مقالات

چگونه به یک فروشنده حرفه ای تبدیل شویم؟ | پاوینو

فروشنده حرفه ای

فروشنده حرفه ای شدن به طور تصادفی اتفاق نمی افتد و این در واقع برای مدیران و نمایندگان فروش یک امتیاز مثبت است. چرا؟ زیرا در حالی که برخی مهارت ها ذاتی هستند، اما بهترین فروشندگان در واقع بر روی ایجاد مهارت هایی تمرکز می کنند که منجر به بهره وری بیشتر و بسته شدن معاملات شود.  در این مقاله، ما توضیح خواهیم داد که چگونه می توان با ایجاد چند ویژگی در خود، تبدیل به یک فروشنده موفق با عملکرد بالا شد. پس تا انتهای این مطلب با پاوینو همراه باشید.

1. آنها متفکرهستند

برای مبتدیان وقتی به این فکر می کنند که چه چیزی فروشنده حرفه ای ایجاد می کند، باید به آنها گفت که یک فروشنده حرفه ای می تواند به درستی فکر کند. بنابراین سبب می شود بسیاری از فروش ها اتفاق افتند. این تفکر هوشمندانه شامل غلبه بر اعتراضات فروش و سایر شرایطی است که ممکن است سد راه فروش گردد.

فروشنده حرفه ای به جای ناامید شدن، فکر آینده را می کند. به عنوان مثال، بگذارید بگوییم یک مخاطب مدام یکی از رقبای شما را مطرح می کند. در این صورت این فرصت مناسبی برای فروشنده حرفه ای جهت دور کردن مکالمه از رقابت و تمرکز بر اثبات بهتر بودن محصول شماست. مراقب باشید در مورد خدمات یا ویژگی هایی که رقیب شما فاقد آن است، صحبت نکنید زیرا این امر می تواند باعث شود ذهنیت منفی در مخاطبتان ایجاد شود و بر ویژگی هایی که شما نیز ندارید، تمرکز کنند. درعوض، راه حل هایی را به آنها ارائه دهید که می تواند به طور منحصر به فرد و فعالانه مشکل و یا مسئله آنها را حل کند. سپس گفتگو را دوباره تنظیم کنید تا بر آنچه خاص راه حل شماست تمرکز کند.

برای دریافت مشاوره کسب و کار فرم زیر را تکمیل نمایید.

مشاوره بگیرید

2. آنها همدل هستند

فروشنده حرفه‌ ای می داند که در جایگاه مشتری بودن به چه معناست. اهمیت همدلی هنگام تفکر در مورد آنچه که باعث می شود فردی به فروشنده خوبی تبدیل شود، غیر قابل انکار است. شما نمی توانید هیچ نوع ارتباط شخصی با مخاطبانتان برقرار کنید تا زمانی که آنها را به خوبی نشناسید.

به عنوان مثال، لازم است بدانید آنها با چه چالشه ها و مشکلاتی روبه‌رو هستند؟ خواسته ها، اهداف و انگیزه های مشتریان شما چیست؟

بیشتر بخوانید: چرا مشتریان را از دست می دهیم؟

3. آنها شنوندگان خوبی هستند

در مورد نکته قبلی، فروشنده حرفه‌ ای باید از نزدیک بشنود که مخاطب هدف او چه می گوید. همانطور که در مقالات پیشین درباره این موضوع به وفور صحبت شده است، مهارت های فروش مانند گوش دادن فعال برای تیم های فروش مدرن می تواند سبب موفقیت یا شکست گردد. این موضوع با نظرسنجی ما از پشتیبانی فروش اثبات می شود که متخصصان فروشی که به طور منظم بر روی مهارت های فروش خود کار می کنند، به احتمال زیاد خود را موفق تر و با اعتماد بنفس تر می دانند.

فقدان مهارت گوش دادن فعال می تواند منجر به ضعف در روابط مشتری شود، که یکی از بزرگترین دلایل ایجاد رنج و ناراحتی است. به عبارت دیگر، شما باید قادر باشید نه تنها آنچه را که مخاطبتان می گوید، درک کنید بلکه آنچه را که ناگفته می ماند نیز دریابید. مثلاً آیا به نظر می رسند آنها تردید دارند؟ معذب اند؟

بیشتر بخوانید: چرا گوش دادن به مشتری مهم است؟

فروشنده حرفه ای

4. آنها بلند پرواز هستند

جای تعجب نیست: یک فروشنده حرفه ای، بلندپرواز است. شاید این انگیزه ناشی از حس رقابت در بین همکاران باشد یا شاید تا حدودی توسط کمیسیون ها ایجاد شده باشد. در هر صورت، فروشندگان خوب افرادی هستند که طبیعتاً می خواهند پیشرفت کنند بدون اینکه به آنها گفته شود.

اگر به عنوان صاحب کسب و کار می خواهید بدانید انگیزه های فروشندگان شما چیست، از پرسیدن آن خجالت نکشید. این امر به ویژه در طی مراحل مصاحبه، استخدام و پردازش بسیار حیاتی است. شما می خواهید بدانید که استخدام های جدید شما چگونه می توانند یک فروشنده یا نماینده عالی باشند تا بتوانند پیشرفت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: چرا مشتری مداری+ روش پیاده سازی آن

5- آنها عطش يادگيري دارند

طبق داده های Gallup، هنگامی که به کارمندان اجازه داده می شود مهارت های خود را در محل کار توسعه دهند، تعامل کارمندان افزایش می یابد. همین منطق در مورد نمایندگان فروش شما نیز صدق می کند.

فروشنده حرفه‌ ای مجبور نیست، دریابند که چگونه می توان فروشنده بهتری شد. در عوض، آنها این مراحل را انجام می دهند و در جستجوی آن هستند زیرا آن را می خواهند. در حالت ایده آل، شرکت شما باید از آنها در انجام این کار حمایت کند.

6. آنها کاری را که انجام می دهند، دوست دارند

شاید به نظر بیهوده برسد، اما یک فروشنده حرفه ای در واقع از شغل خود لذت می برند. مطالعات نشان می دهد کارمندانی که خود را در نقششان "خوشحال" می دانند در نهایت 13٪ بهره وری بیشتری دارند.

فروشنده حرفه ای و پر شور کسی است که چالش یک تماس تلفنی فروش را دوست دارند. آنها با قرار گرفتن در کنار همکاران خود و یا حتی در یک فضای رقابتی حمایت می شوند. این حس رضایتمندی از کارشان به مهارت هایشان در فروش نیز منتقل می شود، و لید ها و مخاطبان را بیشتر از قبل جذب می کند.

7. آنها می دانند چه موقع باید دور شوند

چه چیزی فروشنده حرفه ای را از یک فروشنده متوسط ​​متمایز می کند؟ اولی می داند چه موقع باید از یک فرصت دور شود.

به قول قدیمی ها، وقت طلاست. داده های نظرسنجی ما نشان می دهد که بیش از یک سوم فروشندگان بیشترین تلاش را برای جستجوی صلاحیت لیدها دارند، که این بزرگترین اتلاف وقت است و در واقع معاملاتشان به جایی نمی رسند. نمایندگان فروش باید در مورد زمان لازم برای تصمیم گیری در مورد ارزشمند بودن مخاطبان (20 دقیقه تلفنی، دو هفته ایمیل و غیره) نظرات خود را بیان کنند. این امر همچنین نیاز به فروشندگان برای داشتن دانش عمیق در مورد محصول و خدمات شما را تقویت می کند تا بلافاصله متوجه شوند که آیا مخاطبان با شخصیت مشتری هدف مطابقت دارند یا نه. به همین ترتیب باید بدانید که یک لید واجد شرایط از نظر رفتاری چگونه به نظر می رسد. به عنوان مثال، کدام کانال های تولید لید بیشترین احتمال تبدیل را دارند؟ اینجا دوباره جایی است که CRM می تواند تغییر دهنده بازی باشد.

8. آنها مهارت حل مسئله دارند

فروشندگان اغلب با برنامه های فشرده و لیست کارهای ظاهراً پایان ناپذیر روبرو می شوند. به همین دلیل است که فهمیدن اینکه چگونه یک فروشنده خوب باشید، به معنای مدبر بودن است.این بدان معناست که شما یک فردی هستید که قادر است از دانش و ابزار پیش روی خود استفاده کند نه اینکه دائماً از دیگران کمک بخواهد. استراتژی فروش شما باید پویا باشد نه سفت و سخت، و شما را مجبور کند به یک فرآیند یا اسکریپت مکالمه متصل شوید.

از این گذشته، هیچ دو مخاطبی یکسان نیستند. با توجه به اینکه انتظار مخاطبان به فروشندگان از نظر اعتماد و حل مسئله هر روز بیشتر از قبل می شود، توانایی تفکر و اقدام به تنهایی بسیار مهم است.

جهت دریافت مشاوره بهبود سیستم کسب و کار و آموزش فروش فرم زیر را تکمیل نمایید.

مشاوره بگیرید  منبع: www.pipedrive.com
نظرات کاربران
شهرام

طراحی استراتژی های اساسی فروش از توانایی های یک فروشنده حرفه ای است.

0 0

سعیده ذاکری

برای اینکه بتونیم به یک فروشنده حرفه ای تبدیل بشیم باید برلای کسب و کارمون یک استراتژی بازاریابی قوی داشته باشیم.

0 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید