مقالات بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی و چهار نکته برای سئو موثرتر در B2B

بازاریابی اینترنتی و چهار نکته برای سئو موثرتر در B2B

سئو و بهینه‌سازی موتورهای جستجو می‌تواند در دنیای فنی و پر از تغییرات برای بازاریابان B2B با چالش‌های بسیاری برای جهت‌گیری در این زمینه همراه باشد. استراتژی‌های سئو به شرکت‌ها کمک می‌کند تا ترافیک سایت خود را از طریق بالا بردن رتبهٔ خود در نتیجهٔ جستجوی موتورهای جستجو افزایش دهند.

سئو می‌تواند به بازاریابان B2B کمک کند تا مشتریان را از طریق وب‌سایت هدف بگیرند و آن‌ها را به سمت سایت شما روانه کنند و یک مکالمهٔ آنلاین را برای فروش جلو ببرند. اما طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در سال 2014 برای بازاریابی جستجو توسط نرم‌افزار تجزیه و تحلیل BrightEdge، 55% پاسخ‌دهندگان گفتند محتوی آن‌ها باید برای موتورهای جستجو قابل‌دسترس تر باشند. در این مقاله چهارراه برای ارتقای استراتژی سئو B2B آورده‌ایم.

بازاریابی اینترنتی و چهار نکته برای سئو موثرتر در B2B
شکل 1 : business To business

نیازهای مشتریان خود و اینکه چگونه جستجو می‌کنند را درک کنید.

بر طبق نظر استفان اسپنچر، کارشناس سئو، بازاریابان سه گروه اصلی مخاطب دارند که می‌خواهند آنها را از طریق سایت جذب کنند.

دستهٔ اول مشتریان فعلی شما هستند، دستهٔ دوم مشتریان آیندهٔ شما هستند و دستهٔ سوم افراد تأثیرگذار هستند، متشکل از کارشناسان اینترنت، کسانی که وبلاگ دارند و افراد مشهور که در شبکه‌های اجتماعی افراد زیادی آن‌ها را دنبال می‌کنند.

بازاریابان اغلب افراد تأثیرگذار را نادیده می‌گیرند و درست است که این دسته از افراد منحصربه‌فرد مشتریان فعلی یا بالقوه نیستند ولی آنها می‌توانند به شما اعتبار بدهند و ترافیک وب‌سایتتان را افزایش دهند. علاوه بر این، بازاریابان B2B نیاز دارند تا انواع جستجویی که مخاطبین اینترنت انجام می‌دهند را تجزیه و تحلیل کنند. پیش‌بینی برای اینکه در مورد چه محتوی‌ای خود را قوی‌تر کنید، از طریق جستجو برای انواع مختلف اطلاعات مثل این که در چه قسمت‌هایی مشتریان بیشتر جستجو می‌کنند، باعث می‌شود مشتریان بیشتری به سمت شما بیایند.

گسترش واژه‌های جستجو                                

درک ادموند، بنیان‌گذار و شریک مدیریت در KoMarketing در بوستون که شرکت بازاریابی B2B متخصص در سئو و شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوی است، می‌گوید بازاریابان B2B باید به خاطر بسپارند که نباید استراتژی سئو خود را به تعداد انگشت‌شماری از لغات محدود کنند. درعوض ممکن است صدها یا هزاران کلمه یا عبارت که یک کسب‌وکار ممکن است بخواهد به رتبه بسیار بالایی در آن‌ها برسد وجود داشته باشد. ادموند می‌گوید: "بدیهی است در دنیای بازاریابی که می‌تواند بسیار طاقت‌فرسا باشد، به‌خصوص که اگر شما در حال انجام کارهای مختلف باشید، این عالی است که روی تعداد زیادی از واژه‌های کلیدی برای افزایش رتبهٔ سئو کار کنید."

تقویت رابطه خود با IT

بسیاری از جزییات فنی و تکنیکال در این موضوع که چگونه موتورهای جستجو به‌راحتی می‌توانند وب‌سایت شرکت شما را پیدا کنند، تأثیر می‌گذارند. URL ها باید به‌وضوح آدرس‌دهی شده باشند و با لغات و شماره‌های واضح بیان‌شده باشند. ساختار لینک سایت باید منطقی را دنبال کند و شامل اطلاعاتی که اولویت دارند باشد و فقط با چند کلیک با صفحه اصلی فاصله داشته باشد. در حالی که مدیریت وب‌سایت شما ممکن است توسط بخش IT به کار گرفته شود. بازاریابان نیاز دارند که در مورد این مسائل راهنمایی شوند اسپنچر می‌گوید: "من به این مردم پیشنهاد می‌کنم در مورد سئو مطالعه کنند". همچنین او می‌گوید: "حتی اگر آن‌ها نمی‌خواهند کارشناس سئو شوند، به قدر کافی یاد خواهند گرفت که بدانند از آن‌ها چه چیزی خواسته شده است". سایت‌هایی نظیر Moz و موتورهای جستجو منابع شناخته شده‌ای هستند و جای خوبی برای بازاریابان B2B برای شروع کار است.
 

یکپارچه‌سازی بازاریابی محتوا و استراتژی‌های شبکه‌های اجتماعی

در سپتامبر 2013 گوگل تمام کلیدواژه‌های جستجوی دیتا را رمزگذاری کرد و به‌طور مؤثر اطلاعات جستجو سازمانی را از Google Analytics از بین برد که این به این معنی است که بازاریابان دیگر نمی‌توانستند لغاتی که مردم برای جستجو استفاده می‌کردند که از طریق آن لغات به سایت‌های برتر در مورد آن‌ها دسترسی پیدا کنند را از طریق موتور جستجو ببینند.

بازاریابی اینترنتی و چهار نکته برای سئو موثرتر در B2B
شکل 2 : استراتژی شبکه های اجتماعی

طبق گفتهٔ پائولو آلتو، بر اساس گزارش Regalix مبتنی بر تحقیق در کالیفرنیا در مورد جایگاه بازاریابی جستجو در سال 2014، 56% پاسخ‌دهندگان می‌گویند بازاریابی محتوا و کارهایی که برای بهینه‌سازی سایت انجام دادند کاملاً یکپارچه بودند. اسپانچر می‌گوید یک راه برای انجام این کار این است که کاربران شبکه‌های اجتماعی را ترغیب کنید تا محتوی شما را به اشتراک بگذارند و یا به سایت شما بک لینک بزنند، که با انجام این کار شما بازدیدکنندگان وب‌سایتتان را افزایش می‌دهید.

نگه‌داشتن خود در رتبهٔ بالاتر سئو یک فرایند پیوسته است، اما این به بازاریابان این فرصت را می‌دهد تا در این محیط بسیار متغیر به‌وسیلهٔ این تکنولوژی به سطح خود در رقابت پی ببرند.

اسپانچر می‌گوید: "اگر شما زیرک و انعطاف‌پذیر و در تفکرات خود آینده‌نگر باشید می‌توانید دور رقبای خود یک دایره بکشید و آن‌ها را محدود کنید."

مقالات مرتبط


چرا باید برای بازاریابی اینترنتی سایت داشته باشیم؟

بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

نظرات کاربران
ناصری

سلام میشه درباره b2b بیشتر توضیح بدید ؟؟ ممنون

1 0

خسروی

سلام خرید بک لینک آیا کلاه سیاه است یا کلاه سفید و برای سئول سایت چه تاثیری دارد؟

1 0

مرادی

سئو کلاه سفید و کلاه سیاه چیست؟

2 0

شرکت پافکو

کلاه سفید شامل تکنیکهای استانداردی است که خود موتورهای جستجو تایید کرده و برای بهبود سئو پیشنهاد میدهند. این روشها در درازمدت تاثیرگذار بوده و پایداری بالایی دارند. تکنیکهایی که موتورهای جستجو شما را از آنها منع کرده اند و درصورت مشاهده سایت شما را جریمه کرده و از نتایج خود حذف میکنند را سئو کلاه سیاه مینامند.

1 0

سهیلا خزوند

چند نمونه از دیجیتال مارکتینگ را اشاره می کنید چیه؟

1 0

رامبد

یک راهنمایی می خواستم. لطفاً بفرمایید که نکات سئو در خدمات تولید محتوای سئو رعایت می شود یا نه؟ مورد بعدی که برام مهم هست، آیا شما برای خدمات سئو قرارداد هم می بندید؟
برای دریافت مشاوره رایگان چگونه اقدام کنم؟

1 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از گذاشتن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید