مقالات نرم افزار آموزش مجازی

8 قانون برای یادگیری الکترونیکی بهتر

8 قانون برای یادگیری الکترونیکی بهتر

امروزه برای هر کدام از ما ممکن است پیش بیاید که در دوره آموزش الکترونیکی شرکت کنیم. راه کارهایی وجود دارند که کسب موفقیت در یک دوره آموزش الکترونیکی و یادگیری الکترونیکی بهتر را تضمین می کنند. با رعایت قواعدی که در ادامه به شما می گوییم، خود را برای کسب موفقیت در هر دوره یادگیری الکترونیکی که می خواهید شرکت کنید آماده کنید.

ادوبی کانکت اجاره کن و کلاس مجازی برگزار کن!


یادگیری الکترونیکی چیست؟ یادگیری الکترونیکی استفاده از تکنولوژی های الکترونیکی برای دسترسی به برنامه درسی به صورتی متفاوت از یک کلاس سنتی است. نرم افزار آموزش مجازی LMS یکی از این تکنولوژی ها می باشد.

دقت و توجه در 7 حوزه زیر، مطمئنا تفاوت بزرگی در دوره های آموزش الکترونیکی شما ایجاد خواهد کرد:

  1. واقع بین بودن
  2. برنامه ریزی برای موفقیت
  3. نظم
  4. تنظیم دفتر مجازی برای یادگیری الکترونیکی
  5. مطالعه در بازه های زمانی کوتاه و پربازده
  6. مطالعه اجتماعی و مشارکت
  7. امتحان کردن روش های جدید
  8. اطلاعات عالی
  9. نوشتن رویاها و اهداف!


واقع بین بودن برای یادگیری الکترونیکی بهتر

بر خلاف اعتقاد عامه که دوره های یادگیری الکترونیکی را زیاد جدی نمی گیرند، آن ها معمولا به اندازه دوره های حضوری جدی هستند و می توانند به اندازه آن ها سخت گیرانه باشند. همچنین، محتوای الکترونیکی برای بسیاری از دوره های آنلاین، از لحاظ کمیت در سطح محتوای دوره حضوری است اما غالبا در بازه زمانی کوتاه تری ارائه می شوند. پس اگر قصد شرکت در دوره آموزش از راه دور و آنلاین را دارید، آن را جدی بگیرید تا از برنامه آن عقب نمانید.

برنامه ریزی برای موفقیت برای یادگیری الکترونیکی بهتر

اولین قدم برای دوره آموزشی که می خواهید بگذرانید این است که برنامه ریزی درستی برای آن داشته باشید. دانستن موضوعاتی که نیاز است توسط شما یاد گرفته شود و زمینه هایی که اهمیت بیشتری دارند و موضوعاتی که کار و زمان بیشتری می طلبند بسیار مهم است. این ها شاید دقیقا همان موضوعاتی باشند که شما فکرش را هم نمی کنید که بتوانند نمره های شما را پایین بیاورند.

برنامه ریزی برای موفقیت برای یادگیری الکترونیکی بهتر
برنامه ریزی برای موفقیت برای یادگیری الکترونیکی بهتر


یک طرح مطالعه هم می تواند آن قدر مفصل باشد که بتوانید بگویید بزرگترین داستانی است که با قلم شما نگاشته شده است هم می تواند به صورت خلاصه ای از تاریخ ها و اتفاقات مهم درباره کار یک ساله دانشگاه باشد. اگرچه ساختن یک جدول زمانی، کاری قدیمی است اما هنوز هم اثر خودش را دارد. امروزه ابزارهای آنلاینی وجود دارند که می توانند این کار را ساده تر و با کیفیت تر انجام دهند.

آیا مشخص کرده اید که چند دوره آموزش آنلاین را می توانید هم زمان جلو ببرید؟ ثبت نام در یک دوره یک حرف است و برنامه ریزی و مطالعه آن یک حرف دیگر. برای هر درس باید حدود 5 ساعت در هفته مطالعه داشته باشید. حتی بعضی از دوره ها، ممکن است تا هفت ساعت مطالعه نیاز داشته باشند. اگر قصد دارید در دو دوره ثبت نام کنید، آمادگی 10 تا 14 ساعت وقت گذاشتن برای مطالعه را داشته باشید!

خب! حال که برنامه شما آماده است، زمان شروع تحصیل است!


داشتن نظم و مدیریت زمان برای یادگیری الکترونیکی بهتر

هنگامی که تصمیم می گیرید در یک دوره یادگیری الکترونیکی شرکت کنید، باید منظم باشید، به صورت جدی بنشینید و بگوئید: "من قصد دارم در این زمینه کار کنم." البته که در یادگیری الکترونیکی انعطاف بسیار بیشتری نسبت به یادگیری حضوری خواهید داشت، اما اجازه ندارید برای بازه های زمانی طولانی یادگیری را متوقف کنید.

مدیریت زمان برای یادگیری الکترونیکی بهتر
مدیریت زمان برای یادگیری الکترونیکی بهتر


سعی کنید روزانه در تقویم شخصی خود برنامه ریزی کنید و مرتب به آن سر بزنید. هرچه بیشتر می توانید وقت خود را به بلوک های اختصاص داده شده در تقویم اختصاص دهید تا کارتان جلو بیفتد. به این ترتیب در روزهای نزدیک امتحان-اصطلاحاً شب امتحان- کمتر دچار تنش و اضطراب خواهید شد.

سازماندهی و نظم خود را حفظ کنید. بخش مهمی از حفظ نظم، داشتن مهارت مدیریت زمان قوی می باشد. دوره های یادگیری الکترونیکی که از طریق سیستم یادگیری الکترونیکی LMS ارائه می گردند، مطمئنا به شما انعطاف پذیری زیادی می دهد. اما این حرف به هیچ وجه به این معنی نیست که شما مجبور به مطالعه نیستید!

ساعت هایی از روز را که برای یادگیری الکترونیکی بهتر اختصاص داده اید را به خانواده خود اعلام کنید تا ناخواسته مزاحم کار شما نشوند.


آگاهی در مورد منابع دوره و تنظیم دفتر مجازی برای یادگیری الکترونیکی بهتر

مهم نیست که در خانه باشید یا در محل سر کار بعد از رفتن همکاران یا هر جای دیگری، اما مهم است مکانی که هستید آرام و مرتب و مناسب مطالعه باشد. و این که مطمئن شوید جایی که انتخاب می کنید به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشد.

مطمئن شوید که کتاب ها و فایل ها و سایر مواردی که برای یادگیری الکترونیکی بهتر لازم دارید در دفتر مجازی خود قرار داده اید. آیا مرورگر وب و آخرین نسخه نرم افزار موجود برای سیستم خود را نصب کرده اید؟ کتاب های مورد نظر را سفارش داده اید؟ همه این موارد را آماده کنید و با آمادگی تمام پیش روید، در این صورت با آسودگی و راحتی با کلاس یادگیری الکترونیکی پیش خواهید رفت.


مطالعه در بازه های زمانی کوتاه و پربازده

مطالعه در بازه های زمانی کوتاه و پربازده
مطالعه در بازه های زمانی کوتاه و پربازده


مطالعه در مدت زمان های کم ولی انفجاری (منظورم با بازده بالاست J) نتیجه می دهد. نشان داده شده است که پس از 30 دقیقه تمرکز زیاد روی یک موضوع، مغز توانایی های خود را برای دقت و کسب اطلاعات از دست می دهد. بنابراین، در دوره های یادگیری الکترونیکی نیز سرفصل های درس را به قسمت های کوچک و آسان برای یادگیری تقسیم کنید. همه درس را برای شب قبل از آزمون نگه ندارید. به ما اعتماد کنید، ما آن را امتحان کرده ایم. مطمئن باشید شب امتحانی خواندن نتیجه ای را که باید نمی دهد.


یادگیری اجتماعی و مشارکت برای یادگیری الکترونیکی بهتر

مطالعه گروهی  و مشارکت برای یادگیری الکترونیکی بهتر
مطالعه گروهی و مشارکت برای یادگیری الکترونیکی بهتر


اگر تا به حال به تنهایی مطالعه می کردید، چرا در کلاس مجازی و همراه با یادگیری الکترونیکی خود را کمی به سمت تحصیلات اجتماعی نیز سوق ندهید؟ با همکاری و به اشتراک گذاری اطلاعات با دیگران، مطالعه و یادگیری را لذت بخش تر خواهید یافت. حتی ممکن است بتوانید با استفاده از همکاری، حجم کار را در موضوعات خاصی تقسیم کنید تا زمان خود را بیشتر کنید و خیالتان از بابت این که به طیف گسترده ای از مطالب دسترسی خواهید داشت، راحت باشد.

بخش بزرگی از یادگیری الکترونیکی، مشارکت شما در بحث های آنلاین است. پشتکار داشتن در این مشارکت ها و حضور مداوم خیلی مهم است. تا جایی که می توانید بحث ها را دنبال کنید.

یادگیری مشارکتی یک رویکرد یادگیری الکترونیکی است که دانش آموزان قادر به برقراری ارتباط اجتماعی با دانش آموزان دیگر و همچنین مربیان می باشند. در اصل، دانش آموزان با هم کار می کنند تا دانش خود را از یک موضوع یا مهارت خاص گسترش دهند. در محیط های یادگیری الکترونیکی، این معمولا از طریق چت های زنده، پیام ها یا پیام های فوری انجام می شود.

یادگیری مشارکتی مبتنی بر این اصل است که دانش آموزان می توانند تجربیات یادگیری خود را با تعامل با دیگران و بهره گیری از نقاط قوت یکدیگر، غنی کنند. در شرایط یادگیری مشارکتی، دانشجویان مسئول اقدامات و وظایف یکدیگر هستند که همچنین کار تیمی را تشویق می کنند.


مزایای یادگیری مجازی اجتماعی و یادگیری مشارکتی

این روش یادگیری را می توان بصورت آفلاین یا در وب انجام داد و می توان آن را به صورت یکپارچه یا همزمان انجام داد. این اجازه می دهد تا دانش آموزان از ایده ها، مجموعه مهارت ها و تجربه دیگران ثبت نام در دوره یاد بگیرند. با مشارکت در یک کار مشترک (که آیا آن پروژه یا درس است)، دانش آموزان فرصتی برای یادگیری مهارت های مختلف از قبیل تجزیه و تحلیل گروهی و مهارت های همکاری در کار گروهی به دست می آورند.

علاوه بر این، حتی دانش آموزانی که قادر به حضور در یک رویداد زنده اینترنتی نیستند و نمی توانند در یادگیری مشارکتی شرکت کنند، به لطف تالارهای آنلاین، بردهای پیام و سایر انواع سایت های پست گذاری مختلف که به تعاملات در زمان واقعی وابسته نیستند می توانند از کلاس آنلاین استفاده کنند.


امتحان کردن روش های جدید

شاید شما تا الان تنها با هایلایت کشیدن و به حافظه سپردن به تحصیل پرداخته اید. در حالی که، بسیاری از روش های دیگر مطالعه نیز می توانند به شما کمک کند. برای مثال، فلش کارت ها، برای استفاده از زمان های رفت و آمد یا ساعت قبل از آزمون برای مرور مفاهیم کلیدی و فرمول عالی هستند. و اگر قبل از این اصلا از نقشه ذهنی استفاده نکرده اید و یک شخصیت بصری با یک حافظه تصویری داشته باشید، نقشه های ذهنی به عنوان یک روش برای سازماندهی ایده ها به شیوه بصری و طراوت گزینه بسیار عالی برای شماست.

فلش کارت ها، برای استفاده از زمان های رفت و آمد یا ساعت قبل از آزمون برای مرور مفاهیم کلیدی و فرمول عالی هستند.


اطلاعات عالی

اینترنت یک منبع عالی برای یافتن ابزارها، اطلاعات و تقویت دانش شما در زمینه موضوعاتی است که در حال تحصیل و یادگیری الکترونیکی آن ها هستید. اینترنت همچنین شامل ابزارهای یادگیری الکترونیکی است که می تواند اطلاعات شما را اصلاح کنند. فهرستی از آنچه در آن وجود دارد بسیار گسترده است اما در نظر داشته باشید که هر روشی برای هر فردی مناسب نیست. با این حال، مهم نیست که از کدام نوع هستید، اینترنت برای همه منابع و برنامه های آموزشی مناسبی دارد. نکته مهم این است که به منبعی که انتخاب می کنید اعتماد داشته باشید و در صورت امکان تمام محتوای آن را مطالعه کنید.

حتما رویاها و اهداف خود را بنویسید

به دست آوردن مدرک آنلاین آسان نیست. شما با موانع زیادی روبه رو خواهید شد. اگرچه ممکن است بیان آن به عنوان یک نکته کمی احمقانه و عجیب باشد، ولی من به شما می گویم که حتما بنویسید که چرا می خواهید این دوره را بگذرانید. همه دلایل را برای خود بنویسید و آن ها را جایی جلوی چشمتان نصب کنید، جایی مثل روی در یخچال یا روی آینه.

نظرات کاربران
نامی

سلام
یادگیری الکترونیکی یکی از روشهای موثر در شرایط کرونا بوده است و بهترین روش برای جلوگیری از سرایت ان

0 0

جلال حقی

سلام
یادگیری الکترونیکی یکی از بهترین روشهای آموزشی است بشرط اینکه دولت زیر ساخت اینترنت را بهبود بده عالی است

2 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید