مقالات

چگونه می توان یک مدیر فروش موفق بود؟ | پاوینو

مدیر فروش

مدیر فروش شخصی است که مسئولیت هدایت و مربیگری تیمی از فروشندگان را بر عهده دارد. وظایف یک مدیر فروش اغلب شامل تعیین بخش های فروش، تعیین سهمیه، راهنمایی اعضای تیم فروش، آموزش فروش، ساختن یک طرح فروش و استخدام و اخراج فروشندگان است. در شرکت های بزرگ، سهمیه ها و برنامه های فروش معمولاً در سطح اجرایی تعیین می شوند و مسئولیت اصلی یک مدیر این است که مراقب باشد فروشندگانش آن سهمیه ها را برآورده کنند و از سیاست های منتقل شده از مقامات بالاتر در ادارات، پشتیبانی کنند. در ادامه همراه پاوینو باشید تا بیشتر بیاموزید.

برخی از مدیران فروش، مدیرانی از بخش های دیگری بوده اند که به بخش فروش منتقل شدند، اما اکثر آنها فروشندگان سطح بالایی هستند که به سِمت مدیریت ارتقا می یابند. از آنجا که این فروشندگان سابق، تجربه مدیریتی کمی دارند و یا هیچ گونه تجربه مدیریتی ندارند، چالش اصلی اغلب آنان اجازه دادن به تیم فروش برای انجام فروش و محدود کردن خود به ارائه راهنمایی هایی که فروشندگان نیاز دارند، می باشد.

درباره‌ی فرصت محدود یک جلسه مشاوره رایگان پاوینو می دانید؟ همین حالا فرم زیر را تکمیل نمایید تا از این مشاوره کسب و کار بهره مند شوید.

مشاوره بگیرید

مهارت های منابع انسانی را بیاموزید

مدیران فروش که وظیفه استخدام و اخراج اعضای تیم فروش خود را بر عهده دارند، باید برخی مهارت های منابع انسانی را بیاموزند. اگر یک مدیر فروش نمی داند که چگونه یک رزومه را به طور انتقادی مرور کند، در مصاحبه سوالات مناسب را بپرسد یا هرگونه ایراد را در طول مراحل متوجه شود، احتمالاً در نهایت فروشندگانی را استخدام خواهد کرد که روی کاغذ زیبا و مناسب هستند اما در روند فروش واقعی موفق نمی شوند. اخراج یک کارمند هرگز آسان نیست، اما یک مدیر فروش باید بداند که چه زمانی یکی از فروشندگان وی به درستی کار نمی کند، خواه به دلیل این باشد که او مناسب شرکت نیست یا به این دلیل که اصلا آن فرد برای فروش و فروشندگی مناسب نمی باشد.

دانستن چگونگی ایجاد انگیزه در تیم، بخشی مهم در مدیریت فروش است. یک مدیر فروش هوشمند ابزارهای زیادی در اختیار خود دارد، از جوایز کوچک مانند تقدیرنامه های کاغذی گرفته تا جوایز بزرگ مالی. او همچنین باید بداند که چگونه یک تولیدکننده یا فروشنده ضعیف را ترغیب کند تا به مسیر خود برگردد. و او باید تشخیص دهد که گاهی مشکل کمبود انگیزه نیست بلکه چیزی اساسی تر است، مانند فقدان مهارت فروش.

مدیر فروش

درک موقعیت شغلی

مدیران فروش همچنین باید "موقعیت شغلی" را درک کنند. در همه شرکت ها به جز در شرکت های خیلی کوچک با کارکنان محدود، مدیران فروش در سطح مدیریت میانی قرار دارند. آنها بر یک تیم فروش نظارت دارند اما خودشان توسط یک مدیر سطح بالاتر، اغلب در سطح اجرایی، نظارت می شوند. وقتی تیم مدیر فروش عملکرد خوبی داشته باشد، ناظر به او پاداش و اعتبار می دهد. اما اگر تیم مدیر فروش نتواند سهمیه خود را برآورده کند، آن مدیر انتظار دارد که وی راه حلی ارائه دهد.

مهارت های ارتباطی عالی داشته باشید

یک مدیر فروش برای موفقیت باید مهارت های ارتباطی عالی داشته باشد. او باید بتواند برنامه فروش را درک کند و آن را به طور واضح برای تیم های فروش خود توضیح دهد. او همچنین باید بتواند نیازهای فروشندگان خود را بفهمد و این نیازها را به سطح مدیریت ارتباط دهد. اگر مشکلی پیش بیاید، او باید بتواند وضعیت را برطرف کند. وقتی فروشندگانش خوب کار می کنند، باید به آنها نشان دهد که از زحماتشان قدردانی می شود و وقتی دچار تزلزل می شوند، باید دلیل آن را پیدا کند و آن را برطرف نماید.

برای بهره مندی از فرصت محدود دریافت یک جلسه مشاوره رایگان از بهترین مشاور کسب و کار پاوینو، فرم زیر را تکمیل نمایید.

مشاوره بگیرید
نظرات کاربران
رضا

مطلب مفیدی بود واقعا مهارت های مدیر فروش میتونه تاثیر زیادی در کسب و کار داشته باشه

0 0

سپیده عشقی

حضور و آموزش های مدیر فروش نقش بزرگی در رسیدن به افزایش فروش داره

0 0

فرشته تورانی

مدیر فروش خوب مهارت هایی داره که باعث تقویت تیمش میشه

0 0

محسن اراکی

دانش مدیر فروش میتونه در موفقیت یک تیم فروش نقش بزرگی داشته باشه

0 0

نیکی زند

یک تیم فروش برای هدایت و ساماندهی و هماهنگی حتماً به یک مدیر فروش مجرب نیازمنده

0 0

ترانه مرادی

مدیر فروش باید مهارت های فروش رو به تیمش آموزش بده

0 0

علی همایونی

یک مدیر فروش موفق باید توانایی آموزش صحیح راهکار های فروش رو داشته باشه.

0 0

ایلیا رضایی

مدیر فروش در تقویت تیم فروش خیلی موثره

0 0

امیر الهی

یک مدیر فروش حرفه ای میتونه با آموزش های دقیقش میزان بهره وری تیم فروش رو به خوبی بالا ببره.

0 0

افسانه نیازی

مدیر فروش علاوه بر نظم دهی به تیم فروش میتونه تیم بازرایابی رو هم به خوبی هدایت کنه

0 0

کیانوش سهرابی

حضور مدیر فروش باعث میشه تیم فروش با هماهنگی و برنامه ریزی وظایفشون رو انجام بدن.

0 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید