مقالات

با 3 ابزار بهره وری تیم فروش خود را افزایش دهید | پاوینو

بهره وری تیم فروش

به عنوان یک مدیر فروش، وظیفه شماست که کاری کنید تا بهره وری تیم فروش افزایش یابد. در واقع، وضع موجود کافی نیست و بیشتر مدیران فروش برای خوشحال نگه داشتن روسای خود نیاز دارند که به تیم های فروششان حتی بهتر از آنچه اکنون انجام می دهند، کار کنند. اگر می خواهید بهره وری تیم فروش خود را بهبود ببخشید، باید ابزارهایی را برای انجام کار در اختیار آنها قرار دهید. که شامل هر دو ابزار فیزیکی (یک برنامه CRM خوب، لیست لید، بروشور و سایر مطالب بازاریابی) و ابزار ذهنی (آموزش فروش، کوچینگ و راهنمایی های عمومی) است. در ادامه پاوینو به بررسی این موارد می پردازد.

ابزارهای بهره وری تیم فروش

تهیه ابزارهای فیزیکی مورد نیاز برای افزایش بهره وری تیم فروش شما ممکن است به معنی سر و کله زدن با مدیریت ارشد باشد زیرا این ابزارها ناگزیر هزینه خواهند داشت. به عنوان یک قاعده کلی، اگر بتوانید به تیم مدیریت نشان دهید که چگونه صرف این پول به نفع آنهاست (با افزایش بهره وری تیم فروش جهت کسب درآمد بیشتر برای شرکت)، یک فرصت عالی برای موفقیت خواهید داشت. با این حال، اگر پول در دسترس نیست و شرکت بودجه کافی ندارد، باید سازش کنید. به عنوان مثال، شما ممکن است یک CRM رایگان برای تیم فروش خود تهیه کنید که تمام ویژگی های نمونه ای که به دلیل مشکلات مالی نتوانستید بخرید را نداشته باشد.

مدیریت بازاریابی و کسب و کار نیاز به دانش تخصصی دارد. شما می توانید این دانش را از بهترین مشاور کسب و کار پاوینو درخواست کنید. برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، فرم زیر را تکمیل نمایید.

مشاوره بگیرید

بیشتر کمک های فیزیکی که به تیم فروش خود می کنید به صرفه جویی در وقت کمک می کند. نرم افزار CRM وظایف خاصی را خودکار می کند و داده های مشتری را مرتب نگه می دارد، بنابراین یافتن اطلاعات به راحتی امکان پذیر می شود. ارائه‌ی لیست لیدها و مواد بازاریابی به تیم خود، باعث می شود که آنها مجبور نباشند خودشان این موارد را بسازند. همانطور که کارهای اداری را از دوش تیم فروش خود برمی دارید، به آنها فرصت بیشتری می دهید تا در تمرکزشان را بر فروش و لیدها و سرنخ ها قرار دهند، که این امر باعث می شود عملکرد و کارایی تیم فروش به مقدار قابل ملاحظه ای افزایش یابد.

در حالت ایده آل، شما می توانید یک دستیار برای انجام کارهای اداری و تولید نامه و فرم ها، در اختیار فروشندگان خود قرار دهید، تا تیم فروش شما کاملاً روی فروش تمرکز نماید. با این حال، اگر این امکان وجود ندارد، حداقل سعی کنید به آنها فناوری سرعت بخشیدن به کارهای اداری را بدهید تا به بهره وری تیم فروش کمک کرده باشید..

آموزش فروش برای هر فروشنده ای ضروری است و مهم نیست که چه سن و سالی داشته باشد یا اینکه تازه کار باشد یا با سابقه. همیشه روش های جدید و ابزارهای جدید برای انجام کارها وجود دارد. فروشندگان شما جهت افزایش بهره وری تیم فروش، باید به طور منظم در مورد محصولات و خدمات شرکتتان آموزش ببینند.

بهره وری تیم فروش

طرز فکر

کمک ذهنی کمی پیچیده تر است. اگر یک فروشنده در کارش مشکل دارد، قبل از اینکه بخواهید آن را حل کنید، باید بفهمید چه چیزی باعث این مشکل شده است. آیا آنها در تماس های بازاریابی تلفنی ضعیف هستند؟ آیا در بستن معاملات مشکل دارند؟ شاید حوزه فعالیتشان مثل گذشته پررونق و پرمشتری نباشد.

بهترین راه برای فهمیدن این است که با معیارهای تیم فروش خود آشنا شوید. بدانید که آنها روزانه چه تعداد تماس برقرار می کنند، چه تعداد قرار ملاقات از آن مخاطبین ایجاد می کنند و چه تعداد از این قرارها منجر به فروش واقعی می شود. می توانید جهت افزایش بهره وری تیم فروش و کسب و کار، این معیارها را از چند هفته گذشته مرور کرده و ببینید چه زمانی تعداد کم بوده است.

جلسات یک به یک

همچنین بهتر است جلسات منظم یک به یک با هر فروشنده داشته باشید. این جلسات می توانند مختصر باشند، با فرض اینکه هیچ مشکلی در عملکرد وجود ندارد. تنها چند دقیقه وقت لازم است  تا به هر فروشنده فرصت دهید که شکایات خود را اعلام کند. این را به عنوان " اقدامی پیشگیرانه" تصور کنید. با مکالمه منظم با تیم فروش خود و مرور منظم معیارهای سوال برانگیز، می توانید هرگونه مشکلی را قبل از آنکه گسترش یابد برطرف نمایید.

جهت بهره مندی از فرصت محدود دریافت یک جلسه مشاوره رایگان از مشاور کسب و کار پاوینو، فرو زیر را تکمیل نمایید.

مشاوره بگیرید
نظرات کاربران
رضا حقیقی

داشتن استراتژی بازاریابی و فروش بهره وری تیم فروش رو هم بالا میبره

0 0

امیر حسین ادهمی

یک مدیر فروش حرفه ای و کار بلد میتونه بهره وری تیم فروش رو هم بالا ببره

0 0

ملیکا زارع

بهره وری تیم فروش با رضایت شغلیه اونا رابطه مستقیم داره.

0 0

ترانه عشقی

راحی پلن ها و استراتژی های درست بهره وری تیم فروش رو به شدت بالا میبره.

0 0

فریدونی

آپدیت بودن دانش تیم فروش، بهره وری تیم فروش رو بالا میبره

0 0

آنا طالبی

با تعیین هدف های قابل دسترس برای میشه بهره وری تیم فروش رو بالا برد.

0 0

علی دوستی

به نظر من برگزاری جلسات منظم آموزش برای تیم فروش میتونه بهره وری تیم فروش رو به طرز چشمگیری بالا ببره.

0 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید