مقالات نرم افزار آموزش مجازی

مراکز ارائه دهنده آموزش مجازی رایگان در جهان

آموزش مجازی رایگان
دوره ه های آموزشی مجازی رایگان همانطور که از نامش پیداست هیچ هزینه ای ندارد و هیچ پیش شرطی را هم نمی خواهد فقط کافی است دسترسی به اینترنت وجود داشته باشد. داشتن علاقه مهم ترین ملاک در این شیوه ی آموزشی است. اینگونه آموزش ها که به شیوه ی دوره های آموزش رایگان در اختیار دانش جویان قرار می گیرد، هیچ مجوز رسمی لازم ندارند. دوره های آنلاین رایگان یک راه عالی برای افزایش چشم اندازهای شغلی شما است. آنها به علم شما می افزایند و یک نقطه صحبت عالی در مصاحبه ها هستن. همچنین راهی عالی برای گذراندن اوقات فراغت شما می باشند.


در حال حاضر همه مدارس، بسترهای نوین آموزشی خود را راه‌اندازی می‌کنند. از قافله عقب نمانید! تست رایگان سرویس کلاس مجازیِ پافکو بهترین گزینه برای شروع است.

با سرویس کلاس مجازی ِ ادوبی کانکت شروع کن!
 
آموزش مجازی رایگان
سیستم آموزش مجازی رایگان

تاریخچه سیستم آموزش مجازی رایگان

تاریخچه [block]2[/block] در حدود 14 سال پیش از سمت شرکت فناوری ماساچوست ارائه شد و بعد از آن سایر دانشگاه ها نیز این الگو را به کار گرفتند. هم اکنون صدها کالج و موسسه عالی و دانشگاه ها که [block]3[/block]، مواد درسی دانشگاهی خود را به صورت رایگان به علاقه مندان ارائه می دهند.


زمانی نه چندان دور جهت تحصیل مسیری جز دانشگاه نداشتید و برای پذیرش در دانشگاه به ویژه در کشوری مانند ایران چاره ای نداشتید که از سد بزرگی به نام کنکور بگذرید. دوره های آموزش آنلاین موقعیت مناسبی است برای کسانی که در شرایط عادی امکان دسترسی به دوره های جدی و سخت آموزشی ندارند. اگر به هر علتی نمی توانستید در امتحان سراسری کنکور شرکت یا پذیرفته شوید، مجبور بودید  تا خودآموز باشید و خودآموزی، در زمینه های چون ادبیات و یا هنر اگرچه گاه می‌توانست نتیجه خوبی به بار آورد ولی در زمینه هایی که به تخصص‌های خاص احتیاج داشت مطمعنا به مشکل بر می‌خوردید و باید هزینه های سنگینی را برای یادگیری این تخصص می پرداختید. 


رسیدن به درجات بالا در رشته‌های دانشگاهی و علوم متفاوت بسیار دارای ارزش است اما گاهی به علت هزینه‌های گزاف آن، امکان تحصیل در مراتب بالا ایجاد نمی‌شود. خوشبختانه امروزه با گسترش تکنولوژی‌های ارتباطی شما می‌توانید هز چیزی را به شکلی تقریبا سازمان یافته و درست و البته رایگان به واسطه دوره های آموزشی مجازی رایگان فرا گیرید. 


تعامل در سامانه یادگیری الکترونیکی نوعی دوره آنلاین با قصد دسترسی آزاد بر پایه وب و مشارکت افراد در مقیاس بزرگ است. به گفته کارشناسانی که در زمینه شبکه اجتماعی فعالیت می کنند، نرم افزار آموزش مجازی LMS اتصال شبکه های اجتماعی را کامل می کند. این گروه از آموزش های ایجاد شده باعث تعامل فعال چند صد تا چند هزار دانش آموز می شود که با توجه به اهداف ، دانش قبلی و مهارت های یادگیری و منافع مشترک مشارکت آنها برنامه ریزی شده است.

آموزش مجازی رایگان، همانگونه که از اسمش مشخص است هیچ هزینه ای ندارد و هیچ پیش شرطی را هم لازم ندارد فقط کافی است امکان دسترسی به اینترنت وجود داشته باشد. داشتن علاقه کافی مهم ترین فاکتور در این متد آموزشی است. اینگونه آموزش ها که به طریقی دوره های آموزش رایگان در اختیار دانش جویان قرار می گیرد، هیچ مجوز رسمی لازم ندارند.

با وجود بسیاری از موسسات آموزش عالی تأسیس شده که اکنون دوره آنلاین رایگان ارائه می دهند، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام بهترین گزینه است، باید برایتان چالش برانگیز باشد.

ویژگی های آموزش مجازی رایگان

به طور کلی هر یک از دوره های آموزش مجازی رایگان دو ویژگی مشترک دارند: 
دسترسی آزاد : شرکت کنندگان در این دوره ها نیاز به ثبت نام در مدرسه یا موسسه یا دانشگاه ندارند و نیازی به پرداخت پول هم ندارند. 
مقیاس پذیری : در دوره های سنتی یک درس برای تعداد محدودی از دانش آموز و معلم تعریف می شود ولی گُستردگی فناوری آموزش الکترونیکی می تواند تعداد نامحدودی از شرکت کنندگان را پشتیبانی کند.
پیشرفت‌های اخیر در فناوری ویدیو، شبکه‌های اجتماعی و نرم افزارهای صوتی تصویری و تعاملی به دانشگاه‌ها این امکان را می‌دهند تا این دوره های درسی گستردۀ اینترنتی را به عنوان راهی برای رساندن امکان تحصیل به مخاطبان گسترده با کم ترین هزینه یا بدون هزیه ارائه کنند.

آموزش مجازی رایگان
دوره های آموزش مجازی رایگان
 

در اینجا به چند مرکز اشاره می کنم که می توانید در آن ها از انواع دوره های آموزش مجازی رایگان بهره مند شوید :

مراکز ارائه دهنده دوره های آموزش مجازی رایگان

MIT OpenCourseWare

MIT : یکی از اولین دوره های آموزشی مجازی رایگان است که اطلاعاتش را نزدیک به ده سال است که در اختیار عموم قرار می دهد. دانشجویان اینترنتی دانشگاه MIT مدرکی از دانشگاه کسب نخواهند کرد و در عین حال هیچ تماسی نیز با آن نخواهند داشت اما بدون حضور یافتن در این دانشگاه که در ماساچوست آمریکا واقع است، امکان یادگیری رشته‌های مختلف آن را خواهند داشت. تمامی محتوای دروس ارایه شده در این دانشگاه بر روی سایت قرار می گیرد و تا حد امکان تلاش گردیده که کیفیت محتوای مطالب و ویدیو ها خوب باشند.
دانشجویانی که در کلاس های آموزش مجازی شرکت می‌کنند به لحاظ دسترسی به محتوا هیچ تفاوتی با دانشجویان ثبت‌نام کرده ندارند و در حقیقت مطالبی که برای اشتیاق دانشجو به بیشتر آموختن در این دوره‌ها گنجانده شده است بسیار جذاب‌تر و وسیع‌تر از مطالب ارایه شده در دوره های حضوری دانشگاه است.
اگر همیشه آرزو داشتید که به یک مدرسه فنی بزرگ مثل MIT بروید، حالا همه چیز فراهم است که در خانه خودتان، در زمان دلخواه خودتان و به صورت رایگان درس‌های آ‌ها را بخوانید. سایت دوره‌های آزاد MIT طیف وسیعی از کلاس ها را ارایه می‌کند که شما می‌توانید بر اساس نام هر قسمت، آن‌ها را جستجو کنید. شما می‌توانید درس‌ها را دانلود کنید و براساس سرعت خودتان به یادگیری الکترونیکی سریع بپردازید.

آموزش مجازی رایگان
دوره های آموزش مجازی رایگان

دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد بیش از 600 دوره آنلاین رایگان ارائه می دهد و به شما این امکان را می دهد تا به طور رایگان از آموزش Ivy League لذت ببرید.

دانشگاه کالیفرنیا، ایروین

دانشگاه کالیفرنیا، ایروین دوره های متنوعی را در زمینه موضوعات مختلف ارائه می دهد. در اینجا چندین مورد وجود دارد که ممکن است علاقه شما را برانگیزد:

Better Business Writing به زبان انگلیسی: این دوره به شما کمک می کند تا صدای شخصی را در نوشتن خود ایجاد کنید و به شما این فرصت را می دهد تا مهارت های نوشتاری خود را در انواع مختلف ارتباطات تجاری تمرین کنید.

مقدمه ای بر الکترونیک: با اجزای اصلی الکترونیک آشنا شوید: دیودها، ترانزیستورها و op-amps. ایده آل برای کسانی که می خواهند بینشی در مورد مهندسی برق داشته باشند.

موسسه فناوری جورجیا

موسسه فناوری جورجیا از سال 2012 دوره های آنلاین ارائه می دهد. از آن زمان تاکنون، 3.3 میلیون نفر از این دوره های آموزشی آنلاین در طیف گسترده ای از موضوعات لذت برده اند.

چند مورد از دوره های این موسسه که ممکن است شما نیز به آن علاقه مند باشید عبارت است از:

  • تجزیه و تحلیل داده ها در تجارت: این دوره به شما کمک می کند تا داده ها و تجزیه و تحلیل های تجاری را درک کنید.
  • رهبری نوآوری: یک دوره شش هفته ای برای هر کسی که به دنبال تبدیل شدن به یک رهبر نوآور است.
  • اصول زنجیره تامین: این دوره 15 ساعته مقدمه ای عالی برای هر کسی است که به دنبال شغلی در زنجیره تامین است.

École Polytechnique

École Polytechnique یک موسسه فرانسوی پیشرو است که تحقیقات سطح بالا، آکادمیک و نوآورانه را در علم و فناوری ترکیب می کند. 29 دوره آنلاین ارائه می دهد که 10 دوره به زبان انگلیسی و 19 دوره به زبان فرانسوی تدریس می شود.

Coursera

درباره آموزش مجازی، وب سایت شرکتCoursera دوره‌های خود را به صورت رایگان و با کیفیت مورد قبول در اختیار عوام مردم قرار می‌دهند. کلاس‌های آموزشی این سایت بین 4 تا 12 هفته طول می‌کشد و از طریق موسسات معروفی نظیر دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، استنفورد، میشیگان و پرینستون حمایت می‌شود. علاوه بر کلاس‌ها و دوره‌های فشرده این سایت در زمینه هایی نظیر کامپیوتر، کلاس‌های جذاب دیگری مانند تاریخ جهان، اقتصاد و... نیز در این سایت اجرا می‌گردد. جذاب ترین نکته در مورد یادگیری از طریق اینترنت این است که شما می‌توانید دروس دانشگاهی‌ای را انتخاب کنید که در گذشته فقط در اختیار افرادی قرار می گرفت که حاضر بودند پول هنگفتی در قبال آموزش آن بپردازند. کورسرا، تعداد زیادی از این درس‌ها و کلاس‌ها را در یک سایت کنار هم گرد آورده است. از آموزش مقدماتی بعضی رشته های موسیقی و هنری دانشگاه برکلی گرفته تا مواد درسی رشته حقوق دانشگاه ییل. این دوره‌ها شامل ویدئو و دیگر شیوه‌های آموزشی  و ارزیابی (از جمله نرم افزار آزمون آنلاین ) است که باید در مدت زمان مشخصی به اتمام برسند. دوره‌ها زیر نظر یک استاد اداره می‌شوند. می توانید موضوع مورد علاقه خود را در لیستی قرار دهید که هر وقت کلاس تازه‌ای در آن زمینه برگزار شد، به شما اطلاع بدهد.

iTunes U

با وجود اینکه همه خصیصه های iTunes U اپل رایگان نیست ولی حجم زیادی از منابع و مدیا از طریق برنامه iTunes U در دسترس است. بسیاری از مدارس از برنامه یا نرم افزار iTunes U برای ساخت محتوا برای دانش آموزان خود استفاده می‌کنند. بعضی از محتواهای ایجاد شده توسط این نرم افزار به طور رایگان و برخی دیگر از طریق پرداخت هزینه در دسترس عموم قرار می‌گیرد. از بسیاری از دوره‌های درسی این سایت می‌توان با ابزارهایی غیر از کامپیوتر هم استفاده کرد. iTunes U یک اپ رایگان است که به شما اجازه می‌دهد این درس‌ها را روی آی‌پاد، آی‌فون و آی‌تاچ دانلود کنید. گفته می‌شود که این سایت در زمینه نرم افزار آموزش مجازی LMS رایگان شامل 500 هزار درس مختلف از دوره ابتدایی گرفته تا کالج را شامل می شود. شما می توانید یادداشت‌هایی را به ویدئوها اضافه کنید، آن‌ها را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید و یا روی آی‌بوک‌تان ذخیره کنید.

Textbook Revolution

سایت Textbook Revolution توسط خود فراگیران مدیریت می‌شود و منابع آموزشی و کتاب‌های رایگان مختلفی در آن موجود است. شاید این سایت از نظر طراحی کمی دست پایین به نظر برسد و شاید در نگاه اول نتواند پتانسیل خود را به مخاطبان نشان دهد ولی اگر به دنبال یک برنامه آموزشی یا یک کتاب رایگان هستید، این سایت یکی از بهترین پیشنهاد های ما به شما خواهد بود.

آموزش مجازی رایگان
دوره های آموزش مجازی رایگان


TED

تبادل نظر ها و صحبت ها و مباحثی که در تد انجام می‌شود، منبع بزرگی از اطلاعات در مباحث متفاوت را مهیا کرده است. منابع متفاوتی روی این سایت برای افرادی که به دنبال یادگیری الکترونیکی هستند گذاشته شده است. هزاران ویدئوی مرتبط با درباره آموزش آنلاین چیست در این سایت وجود دارد. اگر اهل تنوع هستید می‌توانید از سایت بخواهید که به شما، از میان موضوعات دیگر، یک ویدئوی جذاب، زیبا و آموزنده نشان بدهد. اینها یقینا آموزش رسمی نیستند، اما بی شک تاثیر است.

درصورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوره های آموزش مجازی رایگان، کارشناسان ما آماده ارائه مشاوره رایگان به شما هستند.

مشاوره رایگان بگیرید

نظرات کاربران
خسروی

بهترین آموزش انلاین رایگان فارسی چی هست ؟

0 0

نیلو عباسی

مراکز ارائه دهنده آموزش مجازی رایگان در ایران رو هم میشه بگین کدوم ها هست اموزش مجازی برای زبان انگلیسی میخوام :(((

0 0

نیلو عباسی

مراکز ارائه دهنده آموزش مجازی رایگان در ایران رو هم میشه بگین کدوم ها هست اموزش مجازی برای زبان انگلیسی میخوام :(((

0 0

نیما مقدم

ممنون از راهنمایی خوبتوووون

0 0

نجار

دوره های مجازی رایگان با مدرک معتبر در ارتقای سطح شغلی خیلی تاثیر گذارند

0 0

سامان

کاش با شرکت در دوره های مجازی همونقدر که در وقت صرفه جویی می شد در هزینه هم صرفه جویی میشد، الان که اکثرا قیمت هاشون رو افزایش دادن

0 0

عسل

دوره های مجازی انعطاف پذیری بیشتری نسبت به کلاسهای حضوری دارن

0 0

طاها

از مزیای آموزش آنلاین برای من این بود که امسال تونستم در دوره های مجازی مختلفی شرکت کنم

0 0

مهناز صدرایی

برای گذروندن دوره های مجازی در تبلت به چه نرم افزارهایی نیاز هست؟

0 0

علی _ آموزش آنلاین رایگان

آموزش مجازی رایگان با مدرک معتبر
دوره های مجازی رایگان با مدرک معتبر
دوره های آموزشی مجازی رایگان

برای دریافت جزئیات به ایمیل زیر ایمل دهید
Ali200012@gmail.com

1 0

بهمن

چگونه می توان با استفاده از گوشی های هوشمند و تبلت های مجهز به سیستم عامل اندروید به کلاسهای آنلاین متصل شد؟

3 0

مهران

آخه ای نادان ها

کورسرا کجاش رایگانه؟

چرا اطلاعات غلط میدهید؟

7 4

شرکت پافکو

کورسرا دوره های اموزش الکترونیک رایگان داره، در دوره مورد نظرتون با انتخاب دکمه enroll به قسمت ثبت نام دوره بروید، اگر گزینه Audit the course رو داشته باشه، می تونید با انتخاب این گزینه مواد آموزشی این دوره رو به رایگان ببینید. البته در این صورت مدرک و Registration ای مبنی بر گذراندن آن دوره آموزش مجازی برای شما صادر نمی شود.

4 1

خادمی

سلام
دوست دانا
من خودم یکی از دوره ای رایگان کورسرا را استفاده کردم !!!

5 1

علیرضا

سلام چرا بعضی شرکت ها و موسسات، سیستم آموزش مجازی را به صورت رایگان در اخیار مردم قرار میدهند؟

5 0

ناصری

سلام
خوب اونا برای انجام کارشون هزینه دارن و...

0 0

ناشناس

هیچ ارزونی بی دلیل نیست !

3 4

امیر

میخواستم در یکی از دوره های سایت کورسرا شرکت کنم، .ولی متوجه شدم که یک هفته رایگان و بعدش پولیه. در ضمن حتی برای استفاده از آن یک هفته رایگان هم باید کارت اعتباری معتبر داشته باشی

2 2

ورمقانی

سلام همه مراکز ارائه دهنده آموزش مجازی رایگان تا یه مدت مشخصی آزاد هست ؟ بعدش باید هزینه کنیم ؟

4 0

علی یزدانی

راز موفقیت
دوره رایگان کارشناسی جذب در حال برگزاری در کانال @karshenasi_jazb
این دوره ی ۹ ماهه بصورت فایل های صوتیه که شامل مباحث: ارتعاش باور احساس تجسم سئوالات عبارات تاکیدی حسن ظن توکل شکرگزاری پاکسازی دشمن شناسی و توسله.
با استفاده از این دوره زندگیتو هر جور دوس داری بساز.
جذب پول ثروت روابط سلامتی و هر چیزی که در ذهن شما قابل تصوره.
برچسب‌ها: جذب پول و ثروت, جذب سلامتی, جذب روابط, دوره اخلاق, راه زندگی

1 0

فاطمه موسوی

با عرض سلام
من از اینکه این همه دانشگاه معتبر مانند
MIT OpenCourseWare دوره های آموزش مجازی رایگان می گذارد تعجب کردم شا ایا با این موسسات در ارتباط هستید و یا اطلاعاتی بیشتر از دوره های مجازی رایگان این موسسات میتوانید در اختیارم بگذارید
ممنون

7 1

شرکت پافکو

درود
سرکار خانم فاطمه موسوی
این فقط یک مقاله در خصوص آموزش مجازی رایگان است و شرکت پافکو ارتباطی با این دانشگاه ها و موسسات ندارد البته در ایران خودمان آموزش های مجازی رایگان در برخی از مراکز آموزشی برگزار می گردد ولی اصل مطالب در جلسات بعدی بصورت پولی از شما دریافت خواهند کرد موفق باشید

3 1

مهدی

البته باید بگم همه آموز های مجزی رایگان به این شکل که شما میفرمایید نیست در خیلی از آموزشگاه ها برای جلب مشتری سطح مبتدی را به صورت رایگان برگزار میکنند که برای افراد مبتدی مثل من و همچنین آشنایی با نوع برگزاری آن آموزشگاه بسیار مفید میباشد

1 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید