مقالات

9 قانون مهم در مدیریت بازاریابی مدرن | پاوینو

مدریت بازاریابی
از بازاریابی مدرن چه میدانید؟ چقدر با نکات مدیریت بازاریابی مدرن آشنایی دارید؟موفقیت در مدیریت بازاریابی مدرن،نیازمند رعایت قواعد و اصول مهمی است. مدیران بازاریابی برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی اینترنتی، علاوه بر آشنایی با بهترین تکنیک های این حوزه، میبایست بتوانند روش های بازاریابی سنتی و قدیمی را هم مورد بازبینی و اصلاح قراردهند. ازین رو پاوینو قصد دارد تا این با بررسی این مبحث به شما در انتخاب بهترین نوع بازاریابی کمک نماید.

درابتدا باید بگوییم که بازاریابی مدرن بعنوان رویکرد و نگاهی جدید و تکنولوژیکی به شیوه های قدیمی و سنتی بازاریابی،به معنی رد تکنیک های بازاریابی سنتی و مباحث مدیریتی آن نیست! با توسعه تکنولوژی و تلفیق هرچه بیشتر آن در تکنیک های مدیریت، روش ها و ابزارهای بازاریابی نیز در چند سال گذشته بصورت قابل ملاحظه ای تحول یافته است. چرا که تکنولوژی عملا تمام زمینه های طراحی، سیستم سازی، اجرا و تحلیل را در بحث مارکتینگ و مدیریت بازاریابی در بر گرفته است. و حالا بعد از 3 دهه از بکارگیری روش های سنتی بازاریابی، ما به 9 قانون مهم در مدیریت بازاریابی مدرن دست یافته ایم که علاوه بر دستاوردهای جدید این حوزه، روش های بازاریابی سنتی را هم مورد اصلاح قرارداده است.

مدیریت بازاریابی مشاغل کوچک مبتنی بر مجموعه ای از اصول است که وظایف مربوط به برنامه ریزی تا ایجاد تبلیغات و نگهداری طولانی مدت را در بر می گیرد. این اصول از نظر مشخصات متفاوت هستند و توسط صنعت و مخاطبی که با آنها سروکار دارید، تعیین می شوند. مدیریت بازاریابی مدرن مشاغل کوچک مستلزم آشنایی با بخش های خاص هدف، خواسته های مصرف کنندگان و چگونگی دستیابی به بهترین شکل آن است. باید بررسی شود که پیامی که باید به مخاطب برسد چیست و چرا باید آن را بدانند و همچنین بدانید اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تبلیغات برای شرکت چیست. تحقیقات بازار، تجزیه و تحلیل رقبا و تجربه صنعت، همه و همه به توسعه تخصص بازار کمک می کند و همه برای موفقیت استراتژی بازاریابی و به طور کلی، سیستم سازی کسب و کار، ضروری است.

پاوینو با ذکر نمونه های واقعی،این 9 اصل در مدیریت بازاریابی مدرن را برای موفقیت مدیران بازاریابی شرح میدهد ! همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره از بهترین مشاور کسب و کار با مشاورین با تجربه ما در ارتباط باشید.

درخواست مشاوره

دانش در مدیریت بازاریابی

مدیریت بازاریابی مشاغل کوچک مستلزم آشنایی با بخشهای هدف خاص، خواسته های مصرف کنندگان و چگونگی دستیابی به بهترین شکل به آنهاست. باید درک شود که پیام که باید ارسال شود چیست و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تبلیغات برای شرکت کدامند. تحقیقات بازار، تجزیه و تحلیل رقبا و تجارب صنعت همه در توسعه بازار هدف نقش دارند و همه برای موفقیت استراتژی فروش و بازاریابی و کل شرکت ضروری هستند.

سازمان

تدوین برنامه های بازاریابی بخش کلیدی مدیریت بازاریابی مشاغل کوچک است. برنامه ها باید خواسته های بازاریابی هر یک از شرکای بازاریابی یا خود شرکت را برطرف کنند و برای مدیریت فرایند به سازمان متکی باشند. برنامه ها، طرح های ابتکاری هر کمپین پیشنهادی را مشخص می نماید و هزینه مشتری را در مقابل بازده پیش بینی شده سرمایه بیان می کنند. برنامه های بازاریابی بخشی اساسی در تعیین زمانبندی، اعلام اهداف بازاریابی برای هر سال، روش های فروش کالا و ایجاد روابط با شرکای بازاریابی است که می تواند به بودجه جزئی یا کامل تبلیغات ایجاد شده منجر شود.

خلاقیت

از آنجا که مشاغل کوچک معمولاً منابعی را برای کمپین های گسترده ای که شرکت های بزرگ توسعه می دهند ندارند، خلاقیت در تبلیغات یک اصل مهم برای این تجارت ها است. ایجاد خلاقیت جالب ترین قسمت از فرآیند مدیریت بازاریابی است، زیرا بازاریابان می بینند که ایده های آنها به آرامی شکل می گیرند و کمپین های ملموسی را تشکیل می دهند. این فرآیند اغلب با چند ایده که روی کاغذ نوشته شده اند، شروع می شود و پس از آن جلسه ای با هنرمندان گرافیک یا شرکت های خلاق دیگر برگزار می شود. سپس ایجاد تغییرات در ایده ها، منجر به نتیجه نهایی می شود.

بهره وری

هر ابتکار عمل باید توزیع شود. توزیع شامل قرار دادن تبلیغات در نشریات، تحویل فیلم های ضبط شده به ایستگاه های تلویزیونی و رادیویی، استخدام پرسنل برای پخش آگهی ها و غیره است. توزیع بازاریابی مشاغل کوچک به مهارت عملی و بهره وری مالی و لجستیکی نیاز دارد. روابط باید ایجاد گردد و کانالهایی ایجاد شوند که دسترسی سریع و آسان به بخشهای بازار هدف شما و همچنین زمانهای کوتاه چرخش هنگام تبلیغات و تبلیغات جدید در بازار را فراهم کنند.

9 قانون مهم در مدیریت بازاریابی مدرن:

1- تکنولوژی و بازاریابی مدرن

با رشد تکنولوژی، امکان شناسایی راههای جدید برای جذب مشتریان بیشتر، تعامل مفید تر با آنها، شناسایی عمیق رفتارهای مشتریان بازار هدف، و تاثیری که در تکنیک های مدیریت بازاریابی و مارکتینگ گذاشته اند، بوجود آمده است.گرچه همه اینها تنها بخش بسیار ناچیزی از اثراتی ست که تکنولوژی میتواند بر اصول و تکنیک های بازاریابی آینده بگذارد. چراکه موفقیت واقعی مدیران بازاریابی، به شناخت 3 شاخص مهم در بازاریابی مدرن برمیگردد:

  •  انتقال و تبادل اطلاعات در میان مردم
  • پردازش
  • بکارگیری تکنولوژی

و علاوه بر گرایش به رشد و توسعه مداوم ازنظر تکنولوژیکی ،کمپانی ها میبایست از میان این ابزارها ، آنچه که همخوانی بیشتری با کسب و کارشان دارد انتخاب و سپس مورد آزمون قرار دهند.

اما توسعه های تکنولوژیکی به تنهایی موفقیت های بازاریابی را رقم نمیزند. اصول و حقوق انسانی و رفتارهای مشتریان نیز می بایست در زمینه این ابزارها گنجانده و تعریف شود. مدیران بازاریابی میبایست سریع، منطعف و قدرتمند عمل کنند. همچنین همانطور که در مدیریت دانش چیست گفتیم، مدیران باید آرایش افراد تیم را متناسب با نیازها و شرایط جدید تغییر دهند. همچنین کارمندان خلاق ،مبتکر و همزمان تحلیگر جذب کنند. از این طریق تجربیات به بهترین شکل و در محل درست خود بکار گرفته میشود. از سویی از آنجا که رفتارهای مشتریان در بازار ، از روند خطی پیروی نمیکند ، مدیران بازاریابی میبایست با بکارگیری انواع تکنولوژی ها این رفتار را بدرستی تحلیل و تصمیمات مهم را اتخاذ کنند.

مدریت بازاریابی

2-با رفتار حرفه ای برند شوید!

علاوه بر سیستم های قدیمی خرید و فروش که بر اساس تصمیم مشتری به خرید یک محصول و فروش آن صورت می گرفت، یا انواع روش های دیگر بازاریابی و فروش مانند، بازاریابی تلفنی، فروشگاه های اینترنتی، فروش در شبکه های اجتماعی و ..،  مدیران بازاریابی موفق بر دو اصل مهم تمرکزمیکنند:

  • تمرکز بر روی نقاط مشترکی که حضور مشتریان به بیشترین تعداد در بازارهای برند اتفاق میافتد
  • بکارگیری تکنولوژی در جهت ایجاد تعامل و وابسته سازی هرچه بیشتر مشتریان به برند و کمپانی.

در بازار پر رقابت جذب مشتری و فروش بیشتر ، هرچقدر هم یک محصول جذاب یا مهم باشد، اگر کمپانی ها نتوانند به بهترین شکل با مشتریان خود در تعامل باشند، مردم نیز به شرکت دیگری که دسترسی آسانتر و سریعتر دارد روی می آورند.اینجاست که نیاز به تیم پشتیبانی برای معرفی کاملتر محصول فروخته شده، شیوه نصب یا بکارگیری آن، معرفی شبکه های اجتماعی و سایتهای کمپانی به مشتریان ،اهمیت خود را هرچه بیشتر نشان میدهد. مشاورین پاوینو توصیه می کنند که نحوه فروش محصول را بیاموزید و از تیم فروش بخواهید آن را به کار گیرند.

به عنوان مثال شرکت ادوبی ، حتی بعنوان یک برند مطرح در خصوص نرم افزارهای گرافیکی ، به طور ویژه ای متمرکز بر ارائه آموزشهای استفاده و رفع خطا های احتمالی در محصول خود است. اما اینکه به قراردهی این آموزشها صرفا در سایت خود اکتفا نمیکند، بحث دیگریست! مدیران بازاریابی این شرکت بخوبی با اهمیت سریعترین دسترسی آشنایی دارند و این آموزشها را در دیگر محل های پر بازدید مثل سایت یوتیوب و کانال های دیجیتالی پرمخاطب در اختیار مشتریان واقعی و بالقوه خود قرار میدهند.

از طرفی ساده لوحانه است که همچنان با این ایده که مشتریان چه میخواهند ، اقدام به طراحی ، تولید یا بازاریابی نمود. یکی از اصول مهم در مدیریت بازاریابی مدرن، شناسایی چیزهایست که مشتریان نمیخواهند. این اتفاق یا در بازار رقبا رخ داده یا میتواند به شکل بالقوه  مشاهده شود. با کسب آگاهی و تحلیل بازخوردها، میتوان این نقضها را شناسایی و به علت آنها پی برد.

3- ارتباط اینترنتی و غیر اینترنتی با مشتریان

صرف بکارگیری ابزارهای اینترنتی، بازاریابی و فروش در یک کمپانی به موفقیت نمی انجامد. صد البته که تقریبا همه فروشندگان با این اصل که باید به آسانترین حالت در تماس با مشتریان باشند، آشنا هستند. اما ملاقات فیزیکی با مشتریان، چیزیست که در مدریت بازاریابی مدرن از اهمیت بسزایی برخوردار است.

شرکت ادوبی با وجود اطلاع از اهمیت ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، از برگزاری رویدادها و همایش های زنده غافل نماینده است. در این همایشها، نقاط ضعف یا چالشهایی که از چشم بازاریابان دیجیتال خود پنهان مانده ، مورد بحث و بررسی قرار میگیرد.

4- ابتکار عمل در مدیریت بازاریابی مدرن!

خلاقیت در نشان دادن اهمیت یک محصول و معرفی همه مزایا و ابعاد آن در مدیریت بازاریابی مدرن یک چالش اساسی و مهم است.پس از تولید یک محصول، نکته قابل تامل شرح استفاده و فواید استفاده از محصول (مانند صرفه جویی در هزینه ها ) به زبان ساده است.یکی از نقاط قوتی که در بخش اجرایی کمپانی اینتل وجود دارد، استفاده از یک میکرو پردازشگر هوشمند در سیستم خود است که همه اطلاعات را خلاصه و مفید میکند. لذا حتی اگر مشتریان چیزی از این پردازشگرهوشمند ندانند، اطلاع از وجود چنین فناوری هوشمند، همچنان برایشان جذاب و قابل توجه استکه حتی قیمت کالا را هم منطقی تر مینماید.

 >> اگر بدنبال روش های بازاریابی مدرن و کاربردی برای کسب و کار خود هستید، فرم مشاوره پاوینو را تکمیل نمایید تا از مشاوره رایگان بهره مند شوید!

درخواست مشاوره

5-داده گیری و آزمون اطلاعات ،عنصر حیاتی در مدیریت بازاریابی مدرن است!

اگر بخواهید به یک مدیر بازاریابی اینترنتی موفق و مدرن تبدیل شوید، باید همواره در حال آزمون و امتحان ابزارها و تکنیک های مارکتینگ باشید. ادوبی از طرق زیر بازاریابی خود را محک میزند:

  •  از جنبه کیفی محصول، قبل از ارائه ورژن جدید از نرم افزار خود، این شرکت اقدام به ارائه نسخه های بتا (آزمایشی) از نرم افزار خود میکند و با دریافت بازخوردهایی که از مشتریان میگیرد،اصلاحات در نسخه اصلی بهترین شکل اناجم میگیرد.
  •  از نظر مدیریت بازاریابی ، اقدام به شبیه سازی اقتصادی از همه پروسه ها امکان پذیر میکند .لذا با تهیه این نمودارهای مرحله ای، سطوح و ابعاد مختلف سرمایه گذاری و تولید محصول به بهترین صورت شناسایی میشود.
  • از جهت مارکتینگ و بازاریابی،ادوبی از داده ها برای دسته بندی دقیق تر مشتریان از طریق تحلیل محتوای تولید شده توسط آنها و بازخوردها و تجربه مشتریان دراستفاده ازنرم افزارهای ادوبی میکند.

البته با وجود همه ابزارها و داده های علمی، هنوز نیاز به هنر تلفیق بهینه بازاریابی و مدیریت مشتریان هست.چرا که همه چیز امکان اتوماتیکی شدن ندارد و بهمین دلیل است که هوشمند ترین روباتها هم هرگز جایگزین مدیران بازاریابی نخواهند شد. قدرت درک و قضاوت هنوز خصیصه هایی بااهمیت از نقش انسانها در مباحث بازاریابی و مارکتینگ است.

6- خلاقیت در مدیریت بازاریابی مدرن

بر خلاف گذشته، بسیاری از افراد مبتکر ، علاقمند به گرفتن بازخورد از ابداعات خود دارند. فرقی نمیکند این اطلاعات را از شبکه های اجتماعی بدست آورند یا سیستمهای پردازشی پیشرفته تر.این بازخوردها به سازندگان مبتکر در بهبود ساخته هایشان کمک شایانی میکند.کمپانی مک کنزی طی گزارشی اعلام کرد که شرکتهایی که بین خلاقیت و تحلیل بازخوردهای مربوط به آن موفق به ایجاد یک ارتباط و تعامل شده اند، از توسعه و رشد کسب و کار خود تا دوبرابر نسبت به گذشته خبر داده اند.

بعنوان مثال شرکت ادبی در جشن 25 سالگی خود با گروه موزیک ایمجن دراگونز در بخش ساخت و ویرایش فیلم با ادوبی پرایمیر همکاری کرد. 

7-اهمیت وجود یک تیم در مدیریت بازاریابی مدرن


مدریت بازاریابی

تیم های پوشش دهنده یکدیگر، تضمین کننده موفقیت در مدیریت بازاریابی مدرن هستند

در این بازار پررقابت و چالشهای رو به افزایش بازاریابی ،حضور منفرد در بازار برای محصولات تکنولوژیکی بسیار دشوار است. تلفیق های سازمانی یا چند واحد در قالب یک تیم برای این شرکت ها میتواند منجر به ایجاد یک برند موفق شود.

8-ایجاد یک وجهه مثبت عمومی

عملکرد مثبت، هدفی بزرگتر در مدیریت بازاریابی مدرن است. علاوه بر سرمایه گذاری و تلاشهای شرکت ادبی در جهت تولید بهترین محصولات و خدمات، از دیگر اهداف این شرکت ساختن جهانی بهتر و یکپارچه با استفاده از محصولات خود است. مانند همکاری ادوبی با مرکز ملی کودکان مفقودی که محصولات آن در جهت شناسایی بهتر و سریعتر گمشدگان بکار برده میشود.

9- راهبردها و مدیریت متفاوت در بازاریابی مدرن

علاوه بر تمامی نکات مهم فوق الذکر،راهبردها و مدیریت بازاریابی هم در شیوه نوین آن متحول شده است.مدیران بازاریابی آینده میبایست با مدیریت مشتریان،مدیریت پشتیبانی و توسعه دهندگان سازمانی یکی شوند. در بازاریابی مدرن نباید این عملکرد ها جدای از هم مورد مدیریت و راهبری قرار بگیرند.راهی که کمپانی های برند و مطرح مانند اینتل در پیش گرفته اند تلفیق این عملکردها در یک مجموعه هماهنگ و تحت رهبری یک مدیر بازاریابی ست.


به خدمات مشاوره کسب و کار و بکارگیری تکنیک های بازاریابی مدرن در کسب و کار نیاز دارید؟ فرم مشاوره پاوینو را تکمیل کنید!

درخواست مشاوره

نظرات کاربران
رسول کریمی

بازاریابی مدرن اگر اصولی انجام بشه نتایج خوبی رو به همراه داره

0 0

tara

اسم چند شرکت که بازاریابی مدرن دارن
هم خارجی و هم اینرانی رو میشه بگید

0 0

ادمین سایت

سلام خانم تارا وقت بخیر
خارجی: اپل - نایکی - ادوبی - تویوتا - سامسونگ
داخلی: شهر فرش - علی بابا
نمونه های موفقی هستند.

موفق باشید

0 1

وحید نراقی

برای موفقیت در مدیریت بازاریابی مدرن لازم است از تکنولوژی روز استفاده کنیم.

0 0

باران بابایی

قوانین جذابی برای مدیریت بازاریابی مدرن وجود دارد.

1 0

مینو سوری

مقاله خیلی خوبی بود.مدیریت بازاریابی مدرن این روز ها لازمه ی هر کسب و کاری است.

0 0

امین بهشتی

به نظر من هم بازاریابی غیر مدرن می تواند مکمل و همراه بازاریابی مدرن باشد .گاهی همراهی بازاریابی سنتی با دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی باعث میشود سریع تر به موفقیت در کسب و کار برسیم.

0 0

احمد مرادی

تکنولوژی و سیستم سازی در سازمان و داشتن برنامه بازاریابی اصولی با متد روز دنیا کمک می کند از رقبا به راحتی پیشی بگیریم.

0 0

محمدرضا رسولی

برای بازاریابی پیشنهاد ارتباط غیر اینترنتی را دادید علاوه بر ارتباط اینترنتی با مشتریان. به نظر من در شرایط فعلی کرونا که امکان برگزاری رویداد و همایش های حضوری وجود ندارد، گزینه وبینار برای رویداد ها بسیار کارایی دارد.ممنون از پاوینو بابت ارائه مقالات آموزنده

0 0

هدیه رفیع

استفاده اصولی از شبکه های اجتماعی در بازاریابی مدرن فروش و جذب مشتری را به شدت افزایش می دهد.ممنون از مقالات کاربردیتون

0 0

آقای عاقلی

مدیریت سایت : با تشکر از حسن توجه شما به این مقاله، آقای محمد رضا دوست عزیز در مقالات دیگر سایت اگر عنایت بفرمایید به مطالب مورد اشاره شما پرداخته شده است، با تشکر از نظر شما.

0 0

محمدرضا

شما فکر کن من یه محصول لبنی دارم
نمیشه که همه چی رو وبسایتی یا اینترنتی
فروخت؛:شما یه راهکارنشون بده تولید کننده
چطور محصولش روبه خرده فروش عرضه کنه
که استقبال بشه

0 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید