مقالات

عوامل موفقیت در فروش

موفقیت در فروش
عوامل موفقیت در فروش یکی از موارد حوزه بازارگانی می باشد. اگر شما هم صاحب یک کسب و کار چه از نوع اینترنتی و چه از نوع غیر اینترنتی می باشید، لازم است تا این عوامل موفقیت در فروش را بشناسید و آن ها را در اولویت کاریتان قرار دهید. بسیاری از افراد تصور می کنند که کیفیت محصول عامل اصلی در موفقیت یا شکست یک کسب و کار است اما جالب است بدانید از نظر بسیاری از مشتریان کیفیت تنها یکی از عوامل جهت انتخاب محصول می باشد و فاکتور های تاثیر گذار زیادی وجود دارند. برای بررسی اینکه چه فاکتور ها و عواملی دست به دست هم می دهند تا مشتری یک محصول را انتخاب کند، در این مقاله با پاوینو همراه باشید.

برای مشتری وقت بگذارید

یکی از عوامل موفقیت در فروش گفتگو با مخاطب است. برای مشتری وقت کافی بگذارید، با آنها خود صحبت کنید و درکشان کنید، سپس با توجه به نیاز وی بهترین راه حل را ارائه دهید. برای خریدار قابل اعتماد جلوه کنید تا شما را طرف خود بداند و بتوانند به شما اعتماد کنند. مشتری را به چالش بکشید و راهکاری را که تصورش را هم نمی کرده، به او بدهید. براساس تحقیقات، بسیاری از مشتری ها به چالش کشیده شدن توسط فروشنده را دوست دارند و این را یک امتیاز مثبت برای آن فروشنده می دانند. البته در این میان خریدارانی نیز هستند که از بحث و گفت و گو گریزان اند و به چالش کشیده شدن را نمی پسندند. پس در ابتدا شناسایی کنید که مشتری شما به چه میزان برای ادامه گفت و گو علاقه دارد.

داشتن مشاوری حرفه ای می تواند به شما در موفقیت در فروش کمک نماید. برای دریافت مشاوره بیشتر فرم درخواست مشاوره زیر را تکمیل نمایید.

درخواست مشاوره

خرید های گروهی

گاهی یک کمپانی یا شرکت تصمیم به خرید یک محصول می گیرد. از آن جایی که ممکن است تصمیم کارمندان یا گروهی از افراد نیز در انتخاب دخیل باشد، سلایق مختلف و فاکتور های بسیار زیاد و متفاوتی در این خرید تاثیر گذار خواهد بود که باید بدان توجه کنید. در این گونه خرید های گروهی اغلب اختلاف نظر و ترید و دوراهی وجود دارد. اما باید توجه کنید که در اغلب خرید های گروهی تصمیم یک فرد بسیار تاثیر گذارتر از سایرین است و اغلب نظر او بر سایر نظرات غالب می باشد. پس فروشنده برنده کسی است که بتواند آن فرد را شناسایی و متقاعد به خرید محصول خود کند.

رقابت با سایرین

از دیگر عوامل موفقیت در فروش، کنار زدن رقبا به روش صحیح می باشد. معمولا در اغلب کسب و کار ها یک برند یا شرکت خاص بازار را در دست داشته و برندش در بین مردم شناخته شده تر است در نتیجه فروش بالاتری نسبت به سایر رقبای خود دارد. ازین رو فروش برای سایر رقبا و شرکت هایی که آن محصول یا مشابه آن را دارند، بسیار سخت خواهد بود. اما نکته امیدوار کننده این است که بر اساس تحقیقات انجام شده کیفیت یک محصول تنها یک پارامتر مهم است و برای بیشتر مردم کاربرد محصول و همچنین قیمت آن پارامتر مهم و اصلی به حساب می آید. بنابراین با اهمیت دادن به این موضوع می توانید فروش موفقی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:4 راهکار عملی افزایش فروش

قیمت محصول

یکی از عوامل موفقیت در فروش انتخاب صحیح قیمت نهایی محصول می باشد که نقش مهمی درانتخاب و خرید را ایفا می کند. قیمت محصول از موضوعاتی است که در هنگام خرید محصول مطرح شده و مشتریان به آن می پردازند. برخی از فروشندگان تصور می کنند که هر چقدر قیمت پایین تری داشته باشند، فروش بیشتری خواهند داشت. شاید این موضوع برای یک سری از محصولات و گروهی از مردم صدق کند،، اما برای همه این طور نیست. طی تحقیقات انجام گرفته در بحث قیمت محصول نتایج حاصل نشانگر این است که برای اکثر مهندسین قیمت پارامتر اصلی در خرید نیست و خیلی به آن اهمیت نمی دهند، برای صنف فروشندگان و بازاریان اگرچه قیمت مهم است اما پارامتر های بسیاری وجود دارد که در کنار قیمت به آن اهمیت می دهند و در آخر برای صنف تولید کنندگان و نیروهای انسانی قیمت عامل تعیین کننده و در واقع اصلی ترین پارامتر در خرید محصول می باشد.

همچنین در ارتباط با مشتری باید بدانید که مشتریان شما بسیار متفاوت بوده و معیارها و نظرات مختلفی دارند. بر این اساس مشتری ها به سه گروه تقسیم می شوند؛ گروه اول آنهایی هستند که قیمت حرف اول و آخر را برایشان می زند، گروه دوم آنهایی هستند که علاوه بر قیمت به عوامل دیگری نیز اهمیت می دهند و در نهایت گروه سوم آنهایی هستند که تنها به محصول، کارایی و کیفیت آن توجه می کنند و قیمت برایشان  اصلا مهم نیست. گروه سوم حاضرند برای محصول با کیفیت و مورد نظرشان حتی مبلغی خیلی بیشتر هم بپردازند. شناخت مشتری از دیگر عوامل موفقیت در روش می باشد.

پس در فروش محصول، فروشنده ای موفق خواهد بود که بتواند مشتری محصول خود را بشناسد و بداند محصولش در حیطه خرید کدام گروه است سپس با توجه به آن قیمت گذاری صحیح را انجام دهد.

حفظ مشتری

علاوه بر تمام نکات گفته شده برای عوامل موفقیت در فروش، باید به این مورد نیز توجه داشته باشید که زمانی شما کارتان را در حیطه بازاریابی درست انجام داده اید که آن مشتری را حفظ کنید، به گونه ای که در آینده مجدد از شما خرید کند و محصول شما را به آشنایان و دوستان خود معرفی نماید. پس به هر مشتری به چشم یه خریدار با ارزش و بزرگ نگاه کنید که قرار است حصولات زیادی از شما بخرد و محصولات یا خدماتتان را به افراد بسیار زیادی معرفی کنید. فروش به فرد معرفی شده زمان بسیار بسیار کمتری را می طلبد و همین طور نیازی نیست تا هزینه، وقت و انرژی زیادی برای جذب او بگذارید، چرا که این اتفاق قبل از ملاقات شما با او، توسط مشتری اولتان انجام گرفته است. بگذارید با یک مثال برایتان بگوییم. بر فرض اگر من به فروشگاهی برای خرید یک نوع محصول آرایشی مراجعه کنم، زمان زیادی لازم است تا فروشنده با گفتن مزیت ها و کیفیت آن محصول، نظر و اعتماد من را جلب کرده و مرا متقاعد به خرید کند، اما اگر من دوستی داشته باشم که آن محصول را قبلا استفاده کرده و آن را به من پیشنهاد دهد، خیلی راحت تر به او اعتماد میکنم و برای خرید آن محصول به فروشگاه مراجعه میکنم.

بیشتر بخوانید:عوامل موثر در افزایش فروش

مصمم باشید و جدی

 تصمیم بگیرید که در تمام مسیر خود رو به بالا حرکت کنید. همین امروز برای پیوستن به 10٪ برتر تصمیم بگیرید. هیچ کس و هیچ چیز نمی تواند شما را از بهترین بودن و دستیابی به اهداف شغلی باز دارد به جز خود شما. وقتی دریابید که هیچ چیز مانع شما نمی شود و بخواهید در مورد عوامل موفقیت در فروش برای تبدیل شدن به یک فروشنده عالی یاد بگیرید، آنگاه زمانش رسیده است که از یک مشاوره کسب و کار کمک بگیرید. مشاورین کسب و کار به شما کمک می کنند تا بدون اتلاف وقت و به صورت هدفمندانه تری در مسیر خود گام بردارید. ما مشاورین پاوینو را به شما پیشنهاد می کننیم. کافی است برای ارتباط با پاوینو فرم درخواست مشاوره زیر را تکمیل نمایید.

درخواست مشاوره

حذف عوامل محدود کننده

 مهارت محدود کننده خود را درراستای عوامل موفقیت در فروش شناسایی کنید. ضعیف ترین مهارت خود را شناسایی کنید و برنامه ای برای عالی بودن در آن زمینه تنظیم کنید. از خود و رئیس خود بپرسید، "کدام مهارت را اگر من توسعه دهم و به طور مداوم آن را به روشی عالی انجام دهم، بیشترین تأثیر مثبت را در فروش خواهد داشت؟" پاسخ شما به این سوال چیست، آن را بنویسید، سریعا تعیین کنید، برنامه ای تنظیم کنید و سپس هر روز روی آن کار کنید. این تصمیم به تنهایی می تواند زندگی شما را تغییر دهد و یکی از مهمترین عوامل موفقیت در فروش است.

افراد مناسب

 با افراد مناسب رفت و آمد کنید. با نگرش مثبت، افراد موفق را دور خود جمع کنید. از افراد منفی، انتقادی و شاکی دور شوید. آنها شما را به پایین می کشند و شما را خسته می کنند.

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید