مقالات

4 اشتباه متداول در بازاریابی یکپارچه و چگونگی اجتناب از آنها | پاوینو

اشتباهات بازاریابی

در دهه 1930، چیزی به نام قانون 7 در صنعت فیلم سازی توسعه یافت. بر اساس این قانون طلایی، یک مخاطب باید حداقل هفت بار پیام تبلیغاتی را "بشنود" قبل از آنکه برای خرید اقدام کند. در آن زمان، تبلیغ کنندگان Gone with the Wind کمپین های خود را در چند کانال اصلی توزیع کردند: چاپ، بیلبورد و رادیو. اما حالا چگونه است؟ گزینه های کانال برای بازاریابان سر به فلک کشیده است. بازاریاب ها می توانند مخاطبان خود را درگیر کنند و با طیف گسترده ای از کانالها که به صورت همزمان  چه بصورت آنلاین و چه آفلاین  مورد استفاده قرار می گیرند، بر آنها تاثیر گذارند. اما گاهی اشتباهات بازاریابی ساده سبب می شود نتیجه مارکتینگ به طور کلی تغییر کند. در ادامه پاوینو به بررسی این اشتباهات بازاریابی یکپارچه و راه های اجتناب از آنان می پردازد.

به عنوان مثالی برای بازاریابی یکپارچه، بگذارید بگوییم یک شرکت تولید کننده نوشیدنی وجود دارد که به تازگی یک بستر جدید طراحی کرده است. پس از عرضه این مدل، فروش کمتر از آنچه انتظار می رود است و تجارت در تلاش است تا در دنیای پر رقابت پیشروی کند. این شرکت تصمیم می گیرد که برای متمایز کردن باید بازاریابی متمرکز انجام دهد و برای پاسخ به بخش بازاریابی خود مراجعه می کند. بازاریابان در این شرکت تصمیم می گیرند یک مسابقه را برگزارنمایند، مسابقه‌ای که در آن مصرف کنندگان فیلم هایی خلاقانه از خود را در حالی که از آن نوشیدنی می نوشند منتشر نمایند. هرکسی که ویدیوی خلاق تری تولید نماید، یک پک از محصولات به طور رایگان و یک سفر با در نظر گرفتن تمام هزینه به Water Country - پارک آبی برجسته در پورتسموث منطقه نیوهمشایر، برنده می شود.

برای تصویب این کمپین، این شرکت از ایمیل مار کتینگ استفاده می کند و ایمیل تبلیغاتی را برای مشترکان خود ارسال می نماید. نویسندگان وبلاگ شرکت در پست های خود با اشاره به نتایج قرعه کشی از مخاطبان دعوت به عمل می آورند. این شرکت تبلیغات تلویزیونی و چاپی را با جزئیات چگونگی ورود مشتریان انجام می دهد. و سرانجام ، تیم رسانه های اجتماعی آن بطور مرتب ویدئوهای ارسالی شرکت کنندگان را از طریق پروفایل های مختلف خود منتشر می کند. فرایندی که این شرکت انجام داد، یعنی هماهنگی منسجم کانالهای مختلف بازاریابی برای کار همزمان با این کمپین، به عنوان بازاریابی یکپارچه شناخته می شود.

در ادامه، ما به بررسی بازاریابی یکپارچه و همچنین اشتباهات بازاریابی خواهیم پرداخت که می بایست هنگام اجرای کمپین بازاریابی یکپارچه خود از آنها جلوگیری کنید. شما می توانید برای دریافت مشاوره از بهترین مشاور کسب و کار پاوینو فرم زیر را تکمیل نمایید.

مشاوره بگیرید

بازاریابی یکپارچه چیست؟

با مارکتینگ یکپارچه، کانالهای مختلف بازاریابی شما با هم همکاری می کنند تا محصولات یا خدمات خود را با یک پیام همسو تبلیغ کنید. بازاریابی یکپارچه فراتر از بازاریابی دیجیتال است و شامل هر راه دسترسی به مخاطبان خود می شود، از جمله کانال های رسانه ای سنتی مانند چاپ، رادیو و تبلیغات تلویزیونی و همچنین فروش شخصی، روابط عمومی و حتی بسته بندی.

اشتباهات بازاریابی

بازاریابی یکپارچه با یک فلسفه بازاریابی ساده اما قدرتمند مطابقت دارد: این که هر تعاملی که یک فرد با برند شما دارد، در هر کانالی هم که برقرار باشد، باید تأثیرش را به طور مداوم و مثبت تقویت کنید.

با هر تعامل جدید در طیف وسیعی از سیستم عامل های مختلف، مخاطبان شما اعتماد بیشتری به نام تجاری شما می کند و درک بیشتری از چگونگی تأثیر مثبت محصولات و خدمات بر زندگیشان دریافت می کند. تیم شما ممکن است همین حالا هم اقدامات بزرگی در راستای استراتژی بازاریابی چند کاناله با ارسال منظم محتوا و ایجاد روابط با سرنخ ها انجام داده باشد. با این حال، چندین اشتباه رایج در بازاریابی یکپارچه وجود دارد که می تواند نتایج شما را محدود کند، غالباً بدون اینکه شما حتی از وجود آنها باخبر باشید. بیایید برای بهبود سیستم کسب و کار موارد بعدی را مرور کنیم.

جلوگیری از رایج ترین اشتباهات بازاریابی یکپارچه

با آگاهی از این اشتباهات، شما در موقعیت مناسبی برای ایجاد پیام های تاثیر گذار چه در کانالهای جداگانه و چه در کانالهای وابسته قرار خواهید گرفت. بیایید این اشتباهات بازاریابی را بررسی کنیم و توضیح دهیم که چگونه می توانید به بهترین شکل از آنها جلوگیری کنید.

1. نداشتن یک هدف و پیام کوتاه تبلیغاتی

دشمن بازاریابی یکپارچه، بازاریابی گسسته است. این موارد زمانی اتفاق می افتد که در کانال ها، پیام رسانی و استراتژی های خود هماهنگی نداشته باشید. پیام رسانی کلید اصلی مبارزات موفق بازاریابی یکپارچه است. این پیام نقطه کانونی است که کانالهای مختلف شما را به یکدیگر متصل می کند و تأثیر آن اغلب به نوع پیام رسانی شما بستگی دارد. اگر پیام رسانی شما توهین آمیز، ریاکارانه یا غیرقابل توجیه و بحث برانگیز است، کل مبارزات بازاریابی یکپارچه خود را برای عدم موفقیت تنظیم می کنید. اگر قصد راه اندازی کسب و کار‌ی را دارید، بهتر است از ابتدا به این مورد توجه کافی نشان دهید.

2. فرض اینکه مخاطبان شما فقط می خواهند در یک کانال درگیر شوند

همه ما کانال های اجتماعی داریم که ترجیح می دهیم از آنها بیشتر از سایرین استفاده کنیم. ممکن است در طول روز فید اینستاگرام خود را بررسی کنید، اما فقط فیس بوک را باز کنید تا از خانواده و دوستان نزدیک خود مطلع شوید. بعضی روزها ممکن است صندوق ورودی شخصی خود را کاملاً نادیده بگیرید، در حالی که در روزهای دیگر پیامی توجه شما را به خود جلب می کند و محتوای آن مارک را به مدت یک ساعت میخوانید.

تنظیمات ترجیحی محتوا می تواند مبهم، تغییر پذیر و غیرقابل پیش بینی باشد. این بدان معناست که شما نمی توانید تصور کنید یک Lead فقط می خواهد با شما از طریق یک کانال در ارتباط باشد. بازاریابی یکپارچه و موفقیت آمیز امکان ایجاد ترکیبی ایده آل از محتوای را در بستری که افراد بیشتر تمایل دارند از آن استفاده کنند و در زمان مناسب ممکن می سازد. انسجام را اغلب می توان با چگونگی انتقال یکپارچه مصرف کنندگان از کانالی به کانال دیگر اندازه گیری کرد. اطمینان حاصل کنید که در پرداختن به هرگونه همپوشانی بین جنبه های مختلف مراحل بازاریابی موفق هستید، مهم نیست که چه مقدار ناچیز به نظر می رسد.

به عنوان مثال، ایمیل شما مکانی عالی برای اتصال دسته های رسانه های اجتماعی، URL وب سایت یا پیوندهای ویدیویی است. می توانید پیوندهایی به وب سایت خود، پست های وبلاگ یا سایر مطالب دیجیتالی در بیوگرافی رسانه های اجتماعی خود بیافزایید. وبلاگ و وب سایت شما مناطق اصلی برای ترکیب کانال های اشتراک اجتماعی است.

تقریباً هر کانال نوعی از پتانسیل کراس اوور را ارائه می دهد. مراحل مورد نیاز برای استفاده بیشتر از این فرصت ها آسان است و بازدهی قابل ملاحظه ای را ارائه می دهد. بنابراین وقت بگذارید و همه کانال های خود را بررسی کنید و ببینید آیا جایی برای تبلیغات متقابل وجود دارد یا خیر. اگر دقیق و متفکر باشید، مطمئناً می توانید راه های مختلفی برای پیوند دادن جنبه های مختلف تلاش های بازاریابی یکپارچه خود پیدا کنید.

3. نادیده گرفتن داده های جمع آوری شده

تلاشهای موفق بازاریابی یکپارچه اغلب متکی به درس هایی است که از مبارزات قبلی آموخته اید. ابتکارات بازاریابی یکپارچه شما باید محصول جانبی خلاقیت در پارامترهای تعیین شده توسط دانش و تجربه باشد که تا حد زیادی از طریق تجزیه و تحلیل نتایج حاصل می شود. به همین دلیل جای تعجب است که می بینیم بسیاری از شرکت ها با سرعت و شتاب داده های کمپین ها بازاریابی را تجزیه و تحلیل می کنند یا از انجام این کار به طور کلی غفلت می کنند.

استراتژی رشد

بیشتر بخوانید: 4 تکنیک اثبات شده جذب مشتری

داشتن بازاریابی یکپارچه یک پیشرفت است. کمپین های شما نمی تواند مجموعه ای از رویدادهای کاملاً مستقل و ناآگاهانه باشد، گفتن اینکه "من احساس می کنم این کار نتیجه خواهد داد" اشتباه است، آنها باید پایه و اساس تحلیلی داشته باشند. اطلاعاتی که جمع آوری می کنید همه چیز را مشخص می کند. بدون توجه به داده های جمع آوری شده، به احتمال زیاد:

  • سنجش روشنی از عملکرد کمپین خود نداشته باشید.
  • در تقسیم بندی لیدها و ارسال پیام های شخصی مشکل خواهید داشت.
  • مطمئن نیستید در مرحله بعدی چه کارهایی را باید انجام دهید تا بیشترین ارزش را برای مخاطبتان داشته باشد.
  • از آنچه در مورد لید می دانید برای استفاده در محتوایتان چشم پوشی میکنید که خطر ارسال محتوای تکراری یا بی ربط را دارد.

به عنوان اولین قدم برای رفع این مشکل، اطمینان حاصل کنید که داده های واضح، سازمان یافته و بدون خطا را از هر کانال جمع آوری می کنید. بعد، این سوالات را از خود و تیمتان بپرسید:

  • چه داده هایی را می توانیم از کمپین های خود جمع آوری کنیم تا به ما کمک کند بیشترین ارزش را ارائه دهیم، شخصی ترین پیام رسانی را ایجاد نماییم و عملکرد کمپین بازاریابی یکپارچه را به دقیق ترین روش اندازه گیری کنیم؟
  • چه شکاف ها و فرصت هایی در داده های کمپین ما وجود دارد و چگونه می توانیم این موارد را برطرف کنیم؟

اگر کمپین شما مقدار قابل توجهی داده خام تولید می کند، جلوی آن را نگیرید. اگر هیچ کس در سازمان شما نمی تواند اطلاعات را کاملاً منطقی بداند، از مشاوره متخصصان خارج استفاده کنید.

با هر روشی که صلاح می دانید، اطمینان حاصل کنید که نتیجه ای که کمپین های شما ارائه می دهند به طور جامع مورد تجزیه و تحلیل و درک قرار گرفته است. با این کار اطمینان حاصل خواهید کرد که بینش قانونی و واقعی در مورد انتخاب هایی که با تلاش های بازاریابی یکپارچه خود در آینده انجام می دهید - نه فقط انتظارات و حدس و گمان ها - دارید.

4. عدم استفاده از نتایج در یک پلتفرم برای غنی سازی پلتفرم های دیگر

هر بار که اطلاعات جدیدی در مورد Lead های خود یاد می گیرید، آیا از این کار برای غنی سازی تعاملات آینده و ارائه شخصی ترین تجربه - نه فقط در آن کانال، بلکه در سایر کانال ها - نیز استفاده می کنید؟ یکی از ساده ترین اشتباهات بازاریابی یکپارچه، استفاده نکردن از داده های جمع آوری شده در یک کانال برای تقویت کانال های دیگر است.این اشتباهات بازاریابی یکپارچه ممکن است به این دلیل باشد که تنظیم یکپارچه سازی نرم افزار زمانبر به نظر می رسد، و سایر وظایف ضروری تر یا مهمتر هستند. اما عدم انجام اینکار می تواند به ضررهای طولانی مدت منجر شود.

به عنوان مثال، بیایید بگوییم که یک Lead برای یک وبینار سلامت پایدار ثبت نام می کند و یک نظرسنجی پس از رویداد را در مورد تنظیمات محتوای آنها تکمیل می نماید، و در آن به اشتراک می گذارد که می خواهند در مورد طیف لوازم آرایشی ارگانیک شما بیشتر بشنوند. اگر با این اطلاعات کاری انجام ندهید، آنها همین محتوا را که توسط دیگری ارائه می شود، می شنوند و ممکن است جذب رقیب شما شوند. با این حال، تصور کنید که اگر از داده ها برای شخصی سازی تعاملات در کانال های دیگر استفاده کنید، نتیجه چگونه خواهد بود، مانند اضافه کردن برچسب در برنامه بازاریابی ایمیل جهت ارسال پیشنهادات جدید برای محصولات آرایشی، ارائه کد تخفیف یا حتی شخصی سازی تبلیغات. این موارد از راهکارهای عملی افزاش فروش به حساب می آیند. اطمینان حاصل کنید که مرتباً از تیم خود می پرسید که از آنچه در یک سیستم عامل یاد می گیرند برای آگاهی دادن به دیگران استفاده می کنند یا خیر.

یکی از تأثیرگذارترین راه ها برای حل این مشکل همگام سازی داده ها است. ابزارهای یکپارچه سازی مانند PieSync برنامه های شما را بهم متصل می کند و داده های مناسب را قادر می سازد تا بلافاصله به سایر مکان های مربوطه منتقل شوند. با داشتن اطلاعات اضافی که در دسترستان است، می توانید منسجم ترین، شخصی ترین و به موقع ترین تجربه را به هر شخصی در هر سیستم عامل ارائه دهید.

انجام بازاریابی هزینه در پی دارد و هرگونه اشتتباه در بازاریابی یکپارچه غلی رغم صرف هزینه بسیار می تواند نتایج معکوس و منفی به دنبال داشته باشد. ازین رو توصیه می کنیم از مشاوره راه اندازی کسب و کار پاوینو کمک بگیرید.

مشاوره بگیرید

ترجمه شده از www.hubspot.com

نظرات کاربران
مهدی برهانی

از اشتباهات بازاریابی تبلیغات بی محتوا و پر هزینه است که موجب شکست کسب و کار میشه.

0 0

سینا نصرتی

اگر از اشتباهات بازاریابی جلوگیری نشه در فروش شکست می خوریم.

0 0

گیتی

اشتباهات بازاریابی سرعت رشد فروش و سودآوری رو کم میکنه

0 0

کامیار پاشایی

به همون میزان که بازاریابی صحیح باعث جذب مشتری بالقوه میشه، اشتباهات بازاریابی هم میتونه باعث از دست رفتن مشتری بشه و این اصلاً خوب نیست.

0 0

سمیه کلامی

باید یک پلن استراتژی برای بازاریابی کسب و کار داشته باشیم تا از بروز اشتباهات بازاریابی جلوگیری کنیم.

0 0

نادر زلالی

باید از بروز اشتباهات بازاریابی جلوگیری کرد چون ورودی مشتریان و فروش و تمامی واحد ها رو تحت تاثیر قرار میده.

0 0

طیبه صالحی

به نظر من یکی از اشتباهات بازاریابی اینه که برای تبلیغات بازار هدف کسب و کارمون رو درست انتخاب نکنیم و کل جامعه رو مخاطب خودمون بدونیم.

0 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید