مقالات نرم افزار آموزش مجازی

10 استراتژی مدیریت کلاس مجازی

مدیریت کلاس مجازی

مدیریت کلاس مجازی می تواند یکی از سخت ترین بخش های تدریس باشد. این یکی از نیازهای اصلی توسعه حرفه ای معلمان است، زیرا تمام کلاس های آموزشی در جهان شما را آماده مقابله تا با ده ها کودک که هركدام نظر خاص خود را در مورد معنای ساکت بودن دارند، نميكند. هر معلم باسابقه ای می تواند اهمیت ایجاد برنامه های معمول را در اوایل سال و در طول سال دنبال کند. همکاری افراد يك كلاس باهم به اندازه کافی سخت است حال چگونه قرار است آن را آنلاین انجام دهید؟

مدیریت کلاس مجازی

خوشبختانه، همه شیوه هایی که در مورد آنها آموخته اید یا تجربه کرده اید، ناگهان ناپدید نمی شوند. هنجارها و روال ها هنوز باید در اوایل ایجاد شوند و به طور مداوم در طول سال مورد استفاده قرار گیرند. آموزش همچنان باید متمایز باشد. در واقع، استراتژی های مدیریت کلاس مجازی مزايايي هم بهمراه دارد. به عنوان مثال، داشتن مبحث كلاسي درمورد رایانه، تسلط بر بحث را برای چند دانش‌آموز دشوارتر می‌کند و به طور بالقوه به همه دانش‌آموزان کمک می‌کند تا امكان بحث كردن داشته باشند. علاوه بر این، یافته‌های ششمین گزارش سالانه اعتماد معلمان نشان می‌دهد که معلمان فرصت‌هایی برای آزمایش فناوری‌های جدید و ارتباط منظم‌تر با خانواده‌ها پیدا کرده‌اند.

مدیریت کلاس مجازی

چه سال اول یا سی سالگی تدریس شما باشد، در اینجا چند ایده برای مدیریت کلاس مجازی براي شما وجود دارد.

یک: عوامل حواس پرتی را کنار بگذارید

مهم است که کلاس مجازی را تا حد امکان به یک کلاس درس حضوری از لحاظ نما، صدا و جو شبیه کنید. یکی از تاکتیک‌های کلیدی برای تحقق این امر، این است که از دانش‌آموزان بخواهیم تلفن‌ها، اسباب‌بازی‌ها و سایر مواردی که سبب حواس‌پرتی می شوند را کنار بگذارند. این ممکن است شامل دوری از خواهر و برادر و حیوانات خانگی نیز باشد، حداقل تا آنجا که ممکن است در زمان کلاس! البته همیشه قابل انجام نیست، به خصوص زمانی که دسترسی به فناوری یا فضای فیزیکی محدود است. بعنوان مثال به دانش آموزان بگوييد که در زمان مناسب ميتوانند حیوانات خانگی يا اسباب بازي هاي خود را نشان دهند. در صورت نیاز، با اعضای خانواده صحبت کنید تا مطمئن شوید که خواسته های شما را درک می کنند.

دو: با وب کم مانند یک شخص رفتار کنید

خاموش کردن وب کم، بی صدا کردن خود و جدا کردن کامل آن بسیار آسان است، اما این یک دستور العمل خطرناک است که می تواند منجر به نادیده گرفتن یا حتی ترس دانش آموزان از مدرسه شود. به دانش‌آموزان یادآوری کنید که همه در یک موقعیت قرار دارند: و همگي بايد در مقابل رایانه بنشينند و در کلاس سهيم باشند. شما هم به عنوان معلم این کار را انجام دهید. به آنها نشان دهید که ارتباط چشمی مناسب از طریق وب کم  چگونه است و هنگامی که با آنها صحبت می کنید آن را تمرین کنید. آنها را تشویق کنید که لبخند بزنند، به یکدیگر احترام بگذارند و مودبانه صحبت کنند. اين یک درس در مورد شهروندی دیجیتال است. حتی وقتی تنها دريچه ارتباطي شما با یک شخص از طریق اینترنت است، آن شخص هنوز هم مانند شما فردی است با احساسات و اهداف.

جذب مخاطبان در طول وبینار

ما دانش و بستر لازم برای افزایش کیفیت آموزش‌های شما را داریم. برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

دریافت مشاوره رایگان

021-41986000 داخلی 116

سه: لباس مناسبي داشته باشید

لباس مناسب تجملاتي نيست. می توانيد به سادگی همیشه یک پیراهن و شلوار بپوشید ، نه لباس خواب! یکی از کلیدهای کمک به کلاس مجازی که باعث می شود کمی بیشتر شبیه یک کلاس درس حضوری باشد، این است که دانش‌آموزان برای آن لباسی بپوشند که برای رفتن به مدرسه می‌پوشند. چیزی که نمی‌خواهید این است که دانش‌آموزان یک لپ‌تاپ را روی تخت خود قرار دهند، لباس خواب خود را بپوشند، و کاری کنند که کلاس مجازی شبیه یک كليپ ویدیویي از یوتیوب باشد. از دانش آموزان بخواهید کمی زودتر از خواب برخیزند، لباس مدرسه بپوشند و برای کلاس مجازی آماده شوند.

چهار: به مشکلات نظم و انضباط دهید و سریع رسیدگی کنید

مسائل نظم و انضباط زمانی که کلاس از راه دور است، فوریت جدیدی پیدا می کند. نشانه های کلامی و فیزیکی شما محدود است. یک دانش آموز شلوغ و بازيگوش می تواند تدریس بقیه کلاس را غیرممکن کند و کمک گرفتن از ناظمان مدرسه در شرايط آنلاين دشوار است. به محض اینکه مسائل مربوط به نظم و انضباط مطرح شد بدون هیچ استثنایی با آنها برخورد کنید. با این حال، فوریت اضافی به این معنی نیست که شما باید بیش از حد خشن باشید. بدون توجه به بي انضباطي و اخلال ، از یک نگرش مثبت و محترمانه برای بقیه کلاس الگوبرداری کنید. هنگامی که یک مداخله پشت صحنه مورد نیاز است، ميتوانيد به عنوان مثال، به یک دانش آموز یا یکی از اعضای خانواده جهت حفظ نظم و انضباط ایمیل بزنيد.

پنج: به نحوي آموزش دهيد كه از نوشتن يا تكست بهره ببريد

در بسیاری از کلاس های مجازی، ممكن است چند دانش آموز دسترسی محدودی به اینترنت داشته باشند و نتوانند به طور قابل توجه در بحث های همزمان شرکت کنند. در تمام کلاس‌های مجازی، بخش‌های ارتباطی که شامل حالات چهره، زبان بدن و لحن صدا می‌شود، کاهش می‌یابد. بنابراين گفتمان هنوز برای یادگیری حیاتی است، اما نظرات مکتوب دقیق می‌تواند دارای قدرت باشد و روابط نزدیک بین دانش‌آموزان و بین معلم و دانش‌آموز را تقویت کند. دانش‌آموزانی که مشتاق گفتگوی واقعی هستند، می‌توانند در نهایت مهارت‌های نوشتاری خود را در حین بحث در مورد نکات خود تقویت کنند. نوشتن را در هر موضوعی (از جمله ریاضی!) تمرین کنید تا نه تنها توانایی دانش‌آموزان را برای نوشتن با زبانی واضح، ساده و مؤثر تقویت کنید، بلکه بین خوانندگان و نویسندگان همدلی ایجاد کنید

شش: نشانه های بصری را به درس های خود اضافه کنید

در یک کلاس مجازی، شما آنچه را که دانش‌آموزان به آن نگاه می‌کنند مستقیم‌تر از کلاس حضوری کنترل می‌کنید و می‌توانید از آن به نفع خود استفاده کنید. همانطور که صفحه خود را به اشتراک می گذارید، اسلاید می سازید، یا حتی پس زمینه وب کم خود را انتخاب می کنید، نشانه های بصری که می توانند به معناي  اقدامات خاصی باشند ايجاد كنيد. برای مثال، نمادهاي دفترچه یادداشت می‌تواند به معنای «زمان نوشتن است» یا سرسره زمین بازی به معنای «می‌توانید بلند شوید و حرکت کنید» باشند. از آنجایی که دانش‌آموزان به طور فزاینده‌ای به این نمادها عادت می‌کنند، می‌توانید هنگام طراحی درس‌های خود، کلاس درس خود را به طور فعال مدیریت کنید.

هفت: کلاس را يكنواخت نكنيد

تلاش برای کنترل کلاس درس در حالی که کل کلاس را آموزش می دهید به اندازه کافی سخت است. اگر قبلاً به تنوع درکلاس درس فکر کرده اید یا حتی آن را تجربه کرده اید، اکنون زمان آن است که در آن ماهر شويد. از زمان خود برای تمرين حل مشکلات استفاده کنید. مثلا دانش آموزان را درگیر کنید، سوالاتی را مطرح کنید و آنها را به بحث تشویق کنید. سخنرانی‌های خشک و دستورالعمل‌های روتین خود را برای زمانی که دانش‌آموزان پشت دوربین نیستند و مشغول کار خود هستند، ذخیره کنید. حتی می‌توان آن قسمت‌های کلاس را ضبط کرد و برای دانش‌آموزان فرستاد تا بعداً مشاهده  کنند. وقتیكه مهم نیست چه حیوانات خانگی یا خواهر و برادری در اتاق قدم می زند!

هشت: در مورد نشانه ها تصمیم بگیرید

وقتی نوبت به مدیریت کلاس مجازی می‌رسد، برای دانش‌آموزان یا معلمان استفاده از روال‌های فیزیکی مانند خواندن یک آهنگ یا کف زدن یک ریتم آسان نیست. با کلاس کار کنید تا در مورد نشانه هایی که می توانند حتی زمانی که یک دانش آموز بی صدا است کار کنند، توافق کنید. برای مثال، شست بالا در وب‌کم می‌تواند نشان‌دهنده «یک سؤال دارم» یا لمس کردن بینی دانش‌آموزان با انگشت می‌تواند به معنای «من باید بروم» (مثلاً برای رفتن به دستشویی). شما هم می توانید نشانه داشته باشید! به عنوان مثال، زمانی که نیاز به توجه همه دارید، می توانید صحبت را متوقف کنید و هر دو دست را به عنوان علامتی برای بقیه کلاس بالا ببرید که دیگر صحبت نکنند.

نه: کلاس را در هر کجا که می توانید توجه دانش آموزان را جلب کنید برگزار کنید

این نکته تنها زمانی کار می‌کند که با تنظیمات راحت باشید و دانش‌آموزان نیازهای فنی مناسب را داشته باشند. اما یک فرصت مناسب براي یک کلاس درس مجازی وجود دارد:" می تواند در هر جایی باشد! " در ابتدایی‌ترین سطح، می‌تواند به سادگی این باشد که همه دانش آموزان پس‌زمینه‌های وب‌کم خود را در مکان‌هایی دیگری تنظیم کنند و وانمود کنند که در آن مكان خاص کلاس دارند. با توجه به اين امكانات، خلاقیت شما مرز نخواهد داشت.

ده: یک جايگاه سوال ایجاد کنید

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های یک کلاس آنلاین کامل این است که تنها یک نفر می‌تواند به طور موثر در یک زمان صحبت کند. گفتگوهای جانبی، چه سؤالات سازنده باشند یا صحبتهاي بي مورد، به خوبی به گوش نميرسند. مکالمات انسانی به طور طبیعی تداخل دارند، و تداخل در مكالمه همیشه بی ادبانه نیست! این بخشی از نحوه به اشتراک گذاشتن ایده‌ها است و هر فرد و فرهنگی در این تداخلات متمایز است. اما هنگاميكه در كلاس آنلاين کیفیت صدا پایین‌تر است يا تاخیر اینترنت وجود دارد تداخلات می‌توانند از بین بروند، علاوه براين پلتفرم‌هاي آنلاين به بیش از یک نفر اجازه صحبت كردن نمی‌دهند. بدين منظور یک "جايگاه سوالات" در نظر بگیرید. این می تواند هر نوع فضا یا صفحه ای باشد که همه دانش آموزان می توانند به آن دسترسی داشته باشند. وقتی آنها سؤال یا فکری دارند، آن را به جايگاه سوالات اضافه کنند، تا زمانی که شما وقفه اي برای مرور لیست جايگاه سوالات ایجاد كنيد.

نظرات کاربران
سلیمیان

در مدیریت کلاس مجازی کدوم فاکتور نقش مهمی در جذب مخاطب داره؟

0 0

نورا هاشمی

در مدیریت کلاس مجازی برقرار کردن نظم و اضباط خیلی سخت و چالش برانگیزه

0 0

حسنا قلی پور

مدیریت کلاس مجازی باتوجه به نوع و موضوع آموزشی درکلاس مجازی ، ساست خاص خودش رو میطلبه

0 0

حسنا قلی پور

مدیریت کلاس مجازی بسته به نوع کلاس آموزشی سیاست خاص خودش رو میطلبه

0 0

مصطفی گلی نژاد

استراتژی مدیریت کلاس مجازی شاخه های زیادی داره.درکل مفید و ارزنده بود.ممنون

1 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید