مقالات

6 سوال که در هنگام استخدام فروشنده باید بپرسید | پاوینو

استخدام فروشنده

برای ایجاد یک سازمان فروش قوی، ضروری است افرادی را پیدا کنید که بتوانند پیگیر مشتری باشند بدون اینکه پرخاشگر به نظر آیند. استخدام فروشنده کار ساده ای نیست و فردی نامناسب، می تواند شرکت شما را از رسیدن به اهداف مهم تجاری باز دارد. این سوالات در مصاحبه استخدام فروشنده به شما کمک می کند نامزدهایی را پیدا کنید که برای سازمان و حرفه فروش مناسب باشند. با پاوینو همراه باشید.

1. چگونه در بازار هدف خود به روز می مانید؟

حتی اگر بازار هدف آخرین شغل آنها کاملاً متفاوت از بازار هدف کسب و کار شما باشد، جوابشان به این سوال، توانایی آنها را در یافتن راه حل های مناسب در نشریات و وبلاگ های مربوطه نشان می دهد. بیشتر عمیق شوید و اطلاعاتی را که اخیراً از یکی از نشریات آموخته اند، بخواهید. این سوال به استخدام فروشنده مناسب کمک خواهد کرد.

برای اینکه از رقبای قوی خود جلو بزنید و در بازارهدف به روز بمانید به یک مشاور کسب و کار حرفه ای نیاز دارید. پاوینو با سابقه ی 21 سا ارائه خدمات مشاوره فروش، سیستم سازی، بازاریابی و غیره، می تواند به شما کمک نماید.

مشاوره بگیرید

2. چیزی را برای من توضیح دهید.

گرچه از نظر فنی این یک سوال نیست، اما ارزیابی اینکه آیا داوطلب می تواند به طور موثر کسی را از طریق بیان یک مفهوم یا روند جذب کند، مهم است. برای استخدام فروشنده مناسب، به داوطلبین گوش دهید تا ببینید که آنها چگونه می توانند موضوع را به طور واضح و روشن توضیح دهند. 

3. سوالات مورد علاقه شما برای پرسیدن از مشتریان احتمالی چیست؟

فروشندگان خوب وقت بیشتری را برای پرسیدن سوال صرف می کنند تا اینکه بخواهند به سوالات جواب دهند. به دنبال سوالات باز برای استخدامفروشنده مناسب باشید که به یک نماینده فروش کمک می کند تا کاملاً نیازهای یک مشتری را درک کند. فروشنده مناسب باید بتواند سوالاتی را که مناسب است از سایرین تمایز دهد و این موارد را از مشتری بپرسد.

4. روش شما برای رسیدگی به اعتراضات مشتری چیست؟

آماده سازی برای مقابله با اعتراض ها بسیار حیاتی است. چرا که مشتری ناراضی می تواند مشتریان احتمالی شما را از خرید منصرف نماید. قبل از استخدام فروشنده از آنها درباره روش که در برابر اعتراضات احتمالی پیش خواهند گرفت، سوال کنید.

5. شبکه های اجتماعی چه نقشی در روند فروش شما دارند؟

فروش در شبکه های اجتماعی در همه صنایع از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر فردی که برای استخدام داوطلب شده است، در گذشته از شبکه های اجتماعی برای تحقیق در مورد مخاطبان هدف یا جستجوی لید استفاده نکرده است، از اینکه تمایل به یادگیری دارد یا خیر اطمینان حاصل کنید تا بتوانید در استخدام فروشنده مناسب بهتر عمل نمایید.

6. محتوا چه نقشی در روند فروش شما دارد؟

 لزوماً نمی توان گفت که اگر فروشنده به طور فعالانه محتوای موجود را در حساب های شبکه های اجتماعی خود به اشتراک نگذارد، فروشنده مناسبی نیست، اما باید پذیرای این کار باشد.

برای دریافت مشاوره بازاریابی و افزایش فروش، فرم زیر را تکمیل نمایید تا از یک جلسه مشاوره رایگان بهره مند شوید.

مشاوره بگیرید

منبع: www.hubspot.com

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید