مقالات نرم افزار آموزش مجازی

بهترین برنامه های آموزشی واقعیت مجازی

بهترین برنامه های آموزشی واقعیت مجازی
واقعیت مجازی یا VR یک فناوری نسبتا جدید است که اجازه می دهد بچه ها در کودکان یا دانش آموزان در محیط مجازی کاملا غوطه ور شوند. برنامه های آموزشی واقعیت مجازی می توانند شما را به دنیاهای جدیدی که قبلا هرگز ندیده اید وارد کنند، شما را در زمان، مکان و داستان غوطه ور کنند.

ادوبی کانکت


بهترین برنامه های آموزشی واقعیت مجازی

کاربرد واقعیت مجازی در آموزش الکترونیکی و همچنین آموزش حضوری هیجان انگیز به نظر می رسد. واقعیت مجازی دانش آموزان را در تمام مدت یادگیری مجذوب می کند و ذهن و توجه آن ها را با مباحث مطرح شده درگیر نگه می دارد، ساختن تجربیات ماندگار را آسان می کند. برنامه های آموزشی واقعیت مجازی می توانند شما را در تصاویری 360 درجه ای شگفت انگیزی غوطه ور کنند. در این مطلب قصد دارم بهترین برنامه های آموزشی واقعیت مجازی را که می توانید برای iPhone و Android دانلود و نصب کنید.


چه ویژگی هایی باعث می شوند که واقعیت مجازی برای آموزش مفید باشد؟

واقعیت مجازی را می توان در کلاس های درس برای افزایش یادگیری دانش آموز و جذب و درگیر کردن او در مبحث آموزشی استفاده کرد. واقعیت مجازی می تواند راه های ارائه و تحویل محتوای آموزشی را متحول کند. این برنامه ها بر اساس ساخت یک دنیای مجازی کار می کنند – واقعی یا قابل تصور – و به کاربران اجازه می دهد با آن دنیا تعامل داشته باشند. غرق شدن و تعامل هم ه جانبه با آن چه که در حال یاگیری آن هستید به شما انگیزه می دهد که آن را به طور کامل بفهمید.

هیلاری برنت، پژوهشگر و آموزگار از EssayPro می گوید: "خواندن یک کتاب درسی یا گوش دادن به سخنرانی در مورد کوه اورست ممکن است برای بسیاری از دانش آموزان خسته کننده باشد. در حالی که غرق شدن در یک محیط مجازی و امکان دیدن کوه اورست از زوایای مختلف می تواند به بهتر شدن درک و تجسم آن کمک کند."

امکانات آموزشی بی حد و حصر است، اما همچنان که هیجان سپیده دم واقعیت مجازی گرما می دهد، گروهی هستند که ممکن است نتوانند از این گرما استفاده کنند- کودکان. لازم به ذکر است که اکثر هدست های واقعیت مجازی دارای محدودیت سنی هستند.

قاعده کلی این است که هیچ کودک زیر 7 سالی نباید از هدست واقعیت مجازی استفاده کند – تولید کننده های اصلی هم محدودیت های زیر را برای هدست های واقعیت مجازی تعیین کرده اند:

  • Oculus Rift : بالای 13 سال
  • Samsung Gear : بالای 13 سال
  • پلی استیشن سونی : بالای 12 سال
  • HTC Vive : آن ها هیچ محدودیت سنی را مشخص نکرده اند، اما توصیه می کنند که کودکان خردسال از محصول آن ها استفاده نکنند.

در ادامه لیست تعدادی از برنامه های آموزشی واقعیت مجازی برای والدین و معلم ها آمده است که می توانند روند آموزش را تغییر ایجاد کنند.


InMind 2 VR (Cardboard)

بهترین برنامه های آموزشی واقعیت مجازی
برنامه های آموزشی واقعیت مجازی - InMind 2 VR

InMind 2 VR یک بازی ماجراجویانه در مورد یک سفر علمی درون احساسات و هیجانات در مغز انسان است. این بازی به دانش آموزان اجازه می دهد که در مغز بیماران به جست و جوی نورون هایی که باعث اختلال شده اند بپردازند. نورون ها و بافت مغز به شکل واقع گرایانه نیستند. با این برنامه آموزشی واقعیت مجازی عالی به درون مغز سفر کنید و درباره آناتومی آن یاد بگیرید.


Discovery VR

بهترین برنامه های آموزشی واقعیت مجازی
برنامه آموزشی واقعیت مجازی - Discovery VR


Discovery VR پر از ماجراهایی جذاب در دل طبیعت می باشد که می توانید بدون این که از خانه خود خارج شوید، از آن ها لذت ببرید. دانش آموزان می توانند در مورد مکان های طبیعی عجیب و غریب را بیاموزند و در مورد سیاره مان یاد بگیرند. والدین می توانند آن ها را در داستان های هیجان انگیز واقعیت مجازی غرق کنند.


KingTut VR

بهترین برنامه های آموزشی واقعیت مجازی
برنامه های آموزشی واقعیت مجازی - KingTut VR


KingTut VR به شما این امکان می دهد که بازدید از مقبره پادشاه افسانه ای مصر، توتن خامون را بر روی تلفن همراه خود به صورت واقعیت مجازی تجربه کنید و در اتاق های مخفی پر از کتیبه ها و گنجینه ها گم شوید. محیط کامل مجازی 360 درجه ای به شما اجازه می دهد که خود یک دیدگاه شخصی در مورد این آثار تاریخی چشمگیر به دست آورید، بدون این که نگران لعن و نفرین فرعون ها شوید.

اکنون با توسعه این تجربه واقعیت مجازی، کودکان در سراسر جهان می توانند تاریخ غنی مصر را تجربه کنند. فناوری تور واقعیت مجازی، دانش آموزان را قادر می سازد که با تجربه کردن تاریخ را یاد بگیرند، در نتیجه آن میزان فهم و حفظ دانش افزایش می یابد. یادگیری در این محیط همه جانبه سه بعدی یک جایگزین عالی برای سفر فیزیکی به یک منطقه تاریخی است، و در هزینه و بهره وری پیشرفت قابل ملاحظه ای نسبت به روش های آموزش سنتی مانند تماشای عکس ها و خواندن کتاب های درسی به وجود آورده است.

دانلود Adobe Connect


Safari Tours Adventures VR 4D

بهترین برنامه های آموزشی واقعیت مجازی
برنامه آموزشی واقعیت مجازی - Safari Adventure VR


Safari Adventures VR به شما تجربه ای پر هیجان و پر ماجرا از دید یک جیپ سافاری جنگل را می دهد. این برنامه شما را با محیط شگفت انگیز سه بعدی از جنگل و گرافیک های واقع گرایانه و انیمیشن هایی از حیوانات، در حالی که سوار سافاری رو به رو می کند در حالی که با جنگلی زیبا و مرگبار رو به رو می شوید. خود را از خطر حیوانات وحشی مرگبار نجات دهید، زیرا آن ها به کسانی را که وارد قلمروشان می شوند رحم نمی کنند.


Baobab VR – animated stories

بهترین برنامه های آموزشی واقعیت مجازی
برنامه های آموزشی واقعیت مجازی - Boabab VR


تماشای محبوب ترین داستان های واقعیت مجازی و فیلم ها از سری های ماداگاسکار (Eric Darnell) گرفته تا و استودیو Baobab برنده جایزه امی. جدیدترین سرگرمی های خانوادگی که هم برای بچه ها و هم مادران و پدران به طور یکسان مناسب و هیجان انگیز است! تجربه فیلم انیمیشن با کیفیت و کشف محیط همه جانبه زیبا 360 ای به طوری که انگار در داخل داستان قرار دارید! این برنامه رایگان و دانلود و استفاده از آن آسان است – فیلم ها را بر روی گوشی خود به صورت 360 درجه ای تماشا کنید.


Boulevard AR

بهترین برنامه های آموزشی واقعیت مجازی
برنامه های آموزشی واقعیت مجازی - Boulevard AR


تا پیش از این هرگز قادر نبودید بدون ترک کردن کلاس هنر خود از موزه های هنری بازدید کنید. با فناوری واقعیت مجازی، اکنون دانش آموزان می توانند از شش تا از بهترین موزه های دنیا دیدن کنند، آثار هنری معروف را ببینند و در مورد آن ها یاد بگیرند. این برای اهداف آموزشی حتی بهتر از سفر فیزیکی به موزه است. در Boulevard، می توانید رِندِرهای سه بعدی از موزه های مختلف و مکان های فرهنگی در سراسر انگلستان و سان فرانسیسکو را ببینید.

این برنامه ها باعث می شوند که مردم برای دیدن موزه ها نیازی به برنامه ریزی سفر، مشکلات حمل و نقل، انتظار در صف های طولانی تعداد زیادی از مردم، و همچنین دست و پنجه نرم کردن با محدودیت زمان نداشته باشند. لازم به ذکر است که سفر به موزه می تواند گران باشد. اپلیکیشن Boulevard باعث صرفه جویی در زمان و پول می شود، و باعث می شود فرد بتواند بر آن چه که واقعا باید برای یک دانش جوی هنر مهم باشد تمرکز کند.


VR Space

بهترین برنامه های آموزشی واقعیت مجازی
برنامه های آموزشی واقعیت مجازی - VR Space


با این برنامه آموزش واقعیت مجازی، بچه ها به فضانوردان مجازی تبدیل می شوند و در منظومه شمسی به سفر و کاوش می پردازند. آن ها چیز های زیادی در مورد سیارات مختلف منظومه شمسی را یاد می گیرند و خواهند توانست بعضی از بزرگترین واقعیت های فضا را تصور کنند.

VR Space یکی از چندین برنامه واقعیت مجازی موجود برای یادگیری در مورد فضا می باشد.

با کاربرد واقعیت مجازی در آموزش، دانش آموزان نه تنها فرصت این را پیدا می کنند که خود را درون یک موضوع ظاهر کنند، بلکه می توانند پشت نیمکت درس خود به هر جای دنیا سفر کنند. در ادامه علاوه بر برنامه های معرفی شده در بالا، 20 برنامه واقعیت مجازی که آموزش را تغییر داده اند را معرفی می کنیم.

Star Chart – با بیش از 20 میلیون کاربر، این برنامه جهان را کمی نزدیک تر آورده است. دانش آموزان می توانند با استفاده از تلفن های همراه خود در آسمان شب، در مورد صورت های فلکی یاد بگیرند. همچنین ویژگی هایی دارد که با آن ها دانش آموزان می تواند به کشف حقایق مربوط به سیاره ها و فضا بپردازند.

Google Translate – در حالی که به نظر نمی رسد که سیستم معمولی ترجمه گوگل یک برنامه واقعیت مجازی باشد، اما واقعیت این است که ویژگی دوربین جدید دانش آموزی آن می تواند به 30 زبان ترجمه کند و دانش آموزان با کمک دوربین خود می توانند متن ترجمه را به صورت بلادرنگ ببینند. این ویژگی برای دانش آموز زبان عالی است.

Cleanopolis – این برنامه واقعیت مجازی شرایط مبارزه تعاملی با تغییرات آب و هوایی را فراهم کرده است. دانش آموزان در مورد کربن دی اکسید یاد می گیرند و همراه با کاپیتان کلین برای نجات جهان مبارزه می کنند. این برنامه نه تنها یک بازی سرگرم کننده است، بلکه سطح بالای جنبه آموزشی آن باعث شده است که برای هر کلاس علمی عالی باشد.

Public Speaking VR –مهارت های صحبت کردن برای عموم را با این تجربه واقعیت مجازی همه جانبه تمریت کنید. دانش آموزان می توانند با محیط های واقعی برای ارائه های خود آماده شوند.

Quiver – با این برنامه VR، رنگ آمیزی وارد زندگی می شود. با فناوری واقعیت مجازی، تصاویر دو بعدی، سه بعدی می شوند و از صفحه بیرون می آیند و زنده می شوند. این اپلیکیشن برای دانش آموزان کم سن مناسب است.

بهترین برنامه های آموزشی واقعیت مجازی
بهترین برنامه های آموزشی واقعیت مجازی


Unimersiv – تاریخ با برنامه های آموزشی واقعیت مجازی که توسط Unimersiv توسعه می یابند، جان می گیرد. دانش آموزان می توانند با یونان باستان، کشتی تایتانیک یا اسرار مصر آشنا شوند.

InMind – نورون ها و بافت های مغزی تا پیش از این به صورت واقع گرایانه مشاهده نشده اند. با این برنامه فوق العاده به درون مغز سفر کنید و در مورد آناتومی یاد بگیرید.

Apollo 11 VR – بخشی از یکی از مهمترین فضاپیماهای فضایی باشید. به لطف تکنولوژی واقعیت مجازی، دانش آموزان می توانند صندلی جلو را در یک برنامه مستند داشته باشند. این برنامه آموزشی واقعیت مجازی برنده جایزه امکان های VR به عنوان یک ابزار آموزشی شده است.

Earth AR – با کمک این برنامه، جهان را از زاویه های نامرئی جدید مشاهده کنید. قابلیت تشخیص حرکت و زوم باعث می شود یادگیری علم جغرافیا تعاملی تر باشد.

Boulevard - کلاس های هنری را می توان با بازدید از برخی از موزه های هنری جهان تکمیل کرد. با این برنامه، دانش آموزان می توانند از 6 موزه هنری بازدید کنند، آثار هنری معروف را مشاهده کنند و در مورد هنر بدانند، همه به لطف پیشرفت تکنولوژی واقعیت مجازی و کاربرد آن در آموزش از راه دور.

Cospaces – ایجاد واقعیت مجازی آن گونه که به نظر می رسد غیر ممکن نیست. با این اپلیکیشن، دانش آموزان به طور فعال در ایجاد و فرایند خلاقانه ای که به ساختن یک دنیای VR منتج می شوند، مشارکت دارند.

TiltBrush - ایجاد نقاشی های سه بعدی رویای هر هنرمندی است و در حال حاضر با TiltBrush این به یک واقعیت قابل اجرا تبدیل شده است. نقاشی با استفاده از قلموی دستی انجام می شود و امکانات فراهم شده برای هر دانشجوی خلاقی الهام بخش است.

Anatomy 4D – با این برنامه، بدن انسان را با تصاویر واضح و روشن که به نظر زنده می آیند، مطالعه کنید. این برنامه آموزشی واقعیت مجازی برای دانش آموزان زیست شناسی و یا هر کسی که علاقه مند به عملکرد درون بدن ایده آل است.

Sites in VR – با این می توانید مکان های مشهور را در شکوه و جلالشان کشف و مشاهده کنید. با تاکید بر معابد اسلامی، مقبره ها و شهرهای باستانی، دانش آموزان می توانند مکان هایی را ببینند که در حالت معمول بسیار دور از دسترس خواهند بود.

King Tut VR – با این برنامه واقعیت مجازی می توانید آرامگاه پادشاه افسانه ای مصر و گم شدن در اتاق های مخفی پر از کتیبه ها و گنجینه ها کاوش کنید.

Flashcards – الفبای حیوانات – این برنامه آموزشی واقعیت مجازی برای دانش آموزان جوان ساخته شده است. این بازی فلش کارت همه جانبه به دانش آموزان کلمه یاد می دهد در حالی که آن ها را با حیوانات رنگی دوست می کند.

بهترین برنامه های آموزشی واقعیت مجازی
بهترین برنامه های آموزشی واقعیت مجازی


Imag-n-o-tron – داستان ها از صفحه Imag-n-o-tron خارج می شوند. محتوای قابل دانلود این برنامه را برای هر سنی مناسب کرده است. دانش آموزان مهارت خواندن خود را با درگیر شدن با تصاویر جالبی که دنیای واقعیت مجازی را می سازند، بهبود می بخشد.

EON Experience – این مجموعه از درس های واقعیت مجازی همه چیز از فیزیک تا تاریخ را در بر می گیرد. دانش آموزان یا معلمان می توانند درس های واقعیت مجازی خود را از محتوای از پیش باز بارگذاری ایجاد کنند.

Titans of Space – تیتان های فضایی، این تور راهنمای فضایی هم آموزشی است هم نفس گیر.

بهترین برنامه های آموزشی واقعیت مجازی
بهترین برنامه های آموزشی واقعیت مجازی


Discovery VR – این کانال تلویزیونی، تمام محتوا را برای این برنامه کامپایل کرده است. دانش آموزان می توانند در مورد مکان های طبیعی عجیب و غریب بیاموزند و با سیاره مان ارتباط برقرار کنند.

واقعیت مجازی اجازه می دهد تا دانش آموزان با محتوای آموزشی با یک روش کاملا جدید ارتباط برقرار کنند. آنها می توانند سفر کنند، هنر را بسازند و قورباغه را تجزیه کنند. ورود واقعیت مجازی به برنامه درسی معلمان را نیز قادر می سازد تا استعدادهای خود را با مهندسان و پیشگامان فناوری مجازی افزون سازند.

مشاوره رایگان بگیرید
نظرات کاربران
نوری

واقعا دوست دارم از اموزش با واقعیت مجازی همون عینک ها استفاده کنم

0 0

فرجی

واقعا برنامه اموزش انلاین بر روی عینک های واقیعت مجازی خیلی جذاب به نظر میاد

0 0

دنیا

خیلییییی عالین مرسی، دوست دارم اپلیکیشن ها و برنامه های آموزشی واقعیت مجازی رو امتحان کنم

2 0

نیکتا

خیلی عالییییی
بازم اپلیکشن های آموزشی خوب رو چه با واقعیت مجازی و چه بدون اون معرفی کنیییین

2 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید