آموزش ادوبی کانکت Adobe Connect

سرویس کلاس مجازی تست رایگان ادوبی کانکت دمو نرم افزار های آموزش مجازی دریافت دمو رایگان

نقش‌ها در ادوب کانکت و مدیریت شرکت‌کننده‌ها

هر کاربر در یک کلاس ادوب کانکت، یکی از سه نقش میزبان، ارائه‌دهنده یا شرکت کننده را بر عهده می‌گیرد. این نقش‌ها تعيين می‌کنند که هر كاربر چه كارهايي مي‌تواند انجام دهد و چه كاري نمي‌تواند انجام دهد. چنانچه تمايل داريد همه كاربران شما از حداكثر ظرفيت اتاق ادوب كانكت استفاده كنند و به همه ويژگی‌ها و قابلیت‌های آن دسترسی داشته باشند، می‌توانید به همه آن‌ها نقش میزبان دهید.

شرکت کننده ها در ادوب کانکت

موارد زیادی وجود دارد که یک شرکت کننده می‌تواند در یک کلاس ادوب کانکت از آن‌ها استفاده کند. آن‌ها می‌توانند چت کنند، به نظرسنجی‌ها پاسخ دهند، استاتوس خود را عوض کنند و با پادهای سفارشی تعامل کنند. شرکت کننده ها، برای به اشتراک گذاشتن محتوا یا تغییر ظاهر کلاس مجازی محدودیت دارند. آن‌ها نمی‌توانند پادها را جابه‌جا کنند، پاد جدید اضافه کنند یا صفحه خود را به اشتراک بگذارند. به طور پیش فرض، شرکت کننده‌ها حتی نمی‌توانند با ميكروفون صحبت كنند یا وب‌كم خود را روشن كنند- اگرچه ميزبان مي‌توان اين امكانات را براي آن‌ها روشن كند.

ارائه دهنده ها و اساتید در ادوب کانکت

ارائه‌دهنده‌ها و اساتيد در يك كلاس ادوب كانكت،‌ مي‌توانند فايل‌هاي مختلف و صفحه خود را به اشتراك بگذارند و به ارائه بپردازند. اما آن‌ها نمي‌توانند ظاهر و احساس كلاس ادوب كانكت را تغيير دهند. با استفاده از يك پاد اشتراک‌گذاری، یک مجری می‌تواند صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارد، پاورپوینت یا PDF بارگذاری کند، وب‌کم خود را روشن کند، از میکروفون خود استفاده کند و یادداشت‌ها را در یک پادِ چت اضافه کند. آن‌ها نمی‌توانند پاد جدیدی به صحنه کلاس اضافه کنند یا Layout فعال را تغییر دهند.

میزبان در ادوب کانکت

میزبان‌ها تقریبا هر کاری می‌توانند در یک کلاس ادوب کانکت انجام دهند و رابط کاربری آن‌ها، قابلیت‌های زیادی دارد. آن‌ها دارای یک پنل برای مدیریت Layoutها هستند که با استفاده از آن می‌توانند Layout را تغییر دهند، همچنین می‌توانند زیرکلاس‌ها یا همان Breakout ها را مدیریت کنند. در واقع، یک میزبان نه تنها می‌تواند اطلاعاتِ مختلف را به اشتراک بگذارد، بلکه می‌تواند ظاهر اتاق مجازی را بچیند و عملکردهای آن را تعیین کند.

برای تغییر نقش یک شرکت‌کننده، یک میزبان می‌تواند آن‌ها را از منوی Attendees استفاده کند، سپس گزینه Change Role را انتخاب کرده و نقش جدیدی برای او انتخاب کند. چندین شرکت‌کننده می‌تواند همزمان انتخاب شود. محدودیتی در تعداد دفعات تغییر نقش یک شرکت‌کننده وجود ندارد.

در ویدئوی زیر، که توسط تیم آموزش پافکو آماده شده است، نقش‌های مختلف ادوب کانکت و نحوه مدیریت کاربران در یک کلاس ادوب کانکت شرح داده شده است.

نظرات کاربران
رحمانی

یکی از نرم افزار های اصلی هست ادوبی کانکت در غیر این صورت امکان اتصال رو نداریم و به صورت افلاین میشه مگر این که از نرم افزار های گوگل و بیگ بلو و.. استفاده کنین

0 0

امامی

ممنون از راهنمایی خوبتون

0 0

فتحی

خودم میتونم به خودم نقش بدم و پرزنتر کنم

0 0

شعبانی

نقش اصلی مدیر رو چجوری میشه بررسی و تعریف کرد

0 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید