مقالات

چگونه پیام اصلی بازاریابی خود را شناسایی کنیم؟ | پاوینو

پیام بازاریابی

شما به عنوان یک بازاریاب می دانید که داشتن استراتژی بازاریابی چقدر مهم است. همچنین می دانید که همسو شدن استراتژی بازاریابی شما با نیازها و علایق مخاطبانتان و روش مورد نیاز برای هر کانالی که استفاده می کنید، چه از طریق شبکه های اجتماعی و چه از طریق ایمیل، اهمیت دارد. همچنین داشتن یک استراتژی بازاریابی به شما کمک می کند محتوایی را که مخاطبان شما می خواهند ببینند، ایجاد کنید و آن را در جایی که به احتمال زیاد مشاهده می کنند به اشتراک بگذارید. اما، وقتی این استراتژی را دارید، چگونه می فهمید که در محتوایی که با آنها به اشتراک می گذارید چه مفهعومی را می بایست برساند؟ آنچه شما نیاز دارید یک پیام بازاریابی است و این پیام به اندازه استراتژی کلی شما مهم است. در ادامه این مطلب با پاوینو همراه باشید.

می توانید اینگونه به آن فکر کنید: اگر می خواهید درباره یک محصول جدید در اینستاگرام مطلب ارسال کنید، چگونه به مخاطبان خود ثابت خواهید کرد که آنها به خرید این محصول جدید نیاز دارند؟  جواب پیام بازاریابی شما است. اساساً، نداشتن پیام بازاریابی به معنای نبودن راهی برای اجرای استراتژی بازاریابی شما است.

در ادامه، ما تعریف خواهیم کرد که پیام بازاریابی چیست، مثال های واقعی را از مشاغل ارائه و نحوه ایجاد پیام بازاریابی را توضیح می دهیم. شما همچنین می توانید برای دریافت مشاوره از بهترین مشاور کسب و کار پاوینو، فرم زیر را تکمیل نمایید.

مشاوره بگیرید

پیام بازاریابی چیست؟

پیام بازاریابی به کلماتی گفته می شود که شما برای برقراری ارتباط با مخاطب خود از آنها استفاده می کنید تا آنها را متقاعد به تجارت با شما کند. پیامتان در کمک به شما جهت رسیدن به اهداف تجاری خود بسیار تأثیرگذار است، زیرا می تواند تفاوت بین یک خرید جدید یا ارسال مشتری به سمت رقبا باشد. به همین دلیل، شما باید پیام بازاریابی خود را با دقت، مخصوصاً برای مخاطبانی که سعی در جذب آنها دارید، تهیه کنید. همچنین باید نقاط درد آنها را برطرف کند و تجارت شما را به عنوان یک راه حل معرفی نماید. وقتی پیام بازاریابی شما نیازهای آنها را بیان می کند، برای مخاطبان اعتماد ایجاد می کنید و سبب حفظ مشتری می گردد. هر کسب و کاری که به مارکتینگ مشغول است، به یک پیام بازاریابی احتیاج دارد، خواه آن کسب و کار B2C یا B2B بوده، نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) ارائه دهد یا لباس بفروشد.

مثالهای پیام بازاریابی

پیام های بازاریابی موفق منجر به جذب و تبدیل لید به مشتریانی می شود که به آن کسب و کار پول می دهند. در ادامه برخی از نمونه های واقعی پیام های بازاریابی موثر را مرور خواهیم کرد.

نایک

نایک به عنوان یک برند پوشاک متعهد به تهیه تجهیزات برای همه کسانی است که به آن نیاز دارند، صرف نظر از اینکه چه ورزشی انجام می دهند و چه کسی هستند. پیام بازاریابی آنها "جایی که همه ورزشکاران به آن تعلق دارند" می باشد و با مخاطبان هدف آنها صحبت می کند و به آنها اجازه می دهد تا بدانند که آنها چیزی برای همه دارند - از ورزشکاران حرفه ای گرفته تا آنهایی که برای اولین ورزشی را شروع کرده اند.

ضد آفتاب Black Girl

ضد آفتاب Black Girl مخاطبانی را هدف قرار می دهد که اغلب از بحث های مربوط به ایمنی در برابر آفتاب خارج می شوند: زنان رنگین پوست. پیام آنها به بازار هدف این امکان را می دهد تا این افراد بداند که این برند در کنارشان است: "از ملانین خود محافظت کنید. ضد آفتاب همیشه لازم است. "

بیشتر بخوانید: 14 ویژگی منحصر به فرد فروشندگان برتر

Chipotle

افرادی که دارای محدودیت های غذایی یا ترجیحات غذایی هستند و با ایده های اصلی تغذیه مطابقت ندارند، معمولاً نمی توانند غذایی را که می خواهند در رستوران های فست فود بخورند، پیدا کنند. پیام بازاریابی Chipotle، این ست:"پیدا کردن نیروگاه خود". این نام تجاری مستقیماً با کسانی که نیازهای متنوعی دارند صحبت می کند و از آنها دعوت می کند که منوی گسترده خود را با گزینه های گیاهی امتحان کنند و به آنها اجازه می دهند تا بدانند که این برند متوجه جای خالی نیازهای غذاییشان در بازار است.

آزمایشگاه Muffin

اگر سابقه علمی یا تجربه مرتبطی نداشته باشید، درک مواد تشکیل دهنده محصولات آرایشی و بهداشتی دشوار است. پیام بازاریابی آزمایشگاه Muffin با کسانی صحبت می کند که می خواهند شیمی محصولات مورد استفاده خود را درک کنند: "علم زیبایی، به سادگی توضیح داده شده است."

در مجموع ، این پیام های بازاریابی توجه را به خود جلب می کند و فقط با چند کلمه توضیح می دهد که چرا کسب و کار آنها بهترین و مناسب ترین برای پاسخگویی به نیازهای مخاطبانشان است.

چگونه یک پیام بازاریابی درست کنیم

همانطور که در بالا ذکر شد، یک پیام بازاریابی خوش ساخت مخاطبان شما را به مشتری تبدیل می کند و سبب افزایش فروش می گردد. همه مشاغل باید هدف خود را داشته باشند. در ادامه درباره نحوه ایجاد یک پیام بازاریابی جذاب برای مشاغل بحث خواهیم کرد.

مخاطبان خود را بشناسید.

دقیقاً مانند اکثر روشهای بازاریابی، بدون شناسایی مخاطب هدف خود نمی توانید پیام بازاریابی خود را ایجاد کنید. وقتی می دانید آنها چه کسانی هستند، هزینه و وقت خود را برای مشتریانی که به کسب و کارتان علاقه ندارند صرف نمی کنید بلکه توجه و تمکز خود را بر مشتریانی قرار می دهید که علاقه مند اند.

به طور خلاصه، مخاطبان هدف شما گروهی از مصرف کنندگان با ویژگی های مشابه و قصد خرید هستند که می خواهند بیشترین ارزش را از محصولات شما به دست آورند. در حالی که مخاطب کلی شما احتمالاً توسط صنعتی که در آن فعالیت می کنید تعریف شده است، اما درک عمیق و شناسایی آن مهم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان هدف خود و محدود کردن اینکه چه کسی هستند و چگونه می بایست بازار هدف را شناسایی کنید، مقاله نحوه انجام تحقیقات بازار پاوینو را مطالعه نمایید.

به طور کلی، آنچه شما می خواهید با شناسایی مخاطب هدف خود یاد بگیرید درک "ظاهر" آنها است که می تواند اطلاعات دموگرافیک ساده باشد، مانند سن و موقعیت مکانی یا توجه به آنچه که آنها دوست دارند، آرزو می کنند و از مشاغل انتظار دارند. پس از داشتن این اطلاعات، شخصی سازی استراتژی های بازاریابی و ایجاد یک پیام بازاریابی آسان تر می شود، خصوصاً هنگام پرداختن به نقاط درد یا مشکل آنها.

استراتژی رشد

نکات درد مخاطب خود را درک کنید.

تحقیقات شخصیتی باید درباره نقاط درد و چالش های مخاطبتان باشد.

نقاط درد موضوعاتی هستند که روی برنامه های روزمره، وظایف تجاری یا خواسته های عمومی زندگی مخاطبان شما تأثیر می گذارند. این چالش ها معمولاً مواردی هستند که مخاطبان شما به طور فعال در جستجوی راه حلی برای آنها هستند. به عنوان مثال، اگر شما شغل فروش بازاریابی SaaS دارید، ممکن است متوجه شوید که مخاطبان شما در مدیریت کمپین های خود با مشکل روبرو هستند زیرا در طول مراحل کار خود از چندین سیستم عامل استفاده می کنند. هنگامی که پیام بازاریابی خود را ایجاد می کنید، باید در مورد توانایی خود برای ساده کردن تلاش های آنها با استفاده آسان  از یک پلت فرم واحد برای همه امور صحبت کنید.

اگر کسب و کاری B2C دارید که لباس های سازگار با محیط زیست می فروشید، در پیام بازاریابی خود، باید با آرزوی آنها برای به حداقل رساندن آلودگی محیط زیست از طریق فرصت های خرید از کسب و کارتان صحبت کنید.

وقتی نقاط درد را می فهمید، مجبور نیستید حدس بزنید که چرا مشتریانتان به شما احتیاج دارند بلکه به وضوح خواهید فهمید که چرا آنها به شما نیاز دارند. در نتیجه، می توانید پیام بازاریابی ایجاد کنید که نیازهای آنها را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: چرا مشتریان را از دست می دهیم؟ +راهکارها

ارزش را نشان دهید

پیشنهادات ارزشمند، ارزش منحصر به فرد محصول یا خدمات شما را برجسته می کند و به مشتریان می گوید که برند شما برای پاسخگویی به نیازهای آنها ساخته شده است. به وضوح می گوید که چرا آنها به جای رقیب باید با شما تجارت کنند و این دقیقاً نکته پیام بازاریابی است.

هنگام ایجاد پیام خود، محصول یا خدمات خود را به عنوان درمانی برای نقاط درد آنها ارائه دهید و آن را ثابت کنید. در ادامه مثال تجاری لبتاسهای سازگار با محیط زیست، می توانید به طور خاص ذکر کنید که لباس شما به صورت محلی تولید می شود و اینکار شما را از رقبایی که کالاهای خود را در خارج از کشور تولید می کند، جدا می کند. این پیام به مصرف کنندگان می گوید که شما در حال حل مشکل درد آنها، یعنی کمبود برند های لباس پایدار هستید، زیرا شما محصولات سازگار با محیط زیست را طراحی می کنید.

وضوح و دقت را در اولویت قرار دهید.

حتی اگر پیام بازاریابی شما نیاز به گفتن چیزهای زیادی دارد، شما باید تمام آنچه میخواهید بگویید را در کوتاه ترین پیام منتقل نمایید. نباید به حاشیه بپردازید. درعوض، به موضوع بپردازید و توضیح دهید که چگونه محصول شما یک راه حل برای آنها است.

مشتریان باید پیام شما را بخوانند و بدون اینکه نیازی به تجزیه و تحلیل بیش از حد در اظهارات شما داشته باشند، پاسخ سوالات خود را پیدا کنند. شفاف، مختصر و به راحتی قابل درک بودن را در اولویت قرار دهید، زیرا می خواهید کلمات بیانگر شما باشد.

برای دریافت مشاوره راه اندازی کسب و کار پاوینو، فرم زیر را تکمیل نمایید.

مشاوره بگیرید
نظرات کاربران
هاتف

انتقال پیام بازاریابی از طریق تبلیغات اصولی و در فضایی مرتبط با کسب و کار به رشد و پیشرف کسب و کار کمک شایانی می کند.

0 0

الیاسی

برای اینکه بتونیم در تجارت و کسب و کارمون تعامل بیشتری با مشتری ها داشته باشیم لازمه که استراتژی بازاریابی قوی داشته باشیم.

0 0

کیوان

استراتژی بازاریابی لازمه ی بازاریابی دیجیتال و اینترنتیه

0 0

سعید

استراتژی بازاریابی برنامه جامع و کاملی برای دستیابی به بازار هدف و بازاریابی صحیح در اختیار ما قرار میده.

0 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید