مقالات

نقش رسانه های اجتماعی در بازاریابی | پاوینو

رسانه های اجتماعی

این روزها همه، از صاحبان مشاغل کوچک گرفته تا بزرگترین شرکت های جهان از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ خبر در مورد مارک ها، محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. توییتر، اینستاگرام یا فیس بوک فرقی نمی کند، شرکت ها از این ابزارهای کم هزینه برای ترکیب فناوری و تعامل اجتماعی با استفاده از کلمات، تصاویر و ویدئو استفاده می کنند. بازاریابی رسانه های اجتماعی به بازاریابان صدا و راهی برای برقراری ارتباط با مشتریان و مصرف کنندگان بالقوه می دهند. این نوع از بازاریابی برند شما را شخصی سازی می کند و به شما کمک می کند پیام خود را به روشی آرام واز طریق مکالمه پخش کنید. در ادامه با پاوینو همراه باشید تا بیشتر درباره بازاریابی رسانه های اجتماعی بیاموزید.

برای داشتن بازاریابی رسانه اجتماعی موثرتر  باید حضور در آن بخشی از زندگی روزمره شما باشد تا حرکت و توجه لازم را برای موفقیت در آن حفظ کنید. مدت هاست که شرکت هایی نظیر BMW از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی استفاده می کنند. این برند برای تبلیغ خودروی سفرهای جاده ای سری 1 خود به فیس بوک روی آورده و صفحه Bimmerfest را برای طرفداران خود ایجاد کرده است.

رسانه های اجتماعی مکان هایی هستند که هر نوع برندی می تواند از آن برای مراحل بازاریابی خود استفاده کند. صحبت در مورد مناسب بودن نام تجاری شما نیست، بلکه این است که آیا می توانید راه درستی را برای جذب دیجیتالی مخاطبان خود پیدا کنید یا خیر.  در ادامه به بررسی مفصل این موضوع می پردازیم.

همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینگ، فرم زیر را تکمیل نمایید.

مشاوره بگیرید

مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی چه نقشی باید در بازاریابی شما داشته باشند؟ بازاریابی ابزاری است که ما برای آگاهی دادن به مصرف کنندگان در مورد محصولاتمان، اینکه چه کسانی هستیم و نحوه فروش محصول‌مان چگونه است و به طور کلی آنچه که ارائه می دهیم، استفاده می کنیم. رسانه های اجتماعی همه این اهداف را محقق می کنند.

رسانه های اجتماعی

 کار با رسانه های اجتماعی:

  • می توانید از رسانه های اجتماعی برای تعیین هویت نام تجاری خود و محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید استفاده کنید.
  • رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند که با افرادی ارتباط برقرار کنید که دترسی به نمایندگی های شما نداشته و ممکن است در غیر این صورت نتواند از محصولات و خدمات استفاده نمایند. بدین صورت می توانند سبب افزایش فروش اینترنتی محصولتان گردند.
  • رسانه های اجتماعی می توانند شما را نسبت به مصرف کنندگان "واقعی" جلوه دهند. اگر می خواهید مردم شما را دنبال کنند فقط در مورد آخرین اخبار محصول صحبت نکنید بلکه شخصیت خود را با آنها در میان بگذارید.
  • شما می توانید از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با همتایان خود استفاده کنید که ممکن است در همان بازار هدف خدمت کنند.
  • رسانه های اجتماعی برقراری ارتباط و ارائه تعاملی را که مصرف کنندگان به دنبال آن هستند آسان می کند.

چگونه می توان از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی خود استفاده کرد؟

1.رسانه های اجتماعی به وضوح ارزش بالقوه زیادی برای تجارت شما دارند. اما به دست آوردن این ارزش تضمین نشده است مگر اینکه آن را درست انجام دهید. در ادامه نکاتی وجود دارد که می تواند به بهبود بازاریابی اینترنتی محصولات شما کمک نماید:

2.شما نمی توانید تنها به رسانه های اجتماعی وابسته باشید. بلکه باید آن را با روش های دیگر بازاریابی و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ادغام کنید. در حالی که رسانه های اجتماعی آگاهی ایجاد می کنند، اما معمولاً به شما کمک نمی کنند که محصول 1 میلیون دلاری را به راحتی بفروشید. این بدان معنا نیست که اگر روزی در رسانه های اجتماعی و کسب و کار خود ستاره و معروف شوید، نتوانید اینکار را کنید، اما احتمالاً فردا این اتفاق نخواهد افتاد.

3.خودتان باشید و شخصیت خود را منعکس کنید. در مورد رسانه های اجتماعی هیچ قانون صحیح یا غلط نوشته شده ای وجود ندارد. فقط شما می توانید تعیین کنید که کدام یک از تکنیک های فروش موفق برای شما بهتر عمل می کند و متناسب با نام تجاری شما است.

4.مقاوم باشید. رسانه های اجتماعی نیاز به تعامل مداوم دارند. اگر قصد سازگاری با این قضیه را ندارید، به هیچ وجه این کار را نکنید.

5.داستان های موفقیت در شبکه های اجتماعی فراوان است، از شکارچیانی که متقاضیان کسب و کار را پیدا می کنند تا مشاغل جدیدی که می خواهند محصول جدیدی را معرفی کنند و همچنین شرکت های تاسیس شده‌ای که می خواهند برند خود را تقویت نمایند.

6.نقش رسانه های اجتماعی در مارکتینگ شما، به عنوان ابزاری ارتباطی است که شما را در دسترس علاقه مندان به محصولاتتان قرار می دهد و باعث می شود در معرض دید افرادی باشید که هنوز شما را نمی شناسند.

از رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری استفاده کنید که شخصیتی در پشت برند شما ایجاد کند و روابطی را آغاز نماید که در صورت نبودن آن، ممکن است هرگز نتوانید آنها را کسب نمایید. رسانه های اجتماعی نه تنها مشتریان جدید ایجاد می کنند بلکه باعث ایجاد وفاداری مشتریان موجود می شوند. واقعیت این است که رسانه های اجتماعی به قدری متنوع هستند که شما می توانید از آنها با هر روشی که به بهترین وجه متناسب با نیازهای تجارتتان باشد، استفاده کنید.

نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی برای افزایش فروش مشاغل خانگی

طبق گزارشی در سال 2020 در مورد استفاده از اینترنت که توسط مرکز تحقیقات پیو ارائه شده است، 73٪ از بزرگسالان در ایالات متحده از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. با وجود چنین بخش قابل توجهی از تعامل به صورت آنلاین در این کشور، ضروری است که مشاغل محصولات و خدمات خود را از طریق شبکه های اجتماعی به بازار عرضه کنند. با این وجود، برای یک صاحب کسب و کار خانگی، بازاریابی در رسانه های اجتماعی با توجه به تعداد زیاد شبکه های موجود، طاقت فرسا است. به همین دلیل مهم است که با تمرکز بر ارسال های ثابت به یک یا دو سیستم عامل مرتبط، تلاش های بازاریابی خود را بهینه کنید. برای فهمیدن اینکه کدام سیستم عامل ها بیشتر با اهداف بازاریابی شما سازگار هستند، مهم است که ابتدا به شبکه های اجتماعی عمده ای که مخاطبان را جذب می کنند، نگاهی بیندازید.

سیستم عامل های کلیدی اجتماعی برای مشاغل

تعداد گسترده ای از سیستم عامل های اجتماعی وجود دارد که یک کسب و کار می تواند برای افزایش فروش خود استفاده کند، اما برای رسیدن به اهداف خود نیازی به حضور در هر یک از آنها ندارد. هر پلتفرم دارای یک نوع محتوای خاص، هدف و مخاطب خاص است و پنج مورد از آنها به عنوان مناسب ترین گزینه برای انتخاب مشاغل، برجستع تراند.

بیشتر بخوانید: لینکدین یا فیسبوک: کدام یک برای کسب و کار بهتر است؟

رسانه های اجتماعی

فیس بوک

فیس بوک همچنان یکی از پر کاربردترین سیستم عامل های اجتماعی است. در عین حال، برای صاحبان کسب و کار، این شبکه اجتماعی فرصت هایی برای ایجاد محتوا، تولید ترافیک وب و تبلیغات فراهم می کند. با استفاده از بستر تبلیغات دیجیتال فیس بوک، مشاغل می توانند مستقیماً کسانی را که به احتمال زیاد مایل و آماده خرید محصولات یا خدماتشان هستند، هدف قرار دهند. علاوه بر این، فیس بوک از طریق سرویس Marketplace خود امکان ادغام تجارت الکترونیکی و معاملات تجاری را فراهم می کند.

اینستاگرام

مشاغل دارای جذابیت بصری قوی می توانند به رشد عالی (افزایش تولید و فروش از طریق منابع خود) در اینستاگرام دست یابند. این پلتفرم متعلق به فیس بوک فضا را جهت مشاهده محصولات قبل از خرید برای مصرف کنندگان فراهم می کند و Instagram Stories برای مشاغلی ایده آل است که می خواهند حس و حال انسانی به بازاریابی خود اضافه کنند. علاوه بر این، یکی از قدرت های اینستاگرام در هشتگ ها نهفته است، که می تواند به پرورش یک موضوع ثابت و صدای برند کمک کند.

TikTok

TikTok یک پلت فرم جدیدتر است که با خلوص خود در بین نسل های جوان، جذابیت گسترده ای را کسب کرده است. صاحبان مشاغل می توانند از TikTok استفاده کنند و در این زمینه از محتوای خود استفاده کرده و محتوایی تولید نمایند که هدف آن آموزش و توانمندسازی مخاطبان نسل جوان باشد.

یوتیوب

مانند فیس بوک، یوتیوب همچنان به عنوان یکی از محبوب ترین پلتفرم های اجتماعی جهان شناخته می شود و بالغ بر میلیاردها تبلیغات دارد . با استفاده از این سیستم عامل، صاحبان کسب و کار می توانند ویدیوهای با فرم طولانی تر را برای اطلاع از موضوعات مرتبط به اشتراک بگذارند و می توانند جستجوی بیشتری ایجاد کنند. بهینه سازی موتور محتوای متمرکز (SEO) با اضافه کردن کلمات کلیدی در عناوین، توضیحات و برچسب های ویدیویی، به نوبه خود، فروش ارگانیک رسانه های اجتماعی را هدایت می کند.

Pinterest

Pinterest یکی از محبوب ترین پلتفرم های اجتماعی در ایالات متحده و مخاطبانی از جمله صاحبان خانه، آشپزها، عروسهای آینده و شیک پوشان است. برند هایی که این مخاطبان و صنایع را تأمین می کنند، می توانند با ایجاد پست های سازمان یافته تحت مضامین مرتبط، در Pinterest موفق شوند.

توییتر

توییتر یک پلتفرم میکروبلاگینگ است که امکان پیگیری سریع مشتریان با شما را آسان می کند. برند ها با ارسال مطالب کوتاه و قابل اشتراک گذاری در قالب ویدئو، تصویر یا متن با کمتر از 280 کاراکتر، مخاطبان توییتر را جذب می کنند. مانند اینستاگرام، کسب و کارها می توانند از هشتگ به عنوان یکی از راهکارهای فروش در توییتر برای ایجاد آگاهی از برند، بهبود دسترسی آنها، تعامل و جذب پیروان بیشتر استفاده کنند.

یکی یا دو سیستم عامل را برای استفاده در بازاریابی رسانه های اجتماعی متناسب با محصولات و اهداف کسب و کار خود انتخاب کنید. محصولی جذاب دارید؟ به سراغ اینستاگرام، Pinterest یا TikTok بروید. خدمات می فروشید؟ فیس بوک، یوتیوب یا توییتر را امتحان کنید.

گاهی اوقات با ایجاد تغییرات کوچک اما موثر، می توان یک کسب و کار را از شکست نجات داد. شما می توانید برای دریافت مشاوره از بهترین مشاور کسب و کار پاوینو فرم زیر را تکمیل نمایید.

مشاوره بگیرید
نظرات کاربران
کاوه

رسانه های اجتماعی این روزها خیلی پر مخاطب هستن و بازاریابی رسانه های اجتماعی به مراتب در فضای بسیار خوب صورت میگیرد.

0 0

نورا حسینی

این روزا رسانه های اجتماعی به داد کسب و کار هایی رسیده که فروش حضوریشون محدود و فروششون کم شده.

0 0

سهند بشارت

از طریق بازاریابی رسانه های اجتماعی که این روز ها خیلیم پر مخاطب میشه به خوبی جذب مخاطب و افزایش مشتری داشت.

0 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید