مقالات

7 استراتژی رشد که توسط موفق ترین شرکتها استفاده می شود | پاوینو

استراتژی رشد

استراتژی رشد برای بقای یک تجارت اساسی است. تقریباً 66٪ از مشاغل دو سال اول فعالیت خود را پشت سر می گذارند، نیمی از آنها به مرز 5 سال رسیده و فقط 33٪ دهمین سالگرد فعالیت خود را جشن می گیرند. این اعداد در اکثر صنایع به طور قابل ملاحظه ای سازگار است اما همچنین نشان می دهد که برنامه ریزی برای رشد از روز اول بسیار مهم است. در سال 2018، 53 درصد از SMB های آمریکایی قصد رشد داشتند و 22 درصد نیز برای استخدام کارکنان اضافی تصمیماتی گرفته بودند. این یک افزایش چشمگیر از ارقام سال 2017 می باشد که به ترتیب 46 و 9 درصد بود. یک استراتژی رشد مشخص چیزی فراتر از یک استراتژی بازاریابی است، و در حقیقت یک کلید مهم در ماشین تجارت شما می باشد. بدون هر یک ازین دو، شما نمی توانید در پایگاه متغیر مصرف کننده و نوسانات بازار دوام آورید. با پاوینو همراه باشید.

بنابراین، چگونه می خواهید رشد کنید؟

در ادامه به شما درباره برخی استراتژی های رشد که توسط شرکت های موفق و برتر استفاده می شود خواهیم گفت. اما شما می توانید برای دریافت مشاوره کسب و کار اختصاصی تر با مشاورین ما در پاوینو در تماس باشید.

مشاوره بگیرید

استراتژی رشد تجارت

استراتژی رشد به شرکتها اجازه می دهد تجارت خود را گسترش دهند. با استفاده از روش هایی مانند افزودن مکانهای جدید، سرمایه گذاری در جذب مشتری یا گسترش یک خط تولید، می توان رشد را افزایش داد. صنعت و بازار هدف یک شرکت بر روی هر یک از استراتژی های رشدی که انتخاب کنید، تأثیر می گذارد. استراتژی را انتخاب کنید، گزینه های موجود را در نظر بگیرید و آن را در برنامه کاری خود قرار دهید. بسته به نوع شرکتی که می سازید، استراتژی رشد شما ممکن است جنبه هایی از جمله موارد زیر را داشته باشد:

  • افزودن مکان های جدید
  • سرمایه گذاری در جذب مشتری
  • فرصت های حق رای دادن
  • گسترش خط تولید
  • فروش آنلاین محصولات از طریق چندین سیستم عامل

صنعت خاص و بازار هدف شما بر تصمیمات شما تأثیر می گذارد، اما تقریباً این موضوع جهانی است که جذب مشتری جدید نقشی اساسی بازی کند.

اگر مطمئن نیستید که برای کسب و کار شما استراتژی مناسب کدام است؟ توصیه می کنیم مقاله رشد کسب و کار را مطالعه نمایید.

استراتژی رشد

چگونه یک شرکت را با موفقیت رشد دهیم

  • از الگوی استراتژی رشد استفاده کنید.
  • منطقه هدف خود را برای رشد انتخاب کنید.
  • تحقیقات بازار و صنعت را انجام دهید.
  • اهداف رشد را تعیین کنید.
  • پلن خود را برنامه ریزی کنید.
  • ابزارها و نیازهای رشد خود را تعیین کنید.
  • برنامه خود را اجرا کنید.

بیشتر بخوانید: نداشتن استراتژی فروش و شکست کسب و کار

1. از الگوی استراتژی رشد [ابزار پیشنهادی] استفاده کنید.

بدون برنامه ریزی و مستند سازی مراحل استراتژی رشد خود، پا به عرصه نگذارید. ما توصیه می کنیم برای اینکار به یک مشاور راه اندازی کسب و کار مشورت کرده و بر روی دستورالعمل ها و روند مورد نظر خود برای رشد در سازمان کار کنید.

2. منطقه هدف خود را برای رشد انتخاب کنید.

بسیار خوب است که شما می خواهید تجارت خود را توسعه دهید، اما دقیقاً در چه زمینه‌ای می خواهید رشد کنید؟ برنامه رشد کسب و کار شما باید زمینه های خاصی از رشد را فراهم کند. محورهای مشترک ابتکارات رشد استراتژیک ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • رشد در تعداد کارمندان.
  • گسترش فضای فعلی دفتر، فروشگاه و یا انبار.
  • افزودن مکان ها یا شعبات جدید کسب و کارتان.
  • گسترش به مناطق، مکانها، شهرها یا کشورهای جدید.
  • افزودن محصول (های) جدید و یا خدمات جدید.
  • گسترش مکان های خرید (به عنوان مثال فروش در فروشگاه های جدید یا راه اندازی یک فروشگاه آنلاین).
  • رشد درآمد و یا سود.
  • رشد مشتری و یا نرخ جذب مشتری.

این امکان وجود دارد که برنامه رشد شما شامل چندین طرح ذکر شده در بالا باشد، که منطقی است، بهترین رشد با بیشترین تلاش حاصل می شود. به عنوان مثال، رشد فروش واحد شما منجر به رشد درآمد و احتمالاً افزایش مکان های حضور شما و افزایش فروش می شود.

3. انجام تحقیقات بازار و صنعت.

در اجرای استراتژی رشد پس از انتخاب آنچه می خواهید رشد دهید، باید توجیه کنید که چرا می خواهید در این منطقه رشد کنید (و آیا رشد در این بخش ها امکان پذیر است). انجام تحقیق در مورد صنعت شما بهترین راه برای تعیین این است که آیا رشد مورد نظر شما ضروری و امکان پذیر است یا خیر. به عنوان مثال می توان به اجرای نظرسنجی ها و گروه های متمرکز با مشتریان موجود و بالقوه یا جستجوی تحقیقات موجود صنعت اشاره کرد. دانش و حقایقی که در این مرحله کشف می کنید انتظارات و اهداف رشد را برای تعیین بهتر یک جدول زمانی، بودجه و هدف نهایی شکل می دهد. که ما را به مرحله چهار می کشاند.

بیشتر بخوانید: نحوه انجام تحقیقات بازار

4. اهداف رشد را تعیین کنید.

هنگامی که تعیین کردید چه چیزی را می خواهید رشد دهید و اینکه چرا رشد قصد دارید در آن رشدی داشته باشید، مرحله بعدی تعیین میزان رشد شماست. این اهداف باید براساس خواسته های شما برای ایفای نقش در جایی باشد که می خواهید سازمانتان در آن ایده آل باشد، اما همچنین باید قابل دستیابی و واقع گرایانه باشد، به همین دلیل تعیین هدف بر اساس تحقیقات صنعت بسیار ارزشمند است. در آخر، مراحل کمی سازی اهداف خود را از نظر معیارها و جدول زمانی انجام دهید. هدف از "افزایش فروش 30 درصدی سه ماهه بعدی" بسیار واضح تر از "افزایش فروش" است.

استراتژی رشد

5. برنامه عمل خود را برنامه ریزی کنید.

در مرحله بعدی، با یک استراتژی رشد دقیق، چگونگی دستیابی به اهداف خود را مشخص کنید. باز هم پیشنهاد می کنیم یک برنامه دقیق استراتژی رشد را بنویسید تا درک بهتری از عملکرد تیم خود را بدست آورید. این برنامه عملیاتی باید شامل لیستی از موارد اقدام، مهلت تعیین شده، تیم ها یا افراد مسئول و منابع برای دستیابی به هدف رشد شما باشد.

بیشتر بخوانید: ایجاد یک استراتژی فروش و بازاریابی سخت نیست!

6. ابزارها و نیازهای رشد خود را تعیین کنید.

آخرین مرحله قبل از اقدام بر اساس برنامه تعیین هرگونه نیاز تیم شما در طی مراحل کار است. مواردی که در ادامه ذکر می کنیم، منابع خاصی هستند که به شما کمک می کنند اهداف استراتژی رشد خود را سریعتر و با دقت بیشتری برآورده کنید. نمونه ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

بودجه: سازمانها برای دیدن این پروژه ممکن است به سرمایه گذاری یا تخصیص بودجه داخلی نیاز داشته باشند.

ابزارها و نرم افزارها: در نظر بگیرید که چه منابع فن آوری ممکن است برای تسریع و یا به دست آوردن بینش از روند رشد مورد نیاز باشد.

خدمات: رشد ممکن است با کمک مشاوران، طراحان یا برنامه ریزان در یک زمینه خاص بهتر صورت گیرد.

7. برنامه خود را اجرا کنید.

با تمام برنامه ریزی ها، در نظر گرفتن منابع خود و تعیین هدف، اکنون آماده اجرای برنامه رشد شرکت و ارائه نتایج برای تجارت هستید. در طول این مدت، اطمینان حاصل کنید که ذینفعان خود را مسئول می دانید، خط ارتباطی را باز نگه می دارید و نتایج اولیه را با اهداف رشد پیش بینی شده خود مقایسه می کنید تا ببینید آیا نتایج پیش بینی شده شما هنوز قابل دستیابی است یا لازم است مواردی اصلاح شود.

سعی کنید از موفق ترین شرکت ها یاد بگیرید. استراتژی های آنها را شناسایی کنید، آنها را در جای خود آزمایش نمایید و ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

شما می توانید برای دریافت مشاوره راه اندازی کسب و کار جدید پاوینو، فرم زیر را تکمیل نمایید.

مشاوره بگیرید

 ترجمه شده از www.hubspot.com توسط پاوینو

نظرات کاربران
مهیار

استراتژی رشد برای هر‌ کسب و کاری لازمه

0 0

ساسان زندگانی

در تعیین اهداف سازمان برای استراتژی رشد باید به ظرفیت و توانایی سیستم سازمان و نیروی کار توجه کرد و اهدافی دست‌یافتنی و معقول برگزید.

0 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید