مقالات نرم افزار آموزش مجازی

مزایای وب کنفرانس در کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری

مزایای وب کنفرانس
یکی از معایب عمده دور کاری این است که کارگران از راه دور از تعاملات روزانه در دفتر با کارکنان دیگر خسته شده و منجر به احساس جدا شدن از تیم و شرکت به طور کلی می شوند. پس چگونه شرکت ها می توانند به کارکنان دور کاری خود کمک کنند تا قدرتمند شوند و به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از تیم احساس کنند. فناوری های وب کنفرانس شامل اکثر برنامه های کاربردی مورد نیاز برای تبادل اطلاعات است . یاد بگیرید چگونه می توانید به افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها کمک کنید

با Adobe Connect، کلاس برگزار کن.

با تست رایگان

اخیرا در حال تبدیل شدن به بیشترین و بهترین مسیر برای تبادل اطلاعات در عصر جدید می باشد و مزایای وب کنفرانس و استفاده کسب و کار از راه دور روشن است، افزایش بهره وری کارکنان، کاهش هزینه ها و انعطاف پذیری بهتر در میان افراد است.

در واقع، طبق یک مطالعه اخیر، 91 درصد از کارکنان دورکاری معتقدند که "هنگام کار از راه دور کار بیشتری انجام می دهند"، در مقایسه با 9 درصد که احساس می کنند این کار را نمی کنند. از سوی دیگر، یکی از معایب عمده دور کاری این است که کارگران از راه دور از تعاملات روزانه در دفتر با کارکنان دیگر خسته شده و منجر به احساس جدا شدن از تیم و شرکت به طور کلی می شوند. پس چگونه شرکت ها می توانند به کارکنان دور کاری خود کمک کنند تا قدرتمند شوند و به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از تیم احساس کنند. فناوری های وب کنفرانس شامل اکثر برنامه های کاربردی مورد نیاز برای تبادل اطلاعات است و یاد بگیرید چگونه می توانید با مزایای وب کنفرانس و افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها کمک کنید.  

از سیستم وب کنفرانس برای ایفای جلسات آنلاین با عناوین مختلف از جمله موارد ذیل استفاده می شود:

  • سیستم جلسه انلاین
  • نرم افزار مدیریت جلسات
  • نرم افزار جلسات آنلاین
  • سیستم جلسات مجازی
  • سیستم جلسات انلاین
  • نرم افزار برگزاری جلسات آنلاین
  • نرم افزار برگزاری جلسات online


یکی از دلایل استفاده از وب کنفرانس این است که افزایش ناشی از آن بر سه عامل زیر است:
•  جهانی سازی و نیاز به گروه های "مجازی" متشکل از متخصصان از مکان های مختلف، نیازمند یک تکنولوژی است که به افراد اجازه می دهد با توجه به زمان با کارایی بالایی روبرو شوند. فقط سیستم وب کنفرانس مطابق با این تقاضا است.
•  تغییرات در تکنولوژی آینده وب کنفرانس، به ویژه تعریف بالا و آنچه که در حال حاضر به نام حضور ویدیو، وب کنفرانس ها همان اتصال و همکاری در یک جلسه می باشد. در حقیقت، آنها بهتر از زندگی هستند، زیرا وب کنفرانس های به اشتراک گذاری داده ها اجازه می دهد که در جلسات زنده امکان پذیر نباشد، ضمنا ضبط کنفرانس های تصویری، سوابق لازم برای امنیت و الزامات قانونی را فراهم می کند. علاوه بر این، تکنولوژی درباره وب کنفرانس جدید دارای امنیت عالی و قابلیت مدیریت پیشرفته و برنامه ریزی است. همچنین هزینه های وب کنفرانس ها از سال 1998 کاهش یافته است. 
•  تکنولوژی IP (پروتکل اینترنت) منجر به ایجاد "IP در همه جا" شده است و استفاده از وب کنفرانس ها به مراتب ارزان تر، بسیار آسان تر از استفاده از کنفرانس های حضوری و همچنین  قابل اعتماد بودن و قابل مقیاس پذیری بیشتر برای رفع نیازهای روزافزون هر شرکت است.
در ادامه توضیح داده می شود که هر شرکت بزرگ یا کوچک باید وب کنفرانس را به عنوان یک برنامه ممکن ارزیابی کند. در اینجا یک چک لیست برای کمک به تعیین اینکه آیا وب کنفرانس برای شرکت شما مناسب است یا خیر آورده شده است. 

مزایای وب کنفرانس
مزایای وب کنفرانس و راه های کاهش هزینه

دامنه کاربردهای وب کنفرانس (Web Conference) بسیار وسیع می باشد و درباره وب کنفرانس مقالات متنوعی جهت آگاهی دادن به مخاطبان ارائه شده است. اگر بخواهیم از نمونه کاربردهای آن نام ببریم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش از راه دور ادارات کل
  • آموزش آنلاین در موسسات علمی و تحقیقاتی
  • کلاس آنلاین در آموزشگاه ها
  • کنفرانس مجازی در دانشگاه های بین المللی الکترونیکی
  • برگزاری وبینار در وزارت علوم تحقیقات و فناوری
  • جلسات آنلاین در وزارت بهداشت و علوم پزشکی
  • کلاس مجازی در وزارت آموزش و پرورش
  • برگزاری جلسات کاری و تجاری با سایر مدیران از طریق وب کنفرانس adobe connect 
  • برگزاری جلسات کاری و تجاری با کارکنان شرکت با نرم افزار های وب کنفرانس
  • برگزاری جلسات کاری و تجاری با هم تیمی ها در استارت آپ ها بکمک نرم افزار وب کنفرانس
  • برگزاری جلسات تجاری با سایر شرکت ها و مشتریان با نرم افزار کنفرانس تصویری
  • ارتباط میان شعب داخل و خارج از کشور با نرم افزار وب کنفرانس adobe connect
  • ارایه محتوا توسط میهمانان خارج از کشور در همایش ها و کنفرانس های ملی و بین المللی با نرم افزار کنفرانس
  • ارتباطات پروژه های عمرانی با دفاتر مرکزی شرکت و سایر پیمانکاران در سامانه ادوبی کانکت
  • ارتباطات روزمره با دوستان، آشنایان و اقوام در قالب مکالمه تصویری سرویس ادوبی کانکت

قیمت نرم افزار LMS

قیمت نرم افزار ال ام اس و سامانه یادگیری الکترونیکی و هزینه های خرید نرم افزار lms خوب، توجیه اقتصادی برای مدیران موسسات آموزشی و علمی کاربردی و دانشگاهی دارد، چرا که با کاهش هزینه ها در زمان کوتاهی مقرون به صرفه بودن راه اندازی سامانه آموزش مجازی آنلاین را جهت نیل به موفقیت آموزش الکترونیکی برآورده می کند. در این مدل از آموزش با تعداد محدودی مدرس می توان دانشجویان بسیاری را تحت پوشش آموزش ال ام اس دانشگاهی قرار داد و در سازمانهای دولتی و خصوصی نیز اقدام به آموزش کارکنان از طریق ال ام اس سازمانی نمود. علاوه بر این انتقال الکترونیکی متون درسی در مقایسه با فایلهای متنی چاپ شده روی کاغذ بسیار مقرون بصرفه تر خواهد بود. تنوع در تکنیکهای آموزشی ارائه شونده جذابیت خاصی ایجاد می کند که در استقبال از فناوری آموزش الکترونیکی بسیار تاثیرگذار است. بطور مثال: فایلهای صوتی و تصویری جلسات آنلاین برگزار شده، متون سیلابس های درسی منتشر شده، اتاقهای چت و کنفرانس و شبکه های آموزشی رادیویی و تلویزیونی بر روی شبکه اینترنت. علاوه بر این، امکان استفاده از کتابخانه ها و دسترسی به منابع آموزشی و جستجوی سریع در هنگام مطالعه دروس میسر می گردد بدون آنکه نیازی به ترک محیط مطالعه و صرف وقت باشد و سبب بالاتر بردن کیفیت تحصیل می گردد.

مزایای وب کنفرانس
مزایای وب کنفرانس و راه های کاهش هزینه

برخی از مزایای استفاده از وب کنفرانس

  • ارتباط همزمان میان چندین نقطه در نرم افزار وبینار بدون محدودیت بر خلاف تجهیزات سخت افزاری
  • برگزاری همزمان چندین جلسه در اتاق های مجزا
  • کاهش هزینه ها نسبت به تجهیزات سخت افزاری سیستم ویدئو کنفرانس تا 95%
  • کاهش هزینه های نصب و راه اندازی نسبت به راه اندازی ویدئو کنفرانس
  • عدم نیاز به امکاناتی از قبیل آموزش راه اندازی ویدئو کنفرانس، اتاق جلسات، سالن کنفرانس، میز و صندلی و...
  • سهولت دسترسی مخاطبین برای شرکت در جلسات و عدم نیاز به حضور فیزیکی در محل جلسات در سیستم وبینار
  • سرعت و بهره برداری بسیار سریع در راه اندازی در قیاس با سیستم ویدئو کنفرانس
  • امکان برگزاری سریع جلسات و صرفه جویی در زمان در مقایسه با نرم افزار ویدئو کنفرانس تحت شبکه lan

آیا مزایای وب کنفرانس برای شرکت شما مناسب است یا خیر ؟


1. اگر کارمندان در مکان های جداگانه و دور از هم بتوانند به عنوان گروه های کاری با همدیگر ملاقات کنند آیا بهره وری خود را افزایش می دهند ؟ 

شرکت های بزرگ برای ارائه مطالب و انتقال داده سیستم وب کنفرانس را به شرکت های دیگر پیشنهاد می کنند که باعث افزایش بهره وری با سیستم وب کنفرانس و کاهش زمان صرف شده و از دست رفته منجر می شود. این روش به افراد این امکان را می دهد تا بدون نیاز به ملاحقات های حضوری و چهره به چهره و در مکان های مختلف با سرعت بیشتری به ارتباط به یکدیگر بپردازند.


2. آیا از تصمیمات سریعتری بهره مند خواهید شد؟ 

رسیدن به تصمیمات سریع براساس ارتباطات صوتی یا ایمیل اغلب دشوار است. بسیاری از مردم به صورت شفاهی و یا به صورت کتبی ارتباط برقرار نمی کنند. آنها همیشه احساس راحتی می کنند و یکدیگر را چهره به چهره می بینند - عبارات قضاوت، زبان بدن و میلیون ها نشانه کوچک غیر کلامی می تواند دلیل آن باشد. تکنولوژی وب کنفرانس جدید با چنین کیفیت تصویر و صدا عالی  و همچنین قابلیت اشتراک گذاری داده ها دارد که مردم احساس کنند که تمام داده ها را بدست آورده اند. 

3 . آیا شما مایل به ارتباط بیشتر با شرکت بیشتر هستید؟ 

به علت کمبود ارتباطات، ادارات شعبه و دفاتر می توانند به راحتی از اداره مرکزی و مدیریت عالی جدا شوند. وبینار یا همان وب کنفرانس اجازه می دهد تا تمام شرکت ها اغلب با هم برای حل مشکلات، به اشتراک گذاری موفقیت ها و جشن، افزایش هویت شرکت در ارتباط باشند. 

4. آیا استخدام شما می تواند از ساده سازی روند استفاده کند؟ 

یکی از مزایای وب کنفرانس این است که اگر شرکت شما افراد را از مکان های مختلف استخدام کند، وب کنفرانس می تواند روند مصاحبه را ساده تر کند. ساده سازی روند استخدام با ویدئو کنفرانس و وب کنفرانس باعث شرکت های بیشتری از طریق مصاحبه نهایی از وب کنفرانس های استفاده می کنند، به این ترتیب می توانند نامزد های برتر را سریع تر استخدام نمایند و همچنین با استفاده از تکنولوژی پیشرفته شرکت کاندید شوند و در خواست کار دهند. 

5. آیا می توانید کارمندان خود را جذب یا حفظ کنید، اگر بتوانید زمان خود را از خانه دور کنید؟ 

در حالی که کاهش هزینه های سفر یکی از اولین مواردی است که شرکت در هنگام بررسی وب کنفرانس های به آن فکر می کند (و این عامل مهمی است)، هزینه واقعی مسافرت در میزان بهره وری از دست رفته از کارکنان خارج از دفاترشان و هزینه بالای کارکنان روحیه ای که روز ها و هفته ها را دور از خانه و خانواده هایشان صرف می کند. 

مزایای وب کنفرانس
مزایای وب کنفرانس و راه های کاهش هزینه

6. آیا مشتریان یا تامین کنندگان شما وب کنفرانس دارند؟ 

نکات ضروری در استفاده از وب کنفرانس جدید بر اساس استانداردها  این اجازه را می دهد تا یکپارچه سازی آسان با دیگر سیستم های صوتی و تصویری و همچنین پروتکل های برنامه ریزی صورت گیرد. ایجاد وب کنفرانس ها با مشتریان و تامین کنندگان می تواند نه تنها ارتباطات را بهبود بخشد، بلکه موجب افزایش ارزش های مشترک، تجارب و وابستگی متقابل می شود که برای کسب و کار مناسب است. 

7 .آیا می خواهید هزینه های سفر را کاهش دهید؟ 

شرکت های با هزینه های مسافرت بزرگ مواجه اند که  اغلب می توانید با خرید سیستم وب کنفرانس مبتنی بر ابر صرفه جویی در هزینه های سفر کنند. در حالی که هزینه های بهره وری از تاثیر اصلی سفر در شرکت ها است، حذف درصد زیادی از هزینه های پرواز، هتل ها و هزینه های هر فرد می تواند به طور مستقیم بر کاهش هزینه ها تاثیر می گذارد. 

8. آیا می خواهید با فناوری ارتباطات هماهنگ شوید؟ 

 در حال حاضر رشد بهره وری از نرم افزار آموزش مجازی LMS از راه وب کنفرانس ها رو به افزایش است و این تکنولوژی در بین کسب و کار و ارتباطات درون کسب و کار ضروری است. شرکت ها مبلغ زیادی را در رایانه و فناوری شبکه سرمایه گذاری کرده اند و اکنون بر بازده حتی بهتر از آن هزینه های بزرگ با برنامه های کاربردی که می تواند مزایای کسب و کار واقعی را به ارمغان بیاورد متمرکز شده اند. 
در حالی که کسب و کارهای کوچک تنها با یک مکان هنوز نمی توانند سرمایه گذاری  درباره وب کنفرانس  را توجیه کنند مگر اینکه  از خواسته های مشتری پیروی کند، اکثر شرکت های دیگر حداقل باید منافع خود و بهره وری خود در نظر بگیرند. شرکت ها در سراسر جهان به سرعت درک می کنند که وب کنفرانس نه تنها یک روش ارتباطی ارزان تر است، بلکه در واقع یک روش بهتر است، یک روش برای تغییر چهره کسب و کار در سال های آینده می باشد.

شما میتوانید دراین مقاله تفاوت ویدئو کنفرانس و وب کنفرانس بیابید

 شرکت پافکو برای برگزاری وب کنفرانس و جلسات مجازی، آخرین نسخه نرم افزار ادوبی کانکت یعنی Adove connect 10.6 را خدمت شما مخاطبان عزیز ارئه می دهد. این نرم افزار به شما امکان می دهد تا یک جلسه واقعی با تمام خصوصیاتی که از یک جلسه حضوری انتظار دارید را در یک محیط مجازی برپا کنید. همه شرکت کننده های جلسه می توانند تصویر، صدا و دسکتاپ خود را به همدیگر به اشتراک بگذارند و از ابزارهایی مثل چت باکس و تخته سفید استفاده کنند. نرم افزار ادوب کانکت 10.6، نیاز به نصب هیچ پلاگینی توسط کاربران ندارد و از این جهت راحتی بسیاری برای آن ها فراهم کرده است. کاربران به راحتی می توانند با هر وسیله ای از جمله کامپیوتر، لپ تاپ، گوشی تلفن همراه و تبلت وارد جلسه مجازی یا کلاس مجازی شوند و از تمام امکانات آن استفاده کنند.

مشاوره رایگان بگیرید
نظرات کاربران
نادر

سلام
مزایای آموزش مجازی با امدن کرونا دیگر بر کسی پوشیده نیست

0 0

معتمدی

هزینه برگزاری هر دوره آموزش مجازی تحت نرم افزار آموزش مجازی شما، برای حداقل 30 نفر در کلاس مجازی چقدر است و رنج تخفیفات شما در صورتیکه تعداد دوره ها مستمر باشد چگونه است؟

2 0

پویا

برخی برنامه‌های آموزش الکترونیکی به آسانی با دیگر پلتفرم‌ها ادغام و یکپارچه می‌شود، در حالی که برخی دیگر به طور مستقل کار می‌کند. مثلاً، اگر همزمان فروش دوره‌های آموزشی داشته باشیم و از سیستم پرداخت استفاده کنیم، باید پلتفرمی انتخاب کنیم که بتواند این یکپارچگی را حفظ کند. این مورد سبب می‌شود که اتکای ما به دیگر سیستم‌ها و پلتفرم‌ها کمتر شود. خدمات شما تا چه حد یکپارچگی را حفظ می کند؟

0 0

شرکت پافکو

درود ااقای بهمن از سوال خوب شما تشکر می کنم خوشبختانه هر روز زیر ساخت اجرای نرم افزار وبینار در کشور بهتر می شود
ما سرور و پهنای باند انرا تضمین می کنیم که شما در حین برگزاری وبینار یا جلسات آنلاین یا کلاس مجازی(web conference) دچار کوچکترین مشکلی نشوید ولی پهنای باند کسانی که شرکت میکنند در اختیار ما نیست و خودشان لازم است برای با کیفیت گرفتن صدا و تصویر از یک اینترنت خوب استفاده کنند سپاسکزارم

0 0

بهمن

در زمینه برگزاری وبینار آیا شما پهنای باند در طرف سرور را تضمین می کنید؟ در نرم افزار وب کنفرانس Web Conference کیفیت تصویر و صدا از اهمیت بالایی برخورداره برای ما.

1 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید