مقالات

5 مورد از راهکارهای عملی افزایش فروش | پاوینو

راهکارهای عملی افزایش فروش

بسیاری از مشاغل به دنبال راهی برای افزایش فروش محصولات یا خدمات خود هستند تا بتوانند فروش خود را افزایش دهند. اگر شما یکی از بسیاری از صاحبان کسب و کاری هستید که به دنبال راهی بهتر برای توسعه و اجرای استراتژی ها و راهکارهای عملی افزایش فروش خود هستید، با پاوینو تا انتهای این مطلب همراه باشید.

گاهی ممکن است به نظر برسد که اجرای استراتژی های جدید در مدل کسب و کار شما دشوار است و ممکن است فکر کنید که چند مانع بر سر راهتان وجود دارد، مثلا با خود بگویید:

  • من باید تغییرات زیادی را اعمال کنم و به زمان زیادی نیاز دارد.
  • برای اینکه فروش بیشتری داشته باشم، مجبورم از برخی هزینه ها صرف نظر کنم یا از جیب خودم پول خرج کنم.
  • یا ممکن است شما به سادگی ندانید که وقتی می خواهید فروش بیشتری داشته باشید از کجا شروع کنید.

اگر چند استراتژی ساده وجود داشته باشد که بتوانید به سرعت اجرا کنید و فروشتان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، چه می کنید؟ چنین راهکارهای عملی افزایش فروشی وجود دارد، مشاورین پاوینو اینجا هستند تا به طور دقیق توضیح دهند که چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

جهت دریافت مشاوره مدیریت بازاریابی از برترین مشاورین پاوینو، فرو زیر را تکمیل نمایید.

مشاوره بگیرید

چگونه می توانید با راهکارهای عملی افزایش فروش، فروش خود را افزایش دهید؟

همه چیز با درک مشتریان شما شروع می شود. برای اینکه مشتریان بیشتری خرید خود را نهایی کنند، درک چگونگی تفکر و رفتار مشتریان بالقوه هنگام تصمیم گیری مهم است. شما می توانید محصولات، خدمات و برند خود را در موقعیتی قرار دهید که بتوانید مشتریان را مجذوب خود کنید، تنها کافی است از نحوه فکر مشتری بالقوه مطلع شوید. به نوبه خود، این به شما کمک می کند تا میزان رضایت و فروش خود را افزایش دهید، همچنین می توانید سایر معیارهای کسب و کارتان را بهبود ببخشید.

در مورد رفتار مشتری مطالب زیادی نوشته شده است زیرا در طول سال ها توسط بسیاری از افراد، مورد بررسی قرار گرفته است. گاهی بازگشت به منبع اصلی کمک می کند. در سال 1910، جان دیویی اولین کسی بود که فرایند تصمیم گیری خریدار را تشخیص داد. افرادی که در آن زمان تجارت داشتند از قبل می دانستند که مشتریان قیمت ها را تجزیه و تحلیل می کنند و آنها را با منافع حاصل از خرید مقایسه می کنند. جان دیویی توانست هر مرحله را دقیقاً مشخص کند. او یک فرایند پنج مرحله ای برای کمک به ما در درک بهتر نحوه تصمیم گیری توسط مشتریان ایجاد کرده است. بیایید نگاهی به این پنج مرحله بیندازیم و یاد بگیریم که رفتار مشتریان در هر یک چگونه است.

بیشتر بخوانید: نحوه انجام تحقیقات بازر

راهکارهای عملی افزایش فروش

1. مشکلات یا نیازهای مشتری را بشناسید

به عنوان یکی از راهکارهای عملی افزایش فروش، یک مشتری بالقوه باید در وهله اول متوجه شود که به محصول شما نیاز دارد. دو نوع محرک وجود دارد که در روند خرید نقش دارد، محرک داخلی یا خارجی.

محرک داخلی از نیازهای اساسی ناشی می شود. به عنوان مثال، اگر گرسنه هستید، به سرعت متوجه می شوید که به غذا احتیاج دارید. برای یک محرک خارجی، یک مثال خوب می تواند مشتریانی باشند که از کنار یک نانوایی عبور می کنند، بوی شیرینی های پخته شده پاسخی را ایجاد می کند که باعث می شود آنها تصمیم بگیرند.

در اولین گام از روند، رفتار مشتری تابع خواسته ها یا نیازهای آنها خواهد بود.در صورت گرسنگی و تصمیم به خرید مواد غذایی در نزدیكترین مکان، احتمالاً سریعاً اقدام خواهند كرد. با این حال، اگر آنها برنامه ای برای آینده داشته باشند، ممکن است تصمیم بگیرند درباره خرید خود بیشتر تحقیق کنند و گزینه های دیگری را انتخاب کنند.

امروزه، بسیاری از مشاغل به دنبال ایجاد نیاز مشتری یا تمرکز بر آنچه مشتری می خواهد، هستند. این اصول را می توان در هر شغلی به کار برد. به عنوان مثال، بسیاری از فروشگاه ها و وب سایت های تجارت الکترونیکی با استفاده از کلمات کلیدی مخصوص نیازها یا خواسته های مشتریان خود، از استراتژی های هدف گیری و راهکارهای عملی افزایش فروش استفاده می کنند. نمونه های زیادی از این موارد وجود دارد. اگر شما در یک موتور جستجو تایپ کنید که مایل به خرید خودرو هستید، انتظار دارید لینک ها و تبلیغات مربوط به مارک های مختلف اتومبیل یا نمایندگی های مختلف را مشاهده کنید.

2. ارزیابی گزینه ها و راه حل ها

مشتری تنها زمانی به دنبال یک راه حل می گردد که متوجه شود واقعا به آن نیاز دارد. بیشتر مردم ابتدا بررسی می کنند که آیا خودشان می توانند مسئله را حل کنند یا خیر.

مشتریانی که تحقیق بیشتر را انتخاب می کنند، گزینه های زیادی را پیدا می کنند. در حالی که بسیاری از مشتریان مارک هایی را انتخاب می کنند که برای آنها آشنا باشد یا حتی کمترین قیمت را داشته باشد، مشتریان باتجربه تمایل دارند موارد مختلفی را که پیدا کرده اند ارزیابی کنند و سعی می کنند موردی را پیدا کنند که با مدل تجاری آنها سازگار باشد.

بیشتر بخوانید: 5 راه برای ایجاد یک تجربه خدمات مشتری استثنایی

3. روش های مختلفی که مشتریان گزینه های جایگزین را انتخاب می کنند

صرف نظر از آنچه می فروشید، خواه محصولات فیزیکی باشد یا نرم افزاری، صرفاً قرار دادن تجارت خود در مقابل مشتریان، نتیجه کافی به همراه ندارد. مشتریان بالقوه معمولاً به دنبال گزینه هایی می گردند و گزینه های خود را مورد سنجش قرار می دهند تا بفهمند کدام راه حل برای آنها بهترین است و بیشترین سود را با بهترین قیمت ارائه می دهد.

در این قسمت از فرآیند، مشتریان بالقوه شما بر روی مقایسه هزینه و مزایای محصول مورد علاقه خود تمرکز خواهند کرد. رفتار آنها عمدتاً بر اساس میزان اهمیت و بزرگی تصمیمی است که باید بگیرند. مثلا کسی که از فروشگاه شکلات می خرد، او ممکن است فقط یکی را انتخاب کند که دارای جذاب ترین طراحی باشد. با این حال، اگر همان فرد به دنبال خرید یک قطعه تجهیزات فنی باشد، به احتمال زیاد ویژگی ها و قیمت ها را با یکدیگر مقایسه می کند و نظرات مربوط به محصول را به صورت آنلاین می خواند.

بیشتر بخوانید: 6 مدل رفتار مصرف کننده که هر کسب و کاری باید بداند

به عنوان یک تجارت، شما باید به تنوع محصولات یا تمام ویژگی هایی که به مشتریان خود ارائه می دهید خوب نگاه کنید و موردی را که به معرفی برند شما کمک می کند انتخاب نمایید. لازم به یادآوری است که مشتریان شما همیشه سود را در مقابل هزینه خرید خود ارزیابی می کنند. به عنوان یک شرکت، شما باید بهترین ویژگی های خود را برای افزایش فروش و در حالی که نرخ ماهانه یا سالانه مقرون به صرفه ای دارید، ارائه دهید.

تنظیم پایین ترین قیمت ها همیشه کارساز نیست و گاهی ممکن است به تجارت شما آسیب برساند. بیایید ساعت های لوکس را به عنوان مثال در نظر بگیریم. اگر ساعت هایی را با قیمت کمتری بفروشید، ممکن است مشتریان احساس کنند که در حال فروش ساعت های دست دوم یا تقلبی هستید. برای توسعه نام تجاری خود، اطمینان از اینکه قیمت گذاری مناسبیمتناسب با محصولتان دارید به اطمینان مشتری از خرید یک محصول با کیفیت کمک کند و می تواند سبب افزایش فروش گردد.

4. تصمیم گیری در مورد خرید

این زمانی است که مشتری بالقوه آماده خرید است. حتی اگر مشتری ارزیابی شخصی خود را به پایان رسانده باشد، همچنان ممکن است از خرید منصرف شود. موارد خارجی و بازخورد منفی ممکن است در تصمیم خرید تداخل ایجاد کند. اکنون، اگر مشتری بالقوه با بازخورد منفی‌ای روبرو شود که قبلاً آن را کشف نکرده بوده است، می تواند تصمیم بگیرد که محصول یا خدمات شما را خریداری نکند.

همچنین ممکن است مشتری پلن دوم خود را اجرا و از برند دیگری خرید کند، زیرا روند ارزیابی او تا زمانی که پرداخت انجام شود هنوز کامل نشده است و حتی پس از خرید نیز ممکن است این مسئله ادامه یابد و برخی تصمیم بگیرند محصول خود را پس دهند یا درخواست بازپرداخت داشته باشند.

اگر مشتری تصمیم به اتمام خرید بگیرد و شما را انتخاب کند، هنوز شرایطی وجود دارد که می تواند در تصمیم او برای انجام خرید اختلال ایجاد کند. به عنوان مثال، ممکن است کارت اعتباری آنها با مشکل مواجه شود. یا اگر آنها نتوانند در خرید آنلاین نحوه استفاده از سبد خرید یا صفحه پرداخت شما را بفهمند چه؟ طبق تجربه ما، اگر صفحه برای استفاده، بیش از حد پیچیده باشد یا پر کردن تمام جزئیات مدت زمان زیادی طول بکشد، آنها به سرعت منصرف شده و صفحه را رها می کنند.

برای کاهش خطرات، بسیاری از فروشندگان آنلاین این کار را با ارائه روش های آسان برای استفاده انجام می دهند که به مشتریان اجازه می دهد تا به سرعت خرید خود را انجام دهند. دیگر نیازی نیست مشتری های خود را با صفحات و پروسه های پیچیده اذیت کنید، زیرا یک قاعده کلی این است که روند خرید هرچه بیشتر برای مشتری بالقوه طول بکشد، به احتمال زیاد آنها در انجام خرید تردید می کنند یا آنها ممکن است با تأثیر منفی روبرو شود که ممکن است فروش شما را متوقف کند. یک روش خوب این است که به مشتریان خود چندین روش پرداخت آسان برای استفاده ارائه دهید. اگر مشتری با یکی از روش ها مشکلی دارد، این گزینه را دارد که به سادگی به روش دیگری روی بیاورد.

بیشتر بخوانید: 5 نمونه از تکنیک های فروش مستقیم

5. رفتار مشتری پس از خرید ادامه دارد

ممکن است فکر کنید پس از خرید مشتری ، کل مراحل کار انجام تکمیل شده است. خوب، صادقانه بگویم، به ندرت اتفاق می افتد. اکنون که مشتری کالایی را در دستان خود دارد یا از سرویس استفاده می کند، همچنان ارزیابی و مقایسه آن با انتظارات خود را ادامه می دهد. بنابراین، هنوز تمام نشده است، زیرا این امر بر رفتار آینده آنها تأثیر می گذارد.

اول، اگر آنها از خرید خود احساس ناامیدی کنند، ممکن است درخواست بازپرداخت کنند، یا حتی ممکن است از تجارت با شما در آینده خودداری نمایند. آنها با ابراز نارضایتی خود به دوستان و کسانی که ممکن بود در آینده مشتری شما شوند، آنها را از خرید منصرف کرده و سبب کاهش فروش شما می شوند. در مقابل، در صورتی که مشتری رضایت داشته باشد، ممکن است نظرات مثبتی را از خود به جای بگذارند و همچنان محصولات شما را بیشتر مورد استفاده قرار دهند که به سود تجارت شما باشد.

شما چه راهکارهایی را برای افزایش فروش خود اجرا کرده اید؟ لطفا آنها را در نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

شما می توانید برای دریافت مشاوره از بهترین مشاور کسب و کار پاوینو، فرم زیر را تکمیل نمایید.

مشاوره بگیرید  منبع: learn.g2.com
نظرات کاربران
لیدا ترابیان

شناسایی درست نیاز ها و مشکلات مشتری میتونه باعث ایجاد حس اعتماد او نسبت به ما بشه و این میتونه ما رو به افزایش فروش برسونه.

0 0

مسعود شیری

یکی از راه های آموختن راهکار های عملی افزایش فروش شرکت در دوره های آموزشی در این زمینه است که در نهایت میتوان این دوره ها را با اخذ گواهینامه های معتبر سپری کرد.

0 0

صادق یاری

شرکت در دوره های آموزشی فروش حرفه ای و مطالعه و به روز بودن کمک زیادی به افزایش فروش می کنه.

0 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید