مقالات نرم افزار آموزشگاه

نرم افزار آموزشگاه (TMS) چیست؟

نرم افزار آموزشگاه (TMS) چیست؟

یک آموزشگاه آنلاین کارآمد به صورت یک متحد کننده برای ادارات / توابع مختلف عمل می کند و باید از همه جا در دسترس باشد. آموزشگاه آنلاین ابزاری است که به طور خاص برای ساده سازی مدیریت بدون کاغذ مدارس و موسسات آموزشی طراحی شده است.

آنچه در این مقاله خواهیم خواند:

نرم افزار آموزشگاه (TMS) چیست؟

ویژگی های نرم افزار مدرسه و آموزشگاه

مزایای نرم افزار آموزشگاه آنلاین

چرا مدرسه شما به یک نرم افزار آموزشگاه آنلاین نیاز دارد

سوالات متداول در زمینه نرم افزار مدرسه : 


نرم افزار آموزشگاه آنلاین ( TMS ) چیست؟

آیا نرم افزار آموزشگاه آنلاین یا TMS با نرم افزار آموزش مجازی LMS تفاوت دارد؟ نرم افزار مدرسه ابزاری است که به طور خاص برای ساده سازی مدیریت بدون کاغذ مدارس و موسسات آموزشی طراحی شده است. نرم افزار آموزشگاه شامل ماژول های مختلفی است که به معلمان و کارکنان در حفظ پرونده های دانشجویی، تاریخ ها، و دیگر اطلاعات دانش آموزان ضروری خیلی کمک می کند. البته می توان سیستم آموزش مجازی lms و سیستم SMS را در کنار هم استفاده کرد. همکاری SMS-LMS فرآیندی است که داده های دانش آموزان از نرم افزار مدرسه به نرم افزار ال ام اس منتقل می شود.


نرم افزار آموزشگاه مبتنی بر وب بهترین راه برای مدیریت یک مدرسه به عنوان یک سیستم پر بار، اصولی و منظم است.


ویژگی های نرم افزار مدرسه و آموزشگاه


مدیریت دانش آموزان : نرم افزار مدرسه تمام مراحل ثبت نام دانش آموزان را انجام می دهند. کاربران به راحتی می توانند ماژول هایی را اضافه، اصلاح و مشاهده کنند که اطلاعات کامل مربوط به یک فرآیند پذیرش دانشجو را کامل می کنند.


مدیریت علمی : نرم افزار مدیریت علمی یک ریکورد کامل از تاریخچه و سوابق دانشجویی را نگه می دارد. مدیریت می تواند نمودار پیشرفت دانش آموزان را پیگیری کند، بدین طریق سطح دانش دانش آموزان و تغییرات آن را متوجه می شود.


مدیریت موجودی : این ماژول، نگه داری و بررسی مقدار اقلام مهم را آسان تر می کند. کاربران می توانند جزئیات خرید را ذخیره کنند، سطح موجودی انبار را تعیین می کنند و باعث می شوند زمان خرید اقلام مورد نیاز مشخص باشد.


مدیریت هزینه : مدیریت هزینه ها یک کار مهم برای هر مدرسه ای است - این ماژول یک رکورد کامل از تعداد هزینه های پرداخت شده از کل دانش آموزان را نگه داری می کند. همچنین دارای امکاناتی برای ایجاد و همچنین لغو رسید هزینه است.


مدیریت کتابخانه : این ماژول، مدیریت کامل کتابخانه های مدرسه را تضمین می کند. ماژول مدیریت کتابخانه تعداد کتاب ها، تاریخ انتشار، تاریخ امانت، تاریخ بازگشت آن ها و خرید کتاب ها را ثبت و نگه داری می کند.


مدیریت گزارش : این ماژول به کاربران اجازه می دهد تا گزارش های تحلیلی پیشرفته ای را که می توانند در تصمیم گیری های بهتر و تامین نیازهای خاص موسسه علمی کمک کنند، ارائه دهند.


مدیریت حقوق و دستمزد : این ماژول به حفظ پرونده های حقوق و دستمزد برای تمام کارکنان تدریس و غیر تدریس مدرسه کمک می کند.


اطلاعیه ها و هشدارها : دانش آموزان، کارکنان آموزش و مدیریت، اطلاعیه ها و هشدارهای مداوم در مورد رویدادهای و فعالیت های مهم مدرسه را از طریق این ماژول دریافت می کنند.


مدیریت زمان بندی : مدیریت زمان بندی مدرسه یک کار پیچیده است - این ماژول با توجه به مقررات دانشگاه یا آموزشگاه، به تنظیم و نگهداری جدول زمانی کمک می کند.


مدیریت خوابگاه : این ماژول تمام فعالیت های دانشجویانی که در خوابگاه های مدرسه ای زندگی می کنند نظیر تخصیص اتاق، سهام اقلام اقامتی و لوازم مورد نیاز را مدیریت می کند.


مدیریت حضور و غیاب : داشتن یک بایگانی به روز از سوابق تمام دانش آموزان و دانش جویان، عملکرد مهمی برای مدارس محسوب می شود- این ماژول، حضور و غیاب دانش جویان را پیگیری می کند و فهرستی از دانش جویان را که تحت شرایط خاصی حضور پیدا می کنند را نگه می دارد.


مدیریت منابع انسانی : این ماژول منابع اطلاعاتی مرتبط با منابع انسانی مانند حقوق و دستمزد معلم ها، اجابت های قانونی و مدیریت کارکنان را انجام می دهد.


ثبت ارزیابی ها و آزمون آنلاین : این ماژول به دانش آموزان و کارکنان این اجازه را می دهد تا نمرات دانش آموزان را به صورت آنلاین مشاهده کنند تا بتوانند پیشرفت آن ها در امتحانات مدرسه را به صورت دقیق ردیابی کنند.

انجام امور و مدیریت یک مدرسه به یک ابزار جامع مانند نرم افزار مدرسه نیاز دارد که به کارکنان در گهداری سوابق، ذخیره داده ها و بهینه سازی فرآیندهای علمی کمک کند. سرمایه گذاری روی یک سیستم آموزشگاه آنلاین مناسب امروزه به یک ضرورت تبدیل شده است؛ زیرا هر فرآیند تحصیلی را به طور موثری خودکار می کند.


مزایای نرم افزار آموزشگاه


مزایای عمده استفاده از نرم افزار مدرسه با تمام ویژگی ها عبارت است از :


مدیریت کارآمد اطلاعات :

یک سیستم SMS یا سیستم آموزشگاه آنلاین می تواند اطلاعات را در مورد معلم ها، کارکنان، دانش آموزان و والدین آنها به خوبی مدیریت کند. بازیابی و به روز رسانی این داده ها از روش های مبتنی بر کاغذ آسان تر است.


ارتباطات سریع تر و آسان تر :

اطلاع از هزینه ها، گزارش ها، جلسات والدین با معلم ها، رویداد ها، هزینه های کتابخانه، امتحانات و چیزهای بیشتری با ماژول های این نرم افزار ساده می شوند.


کاربر پسند بودن (معلم ها و والدین بدون هیچ زحمتی می توانند ار آن استفاده کنند) :

یک پورتال آموزشگاه آنلاین خوب طراحی شده است تا معلمان، والدین و دانش آموزان را با رابط کاربری ساده خود جذب و درگیر کند.


ردیابی اطلاعات با استفاده از نرم افزار آموزشگاه آنلاین :

نرم افزار مدسه امکان رصد حضور و غیاب، پرداخت ها، نظرسنجی ها و غیره برای همه مخاطب ها اعم از معلم ها و کارکنان آسان شود.


در دسترس برای هر کسی :

اکثر پدر و مادر ها پرمشغله تر از این هستند که برای رفت و آمد و دیدن مدرسه فرزندشان بتوانند زمان زیادی بگذارند. از آن جایی که نرم افزار مدرسه به طور کلی ریسپانسیو است و روی تلفن همراه به خوبی کار می کند، آن ها می توانند از طریق تلفن های همراه خود به آن دسترسی داشته باشند. این خصوصیت استفاده از نرم افزار مدرسه را برای معلم ها و کارکنان نیز راحت تر می کند.


افزایش بهره وری

هر سیستم مدیریتی بهره وری موسسه مربوط را افزایش می دهد. نرم افزار آموزشگاه آنلاین هم بهره وری مدرسه را افزایش می دهد. دلیل افزایش بهره وری کاهش زمان لازم برای حفظ سوابق و افزایش دقت در سازماندهی داده ها است. و این باعث می شود زمان صرفه جویی شده روی تمرکز بر روی افزایش بهره وری مدرسه صرف شود.


همکاری دانش آموز و معلم

استفاده از نرم افزار مدرسه مبتنی بر ابر به همکاری دانش آموز و معلم فراتر از کلاس منجر می شود. این باعث افزایش تعامل بین کارکنان و دانشجویان می شود. تعامل بر روی اپلیکیشن (آنلاین) به دلیل این که در آن معلم برای پاسخ به پرسش های دانشجویان در دسترس است، اتفاق می افتد. همچنین ایجاد فضای دوستانه در دانشگاه ها را تسهیل می کند.


صرفه جویی در منابع طبیعی

اطلاعات بدون نیاز به استفاده از کاغذ در سیستم نرم افزار مدرسه ذخیره می شود. این منجر به صرفه جویی در منابع طبیعی می شود و اطلاعات را به صورت دیجیتالی نگه می دارد. همچنین از ایجاد تلنباری از پرونده های کاغذی جلوگیری می کند.


شفافیت :

نرم افزار مدرسه مبتنی بر ابر، منجر به تعامل با والدین نیز می شود. والدین می توانند در هر زمانی که خود بخواهند می توانند به پرتال خود در نرم افزار مدرسه مراجعه کنند و مسیر پیشرفت فرزندان خود را پیگیری کنند. این منجر به شفافیت بیشتر با والدین می شود. با سیستم آموزشگاه آنلاین، غیر ممکن است که بتوان اطلاعات لازم را از کاربران پنهان کرد.

برخی از نمونه های جریان اطلاعات بهتر عبارتند از :

  1. حتی اگر یک دانش آموز غایب باشد، می تواند برنامه امتحان را بررسی کند.
  2. گزارش آزمون مجازی به طور مستقیم و آنلاین در پورتال قابل مشاهده می باشد. از این رو، دست کاری جزئیات و مخفی کاری از والدین امکان پذیر نیست.
  3. اطلاعات مربوط به هزینه، بدون هیچ خطایی برای هر شخصی که لازم باشد در دسترس می باشد.


ساده سازی و بهینه سازی تمام وظایف

در بیشتر موارد، یک سیستم ردیابی دانش آموزان با داشبورد مجهز شده است، و این باعث می شود که پیگیری این که کی چه تکالیفی را انجام داده است و تعیین این که چه کارهایی لازم است انجام شوند و توسط چه افرادی، برای شما راحت تر باشد.  بهترین بخش آن این است که شما تمام اطلاعات لازم را به صورت جامع در یک صفحه دریافت می کنید که دیدگاه بهتری به شما می دهد.

همچنین این سیستم ها، به صورتی کار می کنند که تمام کارهای مهم شما به درستی برجسته شده باشد. این باعث می شود که بهره وری شما بسیار بهتر از آن چه که تصورش را می کردید شود. این با تلاش اندکی باعث رشد شما می شود.


مدیریت جدول زمانی

همان طور که قبلا گفته شد، با کمک سیستم مدیریت مدرسه، شما به عنوان یک موسسه آموزشی، در زمینه جوانب عملیاتی در موقعیت بسیار بهتری قرار می گیرید.

کل کار را می توان با یک روش تعاملی انجام داد و می توان گفت این بهترین چیز در مورد آن است.  


مزایای مرتبط با عملیات

هنگامی که شما یک نرم افزار به روز و با کیفیت مانند این ها دارید، به راحتی خواهید توانست هزینه ها و مخارج را و هم زمان با افزایش کارایی مدرسه کاهش دهید. از این لحاظ نرم افزار آموزشگاه، مزایای زیادی دارد. از جمله حفظ و ارائه خدمات مختلف با هزینه های کامل، کاهش تعداد افرادی که برای مدیریت مدرسه استخدام می شوند، خودکار سازی کل عملیات مدرسه و غیره. همه این ها به این معنی است که به عنوان یک موسسه آموزشی از آزادی عمل خیلی بیشتری برخوردار خواهید شد.


مدیریت شکایت ها و سوالات : 

 در نرم افزار مدرسه، مدیریت بازخورد برای دانش آموزان و والدین با استفاده از سیستم ثبت شکایت افزایش یافته است.


چرا مدرسه شما به یک نرم افزار آموزشگاه نیاز دارد؟


فناوری روش انجام بسیاری از کارها را ساده کرده است، و برای کار مدارس نیز برخی از زحمت ها را کاهش داده است.

برخی از مزایای نرم افزار مدرسه ر ا نمی توان نادیده گرفت، از جمله :

  • برای مدرسه یا هر آموزشگاهی به طور غیر مستقیم عمل برند سازی را انجام می دهد، زیرا والدین ذهنیت خوبی از مدرسه پیدا می کنند.
  • ارتباط بین هر جز بزرگ یا کوچک مدرسه و مربوط به مدرسه با هم دیگر را ممکن می کند.
  • می تواند با یک CMS به صورت یک پارچه شود (در این صورت شما قادر خواهید بود کارهای مربوط به طراحی و بهبود سایت خود را از طریق نرم افزار مدرسه یا سیستم مدیریت مدرسه SMS انجام دهید. )
  • این کار (راه اندازی و استفاده از نرم افزار مدرسه) باعث افزایش بهره وری معلمان خواهد شد چون دیگر مجبور نیستند تا وظایف جانبی را خود مدیریت کنند.
  • اطلاعات ذخیره شده در نرم افزر SMS می تواند از هر نقطه ای و با استفاده از موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر خانگی با اینترنت بازیابی یا ویرایش شود.
  • اتوماسیون کامل فرآیندهای مدرسه ردیابی آسان  را ممکن می کند و در عین حال، درباره داده های مدیریت مدرسه بینش بهتری می دهد. از طریق نرم افزار مدرسه، تصمیم گیری می تواند بهتر انجام شود.
  • با استفاده از نرم افزار مدسه رضایت کارکنان و مشتری افزایش پیدا می کند.
  • دانش آموزان را قادر می سازد تا فناوری را به طور عملی درک و استفاده کنند.
  • نرم افزار مدسه با حذف برخی هزینه های مربوط ب لوازم التحریری و کارهای انسانی، برای مدارس صرفه جویی ایجاد می کند.
سایت lms

ما دانش و بستر لازم را برای افزایش کیفیت آموزش های شما داریم.برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

021-41986 داخلی 116

دریافت مشاوره رایگان


سوالات متداول در زمینه نرم افزار مدرسه : 

سوال اول. یک سیستم نرم افزار مدرسه خوب چه قابلیت هایی باید داشته باشد؟

پاسخ : یک نرم افزار کارآمد که برای خدمت به موسسات آموزشگاهی و دانشگاهی طراحی شده است، باید بتواند به راحتی مدیریت داده ها، مدیریت ثبت دانشجویی / کارکنان، مدیریت حضور و غیاب، برنامه ریزی جدول زمانی، مدیریت کارهای خانگی، مدیریت داده آزمون الکترونیکی را انجام دهد. جدا از این، باید امکان برقرای ارتباط والدین، کارمندان اداری، معلمان و دانش آموزان از طریق آن را فراهم کند. اطلاعیه های مهم باید به ایمیل ها و حساب های پورتال کاربران ارسال شود.


سوال دوم. هزینه راه اندازی و استفاده از نرم افزار مدرسه برای مدارس چگونه محاسبه می شود؟

پاسخ : هزینه استفاده از چنین نرم افزار هایی به طور کلی بر اساس تعداد از کاربران ثبت شده در پورتال محاسبه می شود. بنابراین، مدارس بر اساس «هر کاربر» هزینه پرداخت می کنند.


سوال سوم. حداقل مورد نیاز برای شروع استفاده از یک نرم افزار مدرسه چیست؟

پاسخ : چه برای مدرسه ابتدایی چه دبیرستان چه حتی یک دانشگاه، داشتن نرم افزار اس ام اس که با سیستم مدیریتی آن ها یک پارچه شده باشد، مدیریت و گردش اطلاعات را بهتر می کند. بنابراین، حداقل نیاز، داشتن یک مدرسه با تعدادی کاربر برای رسیدن و به روز رسانی سیستم است.


سوال چهارم. انواع نرم افزار های مدرسه موجود در بازار کدامند؟

پاسخ : در حال حاضر، ماژول های نرم افزار مدرسه در نوع آفلاین و همچنین از نوع آنلاین هستند. راه حل های ابر نیز اخیرا در دسترس هستند.

 انواع نرم افزار مدرسه عبارتند از : نرم افزار مدرسه آنلاین، آفلاین و مبتنی بر ابر.


سوال پنجم. کدام نرم افزار مدرسه برای موسسه دانشگاهی ماه بهترین است؟

پاسخ : برای مدارس بزرگ و دانشگاه ها راه حل های آنلاین و بهتر از آن راه حل های مبتنی بر ابر توصیه می شود. اگر مدرسه شما در سطح بسیار کوچک است، راه حل های آفلاین و آنلاین را می توانید انتخاب کنید.


سوال ششم.  آیا استفاده از نرم افزار مدرسه سخت است؟

پاسخ : نه این سیستم های نرم افزاری به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی در ذهن کاربر بمانند. هر کسی که دانش استفاده از  کامپیوتر را داشته باشد، می تواند از نرم افزار مدرسه استفاده کند.


سوال هفتم. مهارت های لازم برای استفاده از چنین نرم افزاری چیست؟ آیا نیاز به آموزش های ویژه ای برای کارکنانمان داریم؟

پاسخ : سواد کامپیوتری مورد نیاز است، اما لازم نیست که شما متخصص کامپیوتر باشید. چند ساعت طول می کشد تا تمام مکانیسم کارکرد نرم افزار مدرسه را متوجه شوید و به طور کامل بتوانید از آن استفاده کنید.

مشاوره رایگان بگیرید

نظرات کاربران
مداح

سلام
آیا TMS مخفف Trining Management System است؟

0 0

alireza soleymani

امکان نصب tms رو سایت شخصی خودم هم هست ؟

0 0

نیما امینی

با سلام
نرم افزار آموزشگاه tms آفلاین هست یا انلاین؟

0 0

مونا

سلام
من حدود 3 ماه است که با هلدینگ پافکو آشنا شدم از سایت شما و از نرم افزار مدیریت آموزشگاه شما تشکر می کنم بسیار جامع است

2 0

مرادی

ما در دانشگاه مجازی برخط سالهاست از نرم افزار آموزشگاه مجازی پافکو استفاده می کنیم انصافا پشتیبانی بی نظیره

1 0

سحر

نرم افزار مدیریت آموزشگاه یا TMS همون نرم افزار مدرسه است؟

2 0

شرکت پافکو

سلام
بله نرم افزار مدیریت آموزشگاه با نام نرم افزار مدرسه نیز شناخته می شود

2 1

بهبودی

سلام هزینه راه اندازی نرم افزار مدرسه چقدر است؟ بر چه اساسی تعیین می شود؟

3 0

شرکت پافکو

سلام
لطفا برای مشاوره و گرفتن قیمت در مورد راه اندازی نرم افزار مدرسه با شماره تلفن های شرکت تماس بگیرید یا فرم مشاوره رایگان را پر کنید.

3 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید