مقالات نرم افزار آموزش مجازی

اپلیکیشن ال ام اس و یادگیری موبایلی

انتخاب ال ام اس موبایلی
یادگیری موبایلی و استفاده از اپلیکیشن ال ام اس در حوزه صنعت اموزش انلاین به سرعت در حال گسترش است. ال ام اس موبایلی چیست؟ چه ویژگی ها و چه منافعی دارد؟ برای انتخاب بهترین اپلیکیشن ال ام اس چه فاکتور هایی را باید مد نظر قرار دهیم؟

با ادوبی کانکت، کلاس آنلاین برگزار کن!

همراه با تست رایگان


بسیاری از افراد نسل جدید ترجیح می دهند که با سرعت و سطح دشواری دلخواه خود به تحصیل و یادگیری بپردازند. آن ها نمی خواهند که در یک کلاس درس سنتی بنشینند. به جای آن ترجیح می دهند گوشی هوشمند یا تبلت خود را در دست بگیرند و با استفاده از آن ها به یادگیری بپردازند. نسخه های اپلیکیشن موبایلی سیستم مدیریت یادگیری و نرم افزار آموزش مجازی، محتوای آموزشی را در قالب درستی به این کاربران می رساند.


نسخه موبایلی نرم افزار آموزش مجازی LMS

بهترین نرم افزار ال ام اس موبایلی، نرم افزاری است که آموزش و یادگیری، مدیریت محتوای آموزش الکترونیکی، پیگیری و غیره را روی ابزار های موبایلی ممکن می کنند و این موارد را بدون نیاز به اتصال دائمی به اینترنت در دسترس قرار می دهد. امروزه کاربرد یادگیری موبایلی یا mLearning به صورت روز افزونی در همه صنایع در حال افزایش است(به عنوان مثال صنعت خودروسازی، صنایع موجود در حوزه سلامت و خرده فروشی ها و غیره).


چرا باید یک اپلیکیشن ال ام اس را انتخاب کنید؟

آموزش نیرو های کار راه دور و نیروی کار پراکنده در سطح جهان تنها با آموزش و یادگیری موبایلی در هر زمان، هر مکان و با استفاده از هر دستگاه قابل حملی ممکن است. نتایج تحقیقاتی که گروه تحقیقاتی Ambient Insights در سطح جهانی در مورد بازار یادگیری موبایلی انجام داده اند نشان می دهد که درآمد یادگیری موبایلی در سال 2109 در 32 کشور سه برابر خواهد شد. استفاده از یک سیستم lms برای دستگاه های تلفن همراه یا همان اپلیکیشن ال ام اس، دانش پذیران و کارکنان تحت آموزش را قادر می سازد اپلیکیشن آموزش مجازی را در تلفن همراه یا تبلت خود نصب کنند و در هر لحظه ای که نیاز پیدا می کنند به آموزش ها مراجعه کنند. بهترین ال ام اس های موبایلی توسعه داده شده در سطح جهان ویژگی های باورنکردنی و شگفت انگیزی دارند که شرایط اجرای یک فرآیند آموزش و یادگیری الکترونیکی بی نظیر را فراهم می کنند.

اپلیکیشن ال ام اس و برنامه های تلفن همراه آموزشی سفارشی، تجارب آموزش شخصی سازی شده را ارائه می دهد و بدین ترتیب احساس انگیزه و تعامل خوبی را در دانش آموزان ایجاد می کنند.


ویژگی های اپلیکیشن ال ام اس

  • می توانید دوره های یادگیری آنلاین تعاملی را با استفاده از ابزارهای تالیف تولید کنید و محتوای الکترونیکی آموزشی را به صورت HTML5 منتشر کنید، که هم در تلفن های هوشمند و هم تبلت ها قابل دسترسی باشند. همچنین، ابزارها و نرم افزار های تالیف محتوای آموزش آنلاین، فایل های پاور پوینت و ورد را به فرمت HTML5 تبدیل می کنند تا از ارائه و تحویل درست آموزش ها به مخاطب اطمینان وجود داشته باشد.
  • رویکرد یادگیری موبایلی یا mLearning، با پیشرفت و گسترش ساعت های هوشمند و گجت های پوشیدنی در محیط های یادگیری امروزی رو به افزایش و گسترش است. به عنوان مثال، یک اپلیکیشن آموزش مجازی روی تلفن همراه کاربران را قادر می سازد حتی در حالت آفلاین نیز بتوانند برنامه یادگیری و دوره های آموزش مجازی را دانلود و استفاده کنند.
  • شرکت ها و سازمان های بزرگ،  پایگاه بزرگ و گسترده ای از کارکنان از جمله کارکنان راه دور دارند که این افراد از مکان هایی با فاصله های زیاد از هم برای سازمان کار می کنند. علاوه بر لزوم فراهم کردن شرایط آموزش از راه دور برای کارکنان از راه دور، سازمان ها باید کارکنان خود را در زمینه انطباق، فروش، ورود به سیستم و سایر موارد آموزش دهند. مدیر ها می توانند با آپلود کردن دوره های آموزش مختلف در اپلیکیشن های اپلیکیشن ال ام اس سفارشی، به سرعت کارمندان خود را درباره برنامه های آموزشی آینده آگاه کنند. در نتیجه، با یک تقویم آموزشی، کارمندان چه در خانه باشند، چه در یک جلسه کاری یا هر جای دیگری، از برنامه های آموزشی خود خبردار خواهند شد.
lms موبایل
یادگیری موبایلی
  • برخی از سیستم های مدیریت یادگیری LMS، برای یادگیری موبایلی کد QR دارند. به عنوان مثال، کارشناس های فروش می توانند کد QR موجود روی هر محصول را اسکن کنند تا جزئیات محصول را به مشتری ها نشان دهند. مشتری ها خود می توانند کاملا با ویژگی ها و مزایای محصول آشنا شوند و از این طریق سطح کلی رضایت مشتری، حفظ و رشد کسب و کار افزایش خواهد یافت.
  • اپلیکیشن ال ام اس و برنامه های آموزشی سفارشی، تجارب آموزش شخصی سازی شده را ارائه می دهد و بدین ترتیب احساس انگیزه و تعامل خوبی را بین دانش آموزان ایجاد می کنند. این ویژگی که دوره ها همیشه و در هر مقطع زمانی قابل دسترسی هستند، از جنبه هایی خیال دانش پذیرها را راحت می کند که هر موقع اراده کنند می توانند به دوره آموزشی مراجعه کنند. همین ویژگی منجر به ترک تحصیل کمتر و حفظ بیشتر می شود.
  • در دسترس بودن محتواهای کوتاه مثل مینی بازی ها، فیلم های کوتاه، اینفوگرافیک ها، پادکست ها  و غیره نیروی کار را به یادگیری بیشتر و عملکرد بهتر تشویق و ترغیب می کند. همچنین، مدیران شرکت می توانند ارزیابی هایی مثل آزمون آنلاین در قالب یک مسابقه سریع موبایلی ترتیب دهند. و از این طریق به کارکنان کمک کنند تا به طور کلی در جریان پیشرفت و مهارت خود را قرار بگیرند.
  • برنامه های تلفن همراه سفارشی و اپلیکیشن ال ام اس از آزمون الکترونیکی و ارزیابی های آنلاین پشتیبانی می کنند. یک ال ام اس موبایلی قدرتمند، عملکرد فردی، میزان استفاده از محتوا و سطح درگیری مخاطب را اندازه گیری می کند.
  • مدیران و همچنین مدرس ها و مربیان می توانند محتواهای آموزشی مبتنی بر صدا یا فیلم را نیز در اپلیکیشن ال ام اس بارگزاری کنند. حتی فایل های صوتی و تصویری با اندازه بزرگ بر اساس اندازه صفحه نمایش دستگاه تلفن همراه تغییر می کنند، بدون اینکه روی کیفیت محتوا تاثیری داشته باشد.
  • امکان برگزاری وبینار و جلسه مجازی

با وجود رشد روز افزون سازمان ها و نیروی کارِ از راه دور، دامنه استفاده از سیستم مدیریت یادگیری lms شرکتی که از موبایل پشتیبانی می کنند در حال افزایش است. انعطاف پذیری اپلیکیشن ال ام اس برای یادگیری در هر زمان و هر مکان، سامانه lms موبایلی را به عنوان یکی از اصلی ترین ترند ها و حتی مهم ترین آن ها در صنعت آموزش مجازی تبدیل کرده است. گزارش ها نشان می دهند که سرمایه گذاری در زمینه یادگیری موبایلی در حال افزایش است. امروزه سازمان ها می خواهند کارکنان خود را ضمن حفظ جذابیت و بهره وری بالا، در کمترین زمان ممکن آموزش دهند. پس بهترین LMS موبایلی را انتخاب می کنند.


انتخاب یک ال ام اس موبایلی برای ارائه و پیاده سازی یک آموزش موبایلی

بهترین ال ام اس موبایل
بهترین اپلیکیشن ال ام اس

12 اصل یادگیری موبایلی

آموزش موبایلی در واقع در مورد شخصی سازی و خودآموز کردن یادگیری است.

با تغییر شیوه های یادگیری و ابزارهای فناوری، یادگیری توسط تلفن همراه به تکامل خود ادامه می دهد. فناوری هایی مثل رایانه های شخصی، لپ تاپ ها، برنامه ها و دسترسی به اینترنت با پهنای باند زیاد، حرکت سمت یادگیری و آموزش مبتنی بر موبایل را راحت تر می کنند.

تنها در این جوامع است که می توان زمینه بومی هر یادگیرنده را به طور کامل درک کرد. در این جوامع محلی و دیجیتالی، "نیاز به دانستن"متولد می شود، دانش به تدریج به تدریج تجمع می یابد، پیشرفت به طور طبیعی طنین انداز می شود و تصویر کاملی از هر یاد گیرنده به عنوان یک انسان پدیدار می شود.

یک – دسترسی

یک محیط یادگیری موبایلی به محتوای الکترونیکی، هم دوره ها، متخصصان، ابزار های نوشت افزاری، منابع معتبر و تفکر قبلی در مورد موضوعات مرتبط است. می توان از طریق ابزار های مختلفی مانند تلفن های همراه هوشمند، آی پد یا لپ تاپ در دوره های یادگیری موبایلی وارد شد، که این یکی از مزیت های بسیار ارزشمند آموزش موبایلی می باشد.

دو – اندازه گیری

از آن جا که یادگیری موبایلی ترکیبی از معیارهای دیجیتالی و فیزیکی است، معیار های متنوعی از دانش و "عملکرد دانش" می تواند در نظر گرفته شود.

سه – مبتنی بر ابر

سیستم های مبتنی بر ابر، قابلیت تحرک پذیری هوشمند را مهیا می کنند. با دسترسی به ابر، کلیه منابع داده ها و مواد درسی به طور مداوم در دسترس هستند.

چهار – شفافیت

شفافیت محصول اتصال، تحرک و همکاری می باشد. از آنجا که در یادگیری موبایلی برنامه ریزی، تفکر، عملکرد و بازتاب به صورت دیجیتال و موبایل هستند، می توانند از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی از توئیتر و فیس بوک گرفته تا اینستاگرام، در مدت زمان کم مخاطبان زیادی را جذب کنند.

پنج – ویژگی بازی

بازی یکی از خصوصیات اصلی برنامه های آموزش و یادگیری اصیل، مترقی و درگیر کننده و تاثیرگذار روی ذهن است. در یک محیط یادگیری موبایلی، دانش آموزان با مجموعه ای پویا و غالبا غیر قابل برنامه ریزی از داده ها و حوزه ها رو به رو می شوند و لحن یادگیری از یک لحن جدی و دانشگاهی به حالت خودمانی و بازی گونه تغییر می کند.

شش – ویژگی نا همزمان بودن

از جمله قدرتمند ترین اصول یادگیری موبایلی دسترسی نا همزمان می باشد. به این معنی که فضای آموزشی را با دیوارهای یک مدرسه از بقیه مکان ها جدا نمی کند و به دانش پذیر ها اجازه می دهد که در هر زمان و مکانی به دنبال یادگیری حرکت کنند.

هفت – خود آموز بودن

هشت – داشتن تنوع

نه – گزینش و طبقه بندی

ده – قابلیت ترکیب کردن

یازده – همیشه روشن یا همیشه در دسترس بودن

دوازده – معتبر بودن

نکات انتخاب یک اپلیکیشن ال ام اس موبایلی

استراتژی یادگیری موبایلی، بدون داشتن یک اپلیکیشن ال ام اس، چیزی به جز یک رویا نیست. بدون داشتن سیستم صحیح، پیاده سازی می تواند بسیار آهسته و طاقت فرسا پیش برود. در ادامه چند فاکتور را که باید در هنگام انتخاب یک سامانه ال ام اس در نظر داشته باشید را بیان می کنیم.

یک - سهولت استفاده و تجربه کاربری

دو - شباهت و استمرار بین دستگاه های مختلف

سه - امکان شروع از آخرین جایی که خوانده اید

چهار - توجه به نیاز های جغرافیایی

پنج - استفاده از داده ها و در نظر گرفتن اتصالات اینترنتی ضعیف

شش - سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز برای اپلیکیشن ال ام اس

هفت - امکان یادگیری انتخابی

مشاوره رایگان بگیرید
نظرات کاربران
قادری

اپلیکیشن ال ام اس رو چجوری و از کجا میتونم دانلود کنم

0 0

نازنین اسماعیلی

امروزه همه گوشی دارن و چون همیشه همراهشون هست هر چی موبایلی هم باشه پیشرفت میکنه

0 0

سمانه

نسخه موبایلی ال ام اس مودل هم هست

1 0

یوسفی

بله من از نسخه موبایلی استفاده میکنم ولی با سیستم چون بزرگ تره راحت تر هست

0 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید