مقالات نرم افزار آموزش مجازی

مشاوره مجازی چیست؟

مشاوره مجازی چیست؟
مشاوره مجازی، مشاوره هایی هستند که توسط سیستم جلسات انلاین برگزار می شوند، به عنوان یک راه حل برای چالش های پیچیده ای که در ارائه مراقبت های بهداشتی وجود دارد شناخته می شود و پر طرفدار هم است. مشاوره مجازی یا به عبارت دیگر مشاوره از راه دور به خصوص برای ارائه مشاوره به یک جمعیت پراکنده و همچنین ارائه مشاوره به افراد مسن مناسب است.
ادوبی کانکت
همراه با تست رایگان


مشاوره مجازی یا مشاوره از راه دور 

مشاوره به صورت تصویری بین دکتر و بیمار از لحاظ فنی امکان پذیر و قابل قبول است. مشاوره مجازی می تواند تلفنی یا به صورت چهره به چهره باشد. اما مشاوره مجازی چیست؟ مشاوره مجازی این گونه تعریف می شود که یک مشاوره تصویری از راه دور که بین یک بیمار و یک پزشک انجام می شود. کاربرد این نوع مشاوره روز به روز به طور فزاینده ای افزایش می یابد و بسته به شرایط و ضرورت علاوه بر مشاوره تلفنی، مشاوره مجازی چهره به چهره نیز انجام می گیرد. این مشاوره های مجازی معمولا بعد از تشخیص و تعیین درمان پزشکی مناسب توسط ارتباط های ویدئویی انجام می شوند.

پیش از این، مشاوره های مراقبت های بهداشتی سنتی در قالب تعاملات چهره به چهره انجام می گرفت. همچنان که تقاضا برای خدمات بهداشتی به طور مداوم رشد می کند، گرفتن وقت ملاقات به موقع و مناسب برای بیماران دشوارتر می شود. از این رو اخیرا استفاده از مشاوره مجازی افزایش یافته است. به لطف خدمات دیجیتال نحوه انجام مشاوره ها تغییر یافته است(از جمله تله مدیسین یا پزشکی از راه دور، ویدئو و چت- بات ها)؛ از مشاوره مجازی می توان برای بهبود بهره وری و ارتباط در مراقبت های بهداشتی و در جهت حمایت بهتر از بیماران استفاده کرد.

چگونه مشاوره مجازی ارائه دهیم؟

مشاوره مجازی
مشاوره مجازی


تعریف مشاوره مجازی بدون استفاده از اصطلاح ارتباط ویدئویی در آن، کامل نیست، زیرا انجام یک مشاوره مجازی خوب فقط از طریق نرم افزار مخصوص مشاوره مجازی امکان پذیر است. برای برقراری یک ارتباط ویدئویی قوی می توان از سیستم وب کنفرانس استفاده کرد. یکی از این سیستم ها، نرم افزار وب کنفرانس ادوبی کانکت adobe-connect می باشد. ویژگی هایی همچون موارد زیر سبب شده اند که این سیستم برای استفاده در مشاوره مجازی مناسب باشد:

دسترسی سریع به اطلاعات

نرم افزار ادوبی کانکت اجازه می دهد تا بیماران بدون ثبت نام کلی و فقط از طریق مرورگر با پزشکان ارتباط برقرار کنند. همه چیزی که بیماران برای برقراری جلسه لازم دارند، یک لینک است که به آن ها فرستاده می شود، قبل از پیوستن آن ها به مشاوره، در این لینک نام و تعداد جلسه ای که می خواهند را وارد می کنند.

کیفیت صوتی و تصویری بالا

مشاوره مجازی هم به برقراری ارتباط صوتی با کیفیت بالا و هم ارتباط تصویری با کیفیت بالا نیاز دارد. نرم افزار ادوبی کانکت زمینه ای را فراهم می کند که پزشکان و بیماران بتوانند ارتباط صوتی و تصویری شفافی داشته باشند. ادوبی کانکت رزولوشن های بالایی مثل 1920 * 1080 را نیز پشتیبانی می کند.  اما پهنای باند اینترنت پزشکان و بیماران نیز روی انتخاب رزولوشن تاثیر دارد. پیشنهاد ما استفاده از رزولوشن 1024 * 768 می باشد که علاوه بر داشتن کیفیت مناسب برای همه مانیتورها، برای محدودیت های پهنای باند نیز مناسب است.

امکان حاشیه نویسی مناسب و قابلیت به اشتراک گذاری صفحه نمایش اجازه می دهد تا پزشکان بتوانند نکات مهم را در فایل های Word، فایل های PDF و فایل های پاور پوینت ارائه دهند. این ویژگی های مفید مشاوره مجازی باعث می شوند که صرفه جویی زیادی در زمان شود.

مزایای مشاوره مجازی
مزایای مشاوره مجازی


ضبط مشاوره مجازی

سیستم جلسات مجازی ادوبی کانکت یک نرم افزار قوی برای مشاوره مجازی می باشد. چرا که این نرم افزار امکان ضبط جلسات را به پزشکان می دهد. این ویژگی بسیار مفید است، چرا که ممکن است زمان هایی پیش آید که لازم است پزشکان به عقب برگردند و جزئیات خاصی را بررسی کنند.

چت متنی زنده

نرم افزار مشاوره مجازی ادوب کانکت adobe-connect، بیماران و پزشکان را قادر به ارسال پیام های متنی می کند، اما به صورت خصوصی به طوری که افراد دیگر حاضر در جلسه اذیت نشوند. این ویژگی می تواند بسیار مفید باشد، زیرا مسائل خاصی وجود دارند که امکان بازگو کردن آن ها در نزد عموم وجود ندارد.

در حال حاضر، نرم افزار ادوبی کانکت جز بهترین نرم افزار های مشاوره مجازی می باشد و ویژگی های عنوان شده در بالا، همه ویژگی های آن نیستند.

مشاوره مجازی : بازار رو به رشد

در سطح جهانی، تقاضا برای مراقبت های بهداشتی در حال افزایش است و الگوهای بیماری ها نیز در حال تغییر هستند، به عنوان یک خلاصه و نتیجه کلی، افراد طول عمر بیشتری دارند، اما این با پیچیدگی های بیشتر و هزینه های بالاتری همراه است. در عین حال، به لطف دسترسی به اطلاعات و فهم بیشتر، انتظارات مردم نیز از مراقبت های بهداشتی نسبت به هر زمان دیگری بیشتر شده است. سیستم های مراقبت های بهداشتی در تلاشند به انتظارات و الگوهای تقاضا با روش های مقرون به صرفه و پایداری پاسخ دهند. در همین حال، مراقبت های بهداشتی، مانند بسیاری از بخش های دیگر، وارد دوره ای از تغییر سریع تکنولوژی شده است. پیشرفت در فن آوری ها و اکتشافات جدید اساسا نحوه جلوگیری، تشخیص و درمان بیماری ها تغییر می دهد و در شرایط خاص، نیاز به مشاوره چهره به چهره را به چالش می کشد.

این نرم افزار وبینار می تواند به تقاضای رو به رشد مردم برای دسترسی به خدمات مراقبت های بهداشتی و مشاوره ای پاسخ مناسبی دهد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که این حوزه یک بازار اختصاصی رو به رشد است که به مردم این امکان را می دهد که توسط یک دستگاه هوشمند یا رایانه ای در زمان مناسب از طریق چت و اتاق های مجازی آنلاین و برنامه های بهداشتی تعاملی، به پزشکان دسترسی داشته باشند (که پیشرفته تر از سیستم های رزرو آنلاین است). گر چه اکثر خدمات در حال حاضر از نظر اقتصادی هزینه های بالایی دارند، شرکت های بیمه و ارائه دهندگان نیز به منظور کاهش تقاضا به ارائه خدمات مشاوره مجازی تمایل دارند. با وجود این هزینه ها، استفاده مردم از خدمات مشاوره مجازی، به دلیل مزایایی که دارد، رو به افزایش است از جمله این مزایا می توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • به حداقل رساندن رفت و آمدو سفر برای گرفتن مشاوره
  • توانایی ویزیت سریع چندین بیمار، مانند افراد ساکن در خانه های سالمندان
  • راحتی در رزرو وقت مشاوره که از نظر زمانی با سبک زندگی افراد مختلف متناسب باشد
  • بهبود شبکه بین پزشکان، بیماران و دیگر متخصصان مراقبت های بهداشتی
  • تشویق خود- مراقبتی
  • به طور بالقوه امکان کاهش خدمات بهداشتی وجود دارد (گر چه هنوز نمی توان با توجه به شواهد فعلی نتیجه قطعی گرفت)

محدودیت های جغرافیایی نمی تواند روی مشاوره های ویدئویی تاثیر داشته باشد.

سیستم وب کنفرانس و مشاوره مجازی در مناطق دور دست و برای افرادی که به تعداد محدودی از متخصصان مراقبت های بهداشتی در نزدیکی های خود دسترسی دارند، امکان ارتباط با متخصصان در مکان های دیگر را فراهم می کند. همچنین این خدمات بعد از بلایای طبیعی نیز می تواند بسیار سودمند باشد، یکی از مهم ترین مشکلاتی که می تواند پس از یک فاجعه طبیعی رخ دهد، فروپاشی زیرساخت های بهداشتی است. پزشکی از راه دور می تواند به حل این شکاف کمک می کند و در شرایط اضطراری، به عنوان یک ابزار نجاتبخش ارتباط بیماران با ارائه دهندگان را فراهم کند. برآوردهای جهانی نشان می دهد که بازار مشاوره مجازی از 19.7 میلیون مشاوره در سال 2014 به 158.4 میلیون نفر در سال 2020 افزایش خواهد یافت. آمار و گزارشات نشان می دهند که بازار مشاوره مجازی، به ویژه در ایالات متحده، موفقیت آمیز بوده است.

همچنین بحث خود مراقبتی یکی از بحث های داغ در زمینه سلامت از راه دور محسوب می شود. متخصصان و تکنولوژی هر کدام چه کمکی می توانند به افراد در زمینه خود مراقبتی کنند؟ متخصصان حوزه های مختلف بهداشت و سلامت می توانند با آماده و ارائه کردن دوره های آموزش، آگاهی افراد جامعه را بالا ببرند و مهارت های خود مراقبتی آن ها را بهبود دهند. آنها می توانند این دوره های آموزشی را با تکنولوژی سیستم مدیریت یادگیری ال ام اس به نحو موثری به تعداد بالایی از افراد ارائه و تحویل دهند. 

نتیجه گیری

مشاوره مجازی چیست؟ مطالبی که در این مقاله بیان شد مفهوم مشاوره مجازی را معنا کرد. همان طور که اشاره شد خدمات بهداشتی با افزایش نرخ وابستگی و همچنین افزایش بیماری های مزمن مواجه است، به همین دلیل مشاوره از راه دور مزایای بالقوه ای ارائه می دهد، به خصوص برای افرادی که دردسر ها و زحمات سفر را نمی خواهند.

مشاوره رایگان بگیرید
نظرات کاربران
قادری

بهترین راه مشاوره به صورت مجازی هست که دیگه نیازی به حضور وزمان گذاشتن نداره

0 0

کمالی

مشاوره مجازی همون کلاس هست که به صورت انلاین خصوصی یا به چندین نفر اموزش میدهید

0 0

ارشادی

جالب بود
تا حالا از این نظر به مشاوره مجازی نگاه نکرده بودم

1 0

فروش پافکو

با سلام و خوشامدگویی خدمت شما دوست عزیز
بله ماژول کلاس آنلاین LMS قابلیت ایجاد جلسه و یا آموزش مجازی را دارد .
در صورت نیاز می توانید از خدمات مشاوره ای پافکو بهره بگیرید.
02141986
واحد فروش

3 0

اکرم زاده

سلام
از سیستم lms میشه در مشاوره مجازی استفاده کرد؟

3 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید