سرویس کلاس مجازی تست رایگان ادوبی کانکت دمو نرم افزار های آموزش مجازی دریافت دمو رایگان
راهنمای کاربری adobe connect

برای افزایش کیفیت دوربین در ادوبی کانکت چه کنیم؟

کیفیت تصویر در ادوبی کانکت

مشکل سیاه شدن یا فریز شدن تصویر در جلسات ادوبی کانکت را چگونه حل کنیم؟

دلیل سیاه شدن یا فریز شدن تصویر در ادوبی کانکت این است که نرخ فریم یا رزولویشن ویدئو بالاتر از مقادیری است که ادوبی کانکت پشتیبانی می‌کند.

ادوبی کانکت از چه رزولویشن تصویری پشتیبانی می‌کند؟

  • آخرین نسخه‌ی افزونه add-in کانکت را نصب کنید و حتما جلسه‌ی مجازی را در داخل افزونه add-in باز کنید.
  • مطمئن شوید که درایور دوربین شما به روز باشد.
  • اگر از یک دوربین HD استفاده می‌کنید، نرخ تبدیل و رزولویشن خروجی را تغییر دهید تا با تنظیمات توصیه شده‌ی adobe connect مطابقت داشته باشد (480*640 و 20 فریم در ثانیه).


اطلاعات اضافی در مورد کیفیت تصویر در ادوبی کانکت

  • بالاترین سطح کیفیت فیلم که توسط Adobe Connect پشتیبانی می‌شود، رزولوشن 640*480 با سرعت 20 فریم در ثانیه است. اگر تصویر سیاه شود یا فیلم در میان جلسه آنلاین فریز شود، می‌تواند نشانه‌ای باشد که رزولوشن ارسالی وب کم یا نرخ فریم آن بسیار بالا و فراتر از محدودیت‌هایی است که از طرف ادوبی کانکت پشتیبانی می‌شود.
  • اگر امکان تغییر رزولوشن یا نرخ فریم وب کم خود را به صورت مستقیم ندارید، می‌توانید از نرم افزارهای مخصوصی برای تغییر پارامترها استفاده کنید. برای این کار نرم افزارهای مختلفی وجود دارد که به عنوان یک وبکم مجازی عمل می‌کنند و به کاهش رزولویشن و نرخ فریم کمک می‌کنند. نرم افزار manycam، یک نرم افزار تست شده است و کیفیت ارتباط تصویری در ادوبی کانکت را تضمین می‌کند.


نحوه کار با نرم افزار manycam برای تنظیم وب کم در ادوبی کانکت

روال کار این نرم افزار به این صورت است که:

نرم افزار manycam را دانلود و نصب کرده و روی سیستم اجرا کنید. به محض اجرا به وبکم متصل می‌گردد.

در این مرحله کیفیت دوربین را انتخاب کنید. کیفیتی را انتخاب کنید که توسط نرم افزار مورد استفاده تان (در اینجا ادوبی کانکت) پشتیبانی شود.

در مرحله دوم وارد ادوبی کانکت شده و دوربین مجازی را از منوی drop/down انتخاب کنید.

ما دانش و بستر لازم برای افزایش کیفیت آموزش‌های شما را داریم. برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

دریافت مشاوره رایگان

021-41986000 داخلی 116


حل مشکل نمایش متن در وبکم ادوبی کانکت

ادوب کانکت به صورت پیشفرض تصاویر ارسالی از وبکم را فشرده سازی می‌کند. در مواقعی که نیاز داریم از نوشته‌های روی کاغذ، وایت بورد، تخته سیاه یا کتاب چاپی تصویر ارسال کنیم، ممکن است این فشرده‌سازی منجر به کاهش کیفیت تصویر و ناخوانایی مطالب شود.

برای رفع این مشکل، باید تنظیمات وبکم در ادوب کانکت را به گونه‌ای تغییر دهیم که کیفیت تصویر را حفظ کند. برای این کار به عنوان هاست یا ارائه دهنده وارد جلسه ادوبی شوید و روی گزینه Meeting کلیک کرده و مسیر زیر را بروید:

Meeting > Preferencese > Video

در پنجره باز شده، گزینه Video Qualify را روی HD قرار داده و در نهایت روی گزینه Done کلیک کنید.

نکته مهم: برای تصاویر دیگر مانند چهره و تصاویری که جزئیات مهمی ندارند، کیفیت تصویر را در حالت استاندارد یا Low قرار دهید، چرا که ارسال تصویر با کیفیت HD مصرف اینترنت شما و کاربرانتان را به شدت افزایش می‌دهد.

«شرکت پافکو، اولین شرکت دانش‌بنیان ارائه‌دهنده‌ی نرم افزارهای آموزش مجازی»

نظرات کاربران
امیرعلی

راهکاری برای کسانی که کیفیت دوربین لپ تاپشون پایینه وجود نداره؟

0 0

بهشتی

برای افزایش یا کاهش کیفیت دوربین بهترین نرم افزار مانی کم هست خیلی خوبه

1 0

Mehra

سلام
تصویر من تو ادوبی کانکت معکوس میشه(تصویرمو آینه ای نشون میده)
تو manycam هم همینطوری بود
ولی من تو تنظیماتش با چرخوندن جهت تصویر درستش کردم
و الان manycamتصویر درستو نشون میده
با توجه به اینکه با manycam میشه ادوبی کانکتو تنظیم کرد یعنی الان تو ادوبی کانکت دیگه تصویر من معکوس نمیشه و تصویر درستو نشون میده ؟
لطفا هر کسی می دونه جوابمو بده خیلی فوری عه

0 0

حامد

سلام
این وب کم هم برای ادوبی کانکت میتونه مفید باشه
وبکم Tenveo tevo-VA4k
پارامترهای فنی وبکم:

کیفیت 4k در تصویر برداری از کلاس
دارای زاویه دید ( FOV ) 124°
دارای اسپیکر داخلی بسیار قوی
پشتیبانی از استاندارد 264 H
قابلیت کار بر روی Windows 7 / 8 / 10 , Android , Apple 5.1 / 6.0 / 7.1 , ZOOM , Skype , Webex , Polycom و ادوبی کانکت

0 0

سارا

درود
اطلاعات کاملی در مورد وبکم در ادوبی کانکت گذاشته بودید ممنون

0 0

مجیدی

سلام
از محتوای خوب شما درباره وبکم ادوبی کانکت Adobe connect و تنظیمات کیفیت تصاویر تشکر می کنم

1 0

مدیر سیستم

با سلام
در خصوص تنظیمات تصویر وبکم لازمه بدونید ورژن 9.6 ادوبی کانکت تصویر وبکم بهتری از ورژنهای 10.8 میدهد و ظاهرا شرکت ادوبی کانکت عامدانه برای این نسخه در نظر گرفته است اگر چه انتظار می رود در نسخه های بالاتر حتی کیفیت تصویر وبکم بهتر می شد! ولی متاسفانه این موضوع معکوس شده!!!

1 0

سلامی

سلام
استفاده اساتید از قلم نوری هم در کلاس انلاین ادوبی کانکت بسیار کاربردی است یعنی مدرس میتواند بجای استفاده از تخته وایت برد از قلم نوری بهره ببرد اینطوری نیاز به وبکم با زوم بالا هم نیست چون تخته وایت برد معمولا در وبکم های معمولی زوم ندارد با کیفیت بالا به رویت دانشجویان نمی رسد ولی با قلم نوری نیاز به استفاده از وبکم با زوم حرفه ای نیست یا با قلم نوری روی تخته وایبرد موجود در ادوبی کانکت بنویسد

2 1

محسنی

سلام
یکی از چالش های و مشکلات کیفیت تصویر در ادوبی مرتبط با وب کم ها می باشد و اما راه حل ان، موسسه ما یک وبکم با رزولیشن بسیار بالا داشت و کلی مشکل در ادوبی ایجاد می کرد من کلی تحقیق کردم و رسید به اینکه وبکم هایی که توسط سیستم عاملهای مختلف شناسایی می گردد نرم افزار ادوبی کانکت نیز قابل استفاده هستند اما اگر کیفیت بهتری لازم دارید پیشنهاد می کنم از وبکم های مخصوص کلاسهای انلاین استفاده کنیم لذا از برند معروف Logitech لاجیتک به چند مورد زیر اشاره کرد
CC3000e ConferenceCam, BCC950 ConferenceCam, C930e HD, C920 HD Pro, C270h HD Webcam را نام برد،یا هر وب کمی که رزولیشن 720 با ۲۰ فریم در ثانیه را پشتیبانی کند و مخصوص کلاس مجازی باشد چون حتی اگر وب کم شما بیشتر از عدد dpi ۷۲۰ باشد ادوبی با کلی پروسس آنرا کاهش می‌دهد
نکته دیگر نورپردازی و زاویه دوربین است که بشدت می‌تواند در کیفیت تصاویر شما موثر باشد
مشکل ما دیگرما با استفاده از تخته های هوشمند بجای تخته وایت حل شد چرا که ادوبی کانکت تخته هوشمند را شناسایی می کند
من تجربیات شخصی خودم را به عنوان مدیر انفورماتیک با شما به اشتراک ..

4 0

پافکو

درود به همراهان پافکو
در اینجا تصمیم دارم به شما یک نرم افزار کاربردی برای داشتن یک وبکم مجازی با کیفیت خوب را معرفی کنم
ManyCam نرم افزاری که به شما کمک می کند با ساخت یک وبکم مجازی تنظیمات دوربین را داشته باشید این نرم افزار پیشنهاد سایت ادوبی کانکت می باشد علاوه بر این با در اختیار داشتن ManyCam خواهید توانست افکت های مخصوصی را بر روی ویدیو های خود اضافه نمایید تا جذابت تصاویر ارسالی شما افزایش یابد. این برنامه دارای یک سری افکت های آماده بوده که شما می توانید با انتخاب آنها به تصاویر خودتان زیبایی بدهید و کلاس آنلاین با کیفیت تری را برای دانشجویان خود ایجاد کنید

3 0

مانا

سلام
روش تبدیل دوربین به وب کم از طریق کارت کپچر:

کارت کپچر چیست؟ در واقع کپچر کارت سخت‌افزاری است که با کمک آن می‌توان سیگنال ویدیویی خروجی از دستگاه‌های پخش مانند، دوربین فیلمبرداری را به فرمت دیجیتال(وبکم) تبدیل کرد.
برای متصل کردن دوربین به عنوان وب کم لازم است از کارت کپچری بهره برد که از UVC پشتیبانی میکند. UVC یا USB Video Class اجازه یکپارچه سازی وب کم با نرم‌افزارهای جانبی مانند ادوب کانکت را می‌دهد.
برای انجام اینکار باید کابل USB و HDMI نیز خریداری کنید که معمولا در دوربین‌هایی که از پورت HDMI پشتیبانی می‌کنند وجود دارد. کافی است تا کابل HDMI را به پورت خروجی دوربین و ورودی کارت کپچر خود متصل کنید. پس از آن لازم است را به کمک یک کابل USB به کامپیوتر خود وصل کنید و در صورت نیاز، درایورهای کارت کپچر مخصوص به خود را نیز نصب کنید. با انجام این مراحل، کامپیوتر شما به محض اتصال کارت کپچر آن را به عنوان وب کم شناسایی میکند البته روشهای نرم افزاری هم وجود دارد که ارزانتر هستند برای ادوبی کانکت بهتر است مستقیما از وبکم های با کیفیت بالا مانند برند لاجی تک استفاده کنید

4 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید