مقالات نرم افزار آموزش مجازی

نحوه سفارشی سازی ادوب کانکت (adobe connect) - بخش دوم

سفارشی سازی ادوب کانکت

در مقاله قبلی درمورد نرم افزار ادوب کانکت و نحوه سفارشی سازی آن صحبت کردیم. همانطور که گفته شد ادوب کانکت نرم افزاری برای برگزاری وب کنفرانس ها، جلسات اداری، وبینارها و آموزش های مجازی می باشد.

با ادبی کانکت، كلاس برگزار کن!

ادوب کانکت می تواند با سفارشی سازی برنامه٬ عناصر مختلف برنامه را به هر قالبی که بخواهید درآورد.

در این مقاله به ادامه روش های شگفت انگیزی که شما می توانید از طریق آن عناصر مختلف وب کنفرانس adobe connect  را سفارشی سازی کنید می پردازیم.

 

سفارشی سازی بخش مدیر(ادمین) ادوب کانکت

سفارشی سازی در اتاق(room) به تمام کاربران اجازه می دهد تا فضایی مناسب برای نیازهای خود ایجاد کند. اما برای سازمانهای بزرگ، توانایی تنظیم برخی از تنظیمات حساب کاربری، بسیار مهم تر است. این تنظیمات می توانند تعریف شوند تا نشان تجاری و برند سازمانتان را برجسته کند. تنظیمات رنگ، لوگو و پیام ها، همگی در ادوب کانکت امکان پذیر است و هر تغییری که در سمت ادمین صورت می گیرد، بر روی هر اتاق در حساب های کاربری تاثیر می گذارد که باعث می شود نام تجاری شما برای همه کاربران حساب کاربری شما مشخص باشد. مواردی که می توانید سفارشی سازی کنید تا نام تجاری سازمانتان منعکس شود و از این طریق بازاریابی کنید شامل: اتاق ها، صفحه ورود (login) و ادوب کانکت مرکزی (مربوط به ادمین) است.

 

جلسات ادوب کانکت

با توجه به عکس هایی که در مقاله قبلی نشان داده شد می توانید متوجه شوید که نوار بالای عناصر و ابزارهای ادوب کانکت قرمز رنگ بوده است. رنگ این مثال از برند تجاری قرمز بوده است و این رنگ در تمام اتاق های حساب کاربری ما وجود دارد. تعداد زیادی از ابزار های ادوب کانکت وجود دارد که شما می توانید با توجه به رنگ برندتان، آنها را سفارشی سازی کنید. بنابراین ما به شما توصیه می کنیم که نوار ابزارهایتان با توجه به رنگ برندتان تغییر بدهید.

سفارشی سازی ادوب کانکت
سفارشی سازی جلسات

 

رنگ  ابزارها

نوار بالای هر ابزار، همراه با متن آن می تواند رنگ داشته باشد. با وجود اینکه ممکن است به عنوان بخش کوچکی از تبلیغات برند شما باشد، با این حال باز هم با ارزش است. به شما پیشنهاد می کنیم که از رنگ های روشن تر مانند خاکستری یا سفید برای نوار ابزار استفاده کنید و از یک رنگ واضح و متضاد برای متن استفاده کنید. اگر برند و لوگوی تجاری شما تم قرمز دارد، رنگ قرمز برای متن ایده آل است. ترکیب رنگ قرمز و سفید باعث می شود تا متن بیشتر به چشم بیاید و توجه را جلب کند و در نتیجه برند شما تبلیغ شود.

 

رنگ برنامه (application)

سفارشی سازی کردن اتاق های ادوب کانکت همچنین شامل برند سازی از طریق رنگ برنامه کاربردی نیز است. اما منظور از رنگ برنامه چیست؟ در بخش قبلی در مورد رنگ نوار بالای ابزارها و متن آنها صحبت کردیم. باز تاکید می کنیم که تضاد بین این دو رنگ حائز اهمیت است. ما یک رنگ تیره را برای نوار و سفید را برای متن پیشنهاد می کنیم. به عنوان مثال در تصویر بالا لوگو شرکت رنگ اصلی قرمز و نارنجی را دارد و در رنگ بندی صفحه نمایش از ۳ رنگ آبی به عنوان رنگ متضاد استفاده شده است.

 رنگ آبی تیره در نوار ابزار باعث می شود تا چهارچوب (border) ابزار برایمان مشخص شود و رنگ قرمز متن توجه مارا به خود جلب می کند. شما همچنین می توانید لوگوی خود را در بالا سمت چپ قرار دهید. برای داشتن بهترین وضوح لوگوی شرکت شما بهتر است در اندازه   ۳۱* ۵۰ باشد. مورد دیگر این است که شما می توانید آدرس URL شرکت خود را به لوگو بدهید. هر زمانی که فردی روی لوگوی شما کلیک کند، او را به وب سایت انتخابی شما هدایت می کند.

سفارشی سازی ادوب کانکت
قرار دادن لوگوو تعیین URL

 

رنگ های دیگر:

اگرچه سفارشی سازی در اینجا به پایان نمی رسد. شما همچنین می توانید رنگ عناصری مانند عناصر پس زمینه اتاق، منو و نوار بالای ابزارها را تغییر دهید.

صفحه ورود به حساب کاربری در ادوب کانکت

زمانی که در یک آموزش آنلاین٬ جلسات اداری یا وبینار چیست شرکت می کنید، داشتن یک حساب کاربری منحصر به فرد مزیت بزرگی است. ادوب کانکت راه های زیادی را برای تبلیغ برند شما در صفحه ورود به حساب کاربری برای رویدادهای آنلاین همچون وب کنفرانس دارد. شما می توانید از رنگ های لوگوی شرکتتان برای موارد ذیل استفاده کنید:

  • متن ورود به حساب (login)
  • نام جلسه (meeting name)
  •  پس زمینه

سفارشی سازی ادوب کانکت
سفارشی سازی login

انتخاب رنگ های مناسب بسیار مهم است. اولیت اول شما باید رنگ نام جلسه همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، باشد. پس زمینه بهتر است رنگ ملایم تر و روشن تری باشد در نتیجه متن login بهتر است کمی تیره تر باشد. البته لوگوی سازمان نیز بسیار مهم است و حتما باید آپلود شود و در صفحه login قرار داده شود. فقط توجه داشته باشید که رنگ پس زمینه شما با رنگ های لوگو شما، یکسان نباشد تا لوگو به خوبی دیده شود. در نهایت توصیه می کنیم که از تصویری به اندازه  ۳۱۰ * ۴۱۰ پیکسل استفاده کنید تا تصویر لوگو خراب نشود.

 

بخش ادمین ادوب کانکت

آخرین موردی که می توانید سفارشی سازی کنید بخش مرکزی ادوب کانکت (بخش ادمین) است.

سفارشی سازی ادوب کانکت
سفارشی سازی بخش ادمین

با وجود اینکه تنها تیم ادمین این صفحه را می بینند، بهتر است که برند سازی را در حساب کاربری ادمین نیز انجام دهید. شما می توانید موارد زیر را در بخش ادمین ادوب کانکت تغییر دهید:

رنگ پس زمینه

رنگ مواردی که انتخاب (select) می شوند

رنگ سربرگ جدول

رنگ لینک های بالای صفحه

تمام موارد ذکر شده در تصویر بالا مشخص هستند. لوگوی سازمان را در این بخش نیز می توانید قرار دهید و در این بخش اندازه لوگو نباید بیشتر از ۵۰ * ۳۶۰ باشد. بنابراین شما در بخش ادمین ادوب کانکت امکان قرار دادن لوگو و تغییر رنگ ها را دارید. سازگاری بین مواردی که در صفحه login تغییر داده شده است و در اتاق باعث می شود تا نام تجاری سازمانتان در آموزش الکترونیکی، وب کنفرانس، جلسه یا هر رویداد دیگری تبلیغ شود.

علاوه بر تمام موارد گفته شده موارد دیگری نیز هستند که در ادوب کانکت می توان رعایت کرد تا بتوانید خدمات کاملی را به کاربرانتان ارائه دهید. بازاریابان بر روی تولید محتوا  جذاب تمرکز دارند. با این حال اغلب باید بر چندین مورد دیگر همچون مدیریت تیم، مسائل فنی و فرایند تولید تمرکز کنند. برگزاری رویدادهای بزرگی مانند وب کنفرانس ها میتواند بر تیم شما تاثیر زیادی بگذارد. تمام المان ها قبل از رویداد، در حین رویداد و پس از رویداد نظارت و مدیریت می شوند به عنوان مثال:

  • آموزش فنی برای ارائه دهندگان
  • فعال سازی صوت قبل از رویداد
  • پشتیبانی آنلاین در حین رویداد
  • مدیریت Q & A
  • نظارت بر کیفیت صوتی
  • مدیریت رویداد های ضبط شده
  • و ....

سفارشی سازی ادوب کانکت
ادوب کانکت

تاکنون در رابطه با روش های سفارشی سازی صحبت کردیم حال می خواهیم بیشتر با ادوب کانکت آشنا شویم و ویژگی های این نرم افزار را بدانیم. هرچند با توجه به مطالب گفته شده با بیشتر ویژگی های نرم افزار وب کنفرانس ادوب کانکت آشنا شده اید:

تجربه آموزش محور

ایجاد تجربه یادگیری سفارشی سازی شده که فراگیران را از طریق تعامل و همکاری با یکدیگر، متمرکز بر مباحث گفته شده میکند.

ابزار مدیریتی وب کنفرانس ها

با به اشتراک گذاری صفحه نمایش مدرس و چت کردن برای ارائه تجربیات جذاب با محتوای تعاملی، برگزاری وب کنفرانس ها آسان می شود. می توانید میکرو سایت ایجاد کنید، ایمیل ها را مدیریت کنید و میزان تعاملات را اندازه بگیرید.

اتاق های مجازی دائمی

اتاق های مجازی همانطور در این دو مقاله گفته شد، می توانند سفارشی سازی شوند با استفاده از تولید محتوای الکترونیکی، تغییر قالب و چیدمان صفحه، برندسازی و تبلیغ و استفاده از URL و لینک دهی

دیگر قابلیت های نرم افزار ادوب کانکت:

  • قابلیت مدیریت کاربران و شرکت کنندگان در وب کنفرانس
  • قابلیت آپلود کردن تصاویر و نمایش آنها
  • قابلیت آپلود کردن و نمایش  PowerPoint
  • دارای تخته وایت برد جهت نوشتن بر روی آن و نمایش به بقیه
  • قابلیت چت کردن با همگی و یا فردی از شرکت کنندگان در وب کنفرانس
  • قابلیت کنفرانس صوتی جهت آموزش مجازی
  • قابلیت کنفرانس تصویری جهت آموزش مجازی
  • قابلیت به اشتراک گذاشتن صفحه کامپیوتر شخصی برای بقیه
  • قابلیت ضبط کنفرانس ها و به اشتراک گذاشتن فایل مربوطه
  • قابلیت چیدمان صفحه بصورت های دلخواه
  • قابلیت گذاشتن لینک در صفحه
  • قابلیت برگزاری نظر سنجی جهت دریافت نظرات شرکت کننده ها

مشاوره رایگان بگیرید
نظرات کاربران
سودا

چگونه اسم خود را در ادوبی کانکت عوض کنیم

1 1

تبششششششششششش

چگونه در ادوب کانکت رنگی تایپ کنیم

4 0

فاطمه

سلام
در برنامه ادوبی كانكت، استاد چت خصوصی كاربران رو میتونه بخونه؟!

1 1

امیر

سلام چطوری میشه رنگ اسممون رو عوض کنیم؟

4 0

علیرضا

با سلام
منوهای بالای صفحه نرم افزار برای من بالا نمیاد
مثل:Meeting

2 0

علی جمکرانی

سلام، در ادوب چگونه میتوانم بجای شیر اسکرین بخشی از دسکتاپ را شیر کنم نه همه آن را؟ سپاس

0 0

مدير سیستم

سلام
در برگزاری کلاس مجازی ادوب کانکت Adobe connect امکان اشتراک گزاری قسمتی از دسکتاپ وجود ندارد ولی امکان به اشتراک گزاری یک پنجره یا یک نرم افزار خاص وجود دارد اگر دقیقا بفرمایید برای چکاربردی لازم دارید بهتر میتوانیم شما را راهنمایی کنیم

0 0

محبوب

چطوری میتونم نوار ابزار تو این برنامه کامل کنم چون فقط برای من ۳تا گزینه فعال بقیه گزینه برای فرستادنpdf,یا انلاین پخش کردن فیلم ندارا

0 0

رعنا فعال

سلام
اصولا بقیه گزینه‌ها هم باید فعال باشند
اگر از محصولات و خدمات پافکو استفاده می‌کنید مشکل خود را تیکیت بزنید. تیم پشتیبانی در اسرع وقت جوابگوی شما خواهند بود.

1 0

هلیا

ببخشید چطور میشه اسممون رو انگلیسی بنویسیم

1 3

مهدی

سلام چگونه میتوان اندازه قسمت نمایش چت هاروکوچک کرد

0 0

Anita

یه سوال دیگه چه جوری ایدی مون رو(که برامون ساختن) ادیت بزنیم و اسم دلخواهمونو بزنیم...

0 0

hzohrabi@yahoo.com

با نام كاربري و رمز عبور كه به شما تغلق گرفته از طريق وب سايت به بخش مديريت ادمين خود مي توانيد وارد شويد و تغييرات را انجام دهيد بعد از آدرس آي پي كلمه /admin/ نوشته شود به صفحه ورود وارد مي شويد

1 0

Anita

چه جوری تو قسمت چت رنگی تایپ کنیم؟

10 0

hzohrabi@yahoo.com

اين قابليت فقط در ويندوز قابل اجرا مي باشد (بالاي سمت راست بخش چت علامت چند خط را كليك كنيد منو باز شوند ايتم تغيير رنگ و سايز و ....

3 0

درویش وند

ممنون، بازم در زمینه ادوبی کانکت مطالب آموزشی منتشر کنید

2 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید