مقالات بازاریابی اینترنتی

نکات کلیدی درباره لندینگ پیج 

کات کلیدی درباره لندینگ پیج
در این مطلب سعی بر این است تا راجع به مفهوم صفحه فرود بحث شود و اینکه هدف از لندینگ پیج چیست؟ پس از ورود به لندینگ پیج کاربران عموما چه کار های  را انجام میدهند؟ انواع لندینگ پیج ، اهداف مهم آن و 18 نکته کاربردی جهت بهره وری بهینه از لندینگ پیج را بیان می کنیم
کات کلیدی درباره لندینگ پیج
نکات کلیدی درباره لندینگ پیج 


صفحه فرود (لندینگ پیج) چیست؟


لندینگ پیج  به معنی یک صفحه وب که به عنوان صفحه فرود کاربر می باشد و مخاطبان مستقیم از طرق متفاوت مانند شبکه های اجتماعی ،تبلیغات و یا browser ها وارد آن صفحه می شوند. عموما طراحی صفحات فرود شباهتی با ظاهر سایت اصلی نخواهند داشت و عموما فاقد footer و header و sidebar پیش فرض هستند و در بازاریابی اینترنتی و سئو این صفحه از اهمیت بالایی برخوردار است.

بازدیدکنندگان معمولا بعد از ورود به صفحه فرود چه میکنند؟


•    از روش link یا دکمه های CTA به بخش های دیگری از سایت ارجاع داده می شوند
•    ممکن است یک اقدام با توجه به نوع لندینگ پیج در صفحه انجام دهند به عنوان مثال،email یا شماره تلفن خود را در صفحه ثبت کنند،یک فایل کتاب،فیلم و… دانلود کنند،باشماره تلفنی که در صفحه گذاشته شده است تماس بگیرند،محصول گذاشته شده در صفحه را خریداری کنند و…
•    به هر علتی (سرعت پایین صفحه،جذاب نبودن محتوای صفحه، مرتبط نبودن موضوع صفحه با سلیقه کاربر و…) از صفحه فرود خارج شوند.

کات کلیدی درباره لندینگ پیج
نکات کلیدی درباره لندینگ پیج 

 یک صفحه لندینگ موثر شامل موارد زیر است:

  • یک عنوان اصلی و یک عنوان حمایتی
  • یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد
  • مزایای پیشنهاد شما
  • تصاویر یا ویدئویی که زمینه استفاده را نشان می دهد
  • اثبات اجتماعی
  • یک بیانیه تشویقی
  • بحث پایانی
  • فراخوانی برای اقدام

انواع لندینگ پیج ها


به طور کلی سه نوع صفحه فرود یا لندینگ پیج وجود دارد:


صفحه فرود Opt-In Landing Pages


برعکس کلیه  لندینگ پیج ها در اینگونه صفحات Header و footer وجود دارد . اینگونه صفحات عموما در کلیه سایت قابل دسترسی هستند و در بازاریابی اینترنتی به عنوان مثال برخی از وب سایت های آموزشی برای دانلود یا ارائه یک کتاب الکترونیکی یک صفحه فرود opt-in می سازند و برای دسترسی هرچه بهتر کاربران تصویر کتاب را در منوی کناری تمام صفحات سایت قرار می دهند


صفحه فرود Click Through


در طراحی سایت و در اینگونه صفحات حتما یک یا چند link و یا دکمه وجود دارد که کاربر با کلیک بر روی آن به صفحه دیگر refrence داده می شود. پر اهمیت ترین هدف از ارائه این گونه صفحات click کاربر بر روی لینک و یا لینک هایی است که وی را به صفحه پرداخت راهنمایی می کند در حقیقت کاربرد این صفحات افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به هدف می باشد. این نوع از لندینگ پیج ها بیشترین بهره را در بین بقیه دارند.



اهداف اصلی لندینگ پیج چیست؟


1.    افزایش فروش
2.    افزایش مشتری و بهبود بازخورد
3.    ایجاد روابط تجاری
4.    دریافت اطلاعات شخصی از کاربران
5.    برندینگ

کات کلیدی درباره لندینگ پیج
نکات کلیدی درباره لندینگ پیج 

18 نکته کاربردی و اساسی درباره صفحه فرود


1.    صفحه فرود مانند یک معامله win to win عمل می کند و شما نباید یک طرفه از کاربران خود فقط درخواست داشته باشید. برای مثال اگر شما از کاربر طلب کنید تا email خود را وارد کند ولی در مقابل هیچ مورد مجانی و ارزشمندی را ارائه ندهید طبیعتا کاربر هم هیچ رقبتی نشان نخواهد داد ولی در عوض اگر شما کدهدیه،تخفیف برای برخی محصولات،شرکت در جشنواره و … را بدهید قطعا کاربر نیز تمایل بیشتری به تبادل اطلاعات با شما خواهد داشت .
2.    شرایطی مهیا کنید تا کاربر از درج اطلاعات شخصی خود ترس و واهمی نداشته باشد و محفوظ بودن اطلاعات خود را حس کند.
3.    صفحه لندینگ پیج را متانسب با قصد خود (دانلود کتاب،فروش لباس تابستانی،فروش لوازم خانگی و…) طراحی کنید.
4.    اگر قصد از لندینگ پیج ثبت نام کاربر در وب سایت می باشد تا حد امکان که میتوانید فرایند را ساده طراحی کنید تا تعداد ثبت نامی بیشتری داشته باشید با طراحی سایت ساده و کاربر پسند برای کاربر نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.
5.    به هیچ عنوان از مطالب کپی شده در لندینگ پیج خود استفاده نکنید.وقت بگذارید و متن های کوتاه ولی تاثیر گذار تولید کنید.
6.    برای تاکید روی یک نکته یا یک ویژگی خاص (برای مثال 80 درصد تخفیف تا پایان زمستان) آن را چندین بار به نحوه های گوناگون در متن خود تکرار کنید تا در ذهن مخاطب ثبت شود.
7.    خدمات،خصیصه یا یک اطلاعات ویژه به صورت “free” برای مخاطب انگیزه ایجاد  کرده و “هدیه دادن” کاربر را هیجان زده می کند سعی کنید رایگان را زمینه لندینگ پیج خود کنید.
8.    به قولتان وفادار باشید. یکی از اصول بازاریابی اینترنتی برای جذب مخاطب دادن تعهد و قول می باشد اما همانطور که وعده دادید عمل کنید اگر یک کمپین جشنواره دارید و قرار است در ماه آینده به 20 نفر از شرکت کنندگان جشنواره یک میلیون تومان هدیه دهید این کار را طبق زمانی که گفتید و بدون عیب انجام دهید.به اصول بازاریابی عمل کنید تا جواب خوبی بگیرید
9.    از اآمار حقیقی و بااشاره به منبع استفاده کنید،به گفته Think With Google حدود ۶ نفر از هر ۱۰ کاربر اینترنت خرید اینترنتی را با موبایل یا تبلت شروع میکنند و ادامه خریدشان را با کامپیوتر انجام میدهند.
10.    از ویدئو کلیپ استفاده کنید. بسیاری از کاربران علاقه ای به مطالعه و خواندن متن ندارند و دوس دارند تمامی مطالب را به صورت تصویری و صوتی ببینند و بشنوند. در دیجیتال مارکتینگ، ویدئو ابزار مناسبی برای جلب توجه مخاطب می باشد و نرخ کلیک را افزایش میدهد همچنین باعث می شود کاربران مدت بیشتری در صفحه بمانند. یادتان باشد یک ویدئو با زمان مناسب و هدفمند با موضوع شما تولید کنید تا برای کاربر دلنشین و اثربخش باشد.
11.    رنگ ها یکی از عناصر حیاتی و اساسی برای رساندن منظور شما به کاربر است. رنگ ها علاوه بر جذابیت صفحه به کلیک کاربر،مدت زمانی که کاربر در صفحه حضور دارد و حتی بر فروش تاثیر به سزایی می گذارد
12.    لندیگ پیج خود را ساده طراحی کنید. شلوغ کاری در  صفحه لندینگ پیج تاثیر عکس بر قصد شما می گذارد و کاربر را گمراه میکند بعضی وقت ها در بعضی لندینگ پیج ها دیده می شود که DATA و اطلاعات زیادی قرار است در یک صفحه به کاربر داده شود و این غلط است در نتیجه منجر به خارج شدن کاربر از صفحه خواهد شد.

کات کلیدی درباره لندینگ پیج
نکات کلیدی درباره لندینگ پیج 


13.    در لندینگ پیج خود از علائم اعتماد استفاده کنید. نشان اعتماد یکی از موثرترین عواملی است که میتوانید از آن در صفحه خود استفاده کنید. از انواع مختلف نشان های اعتماد می توان بهترین نظرات کاربران،نشان همکاری،مشتریان شما،گارانتی و ضمانت پس از فروش،نماد اعتماد الکترونیک،دریافت جایزه و لوح تندیس از سازمان های معتبر نام برد.
14.    سعی کنید صفحه فرود خود را با تمامی دستگاه ها( کامپیوتر،تبلت،انواع موبایل ها و…) سازگار (ریسپانسیو) کنید تا کاربر با هر دستگاهی به خوبی بتواند صفحه را مشاهده کرده و با ان تعامل داشته باشد که این نکته در بهینه سازی سایت و سئو از اهمیت بالایی برخوردار است.
15.    از دکمه CTA جذاب و در عین حال کاربر پسند استفاده کنید این کار موجب می شود تا توجه کاربر را بیشتر جلب کند.
16.    از font های جذاب در اندازه مناسب استفاده کنید . بهره بردن از متن ها در اندازه های نا مناسب خیلی ریز و یا خیلی درشت خواننده را دلسرد می کند در نتیجه احتمال کامل خواندن آن متن بسیار پایین خواهد بود.
17.    از هرگونه المان ،منو،header ،footer و هر  که نه تنها در این صفحه کمکی به کاربر نمیکند بلکه منجر به گمراهی وی می شود پرهیز کنید.
18.    با خود داری هرچه بیشتر از لینک های خارجی اجازه دهید به کاربران خود تا زمانی در سایت شما بمانند و همچنین bounce rate را کاهش دهد و در بازاریابی اینترنتی کمک شایانی میکند

مقالات مرتبط
 


دیجیتال مارکتینگ و انواع بازاریابی اینترنتی

بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟

6 راز موفقیت برای نویسندگان متن های سئو(Seo)

نظرات کاربران
مجیدی

به صفحات اصلی میگن لندینگ پیج ؟ صفحه فرم هم لندینگ هست؟

0 0

مجیدی

به صفحات اصلی میگن لندینگ پیج ؟ صفحه فرم هم لندینگ هست؟

0 0

نازنین صادقی

سلام صفحه اول سایت هم میشه صفحه فرود یا landing باشه؟

2 0

کیوان

اگر از زبان بومی کاربران استفاده نشود، آیا آسیب و ضرری به سئو سایت وارد می شود؟

2 0

شرکت پافکو

وقتی می توانید سیستم مدیریت محتوا (CMS) را با زبان های دیگر به کار ببرید، باید همیشه آن را متناسب با زبان کاربران تنظیم کنید. این کار باعث می شود تجربه کاربر بیشتر شده و بهتر جذب گردد که متعاقبأ سئو سایت تان را بهتر خواهد کرد.

1 0

آریایی

هزینهء یک طراحی سایت چقدر می باشد؟

1 0

شرکت پافکو

درود.
هزینه طراحی سایت بستگی به نیاز های شما دارد . ممکن است سایتی ساده بخواهید با هزینه ارزان می توان آنرا آماده کرد ، اما ممکن است سایتی مدرن تر ، پر کاربرد تر و پویاتر بخواهید که قطعا هزینه اش متفاوت تر خواهد شد . برای دریافت مشاوره با شماره 41986 تماس حاصل نمایید.

2 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از گذاشتن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید