مقالات

3 نکته برای فروشنده حرفه ای شدن| پاوینو

فروشنده حرفه ای

همه فروشنده حرفه ای نیستند. حرفه ای بودن به معنای سطح خاصی از توانایی همراه با نگرش و رفتار خاصی است که هرکسی نمی تواند آن را ادعا کند. از طرف دیگر، حرفه ای بودن ارتباط زیادی با آنچه در واقع می فروشید یا به شخصی که می فروشید ندارد. در ادامه برخی از ویژگی های مشترک فروشنده حرفه ای آورده شده است. با پاوینو همراه باشید.

1.صداقت

صداقت برای افراد حرفه ای در هر زمینه ای یک ویژگی مهمی است، اما برای فروشندگان از اهمیت بیشتری برخوردار است. از آنجا که فروشندگان از شهرت منفی و ناخوشایندی برای رفتارهای غیراخلاقی برخوردارند، یک فروشنده حرفه ای نباید حتی اجازه دهد دیگران به چنین رفتاری اشاره کنند. حتی کوچکترین رفتار ناپسند و عدم صداقت، اعتقاد دیگران به دورویی فروشندگان را تأیید خواهد کرد. در عوض، فروشنده حرفه ای همیشه نیازهای مشتریان خود را در اولویت قرار می دهند. آنها سعی نمی کنند کلاهبرداری کنند و یا مشتری را برای خریدن چیزی که بهترین انتخاب برای او نیست، تحت فشار قرار دهند.

در عوض، آنها با مخاطب همکاری می کنند تا بهترین راه حل ممکن را برای نیازهای خود پیدا کنند، حتی اگر این به معنای ارسال آنها به سمت یک رقیب باشد.

2.افتخار به شغل

غیرمعمول است که فروشندگان آنچه را انجام می دهند در پشت عناوینی مانند مدیران حساب، پشتیبان مشتری، متخصصان محصولات و ... پنهان می کنند. فروشنده حرفه ای افتخار می کند که در حوزه فروش فعالیت می کند. آنها می دانند شغلی که انجام می دهند هم از کارفرمایان و هم از مشتریانشان پشتیبانی می کند. فروشندگان دقیقاً همانطور که پزشکان یا معلمان یا حتی آتش نشانان به دیگران خدمت می کنند و فروشنده حرفه ای این را می دانند. فروشندگان هر روز با ده ها یا حتی صدها نفر صحبت می کنند. فروشنده حرفه ای می داند که می تواند هر یک از این تماس ها را به تجربه مثبتی برای شخص دیگر تبدیل کند و از این فرصت استفاده می کند تا شرایط را برای هر کسی که با آنها تعامل دارند کمی بهتر کنند. فروشنده حرفه ای می دانند که چهره شرکتی است که نمایندگی آنها را بر عهده دارد و طبق آن عمل می کند.

3.بهبود مستمر عملکرد

افراد حرفه ای در بسیاری از زمینه ها خود را ملزم به یادگیری و آموزش بدون توجه به تجربه خود می دانند. پزشکان، وکلا و حسابداران برای مثال، همه برای تمدید مجوز های خود نیاز به تحصیل مداوم دارند. فروشنده حرفه ای، می دانند که ادامه یادگیری و رشد برای آنها مهم است، حتی اگر هیچ قانونی به طور خاص آنها را ملزم نکند. بسیاری از شرکت ها از این نیاز آگاه هستند و به طور منظم فروشندگان خود را به کلاس ها می فرستند یا مواد آموزشی را برای آنها فراهم می کنند.

با این حال، فروشندگان حرفه ای که در شرکت هایی کار می کنند که چنین فرصت هایی را برایشان فراهم نمی کنند، با ابتکار عمل خود آموزش می بینند. فروشنده حرفه ای همچنین مدام چیزهای جدید را امتحان می کنند، خواه کانال فروش باشد که قبلاً هرگز استفاده نکرده است، یا اسکریپت جدید تماس سرد یا روش دیگری برای بسته شدن معامله.

می خواهید در کار خودر حرفه ای شوید؟ کافی است برای دریافت مشاوره از بهترین مشاور کسب و کار پاوینو، فرم زیر را تکمیل نمایید.

مشاوره بگیرید
نظرات کاربران
محمد

سلام
اگر ممکنه در زمینه فروشنده حرفه ای فیلم هر بزارید البته تا حد امکان متناسب با فرهنگ ایرانی

1 0

ادمین سایت

سلام وقت بخیر
ممنون از نظر و توجهتون
حتماً لحاظ میشه

0 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید