مقالات نرم افزار آموزش مجازی

نکات راه اندازی و پیاده سازی سیستم مدیریت آموزشی lms

پیاده سازی سیستم مدیریت آموزشی lms
سیستم مدیریت آموزشی LMS، نرم افزاری است که فعالیت آموزش گیرنده را ثبت و پیگیری می کند. به عبارت دیگر، این سیستم، روند یادگیری و آموزش را به طور خودکار مدیریت می کند. با توجه به نقش مهم و حیاتی سیستم مدیریت آموزشی LMS در فرایند توسعه آموزش، نیاز به استفاده از ساختار استاندارد در ایجاد و پیاده سازی چنین سیستم هایی کاملاً ضروری می باشد. در ادامه با پافکو همراه باشید تا بیشتر درباره راه اندازی سیستم lms بیاموزید.

ادوبی کانکت

همراه با تست رایگان


سیستم مدیریت آموزشی

پیاده سازی سیستم مدیریت آموزشی lms
نکات راه اندازی سیستم lms


اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالاً به دنبال اولینیا مناسب ترین سیستم مدیریت یادگیری خود هستید. انتخاب پلتفرم مورد استفاده می تواند به خودی خود یک چالش باشد. و این تازه شروع است. پس از انتخاب پلتفرم LMS که قرار است از آن استفاده کنید، باید آن را نیز راه‌اندازی و آزمایش کرده و فرآیند را اصلاح کنید. تنها در این صورت است که می‌توانید آن را به طور رسمی راه‌اندازی کنیدپیاده سازی LMS خسته کننده ترین کار هنگام راه اندازی آموزش الکترونیکی شما است. بله، درست است که ایجاد دوره ها ممکن است به مهارت های فنی و خلاقانه نیاز داشته باشد، با این حال، بدون سیستم مدیریت یادگیری، تمام دوره‌هایی که شما یا تیمتان ایجاد کرده‌اید، بیهوده خواهند بود.

کاهش هزینه‌ های آموزشی، ایاب و ذهاب و تسهیلات کارگاه یا ابزارهای دوره آموزشی و کاهش وقت های تلف شده کارآموز، آموزش تعداد زیادی کارآموز در مدتی کوتاه، کاهش مشکلات اداری ناشی از انجام مراحل ثبت نام و انتخاب واحد و متعاقب آن کاهش هزینه، بهره‌مندی حجم کثیری از کارآموزان از آموزش به موقع با دست‌ یابی به دوره‌ ها یا برنامه ‌های آموزش آنلاین و دروه های آموزش از راه دور، افزایش توانایی و مهارت کاربران در فراگیری اطلاعات، وجود سیستمی جهت اندازه گیری و ارزیابی آموزشی، ارایه قوی ‌تر عناصر گرافیکی مانند استفاده از هنر، نمودار یا عکس، وجود اتاق ‌های گپ و ابزارهای اشتراکی دیگر که باعث افزایش حضور فعال فراگیر می ‌شود، امکان تهیه کلیه مواد مکمل آموزشی بدون نیاز به مراجعه به کتابخانه همگی از مزایای سیستم مدیریت آموزشی هستند.


ما با متحصصان زیادی در زمینه نکات راه اندازی سیستم lms و همچنین پیاده سازی سیستم مدیریت آموزشی ال ام اس صحبت کرده ایم و چکیده تجربیات آن ها را در قالب 30 نکته با شما به اشتراک می گذاریم.


30 نکته کلیدی برای راه اندازی و پیاده سازی موفق سیستم مدیریت آموزشی LMS

از آنجا که امروزه اکثر افراد با معنا و تعریف آموزش مجازی آشنا هستند و همچنین مزایای آموزش مجازی دیگر بر هیچ کسی پوشیده نیست، خرید lms (نرم افزار آموزش مجازی) به یکی از پرطرفدارترین موضوعات در صنعت مدیریت آموزشی تبدیل شده است.

تقاضا برای خرید lms و پیاده سازی یک سامانه مدیریت آموزش الکترونیکی، روز به روز افزایش می یابد. یک سایت lms مناسب به شما کمک می کند سیستم مدیریت آموزش lms را به صورت موثر و با هزینه مناسب به کار گیرید.


1- نکته اول، آشنایی با جعبه ابزار خریدار و ویژگی های این جعبه ابزار می باشد. تکنیک پیاده سازی، آموزش و پشتیبانی آنلاین، این موضوع بایستی با اهداف سازمان هم راستا باشد.
2- مدیریت پروژه موثر، باعث ایجاد یک تقویم زمانی موجز است. متخصصی از شرکت ادوبی، تاکید می کند که  بهره گیری از مدیریت پروژه برای زمان بندی و هماهنگی اعضای تیم پروژه، جهت موفقیت شرکت ها ضروری است.
3- استفاده از متخصصین پیاده سازی سیستم آموزش مجازی LMS، نصیحتی است که طبق آن می توان به اهمیت تبدیل توقعات به نیازها پی برد، موفقیت سازمان کاملا منوط به توجه مناسب نسبت به توقعات مشتریان و تعهد به انجام انهاست.
4- آزمون پلت فرم قبل از استفاده نیز از نکات بسیار با اهمیت است. تجربه متخصصان نشان داده است که  هیچ  قاعده یکسانی برای پیاده سازی سیستم های مدیریت آموزشی وجود ندارد. تعداد زیادی از شرکت ها از ویژگی نمایش پلت فرم قبل از استفاده همگانی استفاده می کنند تا از قابلیت های سیستم مطلع باشند.
5- پیاده سازی موفق سیستم مدیریت آموزشی، یعنی تغییر رفتاری. مشارکت قلب هر دوره آموزشی است. اگر برای داشتن یک دوره فراگیر و پر مخاطب با مشارکت بالا برنامه ریزی کنید، می توانید یک سناریوی برد - برد هم برای اساتید و هم برای شاگردان داشته باشید.
6- درک اهمیت مشارکت کاربران بسیار حیاتی است، اما چگونه می توانیم مشارکت را در عمل داشته باشیم؟ فرهنگ یادگیری و آموزش در سازمان قبل از پیاده سازی بایستی تقویت شود.
7- تماماً پیاده سازی، در تعریف و دستیابی به اهداف موجز معنا پیدا می کند. پیاده سازی موفق سیستم مدیریت آموزشی، ممکن است به همسویی اهداف سازمان منجر شود. هم چنین این موضوع به آموزش کارکنان در قبال مسائل دولتی، چگونگی معرفی محصولات به مشتریان و ارائه اطلاعات جدید به کارمندان به طور موثر نیز وابسته است.
8- سازماندهی و زمان بندی یکی از فعالیت های کلیدی هر سازمانی است. ایجاد یک لیست از نیازمندی ها برای سیستم مدیریت آموزشی، می تواند مشخصا به خریداران نرم افزار آموزش مجازی LMS ابعاد مختلف سیستم مانند پشتیبانی محتوا، ویژگی ها و یکپارچگی با سایر سیستم ها را نشان دهد.

پیاده سازی سیستم مدیریت آموزشی lms
نکات راه اندازی سیستم lms


بودجه در راه اندازی و فرآیند پیاده سازی سیستم مدیریت آموزشی

سامانه مدیریت آموزش الکترونیکی و نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین می توانند در عرصه رقابت صنعت آموزش نقشی غیرقابل انکار داشته باشند. در صورت تمایل به خرید lms و سیستم آموزش مجازی مناسب، بهتر است ابتدا فاکتورهایی از قبیل تعداد شرکت کنندگان، تعداد جلسات هر دوره و سایر فاکتورهای مرتبط با آموزش الکترونیکی خود را در نظر بگیرید.

 توجه به بودجه در فرآیند پیاده سازی و راه اندازی سیستم مدیریت آموزشی LMS از نکات قابل توجه است. استفاده از این سیستم ها ممکن است به قیمت تحمیل هزینه های اضافی به شرکت تمام شود.
 
9- آیا برای همه نیازها، بودجه دارید؟ آیا هزینه های تحمیلی آینده را مورد بررسی قرار داده اید؟ برای این سوالات بایستی پاسخ های صریح و روشنی داشته باشید.
10- اهمیت ایجاد یک صفحه اول خوشامدگویی! این صفحه بایستی با ویژگی های متعدد و قابلیت های گوناگون قابل ارتباط مناسب با فراگیران باشد.
11- این سیستم ها باید به وسیله رابط کاربری های قوی، مردم را قدرتمند و جذب نمایند. این رابط باید آسان باشد و ساختار منطقی داشته باشد.
12- همانند همه تعاملات، مخصوصاً در زمینه آموزش، اهمیت شناخت مستمعین بر هیچکس پوشیده نیست. باید از فراگیران چند سوال اولیه و اساسی بپرسیم و سعی کنیم دیدگاه مناسبی درباره آنان کسب نماییم.
13- موظف کردن افراد خود یک چالش است. افراد باید در قبال مهارت خود مسئول باشند و سعی کنند کاری یا وظیفه ای را بر عهده گیرند. متخصصی از info pro روی سه مسئولیت تاکید می کند: مدیریت محتوا، واحد کسب وکار و واحد فناوری اطلاعات.

پیاده سازی سیستم مدیریت آموزشی lms
راه اندازی نرم افزار ال ام اس


14- خوب! من سرم شلوغه، شما سرت شلوغه و هیچ کس وقت خالی ندارد! بین کارمندان تان چه کسی به سیستم جدید اهمیت می دهد؟ اکثر افراد در مقابل تغییر واکنش منفی نشان می دهند و مقاومت می کنند. مخصوصاً وقتی باعث کاهش سرعت کارهای روزمره می شود و از راحتی آنان نیز می کاهد. اجازه دهید کارمندان تان بدانند چه قدر از سیستم جدید بهره خواهند برد و مدیریت تغییر را بشناسند و برای سیستم جدید، تبلیغ کنید!
15- تقویم های زمانی رویایی نیز اهمیت دارند. فرآیند پیاده سازی را فازبندی نمایید و برای هر فاز و پایان آن زمان بندی دقیق داشته باشید و کاربران را مستقیماً در این فرآیند دخالت دهید.
16- متخصص شرکت Cogentys بر حیاتی بودن تدوین طرح درس و برنامه کلاس ها تاکید می نماید. همچنین بایستی استراتژی صحیح را در قبال کارمندان با مهارت های جدید کاری اتخاذ کنیم.
17- همه از رویه های سخت بیزاریم. یکی از دلایل اینکه شرکت ها از برنامه های آموزشی استقبال نمی کنند، تجربه بد قبلی آنان  با سیستم های مدیریت پیچیده است. بنابراین باید از اتوماسیون پیشرفته و در عین حال ساده در زمینه پیاده سازی سیستم ها بهره بگیریم.
18- مهاجرت داده ها خود یک فرآیند پیچیده است اما برای موفقیت پیاده سازی باید به آن توجه کرد. چالش چگونگی، زمان و نحوه اجرای این فرآیند باید قبل از پیاده سازی سیستم مدیریت آموزشی به بحث گذارده شود.
19- همه سازمان های جدید، می توانند یک بعد زمانی برای پیاده سازی در نظر بگیرند و زمان مناسب را برای خطا، مشکل و .... در این فرآیند در این برنامه زمانی لحاظ کنند.
20- در زندگی نیز باید به دنبال هدف خود باشیم، نرم افزار آموزش مجازی lms از این قاعده مستثنی نیستند. متخصصان بر اهمیت تعیین نیازها از سیستم جدید، تعیین اهداف و تعریف دقیق پروژه که بر موفقیت آن می افزاید تاکید دارند.
21- انتخاب خریدار و آماده سازی منابع برای ایجاد فازهای پیاده سازی نیز از عوامل موفقیت پروژه پیاده سازی است. درک دقیق از این دو بعد باعث صرفه جویی در زمان و هزینه خواهد شد.
22- داشتن تنظیمات مناسب نیز به پیاده سازی موفق کمک شایانی می کند، سیستم باید به فراگیران اجازه دسترسی از هر دستگاه و در هر زمانی را بدهد و  هزینه نگهداری پایین، فرایندهای اتوماسیون و ویژگی های شخصی سازی را داشته باشد.

پیاده سازی سیستم مدیریت آموزشی lms
نکات راه اندازی سیستم ال ام اس


23- چالش های  فنی کلیدی باید تعیین و راه حل های مربوط به آن ارائه گردند. این راه حل ها می توانند توسط تیم پیاده سازی که از قبل تعیین شده اند ارائه شوند.
24- باید هدف کاربران از استفاده از این سیستم را نیز در نظر گرفت، محتوای در نظر گرفته شده باید بهینه شده باشد و نیازهای آنان را برطرف نماید.
25- مدیریت تغییر در مهاجرت داده بسیار نقش پررنگی ایفا می کند. تعیین میزان داده مورد نیاز برای مهاجرت به سیستم جدید و ایجاد تعادل بین منابع مهم است.
26- یکپارچگی سیستم مدیریت اموزشی LMS با استراتژی شرکت می تواند باعث موفقیت یا شکست یک پروژه پیاده سازی باشد.

پیاده سازی سیستم مدیریت آموزشی lms
نکات راه اندازی سیستم lms و پیاده سازی سیستم مدیریت یادگیری


اهمیت تعیین منابع در راه اندازی پیاده سازی سیستم مدیریت آموزشی LMS

27- تعیین منابع کلیدی و هسته اولیه تیم پیاده سازی قبل از پیاده سازی باید انجام گیرد. انتخاب محصولات بهینه ی سیستم مدیریت اموزشی که نیازهای شرکت را رفع می کند، نقش مهمی در مناسبات خواهد داشت.
28- کارمندان و سهام داران سازمان تنها از سیستم استفاده نمی کنند، آن ها کاملاً مشارکت دارند. شما باید به آن ها میزان تغییری که در حال انجام است را یادآور شوید.
29- امنیت را فراموش نکنید، ما در جهانی پر از جرم زندگی می کنیم و جرائم الکترونیک نیز جزوی از آن ها است. یک سیستم موفق، سیستمی است که از محتوای شما محافظت می کند.
30- آزمون، و دوباره آزمون! قبل از شروع به استفاده از سیستم مدیریت آموزش LMS جدید حتما مدت زمانی را برای آزمون آن در نظر بگیرید تا ایرادات احتمالی را بیابید و رفع کنید.

توصیه ما به کارشناسان و تصمیم گیرندگان جهت "راه اندازی سامانه آموزش مجازی آنلاین"، "راه اندازی سیستم lms" و یا "برگزاری وبینار" در موسسات آموزشی آن است که جهت اقدام به خرید LMS با قیمت LMS پایین، جهت پیاده سازی انواع آموزش مجازی عجله نکنند و چالشهای جدید برای مجموعه آموزشگاهی خود ایجاد نکنند

شرکت پافکو مفتخر است تا تجربه چندین ساله خود را در حوزه "فروش سامانه آموزش مجازی"، "ارائه نرم افزار وب کنفرانس"، "راه اندازی سیستم آموزش مجازی"، "تولید محتوای الکترونیکی"، "آموزش نرم افزار محتوای الکترونیکی"، "برگزاری آزمون الکترونیکی" را در اختیار شما قرار دهد.

شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره نکات راه اندازی سیستم lms از کارشناسان پافکو مشاوره دریافت نمایید.

مشاوره رایگان بگیرید

نظرات کاربران
محمودی

من سیستم کلاسمو سپردم به شرکت انصافا خوبه تا الان با این محدودیت ها من مشکلی نداشتم و تونستم کلاس هامو برگزار کنم

0 0

حمید رضا گودرزی

اگر بخواهیم خودمون یه lms راه اندازی کنیم خیلی پیچیدگی و سختی هایی داره

0 1

رعنا

راه اندازی lms چقدر زمان و هزینه نیاز داره؟

0 0

نگار

آموزش الکترونیکی شخصی سازی شده چیست؟

0 1

مرادزاده

نکات راه اندازی سیستم lms بسیار کاربردی بود

0 0

نواب

مطلب مفیدی درباره lms بود ممنونم

1 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید