مقالات نرم افزار آموزش مجازی

آیا سیستم ال ام اس منبع باز برای سازمان شما مناسب است؟

آیا سیستم ال ام اس منبع باز برای سازمان شما مناسب است؟

انتخاب بهترین سیستم ال ام اس فرآیند پیچیده ای است. این فرآیند با ارزیابی عمیق اهداف اموزش انلاین شما، نیازهای آموزشی و توانایی های تیم L & D شما آغاز می شود. این مقاله دارای 7 سؤال است که پرسیدن آن ها به شما کمک می کند مشخص کنید که کدام سیستم lms می تواند برای سازمان شما مناسب است.

ادوبی کانکت
همراه با تست رایگان


چگونه می توان تعیین کرد که یک سیستم ال ام اس منبع باز برای سازمان شما مناسب است یا نه

بسیاری از سازمان ها نرم افزار آموزش مجازی LMS متن باز را انتخاب می کنند، چرا که یک نرم افزار رایگان است و به طور کامل قابل تنظیم است. اما این قیمت ایده آل و آزادی عمل با تعداد قابل توجهی ملزومات همراه است. برای تصمیم گیری بهتر در مورد انتخاب ال ام اس منبع باز، باید انتظارات خود را شناسایی کرده و تخصص خود را در آن ارزیابی کنید. پاسخ به این 7 سوال می تواند به شما کمک کند که گزینه های سیستم های LMS خود را بسنجید و تعیین کنید که کدام کد منبع باز می تواند برای شما بهترین انتخاب باشد.

یک – بودجه پیاده سازی سیستم ال ام اس شما چقدر است؟

شما احتمالا یک علامت پرچمدار چقدر مایل هستید که در اجرای سیستم ال ام اس صرف کنید. با این حال، همیشه بهتر است برای ایجاد یک بودجه دقیق برای حساب برای تمام هزینه ها و مدل قیمت گذاری مناسب برای سازمان خود را پیدا کنید. سیستم های مدیریت یادگیری مجازی می تواند مقرون به صرفه باشد، اما برای سفارشی کردن و نگهداری آنها کاملا رایگان نیست. شما هنوز هم باید برای ساعت های حقوق و دستمزد L & D حساب، وظایف درگیر بیشتر، ایجاد محتوا و تعمیر و نگهداری در حال انجام است. به عنوان مثال، شما لازم نیست برای دانلود منبع سیستم ال ام اس منبع باز پرداخت کنید، اما برای تنظیم و تکمیل کد، باید منابع را اختصاص دهید. از سوی دیگر، بسیاری از پرداخت های مبتنی بر ابر آماده می شوند تا زمانی که ثبت نام می کنید، بروید.

دو – آیا سفارشی سازی جز اولویت های مهم شما می باشد؟

یک منبع باز LMS کاملا قابل تنظیم است ... اگر شما دارای مهارت ها و تخصص های لازم هستید. شما قادر به تنظیم کد با توجه به نیازهای آموزشی خود و ترکیب نام تجاری خود هستید. در حقیقت، شما حق دارید که سیستم lms را به هر چیزی که سازمان شما نیاز دارد قالب بندی کنید. با این حال، این اغلب وقت گیر است و فرآیند را در بر می گیرد که نیاز به یک تیم اختصاصی برنامه نویسان شناخته شده دارد. حداقل، اعضای تیم که آماده و مایل به یادگیری طناب هستند.

سه – آیا تیم شما مهارت IT و تجربه کار با فناوری اطلاعات را دارند؟

همانطور که قبلا ذکر شد، باید از مهارت هایی که لازم است به درستی یک LMS منبع باز را اجرا کنید، آگاهی داشته باشید. شما باید یک تیم با تجربه با مهارت کافی از تخصص IT داشته باشید. اگر نه، شما نیاز دارید که آنها را آموزش دهید یا وظایف خاص خود را به فروشندگان LMS که زمان و استعداد دارند، بر خلاف سایر گزینه های مجوز نرم افزار آموزش مجازی LMS که به طور معمول نیاز به حداقل فناوری اطلاعات دارند، به آنها آموزش دهید. قبل از شروع جستجوی LMS خود، مهارت ها و توانایی های تیم L & D خود را ارزیابی کنید. شما همچنین می توانید نظرات خود را مطرح کنید تا سیستم های مورد استفاده خود را در گذشته و نحوه عملکرد آنها مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال، آنها با یک منبع ال ام اس منبع باز کار کرده اند و آن را برای سفارشی سازی مشکل می دانند و یا احساس می کردند که وقت زیادی صرفه جویی در حل مشکلات برنامه نویسی به تنهایی نیست.

چهار – چه سطحی از پشتیبانی برای شما لازم است؟

این سیستم های منبع باز هیچ خدمات پشتیبانی ارائه نمی دهند، بلکه صرفا یک سطح متفاوت هستند. بیشترین گزینه های پرداخت می شود با پشتیبانی پیشرفته تر، از قبیل تماس با ایمیل یا کمک تلفنی رایگان، که معمولا در بسته با سیستم عامل های رایگان موجود نمی باشد. گفته می شود که بسیاری از سیستم های مدیریت یادگیری مبتنی بر منبع باز جوامع کاربر فعال و پایگاه های داده آنلاین هستند که در آن شما می توانید راهنمایی ها و بینش های مفید پیدا کنید. به عنوان مثال، سوالات متداول، آموزش های آنلاین آموزش، و گروه های بحث آنلاین را برای رفع مشکلات زمانی که آنها بوجود می آیند.

پنج –چقدر سریع باید برنامه آموزش آنلاین خود را راه اندازی کنید؟

چالش با سیستم های مدیریت یادگیری مبتنی بر منبع باز این است که آنها معمولا زمان بیشتری نیاز دارند. دانلود کد ممکن است سریع و بدون استرس باشد، اما پس از آن شما باید سیستم را سفارشی کنید. به یاد داشته باشید، کارمندان خود را در مورد چگونگی استفاده از آن آموزش دهید و در بعضی موارد با منحنی تدریجی یادگیری تمرین کنید. یک LMS منبع باز ممکن است بهترین گزینه باشد اگر شما نیاز دارید اولین ماژول آموزش آنلاین خود را در عرض چند روز اعمال کنید. احتمالا برای آماده سازی کارمندان برای راه اندازی محصول خود و یا معرفی آنها به مقررات صنعت جدید. بنابراین، اگر شما به دنبال زمانهای سریع چرخش هستید، یک سیستم مبتنی بر ابر ممکن است انتخاب ایده آل باشد.

شش – آیا می خواهید سامانه خود را حفظ کنید؟

یکی از مزایای استفاده از سیستم های مدیریت یادگیری منبع باز نیز بستگی به نیازهای آموزش آنلاین شما دارد. شما باید سیستم خود را حفظ کنید، بدان معنی است که شما فروشنده LMS را برای ارائه به روز رسانی و یا به روز رسانی منظم ندارید. سپس مجددا مجبور نیستید که فروشنده نرم افزار ال ام اس برای انتشار نسخه بعدی یا افزودنی منتظر بماند زیرا شما می توانید این کار را خودتان انجام دهید. تیم L & D شما توانایی سفارشی کردن این ابزار را دارد تا با روند تکنولوژی و نیازهای آموزشی تکاملی روبرو شود. هشدار این است که شما باید اغلب صنعت و فناوری های الکترونیکی خود را تحقیق کنید. در غیر این صورت، برنامه آموزش آنلاین شما ممکن است قادر به انجام انتظارات آموزگاران مدرن باشد که انتظار دارند از منابع پیشرفته تر استفاده کنند.

هفت – در حال حاضر از کدام ابزار نوشتن و تالیف elearning استفاده می کنید؟

شما باید از جعبه ابزار آموزش الکترونیکی خود برای ارزیابی مشکالت LMS با نرم افزار فعلی استفاده کنید. به عنوان مثال، ابزار نوشتن آموزش الکترونیک شما ممکن است با سیستم جدید سازگار نباشد، که به شما نیاز دارد یک جایگزین خریداری کنید یا سعی کنید مشکل را حل کنید تا بتوانید محتوای آموزشی آنلاین را آپلود کنید. اگر نه، شما مجبور خواهید بود زمان و منابع بیشتری را صرف نظارت بر سایر سیستم های مدیریت مدیریت برای پیدا کردن یک پلت فرم مکمل. در حقیقت، شما حتی ممکن است خرید یک اشتراک یا سیستم مبتنی بر مجوز را برای جلوگیری از سردرد سازگاری به طور کامل. در صورت شک بودن، از فروشنده LMS یا انجمن کاربر در مورد مشخصات و فرمت های پشتیبانی شده بپرسید.

در این مقاله نکاتی را برای بررسی این موضوع که آیا سیستم ال ام اس منبع باز برای سازمان شما مناسب است یا نه بررسی کردیم.

مشاوره رایگان بگیرید
نظرات کاربران
مرتضوی

هر سیستمی که منبع باز هست از لحاظ امنیتی مشکل نداره و بد نیست یکی از خوبی های منبع باز این هست که بهینه سازیش سریع تر و بهتر هست

0 0

رضایی

سیستم ال ام اس خیلی از اموزش مجازی هست

0 0

شفیعی

ما تو شرکتمون برای آموزش کارکنان از lms استفاده میکنیم چون قابلیت افلاین شدن هم داره برای کسانی که مرخصی هستن
ممنون از این برنامه خوبتون

0 0

سعیدیان

ال ام اس یکی از مهمترین مواردی هست که سازمان ما بهش پرداخته و نتیجه هم گرفتیم
ممنون از مقاله خوبتون

0 0

امیرحسین

سلام
این مطلب معنای ال ام اس رو برام کاملا شفاف کرد
باهاتون تماس میگیرم

0 0

دنیا

نرم افزار مودل یکی از سیستم های ال ام اس منبع باز است؟

0 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید