مقالات نرم افزار آموزش مجازی

چرا مودل برترین نرم افزار برگزاری کلاسهای مجازی است؟

moodle  در آموزش

Moodle در ابتدا با در نظر گرفتن محیط های آموزش عالی طراحی شده بود، اما به سرعت گسترش یافت و طیف وسیعی از موسسات آموزشی را در بر گرفت. Moodle به یک محیط شهودی و حمایتی برای هر سطح از سیستم آموزشی تبدیل شده است. قصد داریم در ادامه به شما نشان دهیم که مدیرانی که در K12 و آموزش عالی کار می کنند چگونه می توانند از Moodle توسط استفاده نمایند. به خاطر داشته باشید که همه این ویژگی ها برای هر دو سطح قابل اجرا هستند.

مودل در آموزش مجازی

K12 برای Moodle

  1. کلاس درس سنتی در حال ادغام با دنیای آنلاین است و دانش آموزان باید بدانند که چگونه در این محیط آموزشی ترکیبی عمل کنند. Moodle یک نقطه ورود امن برای دانشجویان جوان است تا بتوانند در دنیای آنلاین پیمایش کنند و به آنها امکان می دهد در اینترنت راحت باشند. Moodle به کودکان مهارت‌های اولیه رایانه مانند تایپ کردن، ارسال ایمیل، کار با فایل‌های PDF و کار با فیلم‌ها و فایل‌های آنلاین را آموزش می‌دهد.
  2. درگیر نگه داشتن دانش آموزان و علاقه مندی آنها می تواند چالش بزرگی برای معلمان، به ویژه در سطوح ابتدایی و متوسطه باشد. Moodle این قابلیت را دارد که بازی‌ها را در دوره‌های آموزشی بگنجاند (که در Moodle به آن گیمیفیکیشن گفته می‌شود). این بازی ها ماهیت آموزشی دارند و به یادگیرندگان جوان کمک کرده و آنها را به مشارکت تشویق می کنند.
  3. در Moodle، می‌توانید عناصر چندرسانه‌ای را در دوره‌های آموزشی بگنجانید، مانند ویدئو، صدا، و نمایش اسلاید. مشابه گیمیفیکیشن، این عناصر مختلف با ارائه روش های مختلف تدریس، ذهن دانش آموزان را تحریک و درگیر می کند.
  4. تکالیف و درجه بندی آزمون را می توان مستقیماً در Moodle و از طریق پلاگین Gradebook تکمیل کرد.

مودل برای آموزش عالی

هنگامی که سیستم مدیریت یادگیری مودل در سال ۲۰۰۲ برای موسسات آموزش عالی راه اندازی شد٬ بسیاری پیش بینی نکردند که مودل در دنیای شرکت ها محبوبیت پیدا میکنند.

  1. یک جریان ثابت ارتباطی، برای موفقیت در آموزش عالی ضروری است و Moodle این کانال را در اختیارتان قرار می دهد. Moodle دارای تالارهای گفتمان، پیام، چت، نظرات و پست‌های وبلاگ است که برای دانش‌آموزان و معلمان در دسترس است تا فراتر از کلاس درس با هم ارتباط برقرار کنند و مکالمه را در کلاس درس اسان می کند. نکته مهم در مورد Moodle این است که می توانید در زمان خود به آن دسترسی داشته باشید، بنابراین لازم نیست نگران باشید که دائماً درگیر بحث و سؤال باشید. وقتی وقت دارید می توانید ادامه دهید.
  2. در همین راستا، Moodle همکاری و کار گروهی را فعال و حمایت می‌کند – ویژگی‌های ارتباطی در Moodle که در بالا ذکر شد (بحث‌ها، انجمن‌ها، پیام‌رسانی) به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا با هم کار کنند، ایده‌ها را به اشتراک بگذارند، و در صورت نیاز سؤال بپرسند/پاسخ دهند.
  3. در آموزش عالی، مواد درسی و منابع تکمیلی به اندازه سخنرانی های داخل کلاس ضروری هستند. در Moodle، می‌توانید به راحتی منابع، مقاله‌ها، فیلم‌ها، تصاویر و هر چیز دیگری را که دانش‌آموزان برای تکمیل تکالیف و درسی نیاز دارند آپلود و به اشتراک بگذارید.
  4. در Moodle، تکالیف ارسالی تنها به ساعات مدرسه محدود نمی شود - شما می توانید تکالیف را در مودل Moodle در هر زمان تعیین شده، از جمله آخر هفته، صبح زود و عصر ارسال کنید.
  5. Moodle از یادگیری را آسان می کند. Moodle آموزش الکترونیکی موبایل لرنینگ را ارائه می دهد، زیرا با دستگاه های متعدد از جمله تلفن های هوشمند، تبلت ها و لپ تاپ ها سازگار است. نه تنها می‌توانید دوره‌های آموزشی را تکمیل کنید و به مواد دوره از خانه دسترسی داشته باشید، بلکه می‌توانید این کار را در اتوبوس، محل کار، در زمان استراحت و نوشیدن قهوه یا از هر جایی که به اینترنت دسترسی دارید انجام دهید.

برای خرید و استفاده از سرویس نرم افزارهای آموزش مجازی، فروشگاه اینترنتی، اتوماسیون اداری و یا دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان پافکو فرم زیر را تکمیل نمایید.

دریافت مشاوره رایگان
نظرات کاربران
ایزدی

چجوری من میتونم روی گوشیم نصب کنم تو play google زدم ولی چیزی نیورد

0 0

سحر یوسفی

از کجا میشه متوجه شد از چه نرم افزاری استفاده میکنیم جایی نوشته که مودل هست ورژن داره ؟

0 0

اسلامی

با سلام نرم افزار های رایگان مثل نرم افراز مودل چی هست ؟

0 0

پارسا

مودل هم به روز هست هم اوپن سورس هست که این موارد باعث محبوب شدن اون میشه

0 0

علی رستمی

یکی از سبک ترین نرم افزار ها مودل هست برای آموزش های از راه دور

0 0

رستمی

مودل یکی از نرم افزار هست که با اون میتونین از lms استفاده کنین

0 0

احمدی

برای سبک بودن و اوپن سورس بودن اونه فکر کنم

0 0

امیر عباس نورایی

سرعت مودل واقعا بهتر از نرم افزار های دیگه هست

0 0

طاهری

چون هم مودل سبک هست هم به دلیل رایگان بودن بروز رسانی خیلی بیشتری داره

0 0

نادری

فکر کنم چندین مدل هست که مشخص نیست بهترینش مودل هست

0 0

نازنین تابش

مودل یکی از کاربردی ترین نرم افزار های آموزش آنلاین هست

0 0

نیما شکوری

نرم افزار های دیگه مودل چی هست و از کجا میشه انواع ان را متوجه شد

0 0

قهرمانی

یکی از خوبی هاش اینه هر زمانی میتونیم تکالیف و جواب ها رو ارسال بکنم

0 0

جوادی

بله ولی با توجه به تایمی که مدرس تایین میکنند هست

0 0

عقیلی

کاملا من هم قبول دارم سیستم مدیریت یادگیری بهترینش مودل هست

0 0

Rajabi

سیستم مدیریت یادگیری چند مدل داره ؟

0 0

خداکرم

سلام
من به ال ام اس مودل به عنوان یک نرم افزار تخصصی ایمان دارم و الحق نرم افزار کاربردی است

0 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید