مقالات

4 تکنیک اثبات شده برای جذب مشتری

جذب مشتری

به گفته مارکتو، 61٪ از بازاریابان اظهار داشتند که تولید لیدهای با کیفیت بالا و جذب مشتری بزرگترین چالش آنها است. این بدان معناست که همه مشاغل باید تلاش زیادی در جذب لیدها انجام دهند. برای آسان تر کردن این موضوع، مهم است که به برخی از روشهای اساسی اما اثبات شده بازاریابی توجه کنید، اگر می خواهید بدانید چگونه به طور موثرتری مشتری را جذب کنید، این 4 روش ضروری است. در ادامه با پاوینو همراه باشید تا بیشتر درباره این 4 تکنیک اثبات شده برای جذب مشتری بیاموزید.

پاوینو قصد دارد بر جذب مجموعه ای از مخاطبان یا مشتریان احتمالی متمرکز شود که می توانند به محصول یا خدمات شما علاقه مند شوند. واجد شرایط بودن این لیدها مهم است: اگر با کسب و کار شما مطابقت داشته باشد، آنها به چشم انداز شما تبدیل می شوند یا به عبارت دیگر، لیدهایی هستند که ارزش تلاش شما برای جذب مشتری و فروش را دارند.

برای دریافت مشاوره کسب و کار، می توانید از طریق لینک زیر با پایونو در ارتباط باشید.

مشاوره بگیرید

بازاریابی مستقیم: با مشتریان بالقوه شخصاً تماس بگیرید

بازاریابی مستقیم تکنیکی است که برای برقراری ارتباط مستقیم با لید ها و جذب مشتری استفاده می شود، به عنوان مثال از طریق پیام های متنی، تماس ها و ایمیل ها یا حتی به صورت حضوری. یک پیام بازاریابی مستقیم تقریباً همیشه شامل یک فراخوان خاص برای عمل است که به منظور تحریک مخاطب شما به یک پاسخ مستقیم می باشد. این پاسخ ها می تواند از کلیک روی پیوند برای مشترک شدن، تماس با یک شماره تلفن یا بازدید از یک وب سایت باشد. یک دعوت به عمل جسورانه حتی ممکن است مخاطبان شما را به خرید مستقیم یک محصول ترغیب کند.

یک پیام بازاریابی مستقیم می تواند اولین نقطه تماس با برند شما باشد. توجه داشته باشید که برخی افراد این شکل از بازاریابی را مزاحم و آزار دهنده می دانند. از آنجا که اغلب بدون قرار قبلی با ارگانها تماس می گیرید، روش برقراری ارتباط خود را تنظیم کرده و مزایای آنها را برجسته کنید. برای جذب مشتری و رشد کسب و کار‌تان باید دقیقا بدانید که چه چیزی میخواهید بگویید.

جذب مشتری

یک کمپین بازاریابی مستقیم کاملاً هدفمند دارای مزایای بسیار خوبی است، از آنجایی که شما می توانید:

  • با مخاطبانی تماس بگیرید که دسترسی به آنها از راه های دیگر دشوار است.

مثال: نسل های قدیمی از نظر دیجیتالی خیلی فعال نیستند، اما اگر با آنها تماس بگیرید ممکن است به پیشنهاد شما علاقه مند شوند. روش جذب مشتری در سنین مختلف متفاوت می باشد.

  • جذابیت محصول یا خدمات خود را آزمایش کنید، زیرا مشتریان بالقوه باید بلافاصله پاسخ دهند.

مثال: شما یک محصول جدید طراحی کرده اید، اما مطمئن نیستید که مردم در برابر آن، چه عکس العملی نشان می دهند. چرا قبل از اینكه شروع كنید و آن را راه اندازی كنید، مخاطب آزمایشی را صدا نمی كنید و نمی بینید كه او چه واكنشی نشان می دهد؟

  • نتایج واضح و قابل پیگیری بگیرید

مثال: شما می توانید تأثیر کمپین بازاریابی مستقیم خود را به راحتی ارزیابی کنید. اگر شما 100 ایمیل به طور مستقیم به لیدهای خود ارسال کرده و از آنها دعوت شده کنید کاتالوگ تان را به صورت رایگان دانلود کنند و 20 مورد از آنها اینکار را انجام دهند، به این معنی است که میزان پاسخ مثبت شما 20٪ است. سپس می توانید آنها را واجد شرایط کنید و آنها را پرورش دهید تا در نهایت معامله را ببندید. دقیقاً بدانید که چند لید به مشتری تبدیل شده است. سنجش موفقیت و محاسبه هزینه جذب مشتری ناشی از این کمپین بسیار کارآمد می باشد.

بیشتر بخوانید: 5 دلیلی که باعث می شود به موفقیت نرسیم+چگونگی غلبه بر آنها

1. تماس سرد: متقاعد کردن لید در زمان مکالمه

تماس های ناخواسته با مشتریان بالقوه یا تماس های سرد، قبلاً یکی از روش های مورد علاقه بوده است، اما از محبوبیت آن کاسته شده است. قابل درک است، زیرا اگر افراد قبلاً در مورد تجارت شما چیزی نشنیده باشند تماس گرفتن با افراد ممکن است طاقت فرسا و وقت گیر باشد، ازین رو علاقه مند به آن نمی باشند. این بدان معنا نیست که این شکل از بازاریابی تلفنی برای جذب مشتری همیشه ایده بدی است. مکالمه واقعی و در زمان واقعی با مشتریان بالقوه، می تواند نقش مهمی در ترغیب آنها داشته باشد. و اگر تلاش خود را به تصمیم گیرندگان معطوف کنید، احتمال متقاعد کردن آنها را به میزان قابل توجهی افزایش می دهید.

بر مخاطب مشخص و هدفمند با یک متن آماده، کاملاً متمرکز شوید و آمار مربوط به فعالیت خود (تعداد و مدت زمان مکالمه)، کیفیت (به چه تعداد تصمیم گیرنده رسیده اید؟ چه تعداد لید واجد شرایط هستید؟) و تبدیل (چه تعداد خرید در نتیجه تماس حاصل شده است؟)را برای کشف اینکه آیا این روشی است که باید در آن سرمایه گذاری کنید، بررسی نمایید. می توانید لیست های تماس را برای این کار خریداری کنید، یا لیست ها را خودتان از طریق رویدادها یا جستجوی آنلاین درست کنید.

بیشتر بخوانید:آموزش بازاریابی تلفنی و تکنیک های آن

2. نامه مستقیم: اطمینان حاصل کنید که مخاطب هدف شما پیام های شما را می بیند

اگر بخواهید مخاطبان خاصی را به طور موثر هدف قرار دهید، نامه های مستقیم، خواه از طریق ایمیل یا از طریق پست، می تواند یک روش ارزشمند  برای جذب مشترب باشد. از طریق پیام رسانی خلاقانه و جالب مردم را در مورد برند تجاری خود آگاه کنید یا توجه آنها را جلب نمایید. به عنوان مثال: مدیران سطح بالا ممکن است چشم انداز مهمی برای کسب و کار شما باشند، اما آنها وقت زیادی برای مرور وب برای کسب اطلاعات ندارند. اطمینان حاصل کنید که آنها محتوای شما را از دست ندهند و با برخی از اطلاعاتی که به طور خاص برای آنها جمع آوری کرده اید برایشان ایمیل مستقیم ارسال کنید.

ایمیل مارکتینگ

بیشتر بخوانید: چرا باید روی ایمیل مارکتینگ سرمایه گذاری کنید؟

مزایا و محدودیت ها:

روشن است که چرا بازاریابی مستقیم از تاکتیک های محبوب مارکتینگ است: این روش امکانی را برای تماس شخصی فراهم می کند، به شما کمک می کند مخاطبانی را پیدا کنید که دسترسی به آنها از راه های دیگر دشوار است و تعداد دقیق تماس های شما را از طریق پست یا ایمیل مشخص می کند. با این حال، تماس و یا ارسال نامه به تمام لید ها، وقت زیادی را می گیرد و گاهی اوقات، حتی از تلاش های شما قدردانی نمی شود، زیرا همه دوست ندارند با آنها غیرمنتظره تماس گرفته شود.

نگران نباشید: بازاریابی مستقیم، خصوصاً در ترکیب با سایر تکنیک های فروش موفق و بازاریابی، هنوز یک تاکتیک ارزشمند است. و بهترین کار این است: شما می توانید به راحتی و بدون هیچ گونه کمک خارجی این کار را انجام دهید.

3. محتوا: سوخت تمام تلاش های بازاریابی شماست

طبق گفته فارستر، خریداران برای هر پیام ارسال شده توسط بازاریاب یا شخص فروشنده ، سه صفحه محتوا می خوانند. خودآموزی خریدار، واقعی است و محتوای زیادی در بیرون وجود دارد. این وظیفه شماست که کاری کنید تا مخاطب از راه های مختلف و جدید شما را بیابد تا بتوانید اطلاعاتی آنها به دنبالش هستند را ارائه دهید. به محتوا به عنوان سوخت تمام مبارزات بازاریابی خود، از ایمیل مارکتینگ گرفته تا بازاریابی رسانه های اجتماعی فکر کنید. محتوای با کیفیت بالا می تواند به شما کمک کند اطلاعات بیش از حد موجود در اینترنت را کنار بزنید و به شما کمک می کند تا اعتماد افراد را به دست آورید.

بیشتر بخوانید: ارتقای وبسایت چیست؟

شما از قبل می دانید که می توانید محتوا را در قالب های متنوعی ایجاد کنید اما پس از ایجاد محتوا آن را کجا قرار می دهید؟ خوب، وب سایت شما یکی از مهمترین مکانها برای انتشار مطالب نفیس است. محتوای شما اولین قدم برای جذب مشتری و بازدید کننده است. اکنون وقت آن است که به فکر تبدیل لیدها به مشتری باشیم. محتوای شما ممکن است رایگان باشد، اما به این معنی نیست که نمی توانید چیزی را در عوض آن درخواست نمایید،  مثلا می توانید اطلاعات تماس افراد را دریافت کنید.

جذب مشتری

4. سئو: جذب لید 

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) شامل تلاش های مشترکی است که باعث بهبود رتبه بندی موتور جستجوی شما می شود. بیایید فرض کنیم شما لوازم دفتری می فروشید، بسیار عالی خواهد بود اگر افراد اگر  زمانی که عنوان "خرید لوازم اداری" را جستجو می کنند، وب سایت شما را پیدا کنند. مردم همیشه از موتورهای جستجو به ویژه گوگل استفاده می کنند. با استفاده از SEO، اطمینان حاصل کنید که محتوایی که ایجاد می کنید با آنچه مردم به دنبال آن هستند، مطابقت داشته باشد. هرچه وب سایت شما بهینه تر باشد، در موتورهای جستجو یا SERPS (رتبه های صفحه موتور جستجو) دارای رتبه بالاتری خواهد بود. و این همان چیزی است که شما می خواهید، زیرا احتمال پیدا شدن و کلیک زیاد را افزایش می دهید. وقتی به دنبال بهینه سازی وب سایت خود هستید، سعی کنید ارتباط و اقتدار وب سایت خود را افزایش دهید، زیرا Google برای محتوای آموزنده ارزش قائل است.

مشاورین با تجربه پاوینو اماده ارائه مشاوره برای بهبود کسب و کار شما هستن. کافی است فرم زیر را تکمیل نمایید.

مشاوره بگیرید
نظرات کاربران
همتا

از نکات مهم بعد از جذب مشتری، حفظ مشتری و بالا بردن رضایت آن هاست.

0 0

نفیسه حقیقی

یه نظر من هنوز هم ایمیل مارکتینگ یکی از راه های عالی برای جذب مشتری واقعی است.

0 0

فرزاد علیزاده

جذب مشتری و افزایش ورودی به سازمان از طریق سئو سایت خیلی خیلی موثره.

0 0

محمد بیاتی

به کمک یک کارشناس سئو می توانیم از طریق سایت جذب مشتری داشته باشیم و ورودی های سایت را بالا ببریم.

0 0

مژده پیرایشی

تولید محتوای خوب به جذب مشتری و افزایش فروش می انجامد.

0 0

باران فرهمند

ما تجربه جذب مشتری از طریق ایجاد کمپین رو داریم که خیلی هم خوب بود.

0 0

پروانه پورابراهیم

تکنیک های جذب مشتری چه به صورت حضوری و چه آنلاین روز با روز در حال افزایش و تغییر هستند.

0 0

سحر رسولی

جذب مشتری تکنیک های خاص خودش را دارد اما حفظ مشتری هم به مراتب از اهمیت بالایی برخوردار است.

0 0

مهلا ساعدی

به نظرم در شروع یک کسب و کار بهتر است مجموعه کوچکی را به عنوان مشتریان هدف انتخاب کنیم و به صورت آزمایشی محصول خود را برای آن ها تست کنیم.

0 0

لادن پرندی

جذب مشتری طی تماس تلفنی خیلی کار آسانی نیست و باید فن بیان خوبی داشته باشیم تا با کلام بتوانیم مشتری بالقوه را جذب کنیم.

0 0

مهسا یزدانی

به تکنیک های بسیار خوبی برای جذب مشتری اشاره کردید.ممنون از مقاله خوبتون

1 0

المیرا نیک رفتار

راه های زیادی برای جذب مشتری وجود دارد اما به نظر من چالش مهمتر حفظ مشتری و جلب رضایت مشتری است.

1 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید