مقالات

چگونه یک فروشنده ماهر شویم؟ + 3 راهکار | پاوینو

فروشنده ماهر

آیا شما خود را یک فروشنده ماهر می نامید؟ برخی تصور می کنند که توانایی فروش یک ویژگی ذاتی است که بعضی افراد از ابتدا با این ویژگی متولد می شوند، اما به گفته برخی از محققان، همه از نظر فنی "میتوانند فروشنده" باشند. برای فروشنده ماهر شدن آمادگی ندارید؟ پاوینو در ادامه 3 مهارت عملی را که هر کسی می تواند بیاموزد گردآوری کرده است. آنها را تمرین کنید، بهبود ببخشید و بر همه آنان تسلط پیدا کنید تا مشتریان جدیدی برای خرید یک محصول بیابید.

مطمئناً، مهارت های فروش مورد نیاز هنگامی که واقعاً در حوزه فروش فعالیت می کنید، به تلاش هدفمندتری نیاز دارند. اما در حالی که همه ما استعدادهای طبیعی خود را داریم، هر کسی می تواند بیاموزد که در تأثیرگذاری بر دیگران بهتر شود - که در واقع این همان چیزی است که فروش و روش های فروش درباره اش می گوید.

اینها مهارت های نرم "فروش" هستند که ارتباط کمتری با تاکتیک های فروش دارند و بیشتر مربوط به نحوه عملکرد و نحوه برخورد شما با یک مخاطب است. این موارد از شما یک فروشنده ماهر می سازد.

1. سطح راحتی خود را برای فروشنده ماهر شدن، پیدا کنید

بر اساس گفته‌ی دانیل پینک، نویسنده "To Sell Is Human"، همه فروشنده هستند. هیچ کس نمی خواهد به عنوان یک فروشنده کلیشه ای اتومبیل دست دوم برخورد کند. در عوض، شما می خواهید از راه هایی بفروشید که با کاری که انجام می دهید احساس راحتی کنید (و این باعث می شود شب راحت بخوابید). به همین دلیل مهم است که شخصیت فروش خود را پیدا کنید و درک کنید چه چیزی باعث افتخار شما برای انجام کار خود است - و چه چیزی باعث می شود احساس "سستی" داشته باشید. تنها در اینصورت است که می توانید در کار خود موفق و تبدیل به فروشنده ماهر شوید.

جهت دریافت مشاوره از بهترین مشاور کسب و کار پاوینو، فرم زیر را تکمیل نمایید.

مشاوره بگیرید

2. مدیریت کردن را یاد بگیرید

برای اینکه یک فروشنده ماهر باشید، باید وقت خود را مدیریت کنید، این کار را می توانید با پیاده سازی سیستم های روز و سیستم سازی کسب و کار انجام دهید. سیستم ها به ویژه برای فروش خوب کار می کنند، زیرا فرآیند فروش معمول در چندین مرحله اتفاق می افتد و به تقسیم بندی پاسخ خوبی می دهد. به لید و مخاطب، آماده سازی، رویکرد، ارائه و ... فکر کنید.

3. به طور استراتژیک به دنبال لید باشید

جستجوی استراتژیک تلاقی بین جستجوی مشتری آینده و صلاحیت لید است. در این مقاله، ما جستجوی استراتژیک لید را به عنوان فرآیند افزودن مشتری احتمالی به قیف فروش شما معنی می کنیم و صلاحیت لید را برای اینکه بدانیم در مشتری احتمالی مناسبی برای ما است یا نه، ارزیابی می کنیم. خبر خوب این است که اگر در مورد روش جستجوی خود استراتژیک تر عمل کنید، در مرحله صلاحیت اصلی کار کمتری برای مدیریت خواهید داشت. و اینجاست که فرق بین فروشنده ماهر و مبتدی مشخص می شود.

به گفته مارک ویشاک، استراتژیست فروش و نویسنده، حداقل 50٪ از چشم انداز شما برای آنچه می فروشید مناسب نیست. به منظور کارآیی بیشتر، یادگیری تمرکزکردن فقط بر روی 50٪ از افراد، باعث صرفه جویی در وقت و تلاش شما می شود.

برای بهره مندی از فرصت محدود یک جلسه مشاوره کسب و کار رایگان پاوینو، فرم زیر را تکمیل نمایید

مشاوره بگیرید
نظرات کاربران
هاله قائمی

به نظرم برای اینکه بتونیم یک فروشنده ماهر باشیم باید از فروش اینترنتی هم استفاده کنیم

0 0

علی شیخی

یک فروشنده ماهر برای تمامی مراحل قبل و بعد فروشش استراتژی داره

0 0

داریوش محبی

فروشنده ماهر همیشه باید شرایط اقتصادی آینده رو هم در نظر داشته باشه و درست قیمت گذاری کنه

0 0

کیمیا لاری

به نظر من یک فروشنده ماهر در هر حال به دنبال راهکار های جدید برای فروش بیشتره.

0 0

صادقی

به نظر من یک فروشنده ماهر همیشه راهکار ها و استراتژی خاصی برای کارش داره که باعث موفقیتش میشه.

0 0

مینو یزدی

یک فروشنده ماهر خیلی به میزان رضایتمندی مشتریش اهمیت میده.

0 0

حسام اهوازی

فروشنده ماهر همواره به دنبال کسب راهکار های جدید برای جذب مشتری و افزایش فروش است

0 0

مهتاب

به نطر من فروشنده ماهر سعی داره حس اعتماد و در ذهن مشتریش به وجود بیاره

0 0

اردلان ناهید

به نظر من فروشنده ماهر باید توانایی اینو داشته باشه که مشتریانش رو حفظ کنه و فروش های بعدی رو برای هر مشتری تضمین کنه.

0 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید