مقالات نرم افزار آموزش مجازی

مشکل دانلود شدن محتوای آموزشی توسط کاربران را دارید؟

مشکل دانلود شدن محتوای آموزشی

یکی از دغدغه‌های سازمان‌ها و اساتید در موضوع آموزش مجازی و استفاده از ابزارهای مختلفی چون ال ام اس،  محافظت از محتواهای تولید شده توسط اساتید است. در این میان محتواهای ویدیویی اهمیت بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند. یک محتوای ویدیویی استاندارد و حرفه‌ای از نظر متخصصین در حوزه آموزش مجازی به مراتب اثرگذاری بیشتری نسبت به انواع دیگر محتواها خواهد داشت. بنابراین طبیعی است همه سازمان‌ها یا افرادی که صاحبان سامانه‌های آموزش مجازی هستند تمایل داشته باشند که در قسمت آفلاین خود مجددا از محتواهای با کیفیت برتر استفاده نمایند.

قبل از اینکه در رابطه با محافظت از محتواهای آموزشی و به ویژه محتوای ویدویی صحبتی داشته باشیم اجازه دهید تا نگاهی به فرآیند تولید یک محتوای خوب و با کیفیت ویدویی بیاندازیم. محتواهای ویدویی می‌توانند خروجی دو فرآیند متفاوت باشند. اول اینکه استاد در یک دوره اقدام به برگزاری یک کلاس آنلاین می‌نماید. در صورت ضبط این کلاس شما یک فایل ویدویی خواهید داشت که در صورت حرفه‌ای بودن استاد، بدون در نظر گرفتن ویرایش مورد نیاز ممکن است فایل قابلیت استفاده مجدد نیز داشته باشد. بنابراین در صورت توافق می‌توان همان فایل را مجددا در سامانه آموزش مجازی بارگزاری و آن را در دسترس دانش‌پذیران قرار داد. البته در بیشتر اوقات بهتر است برای جذابیت بیشتر مراحل تدوین نیز بر روی این کلاس آنلاین صورت گیرد که در این صورت می‌توان از زیرنویس‌های لازم به همراه لوگو در تدوین محتوا استفاده نمود.

حالت دوم زمانی است که شما معمولا از یک محیط شبیه استودیو استفاده می‌کنید تا با مدیریت یک برنامه تولید و تعیین استراتژی لازم برای آن، استاد بتواند محتوایی با کیفیت را ارائه دهد. طبیعی است در این مسیر به مواردی چون تولید سناریوی مناسب و افراد خبره در تدوین نیز نیاز خواهید داشت. برخی مواقع ساخت یک محتوای بسیار با کیفیت در برند سازی شخصی استاد نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت. در هر دو حالت تولید محتوا موضوعی که وجود خواهد داشت بحث مالکیت محتوا و محافظت از آن است.

مشکل دانلود شدن محتوای آموزشی
مشکل دانلود شدن محتوای آموزشی توسط کاربران

مالکیت محتوا معمولا به موسسه صاحب سامانه آموزش مجازی یا خود استاد برمی‌گردد. در صورتی که شما مدیر یک موسسه آموزشی یا واحد آموزش یک سازمان هستید و نیاز به آرشیو کردن محتوای تولید شده دارید، می‌توانید با عقد یک قرارداد این موضوع را با استاد تعیین شده برای دوره به توافق برسید. ممکن است شما برای یک بار استفاده از محتوا در آموزش مجازی آفلاین خود این محتوای از قبل ضبط شده را از صاحب امتیاز آن یا خود استاد تهیه می‌کنید. مراکزی که محتواهای یک دوره را با هدف فروش تولید می‌کنند در صورتی که آن را بر روی لوح فشرده انتشار دهند از قفل‌های متعارف برای محافظت استفاده می‌کنند و در صورت توافق می‌توانید فقط بر روی سامانه خودتان از این دوره استفاده نمایید.

مشکل دانلود شدن محتوای آموزشی
مشکل دانلود شدن محتوای آموزشی توسط کاربران

بنابراین رعایت قانون کپی رایت برای همه فعالان حوزه آموزش مجازی مهم و اساسی خواهد بود. این مورد ممکن است در یک مرحله برای خود شما نیز به عنوان صاحب محتوا نیز پیش آید. اما سوال این است که اگر محتوایی را بر روی یک سامانه آموزش مجازی یا همان ال ام اس به صورت آفلاین بارگزاری کردیم چطور از آن محافظت کنیم؟ شرکت پافکو با ساختاری که در رابطه با بارگزاری محتواهای ویدویی خود انجام داده است این دغدغه را برای سازمان‌ها حل کرده و در حال حاضر شما می‌توانید با استفاده از سامانه ال ام اس پافکو از این قابلیت استفاده نمایید. البته باز هم بر این موضوع تاکید کنیم که بهترین روش‌ها برای شناسنامه‌دار کردن یک محتوای ویدویی آموزشی استفاده از لوگو و رنگ سازمانی در قالبی است که محتوا در درون آن قرار می‌گیرد. اگر شما تولید کننده محتوا هستید بهتر است در ابتدا و انتهای محتوای آموزشی خود حتما از نام موسسه یا سازمان خود استفاده کنید. این موضوع را با یک گرافیک زیبا و شایسته موسسه و سازمان خود به تصویر بکشید. یادمان باشد تصاویر هنگامی که تکرار می‌شوند در ذهن ماندگار خواهند شد. هنگامی که یک محتوای آموزشی به نام شما در ذهن یادگیرنده ثبت شود، بازدید آن در هر جای دیگری نیز نام شما را تداعی خواهد کرد.

نظرات کاربران
محمدی

میشه به صورت انلاین اموزش بدهید که امکان دانلود شدن نباشه

0 0

نازنین قربانی

راهنمایی خوبی بود ممنونم

0 0

اسدی

من پیام ها رو هم خوندم با نظر عبدالهی موافقم راهنمایی خوبی گفتند ممنونم

0 0

سلطانی

مقاله خوبی بود مررررسی

0 0

عبدالهی

مقاله خوبی بود ولی هر کاری کنین باز امکان کپی بردای از اموزش های که میدیی هست مگر این که از این راه تبیلغات کنین که حداقل به نفعتون هم باشه

0 0

فتاحی

در سامانه آموزش مجازی هم امکان این وجود دارع برای دانلود شدن ها محدودیت وجود داشته باشه

0 0

ریحانه اسماعیلی

شما زدین مشکل دانلود شدن محتوا آموزش محافظت میکنه یعنی امکان دانلود رو میشه قطع کرد

0 0

محمدرضا

بله ولی تو بعضی از چیز ها مثل ویدیو نمیشه هر کاری کرد باز میشه دانلود کرد و یا ضبطش کرد

0 0

سبزواری

هر چقدر هم برای دانلود شدن محتوا مشکل باشه و نشه دانلود بکنند و کد و قفل داشته باشه باز امکان کپی کردن فایل های ویدیو هست

0 0

محمدی

کاری نمیشه کرد باید زیاد برای دانلود شدن محتوا میتونین لوگو و از برند استفاده کنین که باعث برند سازی هم بشود

0 0

رشیدی

دقیقا راهی برای بزرگ شدن برند هست

0 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید