مقالات

8 گام برای شروع کسب و کار | پاوینو

شروع کسب و کار
برخی از افراد بعد از سالها کار کردن در شرکت ها و سازمان ها تمایل دارند خودشان کسب و کاری را آغاز کنند و پا در عرصه کارآفرینی بگذارند. برای این کار باید تجربه و سرمایه کافی در اختیار داشته باشید. شروع یک کسب و کار، آسان نمی باشد اما در ادامه به بررسی چند گام برای شروع کسب و کار می پردازیم که به شما کمک خواهند کرد راه را به درستی پیش روید و به موفقیت نزدیک شوید. با پاوینو در ادامه این مطلب همراه باشید.

1.مشخص کردن کاری که میخواهید انجام دهید

در ابتدا برای شروع کسب و کار، تصمیم بگیرید که چه کاری را دوست دارید انجام دهید. دقت داشته باشی علاوه بر داشتن علاقه به آن فعالیت، شما باید استعداد، توانایی و تجربه کافی نیز داشته باشید. داشتن علاقه به ننهایی کافی نمی باشد همانطور که داشتن مهارت بدون در نظر گرفتن علاقه فرد کافی نیست. واقع بینانه تصمیمی بگیرید نه از سر احساسات زود گذر. چشمانتان را ببندید و برای مدتی خود را در آن کار تصور نمایید و ببینید آیا با انجام آن فعالیت احساس خوبی دارید و آیا می توانید تمام سختی هایش را تحمل نمایید؟ اگر پاسخ شما به این قبیل سوالات مثبت می باشد به سراغ گام بعدی می رویم.

شروع کسب و کار

2.بررسی بازار هدف

اگر مقالات پیشین پاوینو را خوانده باشید متوجه اهمیت بازار هدف شده اید. بازار هدف سرنوشت کارتان را مشخص می نماید.اول بازار هدف و مخاطب هدفتان را مشخص نمایید. سپس بررسی نمایید که محصول یا خدماتی که می خواهید ارائه دهید مورد نیاز بازار هدف می باشد؟ مردم حاضرند برای آن پول بپردازند؟ کسب و کاری موفق می شود که آنچه را که مورد نیاز مردم و بازار می باشد بتواند ارائه دهد. در این صورت می تواند سال های سال فعالیت کند. خودتان را به جای مشتری بگذارید و آنگاه پیشنهاد و محصولی را ارائه نمایید که اگر خودتان به جای آنها بودید تمایل داشتید از آن استفاده نمایید. همچنین می توانید برای شروع کسب و کار از سازمان های موفق و ایده هایشان الگو بگیرید.

بیشتر بخوانید: نحوه ایجاد برنامه فروش موفق

3.مشتری بالقوه

بعد از شناسایی مشتری هدف کسب و کارتان، با برخی از آنها صحبت نمایید. نظرات آنها را درباره محصول، نیازها، کیفیت، ترس ها، دغدغه ها و حتی قیمت پیشنهادی، بپرسید. این کار باعث می شود تا محصول یا خدمات نهایی شما بیشتر مورد قبول آنها باشد. همچنین برخی از نظرات می تواند ایده های جالب و خوبی را به شما ارائه دهد. یادداشت برداری از نظراتشان می تواند در طرح و یرنامه فروش و بازاریابی به شما کمک کند.

4.طرح بازاریابی

در گام چهارم برای شروع کسب و کار، نیاز دارید تا طرح بازاریابی تان را مشخص نمایید. بازاریابی امروزه بسیار متفاوت از گذشته می باشد. تولید محتوا، استفاده از وبسایت، استفاده از شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و غیره از مواردی هستند که در سال های اخیر در راستای بازاریابی و جذب مشتری از آنها استفاده می شود. در طرح بازاریابی جزئییاتی از جمله سامانه های توزیع، طرح توسعه و بودجه مورد نیاز را ذکر نمایید.

5.راه اندازی در مقیاس کوچک

توصیه ما برای شما آن است که بلافاصله بعد از تصمیم برای کارآفرین شدن، شغل خود را ترک نکنید. برای شروع، کسب و کارتان را در مقیاس کوچک تر راه اندازی کنید و در کنار آن شغل خود را نیز حفظ نمایید. بعد از جذب مخاطب و مطمئن شدن از ایده خود، می توانید کارتان را ترک کرده و کسب و کار خود را رونق و افزایش دهید.

برنامه فروش

6.ثبت نظرات

در گام ششم برای شروع کسب و کار، نظرات و بازخورد ها را ثبت نمایید. انتقادات می تواند در رشد و بهبود کارتان بسیار به شما کمک نماید، پس از انتقادات غافل نشوید. هرجا نیاز به اصلاح دارد، آن را اصلاح نمایید تا بتوانید با سرعت بیشتری پیشرفت کنید و شناخته شوید.

7.تیم سازی و سیتم سازی

بارها در مقالات به ضرورت تیم سازی و اثرات آن اشاره کردیم. در شروع کسب و کار نمی توانید همه کارها را به تنهایی انجام دهید، در این مرحله به کمک نیاز دارید. تیم سازی و سیستم سازی به شما کمک می کند که در مواقعی که در شرکتتان حضور ندارید هم کار ها به درستی پیش روند و فشار کاری تنها بر روی یک نفر یا مدیر شرکت نباشد. سیستم سازی به افزایش بهره وری و کاهش هزینه های سازمان نیز کمک می کند. اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید می توانید بازاریابی را برون سپاری کنید. همچنین می توانید با مشاورین پاوینو برای دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتر در ارتباط باشید.

درخواست مشاوره

8.بررسی بودجه و هزینه ها

در گام هشتم شروع کسب و کار لازم است تا بودجه ای را برای کارتان در نظر بگیرید. این کار سبب می شود تا هزینه های اضافی و غیر ضروری را حذف نمایید و سرمایه تان را حفظ کنید تا به هدر نرود. هزینه های پیش رو را به درستی و با دقت زیاد تخمین بزنید. این هزینه ها شامل تولید محصول، هزینه تبلیغات و بازاریابی، حقوق کارکنان و سایر هزینه های جانبی می شود. اگر سرمایه کافی مدارید به دنبال یک سرمایه گذار خوب بگردید. 

بیشتر بخوانید: چرا سیستم سازی برای مدیران ضروری است؟

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید