مقالات نرم افزار آموزش مجازی

50 تا از بهترین سایت های آموزش آنلاین

بهترین سایت های آموزش آنلاین

معرفی سایت های آموزشی آنلاین:  تعداد زیاد سایت آموزشی آنلاین نشان می دهد که علاقه شدیدی به گزینه های یادگیری راحت و قابل حمل وجود دارد- که بسیاری از آن‌ها به سرعت در حال مطالعه و یادگیری هستند. برای اینکه شما مرجعی از بهترین سایت های آموزشی آنلاین داشته باشید، یک لیست 50 تایی از سایت های آموزش آنلاین آماده کرده ایم. لازم به ذکر است که، این لیست به هیچ وجه یک لیست رتبه بندی نیست، بلکه بر اساس معیارهای مختلفی، محبوب ترین سایت‌ آموزشی را در هر زمینه انتخاب کرده‌ایم. 

 به نظر می‌رسد آینده آموزش و پرورش، به تکنولوژی آموزشی گره خورده است و استفاده از نرم افزار آموزش الکترونیکی، نرم افزار آموزشگاه و سیستم مدیریت یادگیری (ال ام اس) نیز در حال افزایش است.

کلاستو با ادوب کانکت، آنلاین برگزار کن! 


کالج های آموزش آنلاین چیست

تا پیش همه‌گیری کرونا، برخی از دانشگاه‌های برتر جهان آموزش مجازی رایگان ارائه می‌دهند، دانشگاه هایی چون هاروارد، MIT و میشیگان از جمله این دانشگاه‌ها هستد. برخی از دوره های آموزش مجازی آنها، نیاز به پرداخت هزینه دارند یا اینکه آموزش الکترونیکی را به صورت رایگان اما گواهینامه تأیید شده را با هزینه ارائه می‌دهند با پاندمی کرونا، اوضاع آموزش کاملا عوض شد و تقریبا همه‌ی دانشگاه‌ها به سمت سایت آموزشی  آنلاین روی آورند. البته هنوز هم سایت‌های آموزشی آنلاین دانشگاه‌های مطرح دنیا، پر ترافیک است و حتی استقبال از آن‌ها بیشتر شده است. بعضی از این سایت های آموزشی آنلاین، تعداد زیادی درس را به صورت مجازی و برای عموم افراد برگزار می کنند، بعضی دیگر از سایت های آموزش آنلاین مواد آموزشی را برای دوره های آموزشی کالج / دانشگاه خاص، فراهم می کنند. در دوران كرونا، برخی از دوره‌های پولی رایگان شده‌اند. توصیه می‌کنیم سری به این سایت‌های آموزشی آنلاین بزنید و برای یادگیری الکترونیکی سریع در هر زمینه ای، قبل از اینکه از طریق صفحات موتورهای جستجو اقدام به جست و جو کنید، از لیست سایت آموزشی رایگان زیر بازدید کنید، به احتمال زیاد جواب سریع تر و بهتری می گیرید.

50 تا از بهترین سایت های آموزش آنلاین

ما دانش و بستر لازم برای افزایش کیفیت آموزش‌های آنلاین شما را داریم. برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

دریافت مشاوره رایگان

021-41986000 داخلی 116

یادگیری آنلاین ممکن است برای همه جذاب نباشد. با این حال، وجود تعداد زیادی سایت آموزشی آنلاین نشان می دهد که افراد بسیاری علاقه زیادی به گزینه های یادگیری راحت دارند. ما 50 سایت آموزشی برتر را انتخاب کرده ایم و آنها را در دسته هایی که در زیر می بینید جمع آوری کرده ایم. این فهرست به هیچ وجه رتبه بندی بر اساس خوب بودن نیست بلکه با استفاده از معیارهای مختلف، ما برخی از محبوب ترین سایت های هر دسته را فیلتر کرده ایم.

بهترین سایت آموزشی آنلاین زبان انگلیسی رایگان کدام است؟

یکی سایت آموزشی رایگان زبان، سایت ممرایز، به صورت تخصصی در زمینه آموزش انلاین زبان کار می‌کند. می‌توانید زبان‌های مختلفی مانند زبان آلمانی، فرانسوی، کره‌ای، چینی، ترکی، عربی و زبان‌های مختلف دیگر و همچنین زبان انگلیسی را به صورت رایگان فرا بگیرید.


بهترین سایت های آموزشی آنلاین هنر و موسیقی کدامند؟

بهترین سایت های آموزش آنلاین
آموزش آنلاین موسیقی
  • Dave ConservatoireDave Conservatoire یک مدرسه موسیقی آنلاین و سایت آموزشی رایگان است که آموزش آنلاین "آموزش موسیقی در سطح جهانی برای همه" را ارائه می دهد و درس های ویدیویی و تست های تمرینی را ارائه می دهد.
  • Drawspace– اگر می خواهید نقاشی کردن را یاد بگیرید یا در تکنیک خاصی پیشرفت کنید، Drawspace برای شما آموزش آنلاین رایگان و گاها پولی و همچنین درسهای تعاملی و مدرن مهیا می کند.
  • Justin Guitar – سایت گیتار جاستین دارای بیش از 800 آموزش آنلاین گیتار رایگان است که شامل ضبط، مقیاس، آرپیجی، آموزش گوش دادن، آکورد، تکنولوژی ضبط و گیتار، و همچنین انواع برنامه های پولی با پرداخت حق بیمه می باشد (کتاب ها / کتاب های الکترونیکی، دی وی دی ها، دانلودها).


سایت های آموزشی آنلاین ریاضی، علم داده و مهندسی کدامند؟

بهترین سایت های آموزش آنلاین
سایت  آموزشی آنلاینریاضی، علم داده و مهندسی
  • CodecademyCodecademy - دوره های آموزش آنلاین داده ها و برنامه نویسی نرم افزار (عمدتاً مربوط به وب) برای گروه های سنی مختلف، با یک کنسول کدگذاری در مرورگر برای برخی از دوره ها، ارائه می دهد.
  • Stanford Engineering Everywhere- این سایت آموزشی آنلاین، کلاس های مهندسی (نرم افزاری و غیره) را به صورت آموزش آنلاین در اختیار دانشجویان و مربیان قرار می دهد، از جمله مواد سایت های آموزشی آنلاین شامل دوره های آموزشی، ویدئو سخنرانی، تکالیف، آزمون الکترونیکی و موارد دیگر.
  • Big Data University-دانشگاه Big Data، آنالیز داده های حجیم و علوم داده را با دوره های آموزش آنلاین رایگان و همچنین پولی که توسط مربیان و افراد حرفه ای در این زمینه ها تدریس می شوند، پوشش می دهد.
  • -Better Explained سایت آموزشی آنلاین BetterExplained  یک رویکرد تصویر بزرگ برای یادگیری ریاضیات - غالبا با توضیحات بصری - برای جبر دبیرستان یا کالج، آمار و سایر موضوعات مرتبط ارائه می دهد.


برترین سایت های آموزشی آنلاین طراحی، طراحی/توسعه وب سایت کدامند؟

  • -HOW Design University  این (How U) آموزش آنلاین رایگان و پولی برای طراحی گرافیک و تعاملی فراهم کرده است و فرصتی برای کسانی که مایل به آموزش از طریق سایت های آموزشی آنلاین هستند، محسوب می شود.
  • HTML Dog HTML Dog- به طور خاص بر آموزش آنلاین توسعه وب سایت برای مهارت های HTML، CSS و جاوا اسکریپت تمرکز دارد.
  • Skillcrush- این سایت آموزشی آنلاین روی طراحی حرفه ای وب سایت و دوره های توسعه به افراد علاقه مند می پردازد. صرف نظر از زمینه فعالیت این سایت برگزاری کلاس آنلاین با ماژول های کوتاه و آسان سعی می کند به فراگیران با تمرکز بر اولویت های شغلی آن ها کمک کند.
  • Hack DesignHack Design،این سایت آموزشی انلاین با کمک چندین طراح در سراسر جهان، یک برنامه 50 واحدی آموزش آنلاین (هر یک با یک یا چند مقاله و / یا ویدیو) در زمینه طراحی وب، برنامه نویسی اپلیکیشن های تلفن همراه و غیره با استفاده از چندین منبع ارزشمند (وبلاگ ها، کتاب ها، بازی ها، فیلم ها، و آموزش ها) طراحی کرده است – تمام این برنامه های آموزشی رایگان هستند.
50 تا از بهترین سایت های آموزش آنلاین

بسیاری از دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی از ادوبی کانکت استفاده می‌کنند. با پافکو سرویس ادوبی کانکت را رایگان تست کنید:

ادوبی کانکت


سایت های آموزشی آنلاین عمومی-کودکان و بزرگسالان کدامند؟

بهترین سایت های آموزش آنلاین
سایت آموزشی آنلاین عمومی کودکان و بزرگسالان

  • Scratch – Imagine, Program, Share – سایت Scratch از دانشگاه MIT یک سایت آموزشی آنلاین خلاقانه برای کودکان است که شامل دوره آنلاین در زمینه های مختلف از آشنایی با منظومه شمسی گرفته تا درست کردن هواپیمای کاغذی و موسیقی و غیره است.
  • Udemy – سایت آموزشی آنلاین Udemy عمدتاً به آموزشی آنلاین در طیف گسترده ای از موضوعات عمومی از جمله توسعه شخصی، طراحی، بازاریابی، شیوه زندگی، عکاسی، نرم افزار، سلامت، موسیقی، زبان و غیره می پردازد.
  • E-learning for kidsآموزش الکترونیکی برای کودکان دوره های کلاسهای ابتدایی کودکان سنین 5 تا 12 را پوشش می دهد که شامل موضوعات برنامه درسی شامل ریاضی، علم، کامپیوتر، محیط زیست، بهداشت، زبان، مهارت های زندگی و دیگران است.
  • Ed2goEd2go قصد دارد دوره های آموزشی ارزان قیمت برای بزرگسالان را با همکاری با بیش از 2،100 کالج و دانشگاه ارائه دهد که در این سایت های آموزشی آنلاین برای مقاطع مختلف ارائه می شود.
  • GCF Learn Free – این سایت آموزشی آنلاین برای هر کسی است که به دنبال مهارت های مدرن هستند و بیش از 1000 درس و 125 آموزش آنلاین را در هر زمانی در دسترس قرار می دهد. این آموزش ها در زمینه تکنولوژی، نرم افزار کامپیوتر، خواندن، ریاضی و غیره می باشند.
  • Stack ExchangeStackExchange یکی از چندین ده سایت Q + A است که موضوعات مختلفی را در بر می گیرد، از جمله Overflow پشته، که مربوط به فناوری رایانه است. در آن یک سوال هدفمند بپرسید، و جواب آن را از همکاران حرفه ای و علاقه مندان دریافت کنید تا اطلاعات قبلی خود را در این زمینه خاص بهبود ببخشید.
  • HippoCampusHippoCampus مجموعه های ویدیویی رایگان را در 13 مدرسه متوسطه را با موضوعات کالج از پروژه NROC، STEMbite، آکادمی خان، آزمایشگاه بازی های آموزشی NM State و غیره، با حساب های رایگان برای معلمان ترکیب می کند.
  • HowcastHowcast ارائه دهنده آموزش آنلاین شامل موضوعات عمومی در مورد شیوه زندگی، صنایع دستی، آشپزی، سرگرمی و غیره است.
  • Memriseآموزش آنلاین ممرایز شامل زبان های مختلف و دیگر موضوعات است و بر اساس این اصل که "دانش را می توانیم با تکنیک های gamification که مفاهیم را تقویم می کنند، بیاموزیم" ارائه می شوند.
  • SchoolTub سایت آموزشی  – SchoolTube یک پلتفرم آنلاین به اشتراک گذاری ویدیو برای دانش آموزان K-12 و مربیان آنها است که از بیش از 50،000 مدرسه کاربر ثبت شده دارد و بیش از نیم میلیون ویدیو ارائه داده است.
  • InstructablesInstructables یک سایت آموزشی آنلاین ترکیبی است که متن های آنلاین و دستورالعمل های ویدئویی را برای اغلب پروژه های فیزیکی DIY انجام می دهد که شامل صنایع دستی مختلف، تکنولوژی، دستور العمل ها، لوازم جانبی بازی و موارد دیگر می باشد.
  • creativeLIVECreativeLive یک رویکرد جالب برای کارگاه های آموزش آنلاین در رابطه با موضوعات خلاقانه و سبک زندگی (عکاسی، هنر، موسیقی، طراحی، مهارت های افراد، شرکت های تجاری، و غیره)، با دسترسی مستقیم به خدمات رایگان و بر اساس تقاضا خدمات پولی دارد.
  • Do It Yourself – این سایت عمدتاً بر مسائلی مثل بهسازی خانه، با نکات ریز در مورد سبک زندگی و خانه داری و موضوعات صنایع دستی تمرکز دارد.
  • Adafruit Learning System – اگر می خواهید چگونگی کار با ابزارهای الکترونیک مبتنی بر آردینو را یاد بگیرید، از آموزش آنلاین رایگان در سایت Adafruit Learn - و خریداری کیت ها و لوازم الکترونیکی ضروری از سایت اصلی استفاده کنید.
  • Grovo - اگر شما به یادگیری نحوه کارکردن از انواع برنامه های کاربردی وب برای کار موثر نیاز داشته باشید، سایت آموزشی GROVO (به صورت اشتراکی، با دروس رایگان) تعداد زیادی آموزش آنلاین تصویری را در مورد بهترین شیوه ها برای صدها وب سایت ایجاد کرده است.


برترین سایت های آموزشی آنلاین عمومی کالج و دانشگاه کدامند؟

بهترین سایت های آموزش آنلاین
آموزش آنلاین دانشگاه ها
  • edX – سایت آموزشی آنلاین edX دوره های آموزشی رایگانی را از دانشگاه ها، دانشکده ها و مدارس برتر از سرتاسر جهان، از جمله MIT و هاروارد گرد آورده است. همچنین شامل تعداد زیادی دوره هایی که دارای تاییده و گواهینامه دارند.
  • Cousera – کورسرا یک سایت آموزشی است که با بیش از 100 تا از دانشگاه های برتر از بیش از 20 کشور و نیز همکارهای غیر دانشگاهی همکاری می کند. به ازای پرداخت هزینه گواهینامه های معتبر صادر می کند. علاوه بر یک تخصص، دوره های آموزشی مرتبط با آن را نیز توصیه می کند.
  • MIT Open Courseware – این سایت آموزشی پروژه ای است که کنسرسیوم آموزش و پرورش OCW/Open آن را در سال 2002 با محتوای کامل 50 دوره واقعی MIT به عنوان آموزش آنلاین آغاز به کار کرد، و بعدا با بسیاری از برنامه های درسی دانشگاه MIT و همه به صورت رایگان ادامه داد.
  • Open Yale Courses – دوره های Open Yale (OYC) رایگان، با دسترسی آزاد، دارای دوره های مقدماتی است که در کلاس های دانشگاه ییل ضبط می شوند و به صورت آموزش آنلاین در تعدادی از فرمت های دیجیتال قابل دسترسی هستند.
  • Open Learning Initiative – سایت آموزشی OLI دانشگاه Carnegie Mellon، دارای محتوای آموزش الکترونیکی هم برای دانش آموزان و کسانی که می خواهند یاد بگیرند و هم برای معلمان/موسساتی که به مواد آموزشی نیاز دارند می باشد.
  • Khan Academy  -  خان آکادمی یکی از اولین مراکز آموزش آنلاین است که منابع آموزش آنلاین رایگان را برای همه سنین بر روی بسیاری از افراد فراهم می کند و دارای ابزارهای رایگان برای معلمان و والدین برای نظارت بر پیشرفت و تربیت دانش آموزان است.
  • MIT Video -  این سایت بیش از 12 هزار ویدئوی سخنرانی/ارائه در بیش از 100 کانال شامل زمینه های  ریاضی، معماری و برنامه ریزی، هنر، شیمی، مهندسی زیست شناسی، رباتیک، علوم انسانی و علوم اجتماعی، فیزیک و غیره دارد.
  • Stanford Online – این سایت آموزشی مجموعه ای از دوره های رایگان در دنیای آموزش آنلاین است که با شعار "برای همه، در همه جا و در هر زمانی" کار می کند و شامل مجموعه ای گسترده از موضوعاتی است که شامل حقوق بشر، زبان، نوشتن، اقتصاد، آمار، فیزیک، مهندسی، نرم افزار، شیمی و غیره است.
  • Harvard Extension School: Open Learning Initiative – سایت OLI برای دانشگاه هاروارد (پیشرو آموزش باز) مجموعه ای از دوره های ویدئویی رایگان (که از edX انتخاب شده است) برای عموم مردم ارائه می دهد که طیف وسیعی از موضوعات معمول کالج شامل هنر، تاریخ، ریاضی، آمار، علوم کامپیوتری و غیره را شامل می شود.
  • Canvas Network – شبکه Canvas Network اغلب برنامه های آموزش آنلاین رایگان را از کالج ها و دانشگاه های مختلف ارائه می دهد و محتوای ویدئویی و متنی متناسب با مربی را فراهم می کند. برای برخی از دوره های منتخب نیز گواهینامه صادر می کند.
  • Quantum Physics Made Relatively Simple – این سایت آموزشی، همان طور که از نامش پیداست، مجموعه ای از سه سخنرانی (به علاوه مقدمه) به طور خاص درباره فیزیک کوانتومی است، سه سخنرانی را که توسط فیزیکدان نظری، هانس بته مطرح شده است.
  • Open UW – این سایت چندین پروژه آموزش آنلاین رایگان از دانشگاه واشنگتن را شامل می شود.
  • UC San Diego Podcast LecturesPadcast USCD از UC San Diego مجموعه ای از پادکست های صوتی و یا ویدئویی از سخنرانی هایی در زمینه های مختلف هستند که بعضی از آن ها به صورت رایگان در دسترس هستند و برخی فقط توسط دانشجویانی که ثبت نام کنند قابل دسترس هستند.
  • University of the People – دانشگاه People، دوره های آموزش آنلاین رایگان را با هزینه های نسبتا پایینی تنها برای صدور گواهینامه دوره ها (بابت هزینه های امتحان) ارائه می دهد.
  • NovoEd - NovoEd ادعا می کند دارای طیف وسیعی از دوره های آموزش آنلاین "رایگان" از رهبران اندیشه و استادان برجسته از دانشگاه های برتر است و این امکان را برای شرکت کنندگان امروز فراهم می کند مربیان فردا در دوره های آینده باشند.


برترین های آموزش آنلاین در زمینه توسعه نرم افزار و IT

سایت آموزشی آنلاین فناوری اطلاعات و توسعه نرم افزار
بهترین سایت های آموزشی آنلاین برنامه نویسی 

Udacity  - این سایت آموزشی، دوره های آموزش آنلاینی را ارائه می دهد که صدور گواهینامه برای آن ها نیازمند پرداخت هزینه است -موضوع دوره ها روی مهارت های مورد نیاز شرکت های فناوری دره سیلیکون تاکید دارد- پرداخت هزینه بیشتر به صورت اشتراک ماهیانه است. البته مواد دوره ( مانند فیلم آموزشی یا کتاب الکترونیکی) به صورت رایگان در دسترس است.

Apple Developer Site – مرکز توسعه شرکت اپل، شاید از نظر موضوعی روی چیزهای خاص و محدود فعالیت دارد، اما منبعی رایگان برای مستندات و آموزش آنلاین برای توسعه دهنده های نرم افزاری است که به توسعه برنامه های iOS برای موبایل و Mac OS X برای دسکتاپ و سافاری برای برنامه های وب تمایل دارند، می باشد.

Google Code – مانند مرکز توسعه اپل، گوگل کد نیز از نظر موضوعی محدود است اما یک منبع خوب برای مستندات و آموزش آنلاین برای توسعه اپلیکیشن های اندروید می باشد.

Code.org -  این سایت آموزشی خانه کمپین "ساعت کدزنی" است، که هم برای معلمان و هم دانش آموزان با سنین مختلف (4-104( را شامل می شود. کسانی که می خواهند در زمینه برنامه های کامپیوتری آموزش آنلاین دهند یا آموزش ببینند و نمی دانند از کجا شروع کنند.

Mozilla Developer NetworkMDN   (شبکه توسعه دهنده موزیلا)  منابع آموزشی آنلاین که شامل لینک هایی به راهنماهای خارج از سایت خودش و آموزش آنلاین برای توسعه وب شامل HTML، CSS و جاوا اسکریپت هستند را ارائه می دهد. فرقی نمی کند مبتدی باشید یا متخصص یا اینکه از مرورگر فایرفاکس موزیلا استفاده کنید یا نه، این سایت برای شما مفید خواهد بود.

50 تا از بهترین سایت های آموزش آنلاین

با نرم افزار LMS پافکو بیشتر آشنا شوید:

دریافت مشاوره رایگان

Learnable – این سایت دسترسی به یک کتابخانه از محتوای الکترونیکی را برای رایانه ها و تبلت ها را با استفاده از اشتراک فراهم کرده است. و نزدیک به 5000 ویدئوی آموزشی (و کد مثال های مربوط به آن) در زمینه موضوعات مرتبط با نرم افزار را ارائه می دهد. هم چنین با برگزاری آزمون آنلاین، گواهینامه نیز صادر می کند.

Pluralsight – این سایت (با نام قبلی PeepCode) محتوای الکترونیکی آموزشی خلاقیت و تکنولوژی (بیش از 3700 دوره آموزش آنلاین و 130 هزار ویدئوی آموزشی) برای افراد، کسب و کارها و موسسات ارائه می دهد که مدیریت IT، برنامه نویسی، توسعه وب، تجسم داده ها- همچنین طراحی بازی، انیمیشن سه بعدی و  ویرایش ویدئو را با همکاری با Digital-Tutors.com و درس های کدنویسی نرم افزاری را توسط Codeschool.com آموزش می دهد.

CodeHSCodeSchool برای افرادی که می خواهند در خانه یاد بگیرند و یا برای دانش آموزان یک کلاس در دبیرستان که تحت نظر معلم آموزش می بینند، درس های کدزنی نرم افزار (با پرداخت اشتراک) را آموزش می دهد.

Aquent GymnasiumGymnasium یک مجموعه کوچک اما کامل برای آموزش آنلاین رایگان مربوط به وب را در زمینه های برنامه نویسی، طراحی و تجربه کاربری می باشد، اما معیار ارزیابی آن به این گونه است که به کسانی که در دوره های قبلی حداقل نمره 70 درصد را کسب کرده باشند اجازه دسترسی به دوره آموزش دیگر را می دهد.


سایت های آموزشی آنلاین محبوب فارسی کدامند؟

سایت های آموزش آنلاین فارسی
سایت های آموزشی آنلاینذمحبوب
  • فرادرس – فرادرس یک بستر اینترنتی است که با هدف توسعه آموزش الکترونیکی دانشگاهی ایران از طریق اینترنت، دوره های آموزش بسیاری را در اختیار عموم قرار می دهد. دوره های آموزشی این وب سایت موضوعات مختلفی از هوش مصنوعی تا بسیاری از دروس کلاسیک رشته های مهندسی را در بر می گیرند. فرادرس تاکنون چند صد ساعت آموزش رایگان ارائه داده است و بقیه دوره ها آن با هزینه اندکی قابل خریداری هستند.
  • مکتب خونه – مکتب خونه سایتی است که ویدئوهای آموزشی دانشگاهی را ارائه می دهد. اصلی ترین دانشگاه های همکار مکتب خونه عبارتند از دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه علوم پزشکی تهران. اخیراً قسمتی تحت عنوان مکتب پلاس به آن اضافه شده است که در آن دوره های کاربردی کوتاه مدت ارائه می شود که با کمک بهترین های صنعت و یا دانشگاه های برتر تهیه شده اند. هدف  این دوره ها آموزش آنلاین مهارت های لازم برای ورود به بازار کار در زمینه های گوناگون می باشد.
  • تخته سفید – این پایگاه اینترنتی یکی از سرویس های تیم مکتب خونه است که برای اشتراک گذاری ویدئوهای آموزشی راه اندازی شده است. در این وب سایت، مسئولیت نشر ویدئو ها به صورت کامل با کاربران است.
  • فرانش – فرانش از سال 1386 با اسم "کائسنا" با هدف ترویج دانش متن باز، گسترش سطح آگاهی و علم جامعه و برای ایجاد فرصت یادگیری آغاز به کار کرد. فرانش افرادی را که توانایی و دانشی کاربردی در زمینه های مشخص دارند در فرآیند تولید محتوای الکترونیکی آن ها همراهی می کند و آموزش آنلاین آن ها را در اختیار عموم قرار می دهد.
  • درس افزار آزاد دانشگاه صنعتی شریف – در این سایت، فیلم های آموزشی کلاس های درس دانشگاه شریف ارائه می شود. شعار آن "دسترسی هر فرد از هر جا به محتوای آموزشی کلاس های درس دانشگاه صنعتی شریف" است.
  • سایت فراگیری - در این سایت آموزشی، دوره های آموزش مجازی در دسته بندی های آموزش زبان، آموزش طراحی و آموزش کسب و کار و همچنین تعدادی آموزش های ویژه ارائه شده است. دوره های آموزش رایگان زبان های مختلف، مانند آموزش زبان انگلیسی، آموزش زبان ترکی، آموزش زبان چینی و زبان های دیگر در این سایت آموزشی انلاین ارائه شده است. در دسته بندی آموزش طراحی، دوره های آموزش الکترونیکی در زمینه ای طراحی سایت، طارحی گرافیک و انیمیشن و ادیت فیلم و ویدئو را خواهید یافت. در بخش آموزش اینترنتی کسب و کار نیز، می توانید به یادگیری الکترونیکی مباحث برنامه نویسی، سئو و دیجیتال مارکتینگ و آموزش های حوزه فناوری اطلاعات دسترسی داشته باشید.

آیا می خواهید نام شما هم به عنوان یک سایت آموزشی آنلاین موفق در این لیست قرار بگیرد؟ اگر قصد راه اندازی آموزشگاه آنلاین یا واحد  آنلاین برای آموزش  در هر زمینه ای را دارید، ما در کنار شما هستیم.

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید و شماره تماس خود را برای ما بنویسید. کارشناسان پافکو در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

همین حالا مشاوره بگیرید

سوالات متداول

  1. آموزش آنلاین (مجازی) چیست؟

    آموزش آنلاین (مجازی) آموزش و یادگیری در بستر اینترنت و از راه دور را فراهم می‌کند. دانشپذیرها و اساتید در بستر اموزش انلاین با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، کلاس آنلاین برگزار می‌کنند، آزمون مجازی برگزار می‌کنند و به بسیاری از امکانات دیگر دسترسی دارند.
  2. آموزش آنلاین یا مجازی چه مزایایی دارد؟

    مزایای زیادی دارد، از جمله اینکه امکان دسترسی به آموزش های با کیفیت را برای اقشار بیشتری از جامعه فراهم می‌کند. از نظر حفظ محیط زیست نیز منافع بسیاری دارد،‌به عنوان مثال حذف مصرف کاغذ و کاهش ترافیک و آلاینده‌های محیط زیستی. از دیگر مزایای آموزش آنلاین می‌توان به انعطاف‌پذیری و امکان استفاده از زمان‌های پرت افراد و کاهش هزینه‌های آموزش اشاره کرد.
  3. آیا آموزش آنلاین بعد از کرونا ادامه می‌یابد؟

    بله، طبق بخشنامه وزارت علوم دانشگاه ها موظف شده‌اند که درصد مشخصی از درس ها را به صورت آموزش مجازی ارائه دهند. همچنین مسئولین آموزش و پرورش نیز در سخنرانی‌های مختلف اعلام کرده‌اند که بعد از کرونا هم از پتانسیل ایجاد شده در زمینه آموزش مجازی استفاده خواهند کرد. آموزشگاه ها از مزایا و معایب آموزش مجازی به خوبی مطلع شده‌اند و بعید است که بخواهند به سادگی از کنار مزایای آن بگذرند. احتمالا بعد از کرونا شاهد آموزش ترکیبی (آموزش آنلاین و حضوری در کنار هم) خواهیم بود.
  4. بهترین پلتفرم آموزش آنلاین (مجازی) چیست؟

    بهترین پلتفرم آموزش آنلاین، پلتفرمی هست که به همه نیازهای یک مجموعه آموزشی از صفر تا صد جواب دهد. سیستم یکپارچه آموزش مجازی پافکو این مشخصه را دارد. پافکو سیستم مدیریت آموزشگاه، سیستم مدیریت یادگیری LMS (مودل) و نرم افزارهای برگزاری جلسه آنلاین (ادوبی کانکت و بیگبلوباتن) را در یک مجوعه یکپارچه کرده است. البته اگر به همه این ویژگی‌ها نیاز ندارید، هر کدام را به صورت مجزا نیز ارائه می‌دهد.
نظرات کاربران
ستوده

سلام
آموزش آنلاین را دوست دارم ولی نمیدونم چرا دانشگاههای ایران مجددا روی آموزش حضوری تمرکر کردن!!!!

0 0

کشانی

ممنون از مقاله خوبتون سایت آموزشی خوبی بود رایگان هم دارن

1 0

مهدی

لیست خیلی کاملی بود ممنون از شما بابت این مطلب

1 0

جعفری

بهترین اموزش زبان انگلیسی چی هست ؟

1 0

سید محمد مهدی

سلام عذر میخام شما طراحی سایت هم انجام میدید؟ سایتی میخواستم در مربوط به دکوراسیون و فروش مبلمان راه اندازی کنم میشه براورد هزینه ان را بفرماید میخام از همه لحاظ مثل سایت های دکورانیک و اف دکور ، بشه این سایت ها خیلی عالی طراحی شده کار طراحی شما بوده؟هزینش حدودا چقدر میشه؟

3 0

سید محمد مهدی

سلام عذر میخام شما طراحی سایت هم انجام میدید؟ سایتی میخواستم در مربوط به دکوراسیون و فروش مبلمان راه اندازی کنم میشه براورد هزینه ان را بفرماید میخام از همه لحاظ مثل سایت های دکورانیک و اف دکور ، بشه این سایت ها خیلی عالی طراحی شده کار طراحی شما بوده؟هزینش حدودا چقدر میشه؟

1 0

یوسف صفری

ممنون بسیار برای بنده مفید واقع شد واقعا ممنون از سایت و مطالب خوب و عالیتون واقعا خیلی به دردم خورد

2 0

ارجمندنیا

سایت های آموزش مجازی رایگان خوبی رو معرفی کردید سپاس

3 0

مریم

معرفی سایتهای آموزشی نمونه و عملکردشون باعث شد انگیزه م برای استفاده از این نرم افزار بیشتر بشه مررررسی

2 0

niciu

با سلام و احترام
ممنون از مباحث و مطالب مفیدتان
ما در سایت امور آموزش مجتمع مس سرچشمه دوره های آموزشی متعددی داریم که شما عزیزان میتوانید بصورت رایگان بهرمند شوید

1 0

فاطمه زهرا

انقدر آموزش آنلاین راحته که فکر نمیکنم دیگه دلم بخواد تو کلاسای حضوری شرکت کنم

7 2

سامان

سایت های آموزش طراحی وبسایتی که معرفی کردید خیلی خوب بودن

1 0

مهدی خدمت گذار شیرازی

خداروشکر که آموزش آنلاین بعد از کرونا رواج پیدا کرد. برای خیلی از کلاس ها، مثل آموزش آنلاین زبان انگلیسی، یا خیلی از درس های دیگه، آموزش آنلاین میتونه خیلی موثرتر باشه. من که سالها پیش به قبل از کرونا به این موضوع فکر میکردم. یادمه 2 سال قبل از شیوع کرونا بود که تو مرکز زبان حامی کلاس آنلاین زبان انگلیسی رو شروع کردم. از همون موقع به موثر بودن آموزش آنلاین برای خیلی از دوره ها پی بردم.
این پست میتونه کمک زیادی کنه که سایت های مرجع یادگیری آنلاین تعیین بشه.
ممنونم.

1 0

اورینت

درود به شما
ممنون از اطلاعات مفید و کاربردی شما
من یکسری دوره ها در ارتباط با مهندسی در سایت https://niciu.ir/ شرکت کردم که بسیار کاربردی بود
حتما به دوستان فنی مهندسی پیشنهاد میکنم

3 0

شفیعیان

درود به شما
ممنون از اطلاعات مفید و کاربردی شما
من یکسری دوره ها در ارتباط با مهندسی در سایت https://niciu.ir/ شرکت کردم که بسیار کاربردی بود
حتما به دوستان فنی مهندسی پیشنهاد میکنم

2 0

جلال

این روزا هر کلاسی رو که بخواد آدم یاد بگیره، آموزش اینترنتیش هم وجود داره

1 0

رضا

با وجود تمام معایبی که آموزش اینترنتی ممکنه داشته باشه اما من هنوز به آموزش حضوری ترجیحش میدم

5 0

zahra

ممنون از اطلاعات خوبی که در اختیار گذاشتید.
در پستی برای دانلود و یا زیرنویس ویدیو هاتون توضیحاتی داده شده که میتونید از طریق لینک زیر استفاده کنید :)

https://vidubia.com/linkedin

2 0

کاووسی

بهترین سایت آموزش آنلاین مارکتینگ چیه؟

1 0

رحیمی

سایت درسی برای رشته ریاضی معرفی کنید

3 0

ستارپور

سایت های آموزشی که معرفی کردید، کاربردی بودن، ممنون

0 0

سحر توفیقی

بسیار عالی بود سایت هایی که ذکر کردید ممنونم

2 0

نیلوفر

پایگاه دانش ریاضی آموز هم جز سایت های آموزش مجازی خوبه

1 0

سایت آموزش رایگان


ممنون از سایت های آموزش مجازی رایگان ، البته همه رایگان نبودنا
سایت های آموزشی دروس دبیرستان رایگان هم معرفی کنید لطفا

3 0

رفعتی

سلام
ممنونم از محتوای شما در زمینه آموزش آنلاین

2 2

عاااطفه

یه عالمه سایت اموزش انلاین باز هست، البته مرسی از این اطلاعات مفید
اموزش آنلاین خیلییییی خوبه

2 1

ماندانا

سلام
آموزش آنلاین متاسفانه فقط شده همون کلاس حضوری فقط تحت نرم افزار ادوبی کانکت که به نظرم خیلی نیاز به اصلاح داره
کلاس آنلاین یا مجازی بخش کوچکی از یادگیری الکترونیکی است که هیچ کس از محتوای درست و حسابی تقریبا استفاده نمی کنه

5 2

رحمانی

سلام
من میخواهم یک آموزشگاه آنلاین برای تدریس زبان انگلیسی راه اندازی کنم لطفا راهنمایی کنید از کجا میتوانم نرم افزار آموزشگاه آنلاین که بتواند یک سایت یا پورتال راه اندازی کند تهیه کنم

4 0

پافکو

درود
برای کشاوره در زمینه برگزاری آموزش آنلاین میتوانید فرم مشاوره ایگان را پر کنید

2 1

علیمردانی

ممنون مطلب خیلی کاملی بود، من از طریق مطلب شما سرچ کردم و تازگی سایت آموزش آنلاین «ویکی چرا» رو هم باهاش آشنا شدم که آموزش های خاص تخصصی داشت که کمتر جایی پیدا میشد. ممنون از شما

3 0

سام

بهترین سایت آموزشی که من تا حالا دادم سایت خوش آموز بوده. تمام آموزش هاش رایگانه و خیلی به درد من خورد. بدون هیچ هزینه ای آموزشاتی مثل یادگیری ریاضی از پایه تا خیلی پیشرفته که خودشون کتاب خارجیشو ترجمه کردن و تمرینات هم داره آموزش رایگان زبان انگلیسی آموزش رایگان تمام چیز ها درباره کامپیوتر آموزش رایگان آفیس آموزش رایگان زبان های برنامه نویسی مختلف آموزش رایگان زبان وبلاگ نویسی آموزش رایگان حسابداری آموزش رایگان فلسفه أموزش رایگان زبان های خارجی دیگه و کلی چیز های دیگه یاد میده که همشون رایگانند. اینم آدرسش
khoshamoz..ir

5 1

محمدرضا صالحی

سلام ، من که از توسینسو همه دوره های تخصصیم رو خریداری کردم و خیلی راضی هستم ، به نظرم تو حوزه آیتی حرف اول رو میزنن اما تو حوزه های دیگه ضعیف هستن

1 0

Nazanin

با تشکر از سایت های خوبی که در این مطلب ذکر کردین. یه سایت آموزش آنلاین دیگه به اسم *تخصص نو* هم هست که در مورد دسته بندی های مختلف مثل زبان و نرم افزارای کاربردی و موضوعات تخصصی دیگه دوره های آموزشی آنلاین میزاره که برای من خیلی مفید و کارآمد بود.

2 1

سارا

سلام ممنون از لیست عالی آموزش های آنلاین

ازتون خواهش می کنم این لیست را هرزگاهی آپدیت کنید، چون خیلی به درد بخور است

10 1

رفعتی

سلام
آموزش آنلاین در تهران با کرونا مفهوم پیدا کرد

4 0

سارا

با عرض درود و سپاسگزاری از تمام زحمات هدفمندی که کشیده اید.
بسیار مطالب تان عالی بود.

پیشرفت علم با سرعتی شگفت آور در جریان است، نه تنها سایت شما بلکه تمامی، نسبت به ساعت قبل باید کامل شوند، که حل این موضوع برای شما بسیار راحت است.
و عزیزانی که به دیده اغماض یا تعجب یا پرسشی یه کامل نبودن سایت اشاره فرمودند ، متوجه سرعت پیشرفت علم و ارائه آن باشند.

با سپاس.


6 0

حمید نظرزاده

آموزش آنلاین یکی از روش های مورد پسند جهان برای آموزشه
امیدوارم به زودی در ایران هم جا بیفته
ممنون از پافکو به خاطر این مقالات ارزشمند

5 0

رضا

با سلام
از clicksite.org اصلا فایل آموزشی خرید نکنین که خیلی افتضاح هستش.
خدایی ناکرده سرتون کلاه نرود.

7 1

مهدی

باعرض سلام ببخشید کسی سایت طراحی فیگور سراغ داره?اگ داشتین یک دنیا تشکر

2 4

شیوا

سلام
آموزش آنلاین با اومدن ویروس کرونا دیگه ی ضرورت شد ممنون از اطلاعات سایت مفیدتان

12 2

ریحانه

درود
دقیقا ، کسی فکروشو هم نمی کرد کرونا ویروس بتونه یک هفته ای فرهنگ استفاده آموزش آنلاین را اینقدرببره بالا !!!!

10 1

جلالی

سلام
امروز آموزش آنلاین واقعا روز به روز جای خودشو در ایران داره با میکنه

8 1

امیر کریمی

هفته قبل جلسه دمو داشتیم با پافکو
در نرم افزار آموزش مجازی تقریبا میشه گفت بهترین شرکتی بودن که این مدت ارزیابی بررسی کردیم

مطلب عالی بود مرسی

5 2

مهدیه

آیا سایتی برای زبان ترکی و آلمانی وجود داره که معرفی کنید

10 3

پریسا

سلام
از سایت Memrise استفاده کنید.
آموزش هر زبانی که بخواین رو داره.

4 2

عنایت الله

من میخواهم به کلاس آموزش انگلیسی آنلاین شرکت کنم.
دوستان هرکس سایت خوب می شناسد برایم در این ایمیل بفرستد:
enayatullah.hafe2016@gmail.com

ممنون

8 6

ظفر

اطلاعات بیشتری در مورد راه اندازی آموزشگاه آنلاین و آموزشگاه مجازی می خواستم. فرم پر کردم
لطفا با من تماس بگیرید

6 2

عرفان

سایت اموزش365 خیییلی خوبه .

8 3

مهسا

به نظر من سایت آکادمی خان از همشون بهتره

8 3

علی

سلام
اطلاعات سایت پافکو در زمینه آموزش مجازی lms فوق العاده است من چون از سایت شما بعنوان یک مرجع برای مقالاتم استفاده می کنم البته با ذکر منبع،لازم دانستم از تیم عالی شما قدردانی کنم موفق باشید

5 2

بهمن

در سامانه یادگیری الکترونیکی وقتی از کلاس های ضبط شده استفاده می نمایم صدا با تصویر هم زمان نیست. علت چیست؟

6 1

صادق

ممنون از معرفی این آموزشگاه آنلاین ها
در ایران هم جدیدا بیشتر شده

4 2

بیکار

خوب بود اما هیچکدوم ایگان نبود

7 4

رضا سعیدی

لرن تو لرن فوق العادست آموزش رایگان هم داره

2 1

مهیار

یه لیست عالی پر از سایت آموزشی
ممنون

6 5

TSHRF

خیلــی ممنــــــووون
عاااالـــی بــووود

6 3

رضوان

ممنون از معرفی این همه سایت آموزشی عالیییی بود

5 3

اسدی

اگه کسی میدونه از طریق کدوم سایت میشه مهندسی پزشکی رو آموزش دید به این جیمیل پیام بده ممنون
Aylarasadi9@gmail.com

7 2

زهرا

واااای خیلی خوب بود مرسی از زحمتتون
اگه بازم سایت آموزش انلاین خوب دیگه ایم بود به این لیست اضافه کنید :)))

8 3

امیر علی اسلام پور

سایت لرن تو لرن عالیه آموزش های آنلاین داره که قیمت هاشون پایین 100 هزار تومان خودم ازشون خرید کردم واقعا کارشون حرف نداره

2 0

حسن نیا

اطلاعات مفیدی ارائه شده است
ممنونم

9 3

ندا

واقعا عالیه، دستتون درد نکنه
کاش اگه بازم دوره های اموزش مجازی و سایت آموزش آنلاین جدید و مفیدی پیدا کردین به این لیست اضافش کنید

9 4

امیر علی اسلام پور

سایت لرن تو لرن

0 0

نامی

خیلی زحمت کشیدید که این همه سایت عالی آموزش آنلاین رو در یک مطلب جمع آوری کردید، واقعا ممنون

8 7

مجید کرمی

سلام . من معلم ریاضی هستم و مدتی هست که به واسطه آموزش های خوب و روان سایت رضاصاد ، به عکاسی علاقه مند شدم . دیدم سایت خوبی هست گفتم جاش توی این لیست خالی بود

11 7

نیازی

هزینه "آموزش انلاین" ‌و "برگزاری وبینار" از طریق سیستم آموزش آنلاین ‌پافکو چقدر است؟

11 8

ابردانش

با سلام
سایت ابردانش (مرجع مهندسی کنترل) که با کیفیت ترین سایت آموزشی ایران هستش و داره هر روز رشد میکنه چرا توی لیست به اصطلاح جامع شما نیست؟
controlref.com

7 10

مهدی

چون سایتش چند تا اموزش رایگان داره تعداد اموزش کم و پولی هست

7 1

زمانی

در پخش زنده رویدادها آیا می توانیم همزمان چندین تصویر را پخش کنیم؟

9 4

پروین

مطالب سایتتون بسیار مفید بود
خسته نباشید

10 5

ریحان

واقعا سپاسگزارم بابت جمع اوری سایتهای اموزش انلاین. برای حرفه من بسیار بسیار مفید بود. اینکه مشخصات تمام این سایتها و معرفی مختصر و جامعی از هر کدوم را جمع اوری کرده اید بسیار بسیار قابل تقدیر است.

12 6

امید

تو سایت شما اطلاعات و مقالات حرفه ای در زمینه آموزش آنلاین پیدا کردم تشکر می کنم

12 4

amir

واقعا همین که این همه سایت رو گرد آوری و جمع آوری کردید ، لطف بزرگی به ، من و امسال من کردید.
واقعا ، خسته نباشید میگم خدمتتون
و تشکر ، از اطلاعات و مطالبی که ب اشتراک گذاشتید .
❤️👍

14 5

زهرا

عاااااااااااااااااااالی

14 7

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید