مقالات نرم افزار آموزش مجازی

آموزش و آزمون مجازی با استفاده از ال ام اس

آموزش و آزمون مجازی بانرم افزار  ال ام اس
آموزش و آزمون مجازی: بازار آموزش الکترونیکی به سرعت در حال رشد است. آموزشگاه های آنلاین جدید و دوره های آنلاین زیادی در حوزه های مختلف ساخته شده اند. از طرف دیگر آموزش کارکنان به یک موضوع مهم سازمانی تبدیل شده است. آموزش کارکنان با توجه به محدودیت هایی که دارند، شرایط ویژه ای را می طلبد که خوشبختانه آموزش و آزمون مجازی می تواند این شرایط را فراهم کند. 

با ادوبی کانکت، مجازی تدریس کن!

همراه با تست رایگان!


ترند های آموزش و آزمون مجازی

بازار آموزش آنلاین در ایران به سرعت در حال رشد است. مراکز جدید و دوره های بسیاری در بازار آموزش آنلاین ایجاد شده اند.

با توجه به تمرکزی که در حال حاضر در فضای کاری روی فرآیند بازآموزی و آموزش کارکنان وجود دارد، همه به دنبال دوره های آموزش و آزمون مجازی منعطف و دوره های آموزش پاره وقت هستند که به کارکنان کمک می کنند که در حرفه خود به سطح بعدی پیشرفت کنند.

بسیاری از موسسات آموزشی، دانشگاه ها و موسسات صدور گواهینامه های خصوصی، دوره های خلاقانه و مختلفی را با هدف رشد متخصصان حرفه ای برگزار می کنند. به نظر می رسد آموزش و آزمون مجازی ویژگی هایی چون مقیاس پذیری و فرصتی برای یادگیری در محیطی انعطاف پذیر را فراهم کرده است و در آینده نیز بیشتر فراهم خواهد کرد. انواع آموزش مجازی به صورت زیر است.

  1. دوره های با گواهینامه

دوره هایی که گواهینامه صادر می کنند، شامل حوزه هایی مانند دیجیتال مارکتینگ، بازار اوراق بهادار، اینترنت اشیا (IOT)، آنالیز داده ها و غیره می باشند.

چنین دوره هایی از طرف کارکنان و افراد شاغلی که قصد ادامه تحصیل دارند تقاضای زیادی دارد.

  1. دوره های بعد از فارغ التحصیلی

گاها دوره هایی برای کارشناس های فارغ التحصیل تعریف می شوند. این دوره ها اغلب نیمه وقت یا به صورت آموزش الکترونیکی هستند. کارکنان حرفه های مختلف بنا به نیازهای خود می توانند این دوره ها را در یک برنامه منعطف سپری کنند.

  1. دوره های کوتاه مدت

این دوره ها 1 تا 6 هفته طول می کشد. فرد تحت آموزش ویژه ای با هدف خاص قرار می گیرد تا دامنه آگاهی و دانش خودش را گسترش دهد، با استفاده از مطالعات موردی یاد بگیرد و دانش فنی خود را ارتقا دهد.

ویژگی های منحصر به فرد نرم افزار مدیریت آموزشگاه پافکو، آن را تبدیل به بهترین گزینه برای برگزاری دوره های کوتاه مدت کرده است. سیستم مدیریت آموزشگاه پافکو یک نرم افزار تحت وب است و در نتیجه از هر زمان و هر مکانی به راحتی قابل دسترس و مدیریت است، در آن هر کاربری پرتال مخصوص به خود را داشته و می تواند آن را بنا به سلیقه تنظیم کند، قابلیت ثبت نام آنلاین دارد، دارای درگاه پرداخت اینترنتی است، برای اجرای برنامه های اطلاع رسانی دارای کانال های مختلفی از جمله پنل پیامک است، قابلیت "چند شعب" دارد، با وجود این قابلیت خواهید توانست با یک نرم افزار چند شعبه آموزشگاه را مدیریت کنید.

آموزش و آزمون مجازی با ال ام اس
نرم افزار آموزش و آزمون مجازی با پافکو

  1. دوره های آموزش سازمانی بر اساس نیازهای خاص

سازمان ها و شرکت ها برای آموزش کارکنان خود در زمینه ها و مهارت های خاص و مورد نیاز خود با دانشگاه ها و موسسات آموزشی مختلف همکاری می کنند. کارکنان این سازمان ها هم به صورت آنلاین هم به صورت آفلاین آموزش می بینند.
 


روال و گردش کار آموزش و آزمون مجازی

آموزش آنلاین یا آموزش الکترونیکی این مراحل و روش ها را دنبال می کند: ثبت نام آنلاین، ارائه دوره آنلاین + آفلاین با استفاده از کتاب الکترونیکی، کتاب های الکترونیکی یا همان eBooks، کلاس های آنلاین یا آفلاین، راهنما ها و آزمون آنلاین با فرآیند صدور و تحویل گواهینامه ای مبنی بر گذراندن دوره.

ثبت نام آنلاین

دانش آموزان می توانند با پر کردن فرم ثبت نام، در دوره های آموزش انلاین شرکت کنند. همچنین می توانند با استفاده از مکانیزم پرداخت آنلاین، پرداخت شهریه به صورت اقساط را انتخاب کنند.

اجرای فرآیند یادگیری آنلاین و مطالعات دوره

بعد از تکمیل ثبت نام و تایید آن، دانش آموزان می توانند از طریق حالت های مطالعه آنلاین و آفلاین بر اساس ویژگی های دوره و فناوری آموزشی استفاده شده به مطالعه و یادگیری بپردازند.

فرآیند امتحان و سنجش برای آموزش الکترونیک

فرآیند امتحان گرفتن در مرکز آزمون انجام می شود. هم می تواند به صورت آزمون آنلاین باشد هم به صورت آزمون آفلاین یا کاغذی باشد. برای اجرای آزمون، لازم است که دانش آموزان در مرکز آزمون حضور پیدا کنند. اگر آزمون به صورت آنلاین هو برگزار شود، باید با حضور یک ناظر و سرپرست انجام گیرد. برای جلوگیری از تقلب، امتحان در یک محیط و شرایط مطمئن برگزار می شود.

ویژگی های اموزش و آزمون مجازی
ویژگی های آموزش و آزمون مجازی


به طور کلی مدیریت فرآیند سنجش و آزمون به صورت مراحل زیر است:

  1. در نظر گرفتن مرکز آزمون در چند محل
  2. مراقب امتحان
  3. احراز هویت و مجوز دانش آموزان حاضر در آزمون


فرآیند نظارت از راه دور

فرآیند نظارت از راه دور می تواند به شما در ساده سازی فرآیند سنجش و آزمون گرفتن برای دوره های آنلاین و یا آموزش از راه دور کمک کند. نظارت از راه دور در واقع فرآیند احراز هویت و تایید فرد شرکت کننده در آزمون از راه دور است. فرد شرکت کننده می تواند می تواند از هر نقطه از سراسر جهان با استفاده از اینترنت و وبکم در آزمون الکترونیکی شرکت کند. در این صورت سنجش می تواند به صورت مطمئن انجام شود و نیاز به حضور فیزیکی و مراقب حذف می شود.

روندی که نظارت از راه دور برای مدیریت سنجش از راه دور استفاده می کند، چگونه است؟

  1. کاربران از راه دور در آزمون الکترونیکی که از پیش تعریف شده است، لاگ این می شوند.
  2. ناظر از راه دور می تواند با استفاده از دوربین وب کارهای شرکت کننده در طول ازمون مجازی را مشاهده کند. فرآیند آزمون آغاز نمی شود مگر اینکه دوربین وب دستگاه آزمون دهنده فعال شده باشد.
  3. شرکت کننده ازمون مجازی باید هویت معتبر خود را مثلا با نشان دادن یک کارت تایید هویت به ناظر از راه دور ثابت کند تا فرآیند آزمون شروع شود.
  4. اگر احراز هویت شرکت کننده تایید شود، مراقب اجازه شروع آزمون را می دهد.
  5. مراقب می تواند در طول فرآیند سنجش با شرکت کننده از طریق چت زنده ارتباط برقرار کند.
  6. جریان فرآیند آزمون شرکت کننده ضبط می شود و در صورت نیاز برای رجوع در آینده در دسترس خواهد بود.
  7. چون فعالیت کلی با استفاده از تکنولوژی انجام می شود و هم برای شرکت کننده، هم برای ناظر و مراقب امتحان انعطاف زیادی به ارمغان می آورد.


مزایای فرآیند نظارت از راه دور

  1. ساده کردن فرآیند آزمون: برگزاری آزمون آنلاین با نظارت از راه دور نسبت به برگزاری آن به صورت سنتی و در مرکز سنجش خیلی ساده تر است.
  2. صرفه جویی در هزینه مدیریت آزمون: این روش صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های مدیریت و برگزاری آزمون به همراه دارد، زیرا تمام هزینه های مربوط به مرکز آزمون و مراقب فیزیکی حذف می شود.
مشاوره رایگان بگیرید
نظرات کاربران
ارزو شریفی

من 5 روز دیگه امتحان دارم چجوری ازمون انلاین بدم ؟

0 0

انسیه عرب

سلام، ممنون از مقاله خوب شما، یک سوال داشتم چطور میتوان مانع از تقلب در آزمون مجازی شد؟ راهکاری وجود دارد؟

0 0

سام کاملی

با سلام و وقت بخیر
آیا سیستم آزمون شما امکان نظارت روی مانیتور شرکت ‌کنندگان در آزمون رو فراهم میکنه؟ با این منظور که از گوگل و امکانات دیگه استفاده نکنند.

و دوما آیا باید در قالب ال ام اس خریداری کنیم یا میتونه در پلتفورمهای دیگه مثل ورودپرس باشه؟

با تشکر

0 0

رعنا فعال

با سلام جناب کاملی
وقت شما بخیر
در زمان آزمون دادن در سیستم ال ام اس، امکان باز کردن برنامه‌های دیگر در سیستم وجود ندارد.
خود ال ام اس را تهیه کنید می‌توانید روی هر CMS ای از جمله وردپرس از آن استفاده کنید.
برای اطلاعات بیشتر لطفا با شماره 02141986 تماس بگیرید. همکارانم اطلاعات کامل رو در اختیارتان قرار خواهند داد.

0 0

امیررضا

آموزش مجازی رو تازه باهاش آشنا شدم و بسیار علاقمندم بهش
باهاتون تماس میگیرم. مرسی

2 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید