مقالات

19روش افزایش فروش اینترنتی برای سایت ها | پاوینو

روش افزایش فروش اینترنتی سایت
آیا بدنبال افزایش فروش در سایت یا فروشگاه اینترنتی خود هستید؟پاوینو 19 راهکار عملی افزایش فروش اینترنتی و سایت های فروشگاهی را از زبان "نیل پتل " ،مشاور کسب و کار و بازاریابی کمپانی های بزرگی همچون آمازون،ان بی سی و اچ پی که به افزایش کلیک و افزایش فروش سایت آنها منجر شده ،برای شما بازگو میکند.

1- حذف امکانات اسکرول کردن و رفتن به پایین صفحه!

اگر بخواهید مخاطبانی که به سایت وارد میشوند بجای سرگردانی و کلیک بر لینک هایی که منجر به فروش نمیشوند،با احتمال بالاتری بر دکمه CTA کلیک کنند، اولین کار گرفتن تمام دکمه ها و امکاناتیست که به آنها اجازه رفتن به پایین صفحه اول سایت را میدهد.

یک نکته مهم اینکه این روش فروش مخالف اسکرول در صفحات سایت شما نیست! اما باید تنها یک روش یا یک دکمه برای آن در ابتدای سایت بگذارید که افراد با کلیک بر آن وارد مرحله بعد یا صفحات لندینگ شوند!
CTA سی تی ای همان دکمه ایست که مخاطبان سایت با کلیک بر آن وارد فروشگاه شما یا تماس با واحد فروش یا دیگر قسمتهای کمپانی شما میشوند و این همان دکمه ای ست که کلیت سایت برای کلیک کردن بر آن طراحی و راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: ارتقای وب سایت چیست؟
2- فونت نوشته های سایت را افزایش دهید

نوشته هایی که براحتی قابل خواندن نباشند، اصلا خوانده نمیشوند ، پس نگران بزرگ شدن فونت ها نباشید!

3- لینک های فوتر را کم و کمتر کنید.

روش افزایش فروش اینترنتی سایت

فوتر های مختصر و افزایش احتمال فروش سایت


بر اساس یک قانون ساده آمار ، هر چقدر دکمه ها و لینک ها در فوتر کمتر باشد، احتمال کلیک بر دکمه فروش یا صفحات لندینگ مد نظر که منجر به افزایش فروش سایت میگردد ، بیشتر خواهد شد!

4- دکمه CTA را در تمام صفحات اصلی و مهم سایت (لندینگ پیج) قرار دهید!

هر چقدر که تعداد این دکمه ها در صفحات مهم سایت بیشتر باشد ، احتمال کلیک روی آنها و افزایش فروش سایت بیشتر خواهد بود.

5- تعامل با مخاطبان و افزایش فروش سایت

تقریبا همه سایت های فروش/ خدمات، دارای شعارها یا امکاناتی ست که صرفا از مخاطبان خود میخواهد برای خرید آن محصول ، کلیک کنند . 

مانند : برای خرید محصولات لاغری کلیک کنید!  اگر میخواهید به یک مدیر موفق تبدیل شوید، کلیک کنید و ...

اما آنچه که فراموش کرده اند ، عدم تمایل مردم به گرفتن دستور یا انجام کارهایی ست که برای آنها اختیار کافی ندارند! پس اگر بتوانید در همان برخورد اول ارتباط را باز تر و دوستانه تر بوجود آورید احتمال موفقیت شما برای دریافت کلیک و افزایش فروش سایت تان بالاتر خواهد رفت.

مثلا یک کوئیز (امتحان کوچک ) از مخاطبان بگیرید! در مرحله بعد ، از مجموعه جواب های آنها ، نتایج مطلوب از سایت را به آنها ارائه دهید. به اینصورت مخاطبان سایت ، با اطلاع از انطباق داشتن محصولات یا خدمات سایت شما با شرایطشان، تمایل بیشتری برای خرید از سایت از خود نشان میدهند!

روش افزایش فروش اینترنتی سایت

تعامل با مخاطبان و موفقیت در افزایش فروش سایت

  • پیشنهاد میکنیم در انتهای کوئیز و نمایش نتایج یک آدرس ایمیل از آنها بخواهید. شاید باورکردنی نباشد اما نتایج مطالعه از عملکرد مشتریان و کلیک بر انواع سایتها نشان دهنده افزایش فروش سایت تا 108 درصد میباشد!

6- به مشتریان محدوده قیمت یا محدوده خدمات بدهید !

روش افزایش فروش اینترنتی سایت

ارائه دامنه ای از خدمات یا محصولات بجای فروش تنها یک محصول

یکی از روش های افزایش فروش اینترنتی سایت ها محدود نکردن مشتریان به خرید یک محصول مشخص است.لذا در صفحه نتایج فروشگاه،به مشتریان ،محدوده قیمت یا محدوده خدمات/محصولات بدهید .

7-اجازه بدهید مخاطبان ابتدا به شما اعتماد کنند!

هرچقدر هم قیمت های فروش در سایت پایین باشد، باز هم مخاطبان قبل از کلیک بر دکمه خرید، باید از سایت و خدمات آن اطمینان پیدا کنند. بنابراین با بکارگرفتن انواع روشها . اخذ مجوز های لازم و البته نمایش آنها در سایت، برای مشتریان خود اعتماد سازی کنید!

8- افزایش فروش سایت با دکمه پاپ آپ

روش افزایش فروش اینترنتی سایت

پاپ آپ های جذاب با عکس های گیف، یک تکنیک موثر در افزایش فروش سایت هستند


اگر به هردلیل مخاطبان تمایلی به خرید از سایت نداشته باشند، در آخرین تلاش برای افزایش فروش سایت خود،از یک پاپ آپ استفاده کنید.

  • نکته مهم این تکینک ، بکاربردن تصاویر جذاب gif میباشد ، که تا 40 درصد میتواند منجر به افزایش کلیک سایت و فروش شود.
  • یک نکته دیگر در مورد پاپ آپ ها ، جذاب بودن نوشتار آنهاست. که میبایست مخاطبان را برای کلیک یا مطالعه آن هیجان زده کند.

مثلا یک سایت مشاوره فروش و بازاریابی دارید! در پاپ آپ آن میتوانید از عبارتی مثل : میخواهید چقدر پول دربیاورید؟!   ، دنبال درامدزایی تا چه مبلغی از کسب و کار یا فروش خود هستید ؟؟ و ... استفاده کرده و در مرحله بعد ، این هیجان را با گذاشتن دکمه هایی رنگی یا با علامت دلار و ... بیشتر کنید!

آیا تا کنون به این اندیشیده اید که داشتن یک مشاور کسب و کار تا چه میزان می تواند در موفقیت و افزایش بازدید از سایتتان به شما کمک نماید؟ کافی است فرم درخواست مشاوره پاوینو را پر نمایید تا مشاوران با تجربه ما در این راه همراهتان گردند.

درخواست مشاوره

روش افزایش فروش اینترنتی سایت

اهمیت تنظیم  تیترها در روش  فروش اینترنتی در سایت های فروشگاهی


9- مقالات سایت را از صفحه اول خارج کنید.

مطالعه مقالات وب سایت لزوما منجر به فروش نمیشود.این محتوا برای سایت حیاتی ست چون محتوای آن از طریق صفحات گوگل و بینگ ، مخاطبان را به خود جلب میکند ، اما ممکن است کمکی به افزایش فروش سایت نکند. بنابراین تمام بخشهای غیر ضروری را از صفحه اصلی سایت که میبایست تنها منجر به افزایش فروش در سایت شود، حذف کنید!

  • یک روش دیگر برای افزایش فروش اینترنتی از طریق محتوای سایت ، قراردادن کامنتهای مثبت مخاطبان در بالاترین قسمت از کامنت هاست.
  • برای موفق شدن در این روش فروش، بهتر است به اضافه کردن دکمه CTA در داخل مقالات خود فکر کنید!

بیشتر بخوانید: راهکارهای افزایش بازدید کنندگان وبسایت

10- امکانات و محتوای سایت را منحصر به فرد و محلی کنید.

اگر سایت تان یک فروشگاه اینترنتی ست ،برای صفحات آن امکان انتخاب زبانهای محلی بوجود آورید.

  • یک روش و راهکار دیگر جهت افزایش فروش سایت ، اختصاص دادن محصولات فروشگاهی تان متناسب با تقاضای شهرهای و نقاط  مختلف باشد.احتمال فروش لوازم اسکی برای کشورهای گرمسیری بعید بنظر میرسد، اما همچنان احتمال دارد در نتایج سایت فروشگاه به مردم این منطقه نشان داده شود.
  • این راهکارها نیاز به مطالعه دقیق روند تقاضا در بازار و مشتریان بازار هدف در نقاط مختلف دارد.

11- با شرایط برد برد ،فروش اینترنتی سایت را افزایش دهید.

تصور کنید در نتایج نشان داده شده، مشتریان همچنان از قیمت یا خرید از سایت مطمئن نیستند. در این حالت در یک باکس نوشتاری به آنها اطلاع بدهید که با مبلغ کمتر میتوانند ،محصولات مشابه را پیدا کنند و یا با خرید همان محصول در همان هفته یا ماه،میتوانند از یک تخفیف چند درصدی بهرمند شوند. با این روش ، با دادن مقداری سود به خریداران، فروش سایت هم افزایش پیدا خواهد کرد.

روش افزایش فروش اینترنتی سایت

تخفیف ها و امتیازهات ویژه به مشتریان که سبب افزایش فروش سایت ها می شود

  • نکته مهم در این روش فروش اینترنتی آنست که تخفیفات شما نباید بیشتر از 50 درصد قیمت فروش کالا در جاهای دیگر باشد .این تخفیف ها باید معقول و قابل توجیه در نظر مشتریان باشد تا آنها را به خرید و کلیک بر دکمه فروش بیشتر تشویق کند.

12- سرعت سایت و عملیات خرید و فروش سایت را افزایش دهید

در یک کلام، مردم هر روز تنبل و تنبل تر میشوند.

13- ترفند های دکمه های فروش

  • دکمه های فروش سایت باید بزرگ باشند.
  • واحد پولها باید با واحد پول مشتریان یکی باشد. برای فروش محصولات سایت به مردم اروپا، پوند راجایگزین دلار کنید. چرا؟

علاوه بر اینکه این واحد های محلی به علت آشنایی ،در ذهن مردم بهتر جای میگیرند، این ایده را بوجود  می آورند که  قیمت هر یک از محصولات پس از تبدیل به واحد محلی ، قبلا از جهات معقول بودن فروش ودر مقایسه با  قیمت محصولات مشابه در بازار اعلام شده است.

  • امکان کپی شماره تلفن ها یا قیمت ها یا دیگر مطالب که احتمالا مشتریان در پروسه خرید از سایت، نیاز به کپی از آنها با گوشی موبایل دارند را بوجود آورید.

14-خرید از سایت را به پروسه ای دشوار اما خواستنی تبدیل کنید!

زیاد بر روی فروش در سایت تاکید نکنید .اگر یک سایت تماما حول فروش و کلیک بر روی دکمه فروش باشد، نه تنها موفق به افزایش فروش نمیشود که ممکن است فروش کمتری پیدا کند.
قرار نیست مخاطبان سایت در یک مرحله محصول مورد نظر خود را از سایت بخرند. بهتر است با روشها و راهکار های هوشمندانه آنها را در صفحات سایت بدنبال خود بکشید . با اینکار، بعلت آنکه مخاطب بخش های مختلف در سایت را تکمیل کرده است، ترجیح میدهد زحمات خود را بی نتیجه نگذارد و پروسه رسیدن به بخش مورد نظر را تا انتها انجام دهد.
این روش هوشمندانه میتواند به صورت کویز و مجموعه پرسشهایی باشد که محصول فروشگاه را برای مخاطب آن شخصی تر میکند. اگر قصد فروش کرم ضد چروک در سایت خود دارید، ابتدا از مشتریان بپرسید که آیا محدوده زندگی آنها آب و هوای خشک دارد یا سرد یا مرطوب.. در سوال بعدی بپرسید، سن شما چقدر است ، از خرید کرم ضد چروک انتظار دریافت چه نتیجه ای دارید؟ و ...

15-روش های های افزایش فروش با تیترهای سایت

چند قانون مهم درمورد تیترهای مطالب سایت را بخاطر داشته باشید:

  • اعداد و دکمه های CTA  در آنها بکار ببرید.
  • طول تیتر ها کمتر از 65 کارکتر باشد
  • تیتر را تا حد امکان مرتبط با بخش های مختلف آن مطلب تنظیم کنید
  • از اعداد فرد در تیتر مطلب استفاده کنید.
  • تیترهای 6 کلمه ای بیشترین آمار کلیک و انتخاب در نتایج جست و جوها را دارند.
  • از بکار بردن کلمات مبهم یا چند پهلو در تیتر خودداری کنید
  • از کلمات قدرتمند و صفت ها در تیتر های خود استفاده کنید.
  • اگر این تکنیک و روش های ساده را در زمان تنظیم محتوای سایت خود بکار ببندید، به شما تضمین میدهیم مخاطبانتان بیشتر و فروش سایت تان افزایش می یابد

16-افزایش فروش اینترنتی سایت با تحریک کنجکاوی

هرچقدر محتوای سایت ،مخاطبان را به کلیک و رفتن به مرحله بعد یا دیدن محصولات فروشگاه ترقیب کند، فروش سایت هم افزایش می یابد. بهترین تکنیک ها و روش ها برای اینکار ، تحریک حس کنجکاوی بازدیدکنندگان سایت است.

17-افزایش فروش سایت با ادبیات صمیمی

اگر سایت شما یک سایت علمی یا تخصصی نیست، بهتر است محتوای آن را کمی صمیمانه تر تهیه کنید. در متن مقالات از من و تو ، شما و ..استفاده کنید.

18-حواستان به مخاطبانی که طولانی در یک صفحه از سایت مانده اند باشد!

روش افزایش فروش اینترنتی سایت

اگر برخی از مخاطبان در یک صفحه از سایت برای مدت طولانی نسبت به دیگران مانده اند، احتمالا بدنبال چیزی هستند یا سوالی برایشان پیش آمده. این فرصت را غنیمت بشمارید و با آنها وارد گفتگو شوید. برای اینکار میتوانید یک امکان نمایش سوالات در صفحات بگذارید که با گذشت زمان مشخصی فعال شده و از وی سوال میپرسد.این روش به انتقال مشتری به صفحه فروش سایت و افزایش احتمال خرید از سایت کمک بسزایی می کند.

19-افزایش فروش اینترنتی سایت با ارائه اطلاعات

اگر محصولات یا خدمات سایت برای افراد زیادی ، نا آشناست ، در کنار دکمه CTA ، توضیحات مختصر از محصول و مزایای خرید آن مکالا از سایت را توضیح بدهید.

مثلا برای فروش یک وی پی ان به مخاطب اطلاع بدهید که آی پی محل شما در این محدوده است ،مرورگرتان در حال حاضر .. است و کلاهبرداران اینترنتی هم به اطلاعات شما دسترسی دارند. همین الان جستجو های خود در اینترنت را با خرید وی پی ان از سایت ما ، امن کنید!

  • اگر بتوانید برای این توضیحات یک ویدئوی کوتاه تهیه کنید نتیجه بهتری در فروش سایت مشاهده خواهید نمود.

اگر برای کسب و کار خود نیاز به مشاوره ها و راهکار های عملی افزایش فروش دارید، فرم مشاوره پاوینو را تکمیل کنید!

درخواست مشاوره
نظرات کاربران
سایه کرمانی

این روز ها سئو سایت به افزایش فروش سایت ها و افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی بسیار کمک کرده.

0 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید