مقالات نرم افزار آموزش مجازی

8 نکته برای اینکه دوره آموزش الکترونیک را روی lms خودتان توسعه دهید

دوره آموزش الکترونیک
تکنولوژی های مدرن به ما کمک می کنند تا سیستم آموزشی روز به روز پیشرفت کند و  طراحی ،پیاده سازی و توسعه ی دوره ی آموزش الکترونیک روی lms بهترین راه برای گسترش سیستم آموزشی است. برای این کار ما به یکسری اطلاعات درباره ی کسانی که مشتاق به گذراندن دوره ی آموزش الکترونیکی ما هستند نیاز داریم و متقابلاً آنها هم به اطلاعات در خصوص دوره  و مزایای آن و خدمات بیشتر از قبیل مطالب و دروس مکمل نیاز دارند. این دوره ها باید به گونه ای طراحی شوند که مخاطبان بیشترین بهره را ببرند و حتماً باید راهی برای ارزیابی دوره ها وجود داشته باشد.
ادوبی کانکت
همراه با تست رایگان


8 نکته برای اینکه دوره ی آموزش الکترونیک را روی lms  خودتان توسعه دهید

هیچ شکی نیست که تکنولوژی مدرن راه های خلق و ارائه محتوای آموزشی ما را متحول کرده است. دانش آموزان و کارمندان زیادی به آموزش آنلاین و توسعه آن به منظور گسترش دانش و مجموعه مهارت ها خویش روی آورده اند. مربیان به خاطر سرعت و راحتی کاربران برای تهیه ی اطلاعات و مطالبی که تجربه یادگیری را افزایش می دهد به نرم افزار آموزشی مبتنی بر کامپیوتر  اعتماد می کنند. در واقع این یک راه حل برنده-برنده است.

دانستن یک اطلاعات پایه ای از توسعه دوره ی آموزش الکترونیک یک نکته اساسی است خصوصاً اگر شما می خواهید دروس و ماژول هایی را بسازید که به دانش آموزان این امکان را بدهد تا  اطلاعاتی به دست بیاورند که در آینده بتوانند مجدداً از آنها استفاده کنند. در این دستورالعمل، ما شما را راهنمایی می کنیم که چگونه دوره آموزش الکترونیک را در سایت lms خود توسعه دهید، شما می توانید دوره آموزش الکترونیک خود را  به گونه ای طراحی و پیاده سازی کنید که به راحتی در حافظه بماند، استفاده از آن راحت باشد و مهمتر از همه اینکه برای دانش آموزان  منبع و اطلاعاتی تهیه کند تا به آنها کمک کند به صورت تخصصی به اهداف آموزشی خود برسند.

دوره آموزش الکترونیک
دوره ی آموزش الکترونیک


یک- مخاطبان و اهداف کلیدی خود از دوره آموزش الکترونیک را تعیین کنید

قبل از اینکه شما به فرآیند توسعه محتوای آموزش الکترونیک بپردازید و طراحی دوره های آموزش الکترونیک را در lms خود آغاز کنید، شما به این نیاز دارید تا بفهمید چه کسانی در این دوره ثبت نام می کنند و امیدوار هستند که چه چیزی یاد بگیرند. برای مثال، آنها انتظار دارند در این دوره چه مهارت هایی یاد بگیرند؟ آیا اطلاعات خاصی وجود دارد که آنها انتظار دارند بهش دسترسی داشته باشند؟ تعیین کردن مخاطبان اصلی به شما این امکان را می دهد تا دوره هایی بسازید که شامل منابع و محتوای مناسب و برنامه های درسی که برای یادگیری این دوره مفید است، باشید.


دو- شاگردان را از فواید دوره ی آموزش الکترونیک آگاه کنید

بهترین راه برای جلب توجه شاگردان به اینکه چه چیزی می خواهند در این دوره ی آموزشی یاد بگیرند این است که مزایایی که این دوره آموزش الکترونیک دارد را به آنان نشان دهیم. بنابراین شما احتمالاً باید یک توصیفی از این دوره بسازید و طرح اصلی ای که چه مهارت ها و اطلاعاتی می توانند در این دوره یاد بگیرند و کاربرد واقعی این فواید چیست را روشن کنید. برای مثال، شما نمی خواهید فقط به آنها بگویید که می توانند درباره ی اینکه چگونه یک ترمینال را چک کنند آموزش ببینند بلکه در عوض به آنها یاد بدید که می توانند مهارت خدمات به مشتریان خود را افزایش دهند و راجع به تمام توابع pos که منجر به سریع چک کردن ترمینال برای خدمت رسانی  بهتر به مشتری می شوند را آموزش ببینند.


سه- رئوس مطالب را طوری تنظیم کنید که ساختار درسی را ساده و سرراست کند

درحالی که رئوس مطالب برای دوره های آنلاین به اندازه ساختار آموزش سنتی حیاتی نیست اما همچنان می تواند به عنوان یک ابزار ارزشمند در خدمت مربیان و طراحان دوره باشد. ساختن رئوس مطالب برای دوره آموزش الکترونیک می تواند در ساختار کلاسها و گردآوری منابع به شما کمک کند. همچنین می تواند به شما این امکان را بدهد که اگر لازم بود برنامه کلاسی بسازید یا دستورالعملی تهیه کنید که به وسیله ی آن کاربر نهایی بتواند بهترین نتیجه ی ممکن را بدست آورد.


چهار- ادغام محتوای چند رسانه ای

یکی از مهمترین جنبه های طراحی دوره در lms شما، امکان گسترش عظیم محتوای چند رسانه ای می باشد. به عنوان مثال، شما می خواهید ویدیو، صوت و عکس برای طراحی دوره ی خود گردآوری کنید پس تا جایی که ممکنه از تمامی انواع و سبک های یادگیری استفاده می کنید. این کار شاگردان را به طور کامل درگیر می کند و به آنها امکان میدهد تا از بیشترین مطالب آموزشی استفاده کنند.در ساختارهای کلاس های درس سنتی استفاده از ویدیو پروژکتور و ارائه هایی با پاورپوینت عادی بود. پلتفرم آموزش الکترونیکی به شما این امکان را می دهد تا از انواع ابزار های بصری و آموزشی استفاده کنید تا شاگردان را تشویق کنید تا حضور فعال در یادگیری دروس خود داشته باشند.

دوره آموزش الکترونیک
دوره ی آموزش الکترونیک با سیستم مدیریت یادگیری


پنج- ایجاد برنامه درسی که سبک های متفاوت یادگیری را پوشش می دهد

هر کاربر با سرعت و روش خودش درس را یاد می گیرد. به همین خاطر، این ضروری است زمانی که دوره ی آموزش الکترونیک خود را طراحی می کنید از نمونه های گسترده ای از سبک های متفاوت یادگیری و نوعهای متفاوت آن را تهیه کنید. برای کسانی که تمایل به یادگیری بر مبنای سناریو دارند و یا برای کسانی که یادگیری آنها از طریق تصویر بهتر است، نمونه های واقعی تهیه کنید. فقط به یک متد برای ارائه آموزش نپردازید چون مزیت زیادی برای دانش آموزان یا کارکنان ندارد. سعی کنید از تمرینات متفاوت استفاده کنید یا از فعالیتهایی کمک بگیرید که نیاز به مشارکت کاربر دارد. برای مثال، سناریویی بسازید که آنها در یک معامله ی فروش شرکت کنند یا آنها را مجبور کنید با دیگر دانش آموزان از طریق انجمن آنلاین تعامل کنند.


شش- ارزیابی در دوره ی آموزش الکترونیک داشته باشد

در تمامی دوره های موثر آموزشی، ارزیابی به صورت امتحان تستی یا تشریحی وجود دارد. ارزیابی ها این امکان را برای معلم فراهم می کند تا پیشرفت شاگردان را بسنجد و برای آنها مشخص کند تا روی چه قسمتهایی بیشتر کار کنند تا روند این پیشرفت رو به جلو باشد. شما باید در انتهای دوره ی آموزش الکترونیک خود نظرسنجی داشته باشید تا بتوانید متوجه شوید در کدام قسمت ها باید بهبود داشته باشید (به گونه ای که ساختار و محتوا را درست تنظیم کنید).

دوره آموزش الکترونیک
ویژگی های دوره ی آموزش الکترونیک


هفت- دوره ی آموزش الکترونیک را جوری بسازید که برای کاربر نهایی قابل فهم باشد

این یک واقعیت اثبات شده است که شاگردان زمانی که مطالب به صورت نکته ای و کوتاه هستند اطلاعات را بیشتر یاد می گیرند و حفظ می کنند. این یعنی اطلاعات دوره ها و داده در بخش های کوچکتر برای شاگردان قابل فهم تر است. به عنوان مثال اگر شما یک موضوع خاص به دانش آموزان یاد می دهید شما نباید مطالب را به صورت کلی ارائه دهید بلکه باید به درسهایی که در دوره ی آموزش الکترونیک شما قابل مدیریت هستند تقسیم شوند. شما باید در انتهای هر بخش یک قسمت ارزیابی داشته باشید تا بررسی کنید که شاگردان به صورت بهینه دانش و مهارت های لازم را یادگرفته و حفظ کرده باشند.


هشت- لینک هایی را برای اطلاعات و منابع بیشتر اضافه کنید

یکی از مهمترین مزایایی که توسط آموزش انلاین ارائه شده این است که شاگردان به اطلاعات وسیعی دست می یابند بدون اینکه به دوره خود دسترسی داشته باشند. این کار با تهیه ی لینک به سایتهای متنوع یا ماژولی که به شاگردان یا کارمندان، منابع و داده اضافی پیشنهاد می دهد انجام می شود. به جای اینکه آنها را مجبور کنیم تا برای مطالب مکمل در اینترنت جستجو کنند ، می توانیم یک لینک به آنها بدهیم تاآنها به راحتی و با سرعت به این مطالب دسترسی پیدا کنند . به این ترتیب احتمال حفظ مطالب و لذت بردن از یک تجربه آموزشی فراهم می شود.

کارشناسان مجرب و خبره ما پاسخگوی سئوالات شما در حوزه آموزش الکترونیکی و سامانه یادگیری الکترونیکی می باشند. در صورت تمایل به گرفتن مشاوره در هر یک از موارد ذیل با ما در ارتباط باشید:

  • امکانات "سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی" و "سیستم آموزش الکترونیکی lms" پافکو
  • تعرفه "یادگیری الکترونیکی" و "نرم افزار آموزش الکترونیکی" پافکو
  • کاربردهای "انواع یادگیری الکترونیکی" و شرایط برگزاری "یادگیری الکترونیکی چیست"
  • مزیت های "آموزش الکترونیک" و "سامانه مدیریت آموزش الکترونیکی" پافکو
  • بهترین روش استفاده از "آزمون الکترونیکی" و "سامانه آموزش الکترونیکی"
  • آشنایی با نحوه "پیاده سازی آموزش الکترونیکی" و "تعریف یادگیری الکترونیکی"
  • مزایای بکارگیری "سیستم یادگیری الکترونیکی" و "سامانه آموزش الکترونیک lms" پافکو
  • نحوه نصب و راه اندازی "سیستم آموزش الکترونیکی" و "تعریف مفهومی آموزش الکترونیکی"
  • مشخصات فنی "سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی (lms)" و نحوه استفاده از "نرم افزارآموزش الکترونیکی" پافکو
  • هزینه خرید "نرم افزار یادگیری الکترونیکی" و "سرویس آموزش الکترونیکی" پافکو
  • مقایسه "مزایای آموزش الکترونیکی" و "معایب آموزش الکترونیکی"
  • بررسی "مدیریت آموزش الکترونیکی" و دوره "آموزش نرم افزار محتوای الکترونیکی"
مشاوره رایگان بگیرید
نظرات کاربران
قاسمی

چیزی که از اموزش الکترونیک و کلا آموزش از راه دور در بین مردم جا افتاده، اینه که کلن خیلی قبولش ندارن. برام سواله با این همه مزایایی که شما میگین آموزش مجازی داره چرا نگرش مردم نسبت بهش اینجوریه؟

1 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید