مقالات نرم افزار آموزش مجازی

همه چیز درباره آموزش مجازی LMS - بخش اول

همه چیز درباره آموزش مجازی LMS
امروزه اینترنت به خاطر به صرفه بودن از لحاظ هزینه ، زمان و مکان و سرعت بالا انجام دهی کارها دارا بودن حجم بالا اطلاعات از لحاظ مقداری در اکثر زمینه های آموزشی، تجارب، ارتباطات جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. در حال حاضر انقلاب الکترونیکی و تکنولوژیکی دگرگونی های عمیقی در تمام زندگی ما ایجاد کرده است و جامعه جهانی را به سویی می کشاند که سیستم آموزش مجازیLMS (ال ام اس) را اجتناب ناپذیر و ضروری ساخته است و روز به روز آن را غنی تر و آسانتر می کند.

برنامه ادوبی کانکت
همه چیز درباره آموزش مجازی LMS
درباره نرم افزار آموزش مجازی LMS
 

روند تکنولوژی به عرصه اطلاعات و پدید آمدن تکنولوژی اطلاعات تمام ابعاد زندگی بشری را متحول کرد و روند انجام امورکلی با گذشته های نه چندان دور از نظر کیفی وکمی تغییرکرده که نتیجه این تغیر وتحولات دانشگاهها ومراکز آموزشی با پدیده جدید به عنوان تکنولوژی نرم افزار آموزش مجازی LMS رو به رو شده اند که این پدیده آموزش را از حالت سنتی خارج ساخته و جریان خاصی به آن بخشیده است و با پیدایش کامپیوتر و به دنبال آن شبکه های کامپیوتری و وب جهانی در دهه های اخر قرن بیستم نوع دیگری از آموزش و مکانهای آموزشی را فرا روی دانشجویان وفراگیران قرار داده است. این نوع آموزش شالوده ای ازکاربرد تکنولوژی ، ارتباطات، مفاهیم روانشناختی، حرفه ای وآکادمیک بر اساس معیارها و استاندارد های معمول است که بنا به اهداف، نیازها و واقعیت های موجود جوامع شکل خاصی به خودمی گیرد آموزش به کمک فناوری های نوین در مدت زمان کوتاهی که از زمان ان پیدایش آن می گذرد توانسته شیوه های آموزشی را در سطح بسیار گسترده دگرگون کند.

 

تاریخچه سیستم آموزش مجازی LMS

سیستم آموزش مجازی یا سیستم آموزش از راه دور ریشه در زمان های قدیم داشته و به عقیده بعضی از صاحب نظران به زمان افلاطون وشاگردش دیونسیس می رسد ولی از آنجایی که شواهد نشان می دهد اولین آموزش از راه دور به شیوه پستی و مبادله مواد آموزشی وپرسش وپاسخ از طریق پست در سال های 1728میلادی انجام گرفته است از آن تا به حال شکل های مختلفی از آموزش به صورت های ترویجی ، ارشادی و آکادمیک از طریق مکاتبه ، ضبط صوت ، برنامه های تلوزیونی ، ویدئویی واخیرا ماهواره ای و…انجام پذیرفته است، اما آموزش از راه دور به شیوهای جدید یعنی با بهره گیری از تکنولوژی نوین کامپیوتری واز همه مهمتر اینترنت پدیه ی نو بود.
 

همه چیز درباره آموزش مجازی LMS
درباره سامانه آموزش مجازی LMS


به سوی مجازی شدن با سامانه آموزش مجازی lms - E-leatning

عصر حاضر را باید تلفیقی از ارتباطات و اطلاعات دانست. عصری که در آن بشر بیش از گذشته نیاز به اطلاعات و برقراری ارتباط برای کسب اطلاعات مورد نیاز دارد امروز افراد با در اختیار داشتن امکانات واطلاعات پیشرفته امکان برقراری ارتباط و تبادل سریع اطلاعات بیش از پیش میسر گردیده است ، افراد در هر کجا که باشند می توانند آخرین اطلاعات مورد نیاز خود را در هر زمینه در یافت کنند .اما بی شک بیشترین تاثیر پدید آمدن فناوری اطلاعاتی وارتباطی به محیط ها ی آموزشی بوده است که این امر سبب شده است تا محیط های آمزشی به سوی مجازی شدن سوق پیدا کنند .چنین تغیری دارا بودن امکانات پیشرفته (کامپیوتر، اینترنت و… ) ومنابع اطلاعاتی غنی تر می باشد. آنچه در ابعاد جهانی آموزش و ضرورت وجودی آن حتمی است این است که که توسعه آموزش با اینکه هنوز زمان کودکی خود را می گذراند بر آموزش سراسر دنیا تاثیر جهان شمول وموثری گذارده است اما در بحث کلان این پدیده دیری نخواهد پایید تا این تاثیر بر ابعاد مختلف آموزش حرفه ای بین المللی چهره موثر خود را به عنوان یک انقلاب نمایشی به نمایش به گذارد.

آموزش مجازی در جهان

امروزه تکنیک استفاده ازتکنولوژی های مختلف در فرآیند آموزشی رایج شده است. پیش از این، بیشتر استادان فقط تخته سیاه و گچ داشتند، در حال حاضر ما علاوه بر تخته سفید و ماژیک ها، حتی صفحات چند رسانه ای مانند ال سی دی ها، پروژکتورها، اشاره گرهای لیزر و غیره رامی بینیم. این که موسسات از کدام یک از این ابزار ها استفاده کنند به توان مالی آن ها بستگی دارد. همچنین به استادان آن ها نیز بستگی دارد که آمادگی استفاده از دستگاه های جدید و تغییر فرآیند آموزش معمول را داشته باشند. به عنوان مثال، کارهایی چون ایجاد دوره های آنلاین، پاسخ به ایمیل های دانشجویان، مدیریت فرمهای مختص دوره های ایجاد شده و غیره. از دیدگاه آموزش، ما باید برای بهره وری از این فن آوری هایی که ما را احاطه کرده اند آماده باشیم. در همین راستا مجبوریم به انقلاب اینترنتی تن دهیم که در طول سالهای گذشته اتفاق افتاده است. و ابزارهایی که استفاده می کنیم را افزایش دهیم. متاسفانه، این پیشرفت فناوری در همه جا یکسان نیست و به طور قابل توجهی بستگی به وضعیت فعلی کشورها چه از نظر اقتصادی و  چه از نظر اجتماعی دارد. زمان مدیدی نیست که فناوری اطلاعات (IT) در ایران شروع به رشد کرده است. و ما باید مسیر دانشگاه ها و موسسات آموزشی کشور های توسعه یافته را که پیش از ما این مسیر را رفته اند، دنبال کنیم. همه اینها همچنین تفاوت های فرآیند آموزش را توضیح می دهند. در دوران قدیم، آموزش در ایران زمین یکی از بهترین ها در جهان بوده است، اما در حال حاضر آن شکوفایی سابق از دست رفته است. مثل یک ققنوس ما در حال تلاش برای بازگشت به دانشگاه های برتر جهان هستیم. اما همه چیز به زمان نیاز دارد. دلیل اصلی این است که ما نمی توانیم از محصولاتی استفاده کنیم که توسط دانشگاه های مختلف در سراسر جهان استفاده می شود. این سیستم کاملا متفاوت است. نمونه های متعددی از استفاده موفق از آموزش الکترونیکی در فن آوری های یادگیری موبایل وجود دارد. و سیستم هایی که دانشگاه های خارجی از آن استفاده میکنند، انواع دوره ها و کاربرد ها را پوشش می دهند. آنها به صورت ماژول هستند و نیز ماژول های مختلفی برای نیازهای خاص برای افرادی که نقش های مختلفی در محیط دانشگاه یا سازمان بازی می کنند، دارند. مانند دانش آموزان، استادان، امور مالی، کارکنان هیات علمی و غیره. همه ی این فعالیت ها در یک سیستم مدیریت آموزشی یکپارچه و جمع شده است که زندگی کل دانشگاه را نشان می دهد. یکی از سؤالات معقولی که ممکن است در این جا مطرح شود این است که، هزینه آن چقدر است؟ در پاسخ می توان گفت راه حل ها و سیستم های متفاوت با قابلیت های متفاوتی را می توان استفاده کرد. هر دانشگاه می تواند آنچه را که برای نیازهای آن مناسب تر است انتخاب کند. معمولا اولین ایده ای که می آید این است که "اجازه دهید که یکی از چارچوبهای محبوب را مورد بررسی قرار دهیم! زیرا بسیاری از مردم از آن استفاده می کنند!" اما این ممکن است از نظر مالی مشکلاتی را به وجود آورد یا سفارشی کردن آن مسائلی داشته باشد. منبع باز هم همیشه بهترین انتخاب نیست. چرا که از دیدگاه برنامه نویس همیشه دشوار است که از کد شخص دیگری استفاده نماید. 

 

تاسیس سیستم آموزش مجازی LMS

اندیشه تاسیس سیستم آموزش مجازی LMS از سال 1996م در جهان مطرح شد ولی اولین دانشگاه مجازی در سال 2000 میلادی شکل گرفت. طرح سامانه آموزش مجازی LMS را اولین بار انگلستان مطرح کرد اما این آمریکایی ها بودند که به طور عملی برای اولین بار به اجرای آن پرداختند.
آموزش رایانه ای اگر از طریق اینترنت باشد آموزش شبکه ای و اگر از طریق فناوری اطلاعات باشد آموزش مجازی نامیده می شود .
نخستن گام در راستای اهمیت آموزش مجازی lms  فر هنگ سازی ایجاد اعتماد و باور مردم نسبت به کیفیت بالا آموزش مدرک آن عنوان کرد.


توسعه سامانه آموزش مجازی LMS

در بسیاری از کشور های جهان سال هاست که  سامانه آموزش یادگیری الکترونیی سریع LMS ( ال ام اس) شکل گرفته و اجرا شده اما توسعه واقعی این آموزش در ایران به زمانی بر می گردد که اینترنت جهانی شد.
دانشگاه های صنعتی شریف ، امیر کبیر ، علم وصنعت ، فردوسی مشهد و علامه طباطبایی در این راه پیشگام هستند. مهمترین موانع تحقیق این نوع آموزش را فراهم نبودن زیر بسترهای مخابراتی ، نیروی انسانی متخصص در تدوین برنامه آموزشی ، عدم تدوین استراژی مشخص ، کیفیت محتوای آموزش و عدم گسترش فرهنگ استفاده از (ای _تی) می باشد.

همه چیز درباره آموزش مجازی LMS
درباره سیستم آموزش مجازی LMS
سایت ال ام اس

با نرم افزار LMS پافکو بیشتر آشنا شوید:

دریافت مشاوره رایگان

فن آوری اطلاعات سامانه آموزش از راه دور LMS


تعریف فناوری اطلاعات

فن آوری اطلاعات به مجموعه به هم پیوسته ای از روشها ، سخت افزارها ، نرم افزارها و تجهیزات ارتباطی که اطلاعات را در اشکال مختلف (صدا ، تصویر ، متن) جمع آوری ، ذخیره سازی ، باز یابی ، پردازش ، انتقال ویا عرصه می نماید ، اطلاق می گردد. از نظر یونسکو : تکنولوژی اطلاعات عبارت است از روش های علمی ، فنی ، مهندسی و تکنیک های مدیریت و پردازش و کاربرد اطلاعات در زمینه های اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی.


نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات و در یادگیری

فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدت زمان کوتاهی که از پیدایش آن می گذرد توانسته زندگی انسان را درسطح بسیار گسترد .یکی از این تغیرات عمده اختصاص به یادگیری آموزشی دارد. نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در چرخه یادگیری بسیار پر اهمیت است.
فناوری اطلاعات و ارتباطات توانسته است کمبود و نواقص یادگیریها و آموزشهای سنتی را رفع نماید و دگرگونی های زیادی را در سیستم آموزش الکترونیکی  LMS به وجود آورد با استفاده از دنیای مجازی در یادگیری می توان به روشهای نوین وکار آمد یادگیری دست یافت علت استفاده از فناوری اطلاعاتی و ارتباطی در یادگیری آموزش بهتر و سریعتر می باشد فناوری اطلاعات و ارتباط نوع جدیدی از یادگیری را به وجود می آورد که نیازی به حضور فیزیکی استاد در کلاس درس نیست و یادگیری در محیط های غیر از کلاس امکان پذیر می باشد به نحوی که یادگیرندگان اطلاعات خود را با سایر افراد در میان می گذارند و به این ترتیب از اطلاعات خود و دیگران استفاده می کنند.

سیستم آموزش مجازی LMS

 امروزه اینترنت به خاطر به صرفه بودن از لحاظ هزینه ، زمان و مکان و سرعت بالا انجام دهی کارها دارا بودن حجم بالا اطلاعات از لحاظ مقداری در اکثر زمینه های آموزشی ، تجارب ، ارتباطات جایگاه ویژه ای پیدا کرده است در حال حاضر انقلاب الکترونیکی و تکنولوژیکی دگرگونی های عمیقی در تمام زندگی ما ایجاد کرده است و جامعه جهانی را به سویی می کشاند که آموزش از راه دور  E-learning را اجتناب نا پذیر و ضروری ساخته است و روز به روز آن را غنی تر و آسانتر می کند و فرصت های ذیقیمتی را برای بانیان و متولیان آموزش از طریق در اختیار گذاشتن وسایل کمک آمرزشی پیشرفته ، ارائه دروس و مطالب را جذابتر کرده است.


تعریف آموزش مجازی

عبارت است از ارائه محتوای آموزشی و تجربیات مدرس به فراگیران که این افراد می توانند در هر نقطه از جهان از این نوع آموزشها بهره بگیرند.
تعاریف آموزش مجازی از دیدگاه کارشناسان مختلف
(Howard block)
آموزش مجازی توجه به یادگیری از طریق اینترنت می باشد.
(elit trondsen)
مولفه های آموزش مجازی (ال ام اس) نیروی شبکه را به کار می گیرد برای کسانی که به تکنولوژی های اینترنتی تکیه دارند که در ضمن کار با شبکه آنها را نیز قادر به یادگیری می کند .
دست اندر کارهای سیستم های cisco اینگونه معتقدند که:
آموزش مجازی یک یادگیری اینترنتی است که می توان شامل رساندن مطالب در چندین شکل ، مدریت آموزشی و یک مجموعه شبکه شده از دانش آموزان و تعدادی توسعه دهندگان و کارشناسان خبره می باشد، همچنین سیستم نرم افزار آموزش مجازی LMS یادگیری را سریعتر و با هزینه کمتر میسر می سازد، به علاوه دستیابی به آموزش برای همه و شرکت همگان در فرایند یادگیری را مهیا می سازد.

همه چیز درباره آموزش مجازی LMS
درباره برنامه آموزش مجازی LMS

طراحی آموزشی در محیط های مجازی

در راه اندازی سامانه آموزش مجازی آنلاین (آموزش الکترونیکی) ابزارهای دیداری و چند رسانه ای پایه و اساس فرایند یاد دهی ویادگیری می باشند برای استفاده از این محیط های جدید آموزشی لازم است فرا گیرنده چندین سواد (سواد شنیداری ، دیداری ، سواد فناوری ، سواد رایانه ای و سواد عادی)داشته باشد .طراحی آموزشی یک فعالیت تیمی است که در این تیم کارشناسانی شامل استاد طرح درس (ترجیحا با سابقه تألیف منبع درسی خود آموز) متخصص علوم تربیتی ، متخصص یادگیری الکترونیکی (محیط مجازی )، متخصص فناوری اطلاعات و پیاده کننده طرح درس شرکت دارند.

راهنمای گام به گام فرآیند طراحی آموزش مجازی

هر سازمانی فرایند خودش را برای توسعه دوره های آموزشی آنلاین دارد. بعضی از سازمان ها فرآیند خطی را دنبال می کنند، در حالی که برخی دیگر نوع بازگشتی را ترجیح می دهند. بعضی از سازمان ها ترجیح می دهند کل آموزش را در یک دوره کار کنند، در حالی که دیگران ترجیح می دهند برای آموزش ها بخش های کوچک را شناسایی کرده و آن ها را همزمان در کنار هم توسعه دهند. عوامل متعددی وجود دارد که بر تصمیم سازمان برای پیروی از نیازهای آموزشی فرایند-از جمله انتظارات مشتری، ابزار، زمان توسعه، انعطاف پذیری، پیچیدگی، بودجه و غیره- تاثیر می گذارد. مهم نیست که یک از سازمان از کدام رویه پیروی می کند، چند مرحله وجود دارند که اجرای آن ها در همه فرآیند های طراحی آموزشی اجباری هستند. سوای رویکرد شما! درک هدف هر یک از این مراحل اجباری به شما در دستیابی به خروجی مطلوب در هر مرحله کمک می کند. چند تا از این مراحل عبارتند از:


مرحله یک طراحی آموزش مجازی : تجزیه و تحلیل نیاز ها و ضرورت ها

تجزیه و تحلیل شاید مهم ترین گام فرایند طراحی آموزش مجازی باشد. هنگام تجزیه و تحلیل، هرگز خود را محدود به درک درست نیازهای آموزشی و کسب و کار نکنید. تجزیه و تحلیل خود را به چهار قسمت دیگر تقسیم کنید: مخاطبان، محتوا، فناوری و انتظارات.


  • نیازهای تجاری و آموزش

نیازهای کاری متفاوت از نیازهای آموزشی است. نیاز به کسب و کار به شما در درک نیاز جامع برای آموزش کمک می کند. با این حال نیاز به آموزش، به شما کمک می کند تا درک کنید که آموزش کمک می کند تا با نیازهای کسب و کار مواجه شوید.

نکته درک نیاز های کسب و کار و آموزش : درک صحیح از نیاز های کسب و کار، برای ارزیابی تاثیر آموزش در کسب و کار مفید است.


  • برآورد نیاز های یاد گیرنده ها با تجزیه و تحلیل پروفایل آن ها

شامل تجزیه و تحلیل مشخصات یاد گیرنده ها بر اساس نقش، مسئولیت، تجربه حرفه ای، مدارک تحصیلی، مجموعه مهارت ها، سن، مهارت فنی، قومیت، و موقعیت جغرافیایی. علاوه بر این، جمع آوری اطلاعات در مورد دانش موجود در مورد موضوع، چالش ها و مهمتر از همه، پیدا کردن شکافی که انتظار می رود با آموزش الکترونیک شما پر شود. همچنین، نیازهای یادگیری و / یا روش ترجیحی آموزش را بیابید.


  • محتوا

طراحان آموزشی متخصصان موضوع (SME) نیستند، اما درک کامل از محتوا ضروری است. محتوای اصلی را چند بار بخوانید تا پیام کلیدی آن را درک کنید. سوالات خود را ذکر کنید و آنها را برای توضیح دادن به یک متخصص موضوعی ارسال کنید. علاوه بر این، از او درخواست کنید مثال ها، سناریوها، و مطالعات موردی به شما بدهد که ممکن است برای حمایت دانش آموز از نظر محتوایی و یا ارزیابی به کمکتان بیاید.


  • فناوری

صنایع الکترونیک به سرعت در حال پیشرفت با تکنولوژی جدید و ابزارهای جدید است. از این رو شناخت آن فناوری که سازمان مشتری و فراگیران با آن بیشتر آشنا باشند بسیار مهم است. در مورد ابزار هایی که مشتری ترجیح می دهد و سیستم آموزش الکترونیکی lms آن ها و دستگاه های موجود برای راه اندازی دوره و غیره از آن ها سوال کنید.


  • برند سازی

برند چیزی است که به سازمان هویت منحصر به فرد می دهد. از این رو، به استانداردهای نگارش (لحن، زمان، صدا، واژگان) و گرافیکی (تصاویر، فونت ها، شخصیت ها، آیکون ها) که در سازمان آنها دنبال می شود توجه کنید. همچنین از مشتری بخواهید که نمونه هایی از دوره های طراحی شده قبلی را در صورت امکان در دسترس شما قرار دهد تا در صورت نیاز برای شناسایی این استاندارد ها به آن ها رجوع کنید.


مرحله دوم طراحی آموزش مجازی : شناسایی اهداف آموزشی

هنگامی که نیازهای خود را تجزیه و تحلیل می کنید، اهداف یادگیری را مد نظر قرار دهید. اهداف یادگیری به شما کمک می کنند تا بین محتوای "خوب برای دانستن" و "چیزهایی که اجباری برای دانستن" تفاوت قائل شوید و اهمیت هر کدام از بخش های مربوط به نیازهای اطلاعات در آموزش را تعیین کنید. همچنین، ارزیابی کار شما باید بر اساس این اهداف یادگیری طراحی و انجام شود.

نکته شناسایی اهداف آموزشی : از مشتری بخواهید که اهداف آموزش را با توجه به نتایجی که از یادگیری آن انتظار دارد را تایید کند.


مرحله سوم طراحی آموزش مجازی : توسعه طراحی

توسعه طراحی خود برای خودش یک فرآیند است. ابتدا، محتوا را به تکه های کوچک اطلاعات تقسیم کنید و آنها را به ترتیب منطقی سازمان دهی کنید. هنگامی که فهرست موضوع آماده است، یک رویکرد آموزشی برای دوره خود (رویکرد مبتنی بر داستان، رویکرد مبتنی بر حل مسئله، رویکرد مبتنی بر ویدیو، رویکرد مبتنی بر بازی و غیره) را با محدوده تعریف شده در مرحله تجزیه و تحلیل تعیین کنید. با اضافه کردن فعالیت های جذب توجه، فیلم های انگیزشی، فرآیند های تعاملی، سناریوها و مثال ها، خلاصه بحث ها و غیره را در طراحی آموزش خود قرار دهید.

نکته توسعه طراحی : از مشتری خود بخواهید که استراتژی طراحی را، به ویژه هنگام ایجاد یک برنامه درسی، تأیید کند. این وجود هماهنگی در تمام ماژول ها و منابع مرتبط را تضمین می کند.


مرحله چهارم طراحی آموزش مجازی : ساخت یک استوری برد

یک استوری برد یک سند تصویری است که به شما امکان می دهد محتوای خود را با تعدادی تصویر سازماندهی کنید و با استفاده از آن یک جریان کلی برای موضوعات و سرفصل ها ارائه دهید. نوع محتوایی که با آن برخورد دارید شناسایی کنید. این می تواند حقایق، اصول، فرآیند، طبقه بندی، یا رابطه باشد. محتوا را صفحه به صفحه با استفاده از متن، تصاویر، نمادها، کاراکترها، یادداشت ها و غیره ارائه کنید.

نکته ساخت استوری برد : سایر اسناد مربوطه را به طور همزمان توسعه داده و آن ها را همراه با استوری برد به اشتراک بگذارید، به طوری که مشتریان بتوانند تمام محصولات ارائه شده را به طور کلی بررسی کنند.


مرحله پنجم طراحی آموزش مجازی : ساخت نمونه اولیه

پیش از شروع توسعه اصلی، یک نمونه اولیه بسازید. چهار تا پنج صفحه منحصر به فرد از انواع مختلف را شناسایی کنید و آنها را با استفاده از استراتژی طراحی تایید شده و دستورالعمل های نام تجاری مشتری توسعه دهید. یک نمونه اولیه به مشتری کمک خواهد کرد که چگونگی انتقال از استوری برد به یک ماژول کاربردی را بتواند تصور کند.

نکته ساخت نمونه اولیه : از مشتری بخواهید که نمونه اولیه را تایید کند. انحراف ها و هر جایی را که با انتظاراتش منافات دارد را مشخص کند. مدیریت انحراف در این مرحله، به صرفه جویی در زمان و انرژی در طول توسعه اصلی کمک می کند.


مرحله ششم طراحی آموزش مجازی : توسعه آموزش

بعد از آن که استوری برد و نمونه اولیه را نهایی کردید، توسعه آموزش الکترونیکی را که در نهایت در سیستم lms بارگزاری خواهد شد را شروع کنید.

نکته توسعه آموزش : شامل سه مرحله بررسی در این مرحله توسط طراحان آموزشی، طراحان گرافیک و تضمین کیفیت برای اطمینان از آموزش، گرافیک و عملکرد صحیح آموزش آنلاین.


مرحله هفتم طراحی آموزش مجازی : ارائه آموزش

سامانه آموزش الکترونیکی ، یک پلت فرم برای میزبانی دوره های آموزش الکترونیک برای یک سازمان است. اطمینان حاصل کنید که دوره شما با نرم افزار lms سازگار است که آموزش در آن میزبانی خواهد شد. همچنین، ویژگی های مختلف نرم افزار ال ام اس مشتری را در نظر بگیرید مانند ردیابی پیشرفت و عملکرد ارزیابی فراگیران، ایجاد گزارش کامل دوره، و اضافه کردن منابع پیش آموزش و پس از آموزش.

نکته ارائه و تحویل آموزش الکترونیک : از مشتری بخواهید با مسئول سایت lms خود صحبت کند و در مورد ویژگی هایی از آن که در سازمان استفاده می کنند، از آنها بپرسید.


مرحله هشتم طراحی آموزش مجازی : ارزیابی

مرحله نهایی ارزیابی تاثیر آموزش است. به طور معمول، ارزیابی را می توان در دو سطح انجام داد: اول در سطح یادگیرنده برای تجزیه و تحلیل، این که فراگیران آموزش ها را در چه حد جذاب و مفید می دانند، و در سطح سازمان برای ارزیابی اینکه آیا آموزش بر کسب و کار و کمک به دستیابی به نیاز کسب و کار تاثیر مثبتی داشته است یا نه.

نکته ارزیابی میزان موثر بودن آموزش الکترونیک : همیشه نتایج مراحل ارزیابی را مد نظر قرار دهید. تجزیه و تحلیل کنید که چه چیزهایی مفید بوده و چه چیزهایی نبوده و نتایج این تجزیه و تحلیل ها را به پروژه های آینده منتقل کنید.

سایت ال ام اس

با نرم افزار LMS پافکو بیشتر آشنا شوید:

دریافت مشاوره رایگان

نظرات کاربران
سجاد ساسانی

مقاله جذابی بود بقیه بخش ها هم لینک رو میزارین

0 0

شهلا

آیا سیستم های ویدئو کنفرانس شرکت های مختلف با یکدیگر کار می کنند؟

1 0

شرکت پافکو

باید به این نکته اشاره کنم که از اواسط دهه 1990، اتحاديه بين المللي (ITU) استانداردهاي مختلفي براي ويدئوکنفرانس تعريف کرده است. اين استانداردها براي تضمين سازگاري بين سيستم‌هاي توليدکنندگان مختلف نوشته شده‌اند. هنگام انتخاب يك سيستم، بايد مطمئن باشيد که اين سيستم‌ها از اين استانداردها پيروي مي‌کنند و فقط روشي اختصاصي از ارتباط را ارائه نمي‌دهند. سيستم‌هاي اختصاصي و خود ساخته توسط توليد كنندگان، فقط با سيستم‌هاي مشابه با خود ارتباط برقرار مي‌کنند.

0 1

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید