مقالات نرم افزار آموزش مجازی

انتخاب بهترین سامانه آموزش الکترونیکی LMS

بهترین سامانه آموزش الکترونیکی

در این مقاله شما را با ویژگی های مهمی که باید در انتخاب و خرید نرم افزار lms بررسی کنید آشنا خواهیم کرد. با مطالعه این مقاله به احتمال زیاد شما خواهید توانست سیستم LMS خود را انتخاب کنید. اگر همچنان نتوانستید انتخاب خود را نهایی کنید با ما تماس بگیرید تا کارشناس های ما شما را راهنمایی کنند.

با ادوب کانکت، کلاستو آنلاین برگزار کن!


امروزه تقاضا برای آموزش مجازی lms، بسیار بیشتر از گذشته است. بسیاری از سازمان ها برای آموزش منابع انسانی خود با محدودیت زمان و هزینه آموزش مواجه شده اند و این موضوع آن ها را بیش از گذشته به دوره های آموزش مجازی تمایل پیدا کرده اند. از طرفی به دلیل بعد مسافت، بسیاری از دانشگاه ها برای راحتی دانشجو، ترجیح می دهند آزمون های خود را با سامانه آزمون آنلاین پیاده سازی کنند و دانشجویان نیز از این نوع ازمون ها استقبال می کنند. موسسات آموزشی هم در حال حاضر ترجیح می دهند، به سمت آموزشگاه مجازی و آموزش از راه دور تغییر ساختار دهند تا در هزینه ثابت خود، صرفه جویی کرده و بتوانند درآمد حاصل از سهم بازار شهرستانهای دیگر را نیز، به خود اختصاص دهند. یک سیستم مدیریت یادگیری الکترونیکی یا ال ام اس به تمام متقاضیان برگزاری دوره های آموزش از راه دور و غیرحضوری کمک می کند تا در پیاده سازی حرفه ای اموزش مجازی، موفق عمل کنند.

با توجه به موارد بالا، انتخاب یک سامانه lms می تواند سازمان را برای رویارویی با این تغییرات، تجهیز کند. با توجه به وجود تنوع سیستم آموزش مجازی lms در بازار، فرآیند انتخاب ال ام اس را بسیار مشکل کرده است. با توجه نکاتی که در این مقاله خواهید آموخت به زودی متوجه می شوید که تنها تعداد انگشت شماری سامانه آموزش الکترونیکی مناسب کار و سازمان شما وجود دارد. با توجه به تفاوت هایی که بین ال ام اس دانشگاهی و ال ام اس سامانی وجود دارد، باید بتوانید با یافتن بهترین سامانه آموزش الکترونیکی LMS برای سازمان خود، پیاده سازی آموزش مجازی را به بهترین شکل انجام دهید و این یک اقدام عالی خواهد بود!

سیستم lms بر اساس رایانش ابری در مقایسه با بر اساس هاست

سوالی که بلافاصله محوطه جست و جوی شما را محدود می کند این است که سامانه lms مبتنی بر ابر می خواهید یا بر اساس هاست؟ این تصمیم کاملا به نیازهای کسب و کار شما بستگی دارد. هر دو جوانب مثبت و منفی دارند، اما اما دلایل خوبی وجود دارد که چرا کسب و کارهای مختلف یکی از آن ها را انتخاب می کنند. با بهترین سامانه آموزش مجازی بر اساس رایانش ابری، بیشتر بار فنی کار توسط ال ام اس انجام می شود. در آن، شرکت ها در مورد نصب سخت افزار و تخصیص منابع برای مدیریت آن نگرانی ندارند. مدیران و فراگیران، به راحتی در آن وارد می شوند و از آن خارج می شوند! با این وجود، اگر سازمان شما ساختار یکسانی را در همه پلتفرم ها دنبال کند، یک پلتفرم بر اساس هاست ممکن است برای برآورده کردن نیازها و خواسته های شما مناسب تر باشد. اگرچه، این مسئله شما و تیمتان را با مسائل کاربردی مانند سرور، پایگاه داده، منابع و بودجه درگیر می کند.

اگر شرکت شما به بهترین سیستم مدیریت یادگیری LMS نیاز دارد، در حالی که می خواهد با شما رشد کند، سامانه بر اساس رایانش ابری بهتر است. این پلتفرم ها انعطاف پذیر هستند و به راحتی می توانند شما را از 10000 تا 100000 کاربر رشد دهند، پلتفرم های بر اساس هاست می تواند گسترش یابند، اما به یک تیم داخلی برای مدیریت فعالیت ها و ذخیره سازی نیاز دارند که به نسبت افزایش تعداد کاربرهای ال ام اس، ای تیم مدیریت نیز باید گسترش یابد.

بهترین سامانه آموزش الکترونیکی
بهترین سامانه آموزش مجازی


بهترین سامانه آموزش مجازی

انتخاب بهترین ها در هر صنعتی همیشه مورد بحث متقاضیان آن صنعت بوده است. رقابت بر سر بهترین بودن نیز، باعث تنوع کیفیت خدمات و محصولات کسب و کارهای آن صنعت خواهد شد. مسلما با وجود بیش از 600 سامانه آموزش الکترونیکی مختلف در بازار، شما قادر نیستید همه آن ها را آزمایش کنید و معلوم نیست کدام یک برای دانشگاه و یا سازمان شما مناسب است. معمولا پس از بررسی های اولیه 5 تا 6 انتخاب پیش روی شما قرار خواهد گرفت که باید از فیلترهای انتخاب نهایی نیز بگذرند. با توجه به قیمت فروش سیستم های ویدئو کنفرانس، اگر قصد شما از برگزاری دوره های مجازی فقط برگزاری جلسات آنلاین یا کلاس آنلاین باشد برای شما استفاده از ویدیو کنفرانس می تواند کافی باشد. شما فقط باید بهترین راه حل را پیدا کنید! این راهنما به شما نشان می دهد که چگونه روی جست و جوی خود، فیلتر های صحیح قرار داده و بر روی انتخاب بهترین سامانه آموزش مجازی مناسب کسب و کار خود تمرکز کنید.

LMS هایی وجود دارد که به صنایع خاصی خدمات ارائه می دهند. برای بازار آموزش عالی، پلتفرم هایی مانند Canvas، Blackboard، و Moodle وجود دارند. این ها با تمرکز بر فرآیندهای آموزش و یادگیری که نیازهای مدرسه را تامین می کنند ساخته شده است. بقیه سامانه های ال ام اس به زمینه هایی چون دارو و بهداشت، تولید، مخابرات، SMBها و غیره می پردازند. و برخی دیگر، از جمله LearnUpon، راه حلی برای همه صنایع-شرکت ها، نرم افزار، شرکت های آموزشی و انجمن ها می باشند.

لیستی از ویژگی های بهترین سامانه های LMS

برای محدود کردن بیشتر حوزه انتخاب شما، باید بر ویژگی های اصلی که برای شما اهمیت دارند، تمرکز کنید. هر کسب و کار دارای دیدگاه متفاوتی درباره ویژگی های اساسی است، اما برخی مشترکات نیز وجود دارد:

انتخاب مناسب ترین و بهترین سامانه آموزش مجازی که متناسب با نیازها و اهداف و بودجه سازمان شما باشد، شاید مهم ترین قسمت استفاده شما از یکی سیستم lms باشد. ویژگی هایی که در ادامه متن آورده شده است را بررسی کنید و سپس اقدام به خرید نرم افزار lms کنید.

  • سهولت در استفاده

اکثر سازمان ها هم افرادی دارند که تجربه استفاده از بهترین سامانه آموزش مجازی را دارند و هم افرادی که فاقد این تجربه هستند. بنابراین داشتن بهترین سامانه آموزش مجازی ساده و کاربر پسند، کلیدی است. سهولت استفاده در زمان صرفه جویی می کند و تضمین می کند که سیستم LMS شما فراگیران را درگیر کند.

  • قابلیت اطمینان

هنگام سرمایه گذاری در نرم افزار، اطمینان از قابلیت اطمینان و داشتن دسترسی مدوام سازمان شما و دانش آموزان شما به ال ام اس شما مهم است.

  • سازگاری SCORM و xAPI

مدیران و ادمین ها می توانند فایل های SCORM و xAPI (استانداردهای آموزش الکترونیکی که می تواند به شما در ایجاد محتوای تعاملی تر آموزش الکترونیکی کمک کند) را آپلود کنند و ظرف چند ثانیه آنها را رول کنند.

بهترین سامانه آموزش الکترونیکی
استانداردهای آموزش الکترونیکی

به دوره ها انگیزه و سرگرمی اضافه می کند، بنابراین باعث رقابت سالم، با تأکید بر اهداف تعیین شده و افزایش پذیرش و تکمیل دوره می شود. این را می توان از طریق نقاط، مدالها، سطوح و تخته امتیازات انجام داد.

  • طراحی تعاملی

با فراگیر شدن یادگیری با استفاده از تلفن همراه، بسیاری از شرکت ها می خواهند یادگیرندگان خود را توسط هر دستگاهی و در هر زمانی آموزش دهند.

  • چند پورتاله

اگر شما چندین مخاطب برای آموزش دارید، انتخاب بهترین ال ام اس چند مستاجره به شما اجازه می دهد تا چند پورتال را راه اندازی کنید که همه با تنها یک ورود به سیستم مدیریت می شوند. این باعث می شود که کار آسان تر شود زیرا شما می توانید در پورتال اختصاص داده شده خود فراگیرها آنها را آموزش دهید و اطلاعات مربوط به آن ها را ذخیره کنید.

  • نام تجاری و برچسب سفید

بهترین سامانه آموزش الکترونیکی باید به شما اجازه دهد با استفاده از رنگ ها، لوگوها و تصاویر بنر خود را در پورتال استفاده کنید تا محیطی مناسب و راحت برای یادگیرنده ایجاد کنید. برچسب زدن سفید، توانایی قرار دادن پورتال مبتنی بر ابر در URL منحصر به فرد خود و حذف نام ارائه دهنده نرم افزار در صورت نیاز است.

  • مسیرهای یادگیری

این ابزار شما را قادر می سازد تا به راحتی یادگیرندگان را در مسیرهای دوره ثبت نام کنید تا بتوانید ماه ها آموزش های لازم را برای ثبت نام یا مدیریت مداوم برنامه ریزی کنید. دانش آموزان از طریق مسیر کار می کنند در حالی که شما به کارهای دیگر خود می رسید.

  • گزارش دهی

پیشرفت درس، عملکرد در امتحان و تاریخچه و روند یادگیری فراگیران شما را پیگیری می کند. اطمینان حاصل کنید که می توانید این داده ها را استخراج کنید - قابلیت خودکار بودن این فرآیند یک مزیت عظیم است.

  • پشتیبانی 24/7

سریع و کامل پشتیبانی می کند، بنابراین شما می توانید پاسخ های مورد نیاز خود را دریافت کنید و هرگز احساس تنهایی و سردرگمی نخواهید کرد.

بهترین سامانه آموزش الکترونیکی
بهترین سامانه آموزش الکترونیکی 

یک راه حل آموزشی متمرکز

وقتی دنبال بهترین سیستم آموزش الکترونیکی lms هستیم، دو گزینه روبه روی ماست- یک شرکتی که تنها روی یک ال ام اس متمرکز است یا شرکتی که ال ام اس بخشی از کتابخانه محصولاتش است. بسیاری از سازمانها به طور خودکار به دنبال دومی هستند، زیرا آنها قبلاً از سایر محصولاتی که یک شرکت ارائه می دهند استفاده کرده اند، اما این همیشه هوشمندانه ترین انتخاب نیست. چون که :

  • هنگامی که یک شرکت فقط ال ام اس می سازد، تمام تلاش آنها برای ساختن بهترین ویژگی برای کاربران سامانه آموزش الکترونیکی است. یک فروشنده که ال ام اس را بعنوان بخشی از کتابخانه محصول خود ارائه می دهد، ممکن است آن قدرها روی طراحی سامانه آموزش الکترونیکی تمرکز نکند. و این به این معنی که ممکن است ویژگی های کلیدی مورد نیاز شما وجود نداشته باشد.
  • حتی اگر ویژگی هایی که شما نیاز دارید گنجانده شده باشد، ممکن است یا به آن کیفیتی که مد نظر شماست روی آن ها کار نشده باشد. شرکتی که تنها ارائه دهنده ال ام اس است، احتمالا پلتفرمی را ارائه دهد که برای استفاده راحت تر و بصری تر است.
  • علاوه بر این، می توانید هزینه اضافی برای محصولات و ویژگی های اضافی که نمی خواهید یا نیاز ندارید را حذف کنید. اگر با یک شرکتی که تنها ال ام اس ارائه می دهد کار کنید، فقط برای آنچه که می خواهید و نیاز دارید، هزینه خواهید کرد.

بهترین سامانه آموزش الکترونیکی
بهترین سامانه آموزش الکترونیکی 

تماس سریع، ایمیل یا پر کردن فرم....

در پافکو، ما از تماس های شما استقبال خواهید کرد. با کمک هم خواهیم فهمید که راه حل کامل و مناسبی برای کسب و کار شما چه خواهد بود. یک صحبت 15 دقیقه ای با کارشناسان تیم ما، می تواند در وقت شما برای یافتن بهترین سامانه آموزش الکترونیکی LMS صرفه جویی کند و اگر ما مناسب نیستیم، شما را در جهت درست راهنمایی می کنیم تا بتوانید بهترین سیستم مدیریت یادگیری را برای خود و دانش آموزان خود بدست آورید.

مشاوره رایگان بگیرید
نظرات کاربران
غلامرضا لطفی

چند مدل ال ام اس داریم و تفاوتشون در چی هست

0 0

محقق

سلام
بهترین ال ام اس تو ایران فعلا مودل است و خرید این lms با توجه به قیمت و پلاگین های وسیع ان صرفه اقتصادی داره فقط از هر شرکتی خریداری میکنید خدمات پشتیبانی خوبی بده و تجربه نصب و ستاپ را داشته باشند مطمنا کیفیت خوبی دریافت خواهید کرد

1 0

نصرت

سلام نرم افزار مودل واقعا ایده ال است

0 0

هوشمند

سلام
بهترین ال ام اس lms در ایران به نظر من مودل است چون بسیار منعطف است و هر نوع پلاگینی داره و از همه مهمتر اپن سورس بودن است به همین علت بهترین میتونه باشه

1 0

مستقیمی

درود
بهترین سیستم ال ام اس یک چیز نسبی است و بستگی بسیار زیادی به نوع نیاز شما یا سازمانتان دارد

1 0

کامران

وقتی تو این سیستم از پوینتر استفاده میشه دیگه تصویر کلاس ضبط نمیشه. روشی برای حلش نیست

1 0

بهمن

چه کار کنم تا نام و نام خانوادگی من با اکانت عمومی در کلاس دیده شود؟

0 0

زهرا

سلام
یک زمانی سیستم های یادگیری الکترونیکی فقط در دانشگاه ها و موسسات آموزشی بکار می رفت الان کاربرد اون تو صنعت بیشتر از موسسات شده و این جای تبریک داره
موفق باشید

3 0

مجتبی

سلام
از مقاله مفید شما در حوزه راهنمای بهترین سامانه آموزش الکترونیکی lms بهره بردم عاااالی بود ممنون

3 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید