اطلاعات ممکن در مورد دوره به دانش آموزان است.نمونه این اطلاعات مانند:

موضوعات و دروس موجود در دوره

صلاحیت و تجربه معلمان

سطح آموزش مورد نیاز

فراگیران چه مقدار زمان باید برای دوره اختصاص دهند، به تفکیک ماژول و تکالیف

اهداف و نتایج دوره

مهارت هایی که پس از اتمام هر ماژول و دوره به طور کامل به دست می آید

این ما را از دست دانش‌آموزانی که شرح دوره را نمی‌خوانند و به دلیل نیاز به چیز دیگری ترک می‌کنند، نجات نمی‌دهد، اما حداقل می‌دانیم که وظیفه خود را انجام داده‌ایم.

3. مسائل فنی

اشکالات و کاهش سرعت در پلتفرم آموزش الکترونیکی چیزی نیست که به دانش آموزان کمک کند انگیزه بیشتری داشته باشند. در عوض، ممکن است دانش‌آموزان را مجبور به ترک دوره کند. حتی اگر پلتفرم آنلاین شما هرگز مشکلات فنی را تجربه نکرده باشد، افزایش تقاضا برای یادگیری آنلاین در طول قرنطینه COVID-19 ممکن است به عملکرد پلتفرم شما آسیب برساند.

افزایش سریع ترافیک در وب سایت شما، بار زیادی بر روی سرورهای شما است که می تواند باعث قطع شدن و از کار افتادن سرور شود. مشکل دیگر کاهش سرعت برای کاربرانی است که دور از سرورها قرار دارند.

راه حل

برای رهایی از مشکلات فنی و اطمینان از تجربه یادگیری الکترونیکی روان برای دانش‌آموزان، باید با بهینه‌سازی محتوا با تحویل تطبیقی ​​(برای اطمینان از کیفیت و سرعت در هر نوع دستگاه و اتصال) و جابجایی آن، یک زیرساخت سرور انعطاف‌پذیر و مقیاس‌پذیر ایجاد کنید. شبکه تحویل محتوا (CDN) به کاربر نزدیک تر است. دو راه برای انجام این کار وجود دارد: راه حل خود را بسازید یا از یک CDN آماده استفاده کنید.

4. مدیریت ضعیف زمان

کمبود وقت یکی از رایج ترین دلایلی است که دانشجویان دوره های آنلاین را رها می کنند. در حالی که برخی افراد واقعاً با شرایط شخصی غیرمنتظره مواجه می شوند، برخی دیگر به سادگی نمی توانند زمان خود را به درستی مدیریت کنند.

راه حل

مدیریت زمان نیز چیزی است که می توانید به دانش آموزان خود آموزش دهید. یک برنامه ریزی منظم با یادآوری دوره ها و تکالیف ، کمک بزرگی به دانش آموزانی است که با مهارت های مدیریت زمان ضعیف دست و پنجه نرم می کنند.

5. مشکلات انگیزشي

دلایل زیادی وجود دارد که دانش آموزان می توانند انگیزه خود را از دست بدهند(از نتایج نامشخص دوره و عدم کنترل گرفته تا احساس ناامیدی به دلیل انزوای اجتماعی).

راه حل

اگرچه برخی از مشکلات انگیزشی شخصی همیشه خارج از کنترل ما خواهند بود، اما می‌توانیم تمام تلاش خود را انجام دهیم تا دوره آموزشی را تا حد امکان جذاب کنیم.

نقشه راه یادگیرنده را با نقاط عطف واضح مانند دانش و دستاوردهای به دست آمده ایجاد کنید. این مسیر می تواند جایی در حساب شخصی دانش آموز نمایش داده شود تا آنها بتوانند پیشرفت خود را دنبال کنند و با نزدیک شدن به هدف نهایی احساس رضایت کنند.

قالب‌های محتوا و وظایف را تغییر دهید: می‌تواند آموزش تعاملی، ویدیو، داستان‌گویی، راه‌حل‌های بازی‌سازی شده و غیره باشد.

گروهی از دانش آموزان را تشکیل دهید و گاهی از کار گروهی استفاده کنید. زمانی که دانش‌آموزان احساس کنند عضوی از یک گروه هستند، مشارکت بالا می‌رود.

10 دلیلی که آموزش الکترونیکی دانش آموزان را از دست می دهد

6. انعطاف پذیری بیش از حد

یکی از بزرگترین مزیت‌های یادگیری آنلاین انعطاف‌پذیری زیاد است: دانش‌آموزان می‌توانند در هر زمان و هر کجا که بخواهند، دوره‌ها را با سرعت دلخواهشان بگذرانند. در عین حال، وقتی مقدار زیادی از دوره آموزشی وجود دارد، انعطاف‌پذیری نیز می‌تواند بزرگترین نقطه ضعف باشد.

راه حل

راه حل ساده است: تعیین ضرب الاجل برای هر ماژول (یا حداقل یک ضرب الاجل نهایی) و ارسال یادآوری ها در زمانی که مهلت یادگیری به پایان رسیده است. بدون این مورد، نرخ تکمیل به شدت پایین است زیرا مهلت "در هر زمان" معمولا به معنای "در هیچ زمانی" است.

7. عدم تماس انسانی

یکی از محدودیت های اصلی تجربه یادگیری آنلاین، عدم ارتباط با همکلاسی ها و معلمان است که می تواند برای برخی از دانش آموزان ناامید کننده باشد. علاوه بر این، مطالعات نشان می‌دهد که مشارکت اجتماعی و مؤلفه‌های جامعه باعث می‌شود دانش‌آموزان پنج برابر بیشتر درگیر شوند و 16 برابر بیشتر احتمال دارد دوره را به پایان برسانند.

راه حل

بر اساس نظریه یادگیری اجتماعی آلبرت بندورا، افراد با مشاهده دیگران و تعامل با دیگران به بهترین شکل یاد می گیرند. آنها دانش و مهارت های جدیدی را با مشاهده رفتار و نگرش دیگران و نتایج مرتبط به دست می آورند. اگرچه یادگیری آنلاین مستلزم محدودیت‌های خاصی برای این رویکرد است، اما ما باید تمام تلاش خود را برای ایجاد هر چه بیشتر امکان تعامل در دنیای آنلاین انجام دهیم.

این می تواند کار گروهی، وبینارها، انجمن ها، مسابقات دوستانه، مناظره ها یا میزهای بحث باشد که در آن دانش آموزان می توانند با همکلاسی ها و معلمان خود کار کنند و از یکدیگر بیاموزند.

8. اطلاعات خیلی حجیم

این یک موقعیت آشنا است: شما باید یک پروژه بزرگ را آغاز کنید و نمی دانید که بایداز کجا شروع کنید. اما هنگامی که آن را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید، در نظر شما قابل دسترس تر و قابل انجام تر می شود. همین موضوع در مورد آموزش نیز صادق است: ماژول های بیش از حد عظیم و پیچیده می توانند دانش آموزان را از دوره بترسانند.

راه حل

اینجاست که ریز یادگیری برای صرفه جویی در روز وارد عمل می شود. این یک رویکرد یادگیری است که شامل تجزیه اطلاعات به واحدهای یادگیری کوچک و کوچکتر است که دانش آموزان می توانند در مدت زمان کوتاهی (از 3 تا 10 دقیقه) درک کنند. یک واحد یا یک موضوع، ایده یا مهارت خاصی را پوشش می دهد. نمونه خوبی از اجرای این رویکرد، ویدئوهای آموزشی کوتاه TED-Ed است.تحقیقات نشان داده که یادگیری خرد می تواند مشارکت دانش آموزان در دوره را تا بیش از 50٪ افزایش دهد.

بنابراین شاید وقت آن رسیده است که درباره این رویکرد اطلاعات بیشتری کسب کرده و آن را در پلتفرم آموزش الکترونیکی خود نیز شروع کنید، از شر ماژول ها و موضوعات دست و پا گیر خلاص شوید و اطلاعات را در واحدهای کوچک و ساختار یافته ارائه دهید تا دانش آموزان بیشتری را حفظ کنید و به آنها کمک کنید تا به خط پایان برسند.

9. حمایت ضعیف از دانش آموزان

هنگامی که مانعی بر سر راه دانش آموزی در کلاس درس سنتی قرار می گیرد، آنها می توانند از معلم بپرسند یا با همسالان خود در مورد آن بحث کنند. در آموزش آنلاین، دانش‌آموزان بدون این فرصت‌ها ممکن است احساس انزوا کنند، به همین دلیل است که وقتی همه چیز پیچیده می‌شود، تسلیم می‌شوند.

راه حل

وظیفه ما در اینجا این است که اطمینان حاصل کنیم که دانش‌آموزان می‌دانند در صورت مواجهه با مشکلات از کجا کمک بخواهند و به راحتی آن را درخواست کنند. بهترین راه برای رسیدن به این هدف، ارائه گزینه های متعدد برای دریافت پشتیبانی در پلتفرم است. در اینجا چند ایده وجود دارد:

قسمت پرسش‌های متداول و پایگاه دانشی ایجاد کنید که اغلب مشکلاتی را که دانش‌آموزان در کار بر روی پلتفرم با آن‌ها مواجه می‌شوند را پوشش می‌دهد (به عنوان مثال، راه‌اندازی حساب، مشکلات بارگیری دوره، نحوه ثبت‌نام در یک دوره، اگر مهلتی را از دست دادید چه کاری انجام دهید، و غیره).

برای کسانی که سوالات غیر معمول دارند، پشتیبانی ایمیل یا پیام فوری ارائه دهید. برای پیام‌رسانی فوری، می‌توانید از پشتیبانی مشتری مانند Intercom استفاده کنید.

فرصتی برای دانش آموزان ایجاد کنید تا با یکدیگر صحبت کنند. این می تواند یک جامعه رسانه های اجتماعی، یک گفتگوی گروهی در یک پیام رسان فوری یا یک انجمن کامل برای دانش آموزان باشد، مانند Coursera.

اطمینان حاصل کنید که دانش آموزان برای درخواست بازخورد یا کمک به مربیان خود دسترسی دارند. این می تواند از طریق چت در پلتفرم یا نظرسنجی مانند Google Forms باشد.

10. اطلاعات به دور از زندگی واقعی است

وقتی اطلاعاتی که دانش‌آموزان یاد می‌گیرند بیش از حد انتزاعی می‌شوند و نمی‌توانند آن را با زندگی خود مرتبط کنند، به راحتی علاقه خود را به موضوع یا کل دوره از دست می‌دهند.

راه حل

دانش تنها زمانی ارزشمند می شود که بتوان آن را به کار برد. به همین دلیل است که دوره‌های آنلاین شما باید اطلاعات عملی ارائه دهند، مثال‌های مربوط به زندگی واقعی را شامل شوند، سناریوهای عملی واقع‌بینانه را ادغام کنند، و به دانش‌آموزانتان وظایف عملی بدهند تا فوراً دانش به دست آمده را برای مشکلات واقعی بکار ببرند.

به این ترتیب می توانید بین محتوای آموزش الکترونیک و کاربرد عملی آن ارتباط برقرار کنید و یادگیری آنلاین را برای دانش آموزان معنادارتر و ارزشمندتر کنید. در یک دنیای عالی، دانش بر حسب تقاضا در دسترس خواهد بود. دانش‌آموزان در کارهای روزمره خود با مشکلاتی مواجه می‌شوند و می‌توانند راه‌حل‌های خاصی را در پلتفرم آموزش الکترونیکی شما به درستی و در زمان نیاز پیدا کنند.

جمع بندی

ما در زمان تغییرات ناگهانی زندگی می‌کنیم: برخی از کسب‌وکارها تعطیل شده‌اند، برخی در حالت تعلیق هستند، و تنها تعداد کمی از آنها اکنون فرصتی منحصر به فرد برای دستیابی به پتانسیل کامل خود دارند.

یادگیری آنلاین صنعتی است که مردم در حال حاضر به شدت به آن نیاز دارند. آنها آماده هستند تا زمان و پول خود را برای کسب مهارت ها و دانش جدید سرمایه گذاری کنند. و هنگامی که آنها به شما مراجعه می کنند، باید آماده باشید تا بهترین تجربه یادگیری ممکن را به آنها ارائه دهید و آنها را مجبور کنید حتی زمانی که قرنطینه تمام شده است در کنار شما بمانند. با غلبه بر این 10 مسئله، به این هدف بلندپروازانه نزدیکتر خواهید شد.

نظرات کاربران
مسچیان

بنظرم مهمترین دلیل دوری کردن دانش آموزان از آموزش آنلاین و مجازی مسائل فنی و نبود اینترنت باکیفیت هست

0 0

پانته آ بهرامی

بنظرم مهمترین دلیلی که باعث میشه یادگیری و آموزش آنلاین ، دانش آموزان رو ازدست بده ، کسل کننده بودن و جذاب نبودن محتوای آموزشی آنلاین هست

0 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید