مقالات

لینکدین یا فیس بوک: کدام یک برای کسب و کار بهتر است؟ | پاوینو

لینکدین و فیسبوک

تعداد زیادی از کانال های رسانه های اجتماعی موجود امروز می توانند حتی باهوش ترین صاحبان مشاغل را نیز فلج کنند. از کجا شروع کنید؟ کدام یک بهتر است؟ چگونه می توانید از اتلاف وقت در کانال هایی که منجر به بازگشت سرمایه قوی نمی شوند، جلوگیری نمایید؟ اینها همه مبارزه واقعی هستند وقتی صحبت از فیس بوک و لینکدین می شود، اختلافات بین این دو بسیار زیاد به نظر می رسد. فیس بوک برای به اشتراک گذاشتن تصاویر تعطیلات خانوادگی شما، ارتباط با دوستان قدیمی از زمان مدرسه و به اشتراک گذاری فیلم های مختلف می باشد، درست است؟ در همین حال، آیا LinkedIn برای پیگیری همکاران و ایجاد ارتباطات حرفه ای که بیشتر مرتبط با حرفه شما است، نمی باشد؟ البته که جواب مثبت است. در ادامه به بررسی جامع این دو می پردازیم، با پاوینو همراه باشید.

از آنجا که هر دو سیستم عامل مبتنی بر افراد هستند، تعدادی فرصت برای دسترسی به مخاطبان هدف شما برایتان فراهم می کنند. در حقیقت، 78٪ از مصرف کنندگان آمریکایی محصولاتی را در فیس بوک کشف کرده اند. از طرف دیگر، برای ارائه محتوا و اطمینان از تعامل مخاطبان، LinkedIn موثرترین بستر است که می تواند سبب افزایش فروش نیز گردد.

حال این سوال مطرح می شود که کدام یک را برای تمرکز تلاش های بازاریابی خود می بایست انتخاب کنید؟

در اصل، LinkedIn یک شبکه حرفه ای است که در ابتدا به عنوان یک پلت فرم استخدام شرکتی ایجاد شده است. اکنون، از ویژگی های بسیاری مشابه سایت های سنتی رسانه های اجتماعی، از جمله به روزرسانی وضعیت، قابلیت های وبلاگ نویسی و پیام های خصوصی برخوردار است. از طرف دیگر، فیس بوک به طور خاص به عنوان مکانی برای اشتراک و ارتباط مردم طراحی شده است. عنصر "به اشتراک گذاری" برجسته ترین نقطه فروش آن است، اما به جز آن بسیاری از ویژگی های دیگر وجود دارد که اجازه می دهند تا کسب و کارها به طور موثر به مخاطبان خود برسند.انتخاب شما تا حد زیادی بستگی به سیستم کسب و کار‌تان دارد.

LinkedIn و Facebook هر دو دارای ویژگی Groups هستند که به شما امکان می دهد با افراد همفکر دیگر ارتباط برقرار کنید و هر دو دارای تنظیمات تبلیغاتی قدرتمندی هستند. بنابراین، با ویژگی های کاملاً مشابه، تفاوت های اساسی بین این دو چیست؟

شمل میتوانید برای دریافت مشاوره کسب و کار اختصاصی تر، با تکمیل فرم زیر با مشاورین ما در پاوینو در ارتباط باشید.

مشاوره بگیرید

1. از نظر اعداد و ارقام، فیس بوک برنده می شود.

فیس بوک 2.38 میلیارد کاربر فعال شگفت آور در سراسر جهان دارد که باعث می شود تعداد کاربران 630 میلیون LinkedIn در مقایسه با آنها کم به نظر آید. به علاوه، اگرچه در هر دو، مخاطب از طیف متنوعی از افراد تشکیل شده است، اما لینکدین تمایل دارد مشتری حرفه ای تری داشته باشد، یا افرادی که علاقه زیادی به تجارت دارند. شاید جالب ترین چیز این باشد که تعداد کاربران هر پلتفرم به تعداد نفرات بستگی ندارد، بلکه شامل مدت زمانی است که این کاربران در هر کدام می گذرانند.

در فیس بوک، افراد روزانه حدود 35 دقیقه را به پیمایش در فیدهای خود اختصاص می دهند و با دوستان خود ارتباط برقرار می کنند، در حالی که کاربران LinkedIn فقط 17 دقیقه در ماه را به استفاده از این پلتفرم اختصاص می دهند.

با این حساب، می توانید استدلال کنید که وقتی افراد به LinkedIn وارد می شوند، به جای اینکه فقط پیمایش بی هدف داشته باشند، به طور فعال بدنبال انجام یا یافتن کاری هستند. این موضوع مهم است، اگر شما به دنبال استفاده از این پلتفرم برای فراتر از به اشتراک گذاری آخرین به روز رسانی ها هستسید.

لینکدین و فیسبوک

2. LinkedIn برای تولید لید بهتر است.

اگر نگاهی به گزارش وضعیت بازاریابی دیجیتال Demand Wave's State of B2B بیندازیم، می فهمیم که LinkedIn شماره یک در لیست شبکه اجتماعی جهت تولید لید برای مشاغل است و فیس بوک رتبه چهارم در لیست را بعد از توییتر دارد. علی رغم اینکه کاربران تقریباً به اندازه فیس بوک در LinkedIn وقت نمی گذرانند، اما به احتمال زیاد ذهنیت خرید دارند.

در نهایت، هر دو سیستم عامل برای کارهای مختلف خوب هستند. در حالی که فیس بوک به شما امکان دسترسی به چشم اندازهای ده برابر بیشتر را می دهد و مکانی عالی برای ایجاد آگاهی، تعامل با برند و شبکه سازی در کسب و کار است، LinkedIn هنگام تولید سرنخ های ملموس، فیس بوک را شکست می دهد.

اکنون که نگاهی کلی به این دو سیستم عامل انداختیم و آنها را در برابر یکدیگر قرار دادیم، بیایید نگاهی دقیق تر به برخی از ویژگی های اصلی آنها برای کسب و کارها بپردازیم.

گروههای LinkedIn و مقابل گروههای فیس بوک

ویژگی Groups در LinkedIn و Facebook به مشاغل این امکان را می دهد تا با لیدها و سایر مشاغل همفکر آمیخته شوند. با این حال، مهم است که انگیزه های افراد را هنگام حضور در سایت های مختلف به خاطر بسپارید. وقتی کاربران در LinkedIn Groups با دیگران تعامل برقرار می کنند، احتمال اینکه در برخی موارد  دارای یک ذهنیت مشابه مربوط به کار باشند زیاد است. از طرف دیگر، در گروه های فیس بوک، افراد به احتمال زیاد نظرات شخصی خود را در مورد همه چیز از سبک زندگی و غذا گرفته تا سیاست و سرگرمی  به اشتراک می گذارند. بنابراین، هنگام تعیین اینکه کدام ویژگی Groups برای شما بهتر است، به مخاطبی که هدف قرار داده اید و سیستم فروش خود فکر کنید.

به عنوان مثال، اگر مصرف کنندگان عمومی را که علاقه مند به آشپزی هستند به جهت فروش جدیدترین مخلوط کن غذا، هدف قرار دهید، گروه های فیس بوک احتمالاً راهی است که باید دنبال کنید، چرا که می تواند سبب افزایش فروش اینترنتی نیز گردد.با این حال، اگر در حال فروش یک خدمات گران قیمت برای پرسنل سطح بالای مدیریت هستید، ممکن است گروه های LinkedIn که پر از متخصصین با فکر است، بهتر باشد.

تبلیغات LinkedIn در مقابل تبلیغات فیس بوک

Facebook و LinkedIn طیف متنوعی از انواع تبلیغات را شامل تبلیغات چرخ فلک، ویدیو و لید ارائه می دهند. از آنجا که فیس بوک دارای پایگاه کاربری بیشتری است، تبلیغات شما قادر به جذب افراد بیشتری می باشد. با استفاده از فیس بوک می توانید براساس اطلاعات شخصی تر مانند رفتار یا نقاط عطف زندگی، هدف گذاری کنید. با این حال، LinkedIn قابلیت های هدف یابی خاص خود را ارائه می دهد و در تولید لید برای مشاغل بهتر است. در آخر، بیایید جنبه تبلیغات هر دو سیستم عامل را بیشتر بررسی کنیم.

از نظر تنوع، امسال هر دو سیستم عامل کاملاً برابر بوده اند. در حالی که فیس بوک سالهاست که طیف متنوعی از انواع تبلیغات را به رخ کشیده است (از جمله تبلیغات بوم، چرخ فلک، ویدئو، پویا و تبلیغات اصلی)، LinkedIn نیزمجموعه ای از انواع مختلف تبلیغات را به ترکیب خود اضافه کرده است از جمله ویدیو، چرخ فلک، تبلیغات لید و محتوای Sponsored InMail.

از نظر هدف گذاری، اگر فکر می کنید فیس بوک قابلیت دسترسی به افراد بیشتری را دارد، حق با شماست. با این حال، این بدان معنا نیست که LinkedIn از قابلیت هدف گذاری قدرتمندی برخوردار نیست، در واقع، بسیار هم خوب عمل می کند.

 هر دو سیستم عامل حول ورودی کاربر بوده و تبلیغات و محتوای مربوط به اطلاعات اعضای خود را ارائه می دهند.

هم در فیس بوک و هم در LinkedIn می توانید افراد را بر اساس عنوان شغلی، درآمد خانوار، شرکت، محل سکونت و سن هدف قرار دهید، اما می توانید کمی بیشتر در فیس بوک کاوش کنید و بسته به نقاط عطف زندگی، رفتار و اطلاعات شخصیتی کاربران، آنها را هدف قرار دهید.

اگر کسب و کار دیگری را هدف قرار داده اید، لازم به یادآوری است که اطلاعات در LinkedIn (مانند عناوین شغلی و کارفرمایان) بیشتر از اطلاعات موجود در فیس بوک به روز نگه داشته می شوند، این بدان معناست که اگر بازدیدهای دقیق تری داشته باشید، شما به طور خاص امکان دستیابی به افراد در یک نوع خاص از نقش یا صنعت را خواهید داشت.

در آخر، در نظر گرفتن هزینه مهم است. معمولاً در فیس بوک نسبت به پولی ک خرج می کنید نتیجه بهتری می گیرید. دلیلش ساده است زیرا میلیون ها نفر دیگر در این سیستم عامل می باشند که مدت زمان طولانی تری را نسبت به مدت زمان حضور افراد در LinkedIn در محل هستند. این بدان معناست که فیس بوک می تواند هزینه تبلیغات ارزان تری را ارائه دهد، زیرا احتمال اینکه یک کاربر بارها و بارها یک تبلیغ مشابه را ببیند کمتر است.

لینکدین و فیسبوک

چه کسی برنده می شود؟ تو تصمیم بگیر

در حالی که LinkedIn و Facebook شباهت های کاملاً واضحی دارند، اما مشخص است که هدف آنها و نحوه استفاده افراد از هر کدام کاملاً متفاوت است. اینکه کدام یک را انتخاب کنید کاملاً به این بستگی دارد که در کدام صنعت قرار دارید، به چه کسی می خواهید برسید و اهداف مارکتینگ شما چیست.

در آخر، توجه به این نکته مهم است که، در حالت ایده آل، از هر دو کانال برای دسترسی به مخاطبان خود در هر کجا که می خواهید ملاقات کنید، استفاده نمایید. شاید شما از LinkedIn برای یک کمپین هدفمند تولید لید استفاده می کنید، در حالی که از Facebook برای افزایش آگاهی از برند و تعامل با مشتریان خود بهره می برید. هر دو سایت فرصت های ارزشمندی برای رشد شرکت شما و دستیابی به راه های افزایش فروش ارائه می دهند. با این حال، امیدوارم که از این راهنما برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام سایت سزاوار وقت و منابع شما است استفاده کنید و تصمیم بگیرید که کدام یک می تواند بالاترین میزان بازگشت سرمایه را به شرکت شما بدهد.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره از بهترین مشاور کسب و کار پاوینو، فرم زیر را تکمیل نمایید.

مشاوره بگیرید
نظرات کاربران
مینا ظهوری

لینکدین در افزایش برقراری ارتباط برای کسب و کار و بیزینس من خیلی موثر بوده.

0 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید