مقالات نرم افزار آموزش مجازی

5 راهکار برای ارزیابی عملکرد سیستم lms (ال ام اس)

ارزیابی عملکرد سیستم lms
برای ارزیابی عملکرد سیستم lms (ال ام اس) چه راه هایی وجود دارد؟ در این مقاله به 5 راه ساده و موثر برای سنجش عملکرد سیستم lms می پردازیم، که با استفاده از آن ها می توانید از عملکرد سیستم lms و برآورده شدن نیازهای خود از طریق اموزش انلاین خود مطمئن شوید.
ادوبی کانکت
همراه با تست رایگان


با توجه به توسعه رویکرد سامانه آموزش الکترونیکی در میان موسسات آموزشی، توجه به مزایای آن نیز به سرعت مورد توجه موسسات حضوری قرار گرفته است. یکی از مهمترین دلایل به صرفه بودن آموزش انلاین و آموزش الکترونیکی، کسب سهم بازار بیشتر آموزشگاه ها از متقاضیان آموزش از راه دور در سایر مناطقی است که به سادگی امکان حضور فیزیکی در کلاس های آموزشی برای آن ها  مقدور نیست. از آنجا که یکی از دلایل رفتن به سمت آموزش آنلاین و آموزش مجازی، صرفه جویی در زمان و هزینه آموزش است برای داشتن یک آموزشگاه مجازی مطلوب، استفاده از نرم افزار ثبت نام آموزشگاه شاید ضروری نباشد اما به شما کمک می کند آموزشگاه  آنلاین خود را با کیفیت بالاتری پیاده سازی کنید.

 یکی از مزیت های نرم افزار آموزشگاهی، عدم نیاز به نیروی انسانی جهت ثبت و درج اسامی در سامانه آموزش مجازی است که به شما کمک می کند سامانه آموزش الکترونیکی و آزمون آنلاین را به صورت بهینه تری در آموزشگاه خود داشته باشید.

در واقع این نرم افزار به شما کمک می کند که به راحتی، یک سیستم آموزش الکترونیکی را در آموزشگاه خود راه اندازی کنید تا از مزایای یادگیری مجازی و برگزاری دوره های آموزش مجازی بهره مند گردید.

با اندازه گیری اثربخشی و پذیرش آموزش الکترونیک، عملکرد سیستم آموزش الکترونیکی lms خود را ارزیابی کنید. 5 راه ساده اما به شدت مفید وجو دارد که با استفاده از آن ها می توانید از عملکرد سیستم lms و برآورده شدن نیازهای خود از طریق آموزش آنلاین خود مطمئن شوید.


چگونه عملکرد سیستم lms را ردیابی کنیم؟

با داشتن یک سامانه آموزش آنلاین، شما می توانید در بازار رقابتی آموزش از سهم بازار بیشتری برخوردار شده و به نرخ بازگشت سرمایه بالاتری برسید. با این روش با توجه به صرفه جویی در مکان، زمان، هزینه آموزش، هزینه استاد و هزینه برگزاری حضوری دوره های آموزشی دستیابی به سود بالاتر به راحتی ممکن خواهد بود و مسلما به حاشیه سود بالاتری در این حوزه دست پیدا خواهید کرد.

کلاس آنلاین و ازمون انلاین به شما کمک خواهد کرد که با برگزاری دوره های آموزش مجازی با کیفیت و ارزیابی دوره ای از دانشپذیران خود، بتوانید از رقبا در صنعت آموزش پیشی گرفته و سهم بازار بیشتری را به خود اختصاص دهید.

از آنجا که برای داشتن دوره های آموزش مجازی در کنار آموزش حضوری، نیازمند یک سامانه ال ام اس یا چیزی شبیه به آن می باشید، معرفی سامانه مدیریت آموزش الکترونیکی در اینجا ضروری به نظر می رسد. برای خرید نرم افزار lms به مقاله راهکارهای انتخاب یک سامانه یادگیری الکترونیکی مطلوب مراجعه نمایید. ال ام اس در واقع سیستمی است که به شما کمک خواهد کرد تا بر روی دامنه سایت خود یک سیستم آموزش الکترونیکی را پیاده سازی نمایید تا دانشپذیران شما بتوانند با هر دستگاه الکترونیکی مانند کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و یا حتی گوشی های موبایل خود به دوره های آموزش مجازی شما دسترسی داشته باشند و از این طریق آموزشگاه شما بتواند به آن ها آزادی عمل بیشتری در انتخاب زمان و مکان یادگیری الکترونیکی داده و انعطاف بیشتری در زمان و مکان یادگیری برای آن ها داشته باشید. افراد شاغل معمولا بیشتر به دنبال این رویکرد هستند. آن ها تمایل دارند در ساعاتی از شب که برای استراحت اختصاص داده اند بتوانند بدون نیاز به حضور فیزیکی در کلاس، به دوره آموزشی مورد نظر خود دسترسی داشته و حتی بتوانند با انجام آزمون آنلاین از مزایای ارزیابی دوره ای و صدور مدرک نیز بهره مند گردند. در کل با توجه به فراوانی فروش سامانه آموزش مجازی، آشنایی با سایت lms به شما کمک خواهد کرد بهترین سیستم آموزش انلاین را انتخاب نمایید. یک سامانه lms در واقع نرم افزاری است که به شما در پیاده سازی آموزش الکترونیکی کمک خواهد کرد تا بتوانید دوره های اموزش انلاین خود را به راحتی بر روی وب سایت خود پیاده سازی نمایید. سامانه آموزش مجازی و کلاس آنلاین می تواند با نرم افزارهای مختلفی پیاده سازی گردد که مشاوران ما در این زمینه برای انتخاب بهترین آن ها به شما کمک خواهند  کرد. یکی از مهمترین نرم افزارهای سامانه یادگیری الکترونیکی ال ام اس مودل است. مودل فارسی، امروزه بیشترین سرچ را در موتورهای جست و جو داشته و خرید moodle از پرکاربردترین لغات در صنعت یادگیری الکترونیکی و آموزش مجازی است. برای داشتن اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید moodle می توانید با مشاوران پافکو تماس گرفته و راهنمایی رایگان دریافت کنید.

شما سیستم مدیریت یادگیری LMS خود را، چه ال ام اس دانشگاهی باشد و چه ال ام اس سازمانی، انتخاب کرده اید، تیم شما و یا دانش آموزان شما همه امکانات آن را در اختیار دارند و برای آماده کردن و ارائه آموزش های خود زمان و منابع هزینه کرده اید، اما الان از خودتان سوال می کنید که آیا کارکنان یا دانش آموزان من واقعا از این سایت lms استفاده می کنند و از آن سودی می برند؟ آیا مطالب و مهارت هایی که آموزش می بینند، ماندگار است؟

کاملا طبیعی و منطقی است که مشابه این سوالات را از خودتان بپرسید و رایج تر از چیزی است که فکر می کنید. مطابق با آنچه در ادامه گفته خواهد شد، متوجه خواهید شد که پیگیری و نظارت بر پیشرفت تیم و ارزیابی عملکرد سیستم lms ساده است.

امروزه با توجه به کابرد زیاد سامانه مدیریت آموزش الکترونیکی و سرویس آموزش مجازی، جست و جو برای یافتن بهترین نرم افزار کلاس مجازی و نرم افزار آزمون انلاین رو به افزایش است و قیمت نرم افزار آموزش مجازی نیز به یکی از پرکاربردترین لغات مورد استفاده در بخش آموزش تبدیل شده است. به غیر از قیمت ال ام اس، فاکتورهای زیادی برای  پیاده سازی آموزش الکترونیکی موفق و سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی (lms) وجود دارد که متاسفانه در هنگام خرید یک سیستم مدیریت آموزش lms، بیشتر به قیمت نرم افزار آموزش مجازی  می شود.


در ادامه 5 روش ساده اما موثر برای آزمایش و ارزیابی عملکرد سیستم lms شما بیان می شود:

یک – سنجش میزان توسعه و پیشرفت دانش پذیر

پیشرفت کارکنان
پیشرفت کارکنان


یک سامانه آموزش مجازی lms موثر باید بتواند آمار مفیدی برای پیگیری و سنجش فعالیت و پیشرفت یادگیرنده ها، چه از طریق نمودارها و چه از طریق نمایش بصری داده ها، فراهم و ارائه کند. با ردیابی داده های مربوطه، می توانید اثربخشی آموزش خود را در افراد، گروه ها یا حتی در سطح جهانی پیگیری کنید. نظارت بر نمرات کلی، میزان موفقیت و حتی مدت زمانی که در سیستم lms سپری کردند را نشان می دهد. یک شاخص کلیدی که همیشه در دوره های آموزش انلاین باید در نظر داشته باشید، میزان ریزش دانشپذیر ها در دوره است. اگر متوجه شدید که میزان ریزش زیاد است، می توانید نتیجه بگیرید که این دوره آموزش الکترونیکی آنطور که باید برای دانش پذیرهای شما کافی یا مناسب نبوده است. با توجه به صحبت های گفته شده، یک برنامه آموزش آنلاین و به طور کلی یک برنامه آموزش موثر باید برای پاسخ دهی به نیاز های مخاطبانش طراحی شده باشد.


دو -  سنجش دستاوردهای (تلاش های) دوره آموزشی

نرخ یادگیری افراد مختلف باهم متفاوت است، این مسئله را همیشه در خاطر داشته باشید. شاید بعضی از افراد هیچ مشکلی در درک مطالب نداشته باشند و آموزش شما را همان دفعه اول به طور کامل بفهمند و دریافت کنند، در حالی که ممکن است دیگران برای پیشرفت به تلاش بیشتری نیاز داشته باشند. 


سه - ارزیابی دانش دانشپذیر

دانش پذیرها در طول دوره آموزشی و کلاس مجازی شما اطلاعات زیادی کسب خواهند کرد. طبیعی است که شما بخواهید از پیشرفت آن ها و اینکه آنچه را که آموخته اند را بتوانند در عمل پیاده کنند مطمئن شوید. اضافه کردن امتحان و کوئیز به دوره های اموزش الکترونیک یک روش عالی برای اندازه گیری میزان دریافت اطلاعات از طرف آن ها است. به ویژه آزمون های یهویی یک راه عالی برای آزمودن سطح واقعی دانش و میزان نگهداری آن می باشد، که نتایج آن اثربخشی کلی محتوای آموزش الکترونیکی شما را نشان می دهند. در صورت احساس نیاز، مجددا یک جلسه مجازی برای بازنگری دوره ترتیب دهید.

ارزیابی دانش با سیستم lms
ارزیابی دانش با سیستم lms


چهار- دوره های بازبینی

با گذشت زمان، کارکنان به بازنگری در آموزش هایی که قبلا دیده اند نیاز پیدا می کنند. دلیل آن می تواند تغییرات در قوانین باشد یا با هدف اطمینان از حفظ اطلاعات و برای یادآوری آن ها باشد. تکرار بخش مهمی از فرآیند یادگیری است. شما هر چه بیشتر در معرض چیزی قرار بگیرید بیشتر در ذهن شما می ماند. دوره های بازنگری آنلاین به تیم شما این امکان را می دهد که در سطح بالایی باقی بمانند.

پنج – جمع آوری بازخورد

جمع آوری بازخورد درباره عملکرد سیستم lms
جمع آوری بازخورد درباره عملکرد سیستم lms


در نهایت، بعد از اینکه به همه آنچه گفته شد عمل کردید، بهترین راه برای ارزیابی عملکرد اثربخشی سامانه آموزش الکترونیکی lms، این است که از دانش آموزان بازخورد بگیرید. انجام نظرسنجی و استفاده از نرم افزار آزمون انلاین یا مصاحبه می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید کدام قسمت موثر و مفید بوده است و کدام قسمت به تغییر نیاز دارد. این نکته را در نظر داشته باشید که بازخوردی که جمع آوری می کنید از طیف وسیعی از یادگیرنده ها و مخاطب ها باشد. چرا که شما به دنبال ایجاد تغییراتی نیستید که فقط  به گروه کوچکی کمک کند. هر تغییری باید به سود اکثریت دانش آموزان باشد. ایجاد و سازگار کردن عملکرد سیستم lms، یک پلتفرم یادگیری ایجاد خواهد کرد که کارکنان و تیم شما کاملا مایل باشند که برای آن وقت صرف کنند و مطمئن باشند که این آموزش های آنلاین به نتیجه های خوبی خواهد انجامید.

با پیروی از این 5 اقدام ساده اما موثر، شما قادر به سنجش پیشرفت یادگیرنده و ارزیابی عملکرد سیستم lms خود و کارایی آموزش های خود خواهید بود. نگران نباشید، دانش یادگیرنده های خود را با امتحان هایی یهویی و از پیش تعیین نشده بسنجید و اگر احساس می کنید که دانش آموزانتان به یک بازنگری نیاز دارند، مطالب مورد نظر را به محتوا اضافه کنید تا به روز بمانید. همه این ها، همراه با جمع آوری بازخوردها و نظرات، می تواند شما را از نتیجه و عملکرد سیستم lms و اینکه کارکنان در بهترین وضعیتی که می توانند قرار دارند، آگاه و مطمئن کند.

نرم افزار آموزشگاه مجازی پافکو با ارائه راهکارهای مهم مدیریت سایت آموزشی در قالب سامانه مدیریت آموزشگاه توانسته است خدمات مفیدی در رابطه با برگزاری کلاس آنلاین، دوره های مجازی رایگان و سیستم مدیریت آموزش ارائه دهد. این موضوع با توجه به افزایش تقاضا برای خرید نرم افزار lms و سامانه ال ام اس مورد استقبال بسیاری از متقاضیان آموزش از راه دور قرار گرفته است.

مشاوره رایگان بگیرید
نظرات کاربران
فتاحی

همین که ال ام اس قطع و وصلی نداشته باشه و با اینترنت ضعیف هم ساپورت کنه و امکان اشتراک گذاری فایل باشه عالی میشه

0 0

ناهید

ال ام اس چه ریپورتا هایی رو در اختیارمون قرار میده؟

0 0

جوان

سلام
کسی میدونه اندازه بازار lms در ایران چقدره؟

0 0

نیکتا

سیستم lms پافکو یکی از بهترین نرم افزارهای موجود می باشد

2 0

علی

سلام
خانم نیکتا شما از مشتریان نرم افرار ال ام اس lms شرکت پافکو هستید اگر پاسخ شما مثبت است خواستم بدانم از کی از این سیستم استفاده می کنید؟و ایا تا کنون موفق بوده اید
من یک مدرس زبان هستم و میخواهم تازه کارم را شروع کنم ولی نمی دانم نرم افزار یادگیری الکترونیکی چه کمکی میتونه بهم بکنه

0 0

خوزستانی

با سلام من از نرم افزار ال ام اس استفاده میکنم و برای برگزاری کلاس های انلاین هست و بعد از کلاس هم میتونین افلاین کنین و استفاده کنین

0 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید