مقالات نرم افزار آموزش مجازی

مربی آموزش آنلاین در مقایسه با مربی آموزش سنتی

مربی آموزش آنلاین در مقایسه با مربی آموزش سنتی
ماهیت اصلی مربیگری آنلاین این است که انعطاف پذیری آن به شما فرصت شروع تدریس را می دهد، حتی اگر هنوز مطمئن نیستید که می خواهید یک استاد تمام وقت باشید یا نه، یا در حال حاضر در حال تحصیل برای کسب مدرک دکترای خود هستید، می توانید تدریس را امتحان کنید و تجارب ارزشمندی کسب کنید.
ادوبی کانکت
همراه با تست رایگان


فهرست مطالب

مربیگری آنلاین در مقایسه با مربیگری سنتی

مربیگری سنتی / آفلاین

صرفه جویی در هزینه با کلاس های آنلاین

مربیگیری ترکیبی آنلاین /آفلاین

ارزیابی آنلاین

فناوری لازم برای مربیگری آنلاین

خلاصه ای از مزایای مربیگری آنلاین


آموزش آنلاین می تواند درب فرصت های جدید و جالبی را برای همه مدرس ها و معلم ها باز کند. به عنوان مثال همیشه دلتان می خواسته در دانشگاه ها یا آموزشگاه های تهران تدریس کنید. اما در شهر دیگر زندگی می کنید؟ راه حل چیست؟ مربیگری آنلاین! آیا می خواهید به صورت پاره وقت تدریس کنید، اما شغل تمام وقت خود را نیز حفظ کنید؟ مربیگری آنلاین! هنوز مدرک دکترا ندارید اما می خواهید کلاس هایی در سطح دانشگاه برگزار کنید؟ آن ها را به صورت آنلاین برگزار کنید.

این ویژگی آموزش الکترونیکی که "از هر جایی که هستید، تدریس کنید" و ماهیت اصلی مربیگری آنلاین یعنی انعطاف پذیری آن به شما فرصت شروع تدریس را می دهد، حتی اگر هنوز مطمئن نیستید که می خواهید یک استاد تمام وقت باشید یا نه، یا در حال حاضر در حال تحصیل برای کسب مدرک دکترای خود هستید، می توانید تدریس را امتحان کنید و تجارب ارزشمندی کسب کنید.

البته مربیگری آنلاین ممکن است معایبی نیز داشته باشد. به عنوان مثال، اینکه در همه جا بتوانید به شغل خود دسترسی داشته باشید ممکن است باعث شود زندگی شخصی شما تحت شعاع زندگی کاری و حرفه ای شما قرار بگیرد. همچنین از آن جایی که دانش آموزان از نظر زمان ورود به کلاس دستشان باز است، ممکن است شما در ساعت های غیر معمولی به ارزیابی و نمره دهی و ارائه بازخورد به آن ها مشغول شوید.

تسلط بر استفاده از فن آوری آموزشی و تکنولوژی آموزشی شاید کار آسانی نباشد اما پس از گذر از این مرحله و مسلط شدن بر تکنولوژی آموزشی و مهارت های تدریس دیجیتال، می توانید به مربیگری آنلاین به یک شغل بسیار بسیار منعطف و پاره وقت نگاه کنید.

مربیگری آنلاین در مقایسه با مربیگری سنتی

تسلط داشتن به تکنولوژی برای رهبری این موسسات در شرایط رقابتی الان لازم است. تقاضا برای دوره های آموزشی تخصصی در شهرهای کوچک و مناطق روستایی افزایش یافته است. دسترسی به اساتید خوب و کار درست، دغدغه بسیاری از دانش آموزان می باشد و به طور کلی دانش آموزان روستایی برای دسترسی به آموزش با کیفیت تر غالبا به شهرها سفر می کنند. تکنولوژی آموزشی می تواند این مشکل مهم را با مفهومی به نام "مقیاس پذیری آموزش با کیفیت" حل کند. این مفهوم به معنای رسیدن آموزش با کیفیت به همه افراد، بدون محدودیت جغرافیایی است.

مربیگری سنتی / آفلاین

روش سنتی محدودیت های مقیاس پذیری دارد، به این معنا که شما تنها می توانید تعداد محدودی از دانش آموزان را آموزش دهید. البته حالت آفلاین مزیتی که دارد این است که با دانش آموزان تعامل مستقیم دارد و در آن معلم می تواند با تک تک دانش آموزان ارتباط فردی برقرار کند. با این حال در تحصیلات عالی و دوره های حرفه ای در زمینه یک تخصص، ممکن است که اصلا نیازی به تماس و ارتباط مستقیم نباشد. بلکه ممکن است که دانش پذیر فقط به راهنمایی و نکته های انجام بهتر کار نیاز داشته باشد. 

صرفه جویی در هزینه با کلاس های آنلاین

به عنوان یک موسسه آموزشی، می توانید سخنرانی ها را ضبط کنید و این ویدئوهای آموزشی را در دسترس دانش آموزان قرار دهید تا در صورت نیاز بتوانند به آن ها رجوع کنند. با این کار هزینه کلاس های آموزشی و هزینه های زیرساختی را کاهش می یابد. همچنین با فیلم و دوره های آموزشی آنلاین می توان به دانش آموزان بیشتری دست پیدا کرد و این یعنی رویکرد مقیاس پذیر اجرا می شود و در نتیجه آموزش با کیفیت می تواند بدون محدودیت جغرافیایی به دانش آموزان برسد.

مربیگیری ترکیبی آنلاین /آفلاین

در صورت محدود بودن زیرساخت های اینترنت شخصی برای دانش آموزان، ترکیبی از آموزش آنلاین/ آفلاین می تواند مورد استفاده قرار گیرد. در این نوع آموزش از دانش آموزان خواسته می شود در مراکز تعیین شده که اینترنت دارند جمع شوند. این مراکز در نقاط مختلف جغرافیایی پراکنده هستند. مثلا زیرساخت های مراکز تحقیقاتی می توانند برای انجام آموزش آنلاین استفاده شوند. در چنین سناریویی یک معلم می تواند به چندین مرکز و شهر به طور همزمان آموزش دهد.

ارزیابی آنلاین

مزیت دیگر که آموزش آنلاین دارد این است که در آن معلم می تواند از دانش آموزان در یک یا چند موضوع آزمون آنلاین بگیرد. با کاربرد ارزیابی آنلاین می توان در لحظه سوالات را تصحیح کرد و نتایج امتحان را به صورت فوری نشان داد و برای بررسی توانایی دانش آموز، نتایج را تحلیل کرد.

فناوری لازم برای مربیگری آنلاین

چه فناوری هایی با هدف گسترش یادگیری آنلاین توسعه یافته اند؟ بیشتر سیستم های مدیریت یادگیری یا همان سیستم lms، به سادگی با اتصال به یک اینترنت مناسب، یک لپ تاپ و به همراه یک وب کم و کیبورد و هدفون نیاز دارند. فناوری آموزشی به سرعت در حال پیشرفت است و امکان برگزاری دوره های آموزش انلاین و یادگیری الکترونیکی در قرن بیست و یکم را، بهتر از همیشه فراهم می کند. دوربین ها و هدفون های داخلی لپ تاپ به ما امکان تماشای آسان و بی دردسر ویدئو های آموزشی و ساختار های کنونی وب امکان بحث و آزمون آنلاین را فراهم می کنند. این ها همه فن آوری هیا اساسی هستند که اکثر افراد به آن ها دسترسی دارند و باید از آن ها برای اهداف آموزش و یادگیری بهره برد.

یک برنامه آموزشی آنلاین و یک دوره آموزش مجازی باید موارد زیر را دارا باشد:

در اوایل کار یادگیری آنلاین، به صورت استاتیک اجرا می شد. بیشتر مطالب درسی به صورت مکتوب بود و تعداد معدودی فیلم آموزشی یا سایر محتوا های آموزش تعاملی برای استفاده های فردی طراحی شده بودند. اکنون، یک برنامه آموزش الکترونیکی جذاب باید کلاس آنلاین داشته باشد، کلاس انلاین به طوری که در آن امکان بحث و گفت و گوی بلادرنگ روی یک بستر با کیفیت و با کاربری آسان مهیا باشد.

  • کلاس های آنلاین و زنده به دانش پذیران این امکان را می دهد که:

به صورت زنده و در زمان واقعی به صحبت های استاد گوش دهند و در زمان اجرای سخنرانی استاد با سایر دانش پذیر ها تعامل و ارتباط برقرار کنند. از طریق وبکم همدیگر را ببینند (که این مسئله دانش جویان را در قبال توجه و مشارکت در روند کلاس آنلاین مسئول می کند). درست همانند کلاس های درس حضوری، مشارکت همه افراد، سبب بهبود کیفیت یادگیری آنلاین نیز می شود. از این نظر بهتر است برای تعداد افراد حاضر در کلاس انلاین و وبینار آموزشی محدودیت در نظر گرفته شود، زیرا مشارکت دانش آموزان، مدیریت و کنترل کلاس ساده تر می شود.

یکی دیگر از قابلیت های مهم، امکان تقسیم شرکت کننده های کلاس به چند گروه کوچک تر به منظور بحث و مناظره است. شاید شما تصور کنید که گروه بندی افراد تنها در کلاس های حضوری امکان پذیر باشد، اما یک سیستم lms خوب باید بتواند امکان گروه بندی را مهیا کند.

برگزاری دوره های آموزش انلاین با استفاده از سیستم های ال ام اس، یعنی سیستم های نرم افزاریِ ارائه دهنده ی محتوای آموزشی، امکان پذیر می باشد. محتوای آموزشی باید متنوع باشد، مثلا در قالب فیلم آموزشی، نمودارها، اسلاید ها یا فایل های یادداشت هایی که استاد در جلسات زنده می نویسد، لینک های مطالب مرتبط و غیره ارائه شود. از آنجایی که سامانه LMS، برای برگزاری جلسات مجازی زنده نیز استفاده می شود، یک سیستم مدیریت یادگیری خوب باید امکان به اشتراک گذاری فایل های مختلف آموزشی را بدهد به گونه ای که استاد بتواند هر محتوایی را به راحتی-بدون نیاز به کار فنی پیچیده ای- و با سرعت و کیفیت خوب با دانش پذیر ها به اشتراک بگذارد. دانش پذیر ها نیز سیستم ساده و راحتی را می خواهند که بتوانند در آن یادداشت برداری کنند، در بحث ها شرکت کنند و از همه مهم تر آزمون ها و تکالیف خود را در یک سیستم ساده و قابل اعتماد ارسال کنند. آشنایی کامل نرم افزار آموزش مجازی LMS، بهترین روش برای استفاده از تمام ویژگی های آموزش آنلاین می باشد. در این صورت، نه تنها اشتباهات شما در کار با سیستم کاهش می یابد بلکه می توانید راه های صرفه جویی در وقت، ایجاد تنوع و جذابیت در نحوه ارائه دروس را بشناسید، راه هایی که امکان استفاده از آن ها در کلاس حضوری وجود ندارد. در استفاده از نرم افزار و سایت lms به مولفه های زیر توجه داشته باشید:

  • رایج ترین مسائل و مشکلات فنی را شناسایی کنید

در کار با تولید کننده های دوره یا نرم افزار خجالت را کنار بگذارید: رایج ترین مسائل و موضوعات فنی یا موارد دیگر را پیدا کنید و آن ها می توانند در برطرف کردن مسائل به شما یا دانش پذیرها کمک کنند.

  • نکات استفاده از نرم افزار را که به ایجاد دوره های یادگیری و بحث های کارآمدتر کمک می کنند را شناسایی کنید.

از سازنده های دوره خود در مورد ابزار ها، کارکردها و نکته های خاص استفاده از آن ها سوال کنید. به عنوان مثال، آیا راهی برای سنجش همزمان دانش آموزان وجود دارد تا درک آن ها از یک موضوع را به طور کلی ارزیابی کنید؟ آیا دانش آموزان می توانند استدلال ها یا سوالات خود را در گفت و گو ها بنویسند، در حالی که دانش آموز دیگری در حال صحبت است؟ اگر نمی خواهید قابلیت های ویژه نرم افزار را در اواسط دوره کشف کنید و از شروع از آن ها بهره ببرید، در مورد همه این نکته های ریز سوال کنید.

  • محتوای دوره تعاملی
  • پشتیبانی فنی
  • دسترسی به یادگیری موبایلی
  • تطبیق برنامه درسی برای تدریس آنلاین


خلاصه ای از مزایای مربیگری آنلاین

• این روش مقیاس پذیر است

• به صرفه جویی در هزینه زیرساخت های فیزیکی کمک می کند

• با کمک آن، معلمان سطح بالا می توانند به تعداد بیشتری از دانش آموزان آموزش دهند

• با مربیگری آنلاین، می توان ارزیابی را به صورت بازخورد فوری آنلاین ارائه داد

• دانش آموزان می توانند با استفاده از دستگاه تلفن همراه و اینترنت به ویدئوهای آموزشی دسترسی داشته باشند.

دریافت مشاوره رایگان
نظرات کاربران
Sharifi

با سلام مربی ها تو آموزش آنلاین برای نظارت رو دانش آموزان محدودیت براشون به وجود اماده و نیاز هست که از همشون وبکم بگیرند که بعضی ها این امکان رو ندارند

0 0

تارا جمالی

من با مربی آنلاین مخالف هستم چون شاگردانش رو نمیبینه و اگر اشتباه بزنیم مربی متوجه نمیشه

0 0

رضایی

به نظر من مربیگری ترکیبی آنلاین و آفلاین نتیجه ی بهتری می‌دهد چون در این صورت هر روش می‌تواند کمی و کاستی روش دیگر را جبران کند و به گونه ای تکمیل کننده ی هم هستند. با این حال در شرایط کنونی مجازی بیشتر به صرفه است. پیشنهاد شما برای آموزش مجازی چیست؟

0 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید