مقالات نرم افزار آموزش مجازی

7 نکته برای انتخاب گرافیک و تصویر برای آموزش الکترونیکی شما

تصویر برای آموزش الکترونیکی

در این مقاله، نگاهی دقیق تر به چگونگی انتخاب گرافیک و تصویر برای آموزش الکترونیکی خواهیم داشت. راهنمایی ها و نکات مهمی را خواهم گفت که به شما در انتخاب تصاویری ایده آل برای ارائه آموزش الکترونیک شما کمک کند، به طوری که بتوانید محتوای آموزش الکترونیکی که هم از نظر آموزشی ارزشمند باشد و هم همه جانبه باشد را ایجاد کنید.

ادوبی کانکت
همراه با تست رایگان


چگونه برای دوره آموزش الکترونیکی خود تصویر و گرافیک انتخاب کنیم؟

انتخاب و ترکیب کردن مناسب تصاویر و گرافیک در هنگام طراحی دوره آموزش الکترونیکی می تواند درگیر شدن و علاقه یاد گیرنده را افزایش دهد، چرا که دوره آموزش الکترونیک شما را زیباتر و جذاب تر می کند. به همین دلایل، دانستن این که چگونه این عناصر را به طور موثری انتخاب کنید و در کنار هم قرار دهید ضروری است.


7 نکته برای انتخاب گرافیک و تصویر مناسب برای آموزش الکترونیکی شما

یک – برای آموزش الکترونیکی تصاویری را انتخاب کنید که به موضوع آن مرتبط باشند.

تصاویر و گرافیک هایی که برای اموزش الکترونیک استفاده می شوند باید یک هدف داشته باشند، چه با هدف اضافه کردن جلوه زیبایی شناختی استفاده شوند، چه برای نشان دادن یک نکته مهم. در هر صورت، هنگام انتخاب گرافیک eLearning و انتخاب عناصر بصری حواستان باشد که از موضوع اصلی درس پرت نشوید و تصویر انتخابی با موضوع مرتبط باشد. تعدادی سایت وجود دارند که با نام انبار عکس شناخته می شوند. برخی از آن ها رایگان هستند یا در ازای هزینه اندکی تصاویری را ارائه می دهند که می توانید از آن ها در طراحی دوره آموزش الکترونیک خود استفاده کنید. با این حال، اگر نمی توانید گرافیک و تصویری مناسب با نیازتان پیدا کنید، می توانید با استفاده از نرم افزارهای ویرایش عکس، و یا حتی عکس هایی که خودتان گرفته اید، تصاویر مخصوص خودتان را بسازید. یکی دیگر از مسائل کلیدی درباره ترکیب گرافیک یا تصاویر در طراحی دوره آموزش الکترونیکی شما این است که اطمینان حاصل کنید که گرافیک ها و تصاویر بدون حق امتیاز باشند، در این صورت لازم نیست نگران حق نسخه برداری باشید.


دو – تا می توانید کیفیت تصاویر محتوای آموزشی خود را بالا انتخاب کنید.

کلید انتخاب درست گرافیک و تصویر برای آموزش الکترونیکی این است که در این که در نهایت کدام تصویر را انتخاب می کنید دقیق و عالی عمل کنید. تصاویر با کیفیت بالا یک تجربه فراگیر بهتری را ایجاد می کنند، در حالی که تصاویر و گرافیک هایی که رزولوشن و وضوح ضعیفی دارند ممکن است تاثیر سوءِ مستقیمی روی زیبایی شناختی دوره آموزش الکترونیکی شما داشته باشند. همچنین این را در نظر داشته باشید که همه ین حرف ها در مورد کیفیت در حد نیاز و در حد امکانی که داریم است. نمی توانید از متن کم کنید و فضای زیادی را برای تصاویر و گرافیک اختصاص دهید که جنبه های بصری ماژول های آموزش الکترونیک خود را ارتقا دهید. اگر نمی توانید تصویر یا گرافیک مناسب نیاز خود را در اینترنت پیدا کنید، شاید بهتر باشد که خودتان طراحی کنید و تصاویر مخصوص به خودتان ایجاد کنید.


سه – آیا این تصویر در دوره آموزش آنلاین برای متقاعد کردن یا درگیر کردن یاد گیرنده مناسب است؟

یکی از مهمترین سوالاتی که شما باید هنگام انتخاب تصاویر / گرافیک مناسب بپرسید این است که آیا این امر به تقویت یا تضعیف محتوای آموزشی شما خواهد انجامید یا خیر. آیا عکسی که می خواهید به ماژول آموزش مجازی خود اضافه کنید ممکن است حواس یادگیرنده را از موضوع اصلی پرت کند یا می تواند او را درگیر درس کند و از این طریق تعامل را بهبود دهد؟ آیا این عکس برای صفحه خیلی بزرگ است؟ آیا شامل تصاویری است که ممکن است بیش از حد برانگیزنده باشند؟ سعی کنید تعادل برقرار کنید، در عین حال که از گرافیک و تصاویر آموزش الکترونیکی که برای یادگیرنده جذاب هستند، مانند تصاویری با جزئیات و گرافیکی با رنگ های چشم نواز، استفاده می کنید، مواردی را انتخاب کنید که تمرکز یادگیرنده را از محتوای واقعی و موضوع اصلی درس دور نکند.


چهار – برای نویگیشن گرافیکی استفاده کنید که دوره آموزش الکترونیک شما را کاربر پسندتر کند.

اگر متوجه شدید که دوره اموزش الکترونیک شما نویگیشن دشواری دارد، می تواند تعدادی کمکی برای نویگیشن اضافه کنید. برای نشان دادن، از فِلِش ها یا حتی تصاویری استفاده کنید که به دانش آموزان می فهماند که چگونه به ماژول یا صفحه بعدی بروند و توجه آن ها را با به کار بردن آیکون هایی با رنگ روشن به کاربرد نویگیشن جذب کنید. همچنین ابزارهای نویگیشن را در همه صفحات و ماژول ها در یک نقطه خاص قرار دهید؛ در این صورت ماژول های eLearning کاربرپسندتر خواهند بود.


پنج – از گرافیک هایی در آموزش مجازی خود استفاده کنید که نام تجاری شما و پیام شما را در آن گنجانده شده باشد.

انتخاب تصویر برای آموزش الکترونیکی شما باید به گونه ای باشد که همه آن ها تصویر شما یا پیام شما را برسانند. این هم در مورد اهداف دوره آموزش الکترونیک شما و هم در مورد سازمان شما صادق است. برای آموزش های مجازی خود، گرافیک هایی را انتخاب کنید که بر نکات مهمی از دوره آموزش الکترونیک تاکید کند و یا به یادگیرنده ها در کسب و حفظ موثر اطلاعات دوره کمک کند. به عنوان مثال، عکس هایی که شما با دقت تمام انتخاب کرده اید، باید به گونه ای باشند که دانش اموزان بتوانند آن ها را با محتوای نوشته شده ارتباط دهند و با هم جمع کنند. علاوه بر این، شما باید گرافیکی را برای آموزش مجازی خود انتخاب کنید که به دانش آموزان کمک کند که با مثال ها و سناریوهای زندگی واقعی مربوظ به موضوع درس آشنا شوند. برای مثال، می توانید در تدریس آنلاین به متخصص های دارایی تصاویری از اتاق سهام را واحد آموزش الکترونیک آن اضافه کنید؛ یا عکس های هیئت مدیره شرکت را اضافه کنید که اغلب روحیه را تقویت می کند و فرهنگ سازمانی را تقویت می کند، زیرا کارکنان می توانند روی یک نام، یک چهره بگذارند.


شش – اگر محتوای شما فنی یا پیچیده است، گرافیک ها یا عکس هایی دقیق و با جزئیات برای آموزش الکترونیکی آن انتخاب کنید.

تصویر برای آموزش الکترونیکی
استفاده از گرافیک و تصاویر برای توضیح مفاهیم دشوار و پیچیده در اموزش الکترونیک

اگر محتوای درس دارای پیچیدگی است یا درک آن برای یادگیرنده ها مشکل است، ترکیب تصاویری را برای آموزش الکترونیکی انتخاب کنید که نکات اصلی را به صورت دقیق نشان می دهند. نمودار ها و گراف ها نیز ابزار مفیدی هنگام ایجاد دوره های آموش الکترونیک هستند که با موضوعات پیچیده فنی یا آمار مرتبط هستند، می باشند. این امر حتی می تواند کمک کند که واحد های آموزش الکترونیکی در افزایش ماندگاری و حفظ مطالب در ذهن فرد فراگیر به چالش کشیده شوند. 


هفت – مطمئن شوید که طراحی کلی آموزش الکترونیکی شما منسجم و سازگار باشد.

هنگامی که همه چیز گفته شد و انجام شد، شما می خواهید کل دوره آموزش الکترونیکی به صورت منسجم، سازماندهی شده و سازگار به نظر بیاید. این گونه فکر کنید که هر تصویری که انتخاب می کنید مانند یک قطعه از پازل است. اگر فقط یک قطعه در جای خودش یا متناسب نباشد، می تواند نگاه کلی و احساس دوره آموزش الکترونیک از آنچه که باید دور کند. هدف نهایی ایجاد یک جریان است که به یادگیرندگان اجازه می دهد تا در یک دوره آموزشی الکترونیکی تعاملی، هیجان انگیز و بسیار آموزنده شرکت کنند. بنابراین، در هنگام انتخاب هر تصویر، از خودتان بپرسید که آیا این انتخاب خاص در خدمت هدف کلی آموزش است یا نه. اگر نه، پس آن را کنار بگذارید و به دنبال عنصر بصری مناسبتری بگردید.

مشاوره رایگان بگیرید
نظرات کاربران
سلیمانی

استفاده از گرافیک و تصاویر جذاب برای دانش آموزان خیلی مهم و کاربردی هست

0 0

ملکی

دوستان کسی سایت یا منبعی برای گرفتن عکس و گرافیک برای دوره های مختلف اموزش و اموزش الکترونیک سراغ داره؟

1 0

علی

نکات خیلی خوبی برای انتخاب و طراحی گرافیک و تصویر برای آموزش الکترونیکی عنوان کردید

1 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید