مقالات

راه های خلاقانه برای افزایش فروش در دوران کرونا | پاوینو

افزایش فروش در دوران کرونا

دکتر علیرضا علیمردانی مدیر عامل پاوینو می گویند: فروشندگان هزینه زیادی را صرف بهبود فروشگاه های خود می کنند تا با ایجاد یک محیط خرید عالی، بتوانند مشتری را مدت زمان بیشتری در فروشگاه نگهدارند. متأسفانه، COVID-19 حداقل در کوتاه مدت تمام این سرمایه گذاری ها را نفی کرده و اکنون بهبود حضور مشتری در فروشگاه ها از همیشه دشوارتر است و شما هم در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی، واقعاً نمی خواهید زمان حضور را افزایش دهید. بنابراین باید به دنبال راه های دیگری برای بهبود تعامل مشتری و افزایش فروش در دوران کرونا بود تا از سقوط تجارت جلوگیری کرد. در ادامه پاوینو به بررسی این موارد می پردازد.

اگر از شما خواسته شود چیزی را که می تواند به شما در افزایش فروش کمک کند، نام ببرید، پاسخ شما چه خواهد بود؟ صدها پاسخ احتمالی وجود دارد اما احتمالاً اکثر شما پاسخ های زیر را  می دهید:

  • صرف وقت بیشتر برای تعامل با مشتریان.
  • جذب افراد بیشتر برای افزایش فروش.
  • دانستن اینکه مشتری در واقع چه می خواهد.
  • شناختن مشتری ها و ایجاد ارتباط با آنها به مرور زمان.
  • دیده شدن به عنوان یک متخصص محصول در جامعه.

چه چیزهایی در همه این موارد مشترک است؟ خیلی ساده است، همه آنها شامل تعاملات بیشتر همکاران فروشگاه با مشتریان هستند.

یک مشاور کسب و کار می تواند روش های افزایش فروش را متناسب با نوع تجارت شما تنظیم نماید. برای دریافت مشاوره رایگان از بهترین مشاور کسب و کار پاوینو فرم زیر را تکمیل نمایید. 

مشاوره بگیرید

امروزه تعاملات چگونه اثر گذار خواهد بود؟

تعاملات با مشتریان قبل و بعد از مراجعه به فروشگاه شما چگونه است؟

در حال حاضر، بیشتر خرده فروشان ارتباط قبل و بعد از بازدید با کارکنان فروشگاه را به تماس های تلفنی محدود می کنند. اما تماس صوتی به دلایل زیادی یک کانال معیوب است. مهمترین آنها انزجار مصرف کننده مدرن از برقراری تماس تلفنی با کسی است. و هنگامی که آنها موفق می شوند شهامت برای تماس با یک فروشگاه داشته باشند، تلفنشان اغلب بدون پاسخ می ماند زیرا کارکنان مشغول معامله با مشتریان داخل فروشگاه هستند. همچنین می تواند برای کارکنان بسیار ناکارآمد باشد و در صورت مزاحمت مشتریان در لحظه اشتباه، می تواند واقعاً آنها را آزار دهد.

برخی فروشندگان با هدایت مشتری به سمت تماس و ارتباط با پرسنل دفتر مرکزی، خواه از طریق توییتر، ایمیل یا خط تلفن مرکزی، از تماس آنها با فروشگاه ها جلوگیری می کنند. با فرض اینکه افراد خوبی در فروشگاه های شما کار می کنند، این یک فرصت از دست رفته برای افزایش فروش محصول است. در حقیقت مشتری تصمیم گرفته است با یک فروشگاه تماس بگیرد اما به یک مرکز تماس هدایت می شود، اگر نماینده نتواند به سوالات او پاسخ دهد، در اینصورت وی ناامید شده و بازدید از فروشگاه هرگز اتفاق نمی افتد.

خرده فروشی در دوران COVID-19

در دوران کرونا بازدید حضوری از فروشگاه ها در کمترین حالت ممکن است و بیشترین ضربه را صاحبان کسب و کارهای حضوری از این موضوع می خورند.اما تماس با فروشگاهها سر به فلک می کشد زیرا:

  • مصرف کنندگان کمتر به فروشگاه ها مراجعه می کنند مگر زمانی که اطمینان حاصل کنند که باز هستند و کالاهایی که به دنبال آن هستند به صورت آنلاین در دسترس نیست.
  • مشتریان آسیب پذیر قبل از مراجعه می خواهند بدانند که فروشگاه چقدر شلوغ است یا می خواهند بفهمند زمان خرید خاصی برای آنها در نظر گرفته شده است یا خیر.
  • مشتری ها بررسی می کنند که سفارش آنها آماده است یا خیر و در واقع می خواهند مواردی را برای خرید و امتحان کردن در اختیار آنها قرار دهند تا بتوانند سریع وارد فروشگاه و خارج شوند.

بسیاری از خرده فروشان در حال حاضر برای پاسخگویی به تماس های فروشگاه های خود و افزایش فروش در دوران کرونا تلاش می کنند. بسیاری از آنها برای کاهش هزینه ها و بهبود عملکرد از سیستم سازی در کسب و کار بهره می برند.

افزایش فروش در دوران کرونا

چگونه می توان در یک بیماری همه گیر، فروش را افزایش داد؟

برنامه های پیام رسان مانند WhatsApp ، Facebook Messenger و Google My Business میلیاردها کاربر بین خود دارند و برای بسیاری از این کاربران، پیام رسانی راهی است که آنها با مادران خود تا دندانپزشک یا شرکت بیمه خود، با همه ارتباط برقرار می کنند.

مصرف کنندگان می توانند با کلیک بر روی پیوند در مکان یاب فروشگاه وب سایت یا دکمه ای در نتایج جستجوی محلی یا روی پست رسانه های اجتماعی، به فروشگاه های شما پیام دهند. آنها حتی می توانند با اسکن یک کد QR در یک بروشور یا یک آگهی در یک روزنامه محلی، مکالمه را شروع کنند. مهم نیست که آنها از کجا مکالمه را شروع می کنند، پیام رسانی راهی راحت تر برای برقراری ارتباط با فروشگاه های شما به مشتریان ارائه می دهد و شرایط ارزشمندی را ایجاد می کند که تماس تلفنی و ایمیل به راحتی نمی توانند آن را ایجاد نمایند.

ایجاد ارتباط با مشتریان از طریق شخصی سازی برای افزایش تبدیل ها

در حال حاضر شخصی سازی در فروشگاه های خرده فروشی جهت افزایش فروش در دوران کرونا کمی جدی تر شده است. شخصی سازی اساساً، به این معنی است که شما می دانید مشتری چه کسی است و تجربه خرید را متناسب با او و بر اساس داده هایی که قبلاً درباره آنها جمع کرده اید، تنظیم می کنید. بسیاری از سیستم عامل های بسیار هوشمندانه (و گران قیمت) مجهز به هوش مصنوعی با الگوریتم هایی که دارند به شما کمک می کنند این موارد را تشخیص دهید و فروش را در فروشگاه های خود افزایش دهید. استفاده از یک طرح تبلیغاتی شخصی سازی شده نیز می تواند اثرات مثبتی داشته باشد.

افزایش فروش در دوران کرونا

به مشتریانی که به فکر بازدید از فروشگاه هستند، اطمینان خاطر دهیم

به عنوان مصرف کننده، همه ما بیش از گذشته سرگرم هستیم. بنابراین رفتن به یک فروشگاه قطعا اتلاف وقت است زیرا ممکن است آنها آنچه را که شما می خواهید، نداشته باشند و تجربه ای مایوس کننده برایتان ایجاد شود. یکی از بهترین راه ها برای افزایش فروش در یک فروشگاه خرده فروشی این است که مشتریان بتوانند به راحتی موجودی کالای مورد نظرشان را چک کنند. بعضی از خرده فروشان با اجرای راه حل های گران قیمت جهت ردیابی موجودی در زمان واقعی در سراسر شبکه فروشگاهی خود، به مشکل در دسترس بودن محصول پرداخته اند. مشکلی که در این رویکرد وجود دارد این است که مشتریان مجبورند آن را در وب سایت شما پیدا کنند. بیشتر افراد فقط می توانند تلفن را بردارند و با فروشگاه تماس بگیرند، که این ما را به همان مشکلاتی که در بخش قبلی برجسته کردیم برمی گرداند.

بیماری همه گیر COVID-19 باعث افزایش پیگیری موجودی محصولات شده است که یکی از دلایل اصلی آن تغییر در رفتار انسان ها است. به دلیل نگرانی در مورد ایمنی شخصی خود و یا ترس از انتشار ویروس به دیگران، مشتریان برای مراجعه به فروشگاه ها احتیاط می کنند. به همین دلیل، آنها می خواهند مطمئن شوند که فروشگاهی که قصد دارند از آن بازدید کنند، می تواند به آنها در انجام خرید کمک نماید یا نه.

پیام رسانی یک روش بسیار کارآمد و راحت است که مشتریان می توانند در مورد موجودی محصولات سوال کنند و همکاران فروشگاه به آنها پاسخ دهند. ایk روش سبب افزایش فروش در دوران کرونا میشود.

مشاوره بگیرید
نظرات کاربران
سعید قربانی

مطلب مفیدی بود ممنون

0 0

اخوانی

با سلام
ممنون از مقاله خوبتون

0 0

سهیلا ابری

ممنون از توضیحاتتون در مورد افزایش فروش خیلی خوب بودن

0 0

امیر پاشا نوری

تبلیغات صحیح در فضای مجازی میتونه افزایش فروش به ایجاد کنه

0 0

علیرضا اتابکی

خوشبختانه در دوران کرونا تونستم از طریق فروش اینترنتی به افزایش فروش خوبی برسم.

0 0

محمد امین سلطانی

متاسفانه گاهی شرایط به سمتی میره که نه تنها به افزایش فروش نمیرسیم که باید به سختی فروش معمول رو هم حفظ کنیم. مقالتون عالی بود.

0 0

میترا اخوان

یکی از معضلاتی که ما رو به افزایش فروش نمیرسونه اینه که گاهی از تاثیر رضلیت مشتری در پیشرفت و سودآوری غافل میشیم.

0 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید