مقالات نرم افزار آموزش مجازی

نحوه سفارشی سازی ادوب کانکت (Adobe Connect) -بخش اول

نحوه سفارشی سازی ادوب کانکت
ادوبی کانکت می تواند با سفارشی سازی برنامه٬ عناصر مختلف برنامه را به هر قالبی که بخواهید درآورد. در این مقاله به روش های شگفت انگیزی که شما می توانید از طریق آن عناصر مختلف ادوبی کانکت را سفارشی سازی کنید می پردازیم.

کلاستو آنلاین با ادوبی کانکت برگزار کن!


چه چیزی ادوبی کانکت (Adobe Connect)  را از سایر نرم افزارها متمایز می کند؟

هر کدام از رویداد های آنلاین، به علت داشتن ابزارهای متفاوت، محتوای متفاوت و مخاطبان متفاوت منحصر به فرد هستند. حتی اگر شما یک آموزش مجازی تکراری را نیز ارائه دهید یا یک وبینار تکراری را برگزار کنید، میزان تعاملات و نتیجه حاصله ممکن است بسیار متفاوت باشد. اما بیشتر اینگونه رویدادها مشابه هم هستند و به نظر می رسد که مهم نیست که شما از چه پلتفرمی استفاده می کنید: آموزش از طریق zoom ٬ سیستم وب کنفرانس در Blue Jeans ٬ جلسات اداری در GoToMeeting و... همه آنها مشابه هم هستند زیرا همه آنها در یک فضای مجازی یکسان صورت می گیرند. اما وب کنفرانس adobe connect میتواند با سفارشی سازی برنامه٬ عناصر مختلف برنامه را به هر قالبی که بخواهید درآورد.


چرا این میزان از یکنواختی وجود دارد؟

زیرا توسعه دهندگان این پلتفرم ها به این نتیجه رسیدند که این فرمت بهترین پلتفرم برای اینگونه آموزش ها می باشد و این فرمت را برای رویدادهای آنلاین انتخاب کردند. شاید آنها می خواستند که همه چیز را ساده نگه دارند. شاید برای کاهش هزینه های توسعه این فرمت را انتخاب کردند.در هر صورت اکثر فرمت ها دارای عناصر اساسی هستند که شامل : صفحه نمایش٬ Webcam ٬ بخشی برای گفتگو و پرسش و پاسخ (Q & A)  می شود. عکس زیر این فرمت ونحوه ی چینش این عناصر را به شما نشان می دهد:

نحوه سفارشی سازی ادوب کانکت
سفارشی سازی ادوبی کانکت


به عنوان مثال برنامه های Blue Jeans، GoToMeeting، WebEx و   Zoomاز این فرمت پیروی می کنند. در این جا می توانید چهار برنامه ی گفته شده را که از این پلتفرم پیروی می کنند را ببینید:

نحوه سفارشی سازی ادوب کانکت
ادوبی کانکت


مطمئناً فرصت های کوچک برندسازی و برجسته شدن آن نرم افزار در هر کدام وجود دارد و برخی از آنها به شما امکان تغییر اندازه این عناصر را می دهند. هر رویداد آنلاین همانطور که گفتیم منحصر به فرد هستند بنابراین باید فضای مجازی که برای ارائه آنلاین استفاده می شود، قابل تنظیم باشد، باید امکان به اشتراک گذاری نظرات کاربران در آن وجود داشته باشد. توسط قابلیت های ادوبی کانکت Adobe Connect شما می توانید هر کدام از این عناصر را به شکل دلخواه خود دربیاورید تا نیاز های خود را برآورده سازید. در این مقاله به روش های شگفت انگیزی که شما می توانید از طریق آن عناصر مختلف ادوبی کانکت  را سفارشی سازی کنید را می پردازیم.


سفارشی سازی ادوبی کانکت شامل چه چیزهایی میشود؟

ادوبی کانکت به شما این امکان را می دهد تا فرمت ذکر شده در شکل بالا را لزوماً استفاده نکنید. شما کنترل کامل روی صفحه نمایش خود دارید. از تغییر رنگهای به کار گرفته شده تا تغییر دادن موقعیت و اندازه عناصر (به عنوان مثال بخش گفتگو و وب کم و ...) همه و همه در دست شماست. بنابراین سفارشی سازی در ادوب کانکت به راحتی امکان پذیر است . شما به راحتی می توانید عناصر مختلف (اصطلاحاً به آنها room گفته می شود) را hide کنید یا اندازه شان را تغییر دهید یا هر کار دیگری که صفحه نمایش را برای شما مناسب می سازد. به بررسی اولین روش سفارشی سازی اتاق های ادوب کانکت می پردازیم.

سفارشی سازی در اتاق

موارد زیادی هستند که می توان برای سفارشی سازی اتاق ها انجام داد که شامل ۳ مورد اصلی زیر می شوند:

 ۱- اندازه و موقعیت

 ۲- طرح کلی و قالب

 ۳- اولویت ها

برگزاری کلاس آنلاین


اندازه و موقعیت در ادوبی کانکت

هر کدام از عناصر ادوب کانکت میتوانند در هر جایی قرار گیرند که کاربر میخواهدو به هر اندازه ای بزرگ یا کوچک شود. اگر نیازی به بخش های دیگر نداشته باشید و مثلا در یک جلسه آنلاین تنها نیاز به صفحه نمایش دارید به راحتی می توانید دیگر بخش ها را hide یا مخفی کنید و صفحه نمایش را به اندازه مانیتور بزرگ کنید.

نحوه سفارشی سازی ادوب کانکت
آموزش تنظیمات ادوبی کانکت


این امر برای تمام عناصر دیگر ادوب کانکت نیز میسر است. هرکدام می توانند در هر موقعیت و هر اندازه ای متناسب با نیاز های کاربر باشند. بنابراین می توانند آموزش آنلاین، جلسات اداری و وب کنفرانس های سفارشی سازی شده داشته باشند. همچنین این ویژگی برای مدرسین نیز مزیت هایی را دارد از جمله اینکه آنها به راحتی می توانند فضای مجازی ادوب کانکت را با محتوای خود تطبیق دهند. همچنین در جلساتی که مباحث سنگین و سخت هستند، مدرس می تواند صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارد و از وب کم استفاده نماید زیرا دیدن مدرس می تواند به یادگیری بیشتر کمک کند از این طریق که زبان بدن مدرس را فراگیران می بینند و در یادگیری آنها موثر است. اگر نیاز به بحث گروهی در آموزش الکترونیکی رسیده، میتوانید بخش گفتگو را در کسری از ثانیه اضافه کنید. می توانید نظرسنجی های متعدد را برای ایجاد تعامل برگزار کنید.

بازاریابان وبینار، از سفارشی سازی اتاق برای رویداد هایشان بسیار استقبال می کنند و برایشان مناسب است. استفاده از نظرسنجی های متعدد یا استفاده از تنها یکی از عناصر، بستگی به مورد استفاده از ادوب کانکت دارد. ادوب کانکت هر نیازی که داشته باشید به راحتی می تواند برایتان برآورده سازد. عمدتاً ابزار های مورد نیاز شامل به اشتراک گذاری صفحه، وب کم و پرسش و پاسخ می شود که مثالی از آن را در عکس زیر می توانید ببینید:

نحوه سفارشی سازی ادوب کانکت
تنظیمات ادوبی کانکت


این فرمت که در بالا مشاهده می کنید در درجه اول برای ارائه مناسب است. وقتی که بخواهیم مشارکت نیز وجود داشته باشد، نطرسنجی را قرار می دهیم. کلید اصلی در تعادل، بین سخنرانی یا ارائه و تعامل با فراگیران است. اگر فراگیران جذب شوند و تعاملی صورت گیرد بهتر مفاهیم آموزشی را فرا می گیرند.


قالب و طرح کلی در ادوبی کانکت

بنابراین، هر کدام از عناصر می توانند در هر موقعیتی قرار گیرند. سپس می توانیم اندازه آنها را تغییر دهیم. همچنین هر کدام از عناصر ادوب کانکت تعداد نامحدودی از طرح های کلی را دارد. در یک طرح، شما می توانید تنها یکی از عناصر را مثلاً برای سخنرانی به اشتراک بگذارید. طرح دیگری که می توانید داشته باشید این است که عناصر تعاملی بیشتری را مانند بخش گفتگو یا نظرسنجی هم در کنار به اشتراک گذاری صفحه داشته باشد. شما میتوانید طرح های بسیاری را مطابق خواسته تان داشته باشید.

طرح های چندگانه مزایای آشکاری برای بازاریابانی که از وبینارها استفاده می کنند، دارد. همانطور که سخنرانان از طریق وبینار ارائه می دهند، بازاریابان می توانند قالب صفحه شان مدام تغییر دهند. به جای یک ابزار برای نظرسنجی، شما از یک طرح که هم ارائه و هم نظرسنجی را ارائه می دهد استفاده کنید. این دقیقاً همان کاری است که ما در وبینارهایمان انجام می دهیم.

نحوه سفارشی سازی ادوب کانکت
تنظیمات Adobe Connect


 جابجایی بین طرح ها کلید اصلی وبینارها است. این ویژگی این امکان را می دهد تا ما به سرعت در حین سخنرانی و بدون وقفه در آن، از ارائه به مشارکت با شرکت کنندگان جا بجا شویم. مدرسین دوره های یادگیری الکترونیکی نیز می توانند آموزش مجازی خود را به شکل مشابهی سفارشی سازی کنند. طرح بندی های متفاوت برای عناصر مختلف وجود دارد. این قابلیت همچنین برای افرادی که در جلسات آنلاین زیادی شرکت می کنند، مفید است.

یکی از قالب ها برای رویدادهای آنلاین فرد به فرد استفاده می شود یکی برای مدیریت بحث ها و یکی برای تیم ها. با این حال، قالب ها به شما امکان سفارشی سازی رویدادهای مجازی را می دهد. هیچ پلتفرم دیگری وجود ندارد که این قابلیت را داشته باشد و تا این حد انعطاف پذیر باشد.


پس زمینه در ادوبی کانکت

بیشتر رویدادهای مجازی مانند جلسات اداری٬ وبینارها و آموزش های مجازی، پس زمینه مشابهی بین دورنگ آبی و سیاه دارند. بیشتر پس زمینه ها مانند تصویر پیش فرضی که در کامپیوتر است، هستند. استفاده از یک پس زمینه پویا می تواند باعث تقویت نام تجاری شما شود. هر تصویری را که آپلود می کنید، حتماً نام تجاری یا لوگوی خود را در یکی از گوشه ها قرار دهید.

نحوه سفارشی سازی ادوب کانکت
پس زمینه در ادوبی کانکت


آپلود پس زمینه یک فرایند بسیار ساده است. در ادوب کانکت تنها در عرض چند مرحله که در عکس بالا نشان داده شده است، انجام می شود.


قالب خالی در ادوبی کانکت

سفارشی سازی برای جلسات آنلاین بسیار مهم است. به غیر از صفحه نمایش و وب کم مورد دیگری که ممکن است غیرضروری به نظر برسد، ابزار چرک نویس است. این ابزار در گفتگوها برای موثر بودن و کارآمد شدن بحث ها، موثر است. در تنظیمات آنلاین، استفاده از وب کم برای آنکه ببینید که با چه کسی در حال گفتگو هستید، بسیار مهم است. بنابراین معمولاً بخش ویدئو را در بالای صفحه قرار می دهند. با استفاده از چرک نویس بارها و بارها اطلاعات بازبینی می شوند. با ادوب کانکت می توانیم به سرعت یک فایل PDF را آپلود کینم و روی آن به بحث و گفتگو پرداخت.

نحوه سفارشی سازی ادوب کانکت
سفارشی سازی Adobe connect
 

همچنین میتوان از ابزار یادداشت برداری برای زمانی که مکالمه پر از جزئیات می شود، استفاده کنیم. در بخش گفتگو شرکت کنندگان همچنین می توانند لینک های مربوط به بحث را نیز مطرح نمایند.

نحوه سفارشی سازی ادوب کانکت
Adobe Connect Setting


تمام قالب ها به شکل بالا نیستند و همیشه تمام ابزارها لیست نمی شوند. مثال بالا نشان می دهد که به چه راحتی می توان سفارشی سازی انجام داد و آزادی در انجام آن وجود دارد.

تا کنون برخی از روش های سفارشی سازی در ادوب کانکت را مطالعه کردیم و با آنها آشنا شدیم از طرفی با خود نرم افزار ادوب کانکت (Adobe Conncet) آشنا شدیم در مقاله بعدی به ادامه این مطلب می پردازیم و با سایر روش های سفارشی سازی آشنا می شویم.

ادامه این مقاله را در نحوه سفارشی سازی ادوب کانکت (Adobe Connect)  -بخش دوم بخوانید

دريافت مشاوره رایگان
مقالات مرتبط
نظرات کاربران
احمدیان

سلا چگونه در ادبی کانکت میشود کلاس انلاین برگزار کرد

4 0

رعنا فعال

سلام
فیلم های آموزشی آن در سایت موجود می باشد. در صورت اینکه جواب مورد نظر خود را نیافتید فرم دریافت مشاوره را با توضیحی در مورد سوالتون پر کنید.

1 0

محمدی

لطفاً بفرمایید هزینه نصب و راه اندازی ادوبی کانکت چقدر است؟

3 0

ملیحه

سلام
برای استفاده از سرویس ادوبی کانکت به بخش فروشگاه اینترنتی پافکو برید و میتونید خرید آنلاین ادوبی کانکت را انجام بدید تعرفه قیمت نرم افزار ادوبی کانکت هم انجا هست

2 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید