مقالات بازاریابی اینترنتی

بازاریابی محتوا چیست (Content Marketing)؟

بازاریابی محتوا چیست (Content Marketing)؟

بازاریابی محتوا چیست (Content Marketing)

امروزه توجه خریداران و مصرف کنندگان به تبلیغات سنتی کمتر از قبل شده است. آنها مهارت گشت و گذار در اینترنت و کسب اطلاعات از وب سایت ها را به خوبی فراگرفته اند و محتوا و اطلاعات سایت ها را با هم مقایسه می کنند. به علت در دسترس بودن اینترنت، تبلیغات آنلاین بیشتر از تلویزیون و مجله و رسانه های دیگر تاثیر گذار است.

خریداران هوشمندانه تر انتخاب می کنند و با اطلاعات کامل تر نسبت به گذشته خرید می کنند، چون براحتی می توانند اطلاعات آنلاین کسب کنند و درباره برندها، خدمات و محصولات جستجو و مقایسه کنند و تصمیم بگیرند.

بازاریابی محتوا چیست (Content Marketing)؟
بازاریابی محتوا

طبق گفته سایت مارکتو:
81 درصد از تحقیقات خریداران قبل از مراجعه به فروشگاه ها بصورت آنلاین انجام می شود.
آمارها نشان می دهد مصرف کنندگان به طورمتوسط 79 روز قبل از خرید شروع به تحقیقات می کنند و حالا می توان اهمیت بازاریابی محتوا را درک کرد و به این سوال پاسخ داد:

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا که یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ است، فرایندی است برای ایجاد محتوای باکیفیت بالا و ارزشمند برای راهنمایی خریداران و مصرف کنندگان و معرفی برند خود و جذب مشتری.


محتوایی که باعث افزایش اعتبار و میزان اعتماد مشتریان به شما شود.

ارائه محتوای با کیفیت چه منافعی دارد؟

1-افزایش آگاهی از برند شما: هنگامی که خریداران و مصرف کنندگان در حال جستجوی اطلاعات هستند، ناخودآگاه برند شما نیز دیده می شود.


2-افزایش اولویت: اگر بتوانید محتوای با ارزشی در اختیار کاربران قرار دهید و نتیجه جستجوکاربران ،مطالب شما باشد در نتیجه در صنعت خود در این زمینه پیشتاز خواهید بود و در لیست جستجوی خریداران در اولویت های بالا قرار خواهید گرفت.

3- با کمترین هزینه بیشتر دیده می شوید: این یک استراتژی کوتاه مدت نیست بلکه همیشگی است و محتویات ارزشمند بعنوان یک کتابخانه و رفرنس همیشه در دسترس خریداران بوده و آنها را شگفت زده خواهد کرد.

چگونه محتوای جذاب طراحی کنیم؟

منظور از طراحی چیزی بیشتر از طرح های رنگی و عکس های استوک است. پروسه تولید محتوا برای هر تیم بازاریابی و حتی برای هر یک از اعضای تیم متفاوت است.

ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا

استراتژی بازاریابی محتوای موثر بر دو ستون استوار است که امیدوارم شما آن ها را داشته باشید:

  • مجموعه ای از افراد استراتژیک و قوی و
  • درکی از روند معمول خریدار ها.

هر محتوایی باید به گونه ای باشد که در هر مرحله از روند خرید مشتری، او را به آرامی به مرحله بعد هدایت کند.


بازاریابی محتوا و رسانه های اجتماعی

بازاریابی محتوا چیست (Content Marketing)؟
بازاریابی محتوا و رسانه های اجتماعی


رسانه های اجتماعی یکی از ابزارهای اصلی برای کمپین بازاریابی محتوا با استفاده از تولید محتوای الکترونیکی ، به خصوص بخش های سرگرم کننده تر و پیشرفته تر آن هستند. رسانه های اجتماعی از سه نظر باعث بهبود محتوای شما می شوند:

آن چه که رسانه های اجتماعی برای شما انجام می دهد این است که، به اشتراک گذاری محتوای شما در کانال های رسانه های اجتماعی تجاری خود، یک فرصت سریع، قابل تنظیم و رایگان برای ارتباط با مخاطبان مورد نظر شما است.

اکثر شبکه های اجتماعی اجازه برخی از تبلیغات به ازای پرداخت هزینه را می دهند. تطبیق آمار جمعیتی شبکه با افراد نام تجاری خودتان، به شما در زمینه تعیین اینکه کجا سرمایه گذاری کنید، کمک خواهد کرد.

با ارزش ترین، اما سخت ترین چیزی که بازاریابی محتوا در رسانه های اجتماعی به شما می دهد این است که به جایی برسید که مخاطبان شما محتوای شما را در کانال ها و صفحه ها و شبکه های خودشان به اشتراک بگذارند.

هر شبکه اجتماعی انواع مخاطبین خاص خود را دارد. مخاطبین خود را به دموگرافیک شبکه تطبیق دهید تا دریابید که مخاطب هدف شما کجا و در کدام شبکه اجتماعی آنلاین می شوند و ممکن است به اشتراک گذاری مطالب شما بپردازند. اجازه دهید تفاوت بین شبکه های اجتماعی را بررسی کنیم:


فیس بوک

فیس بوک هنوز هم بزرگ ترین شبکه اجتماعی است و هم چنان که به سرعت رشد می کند، به سرعت تغییر نیز می کند. در سال 2017 تعداد کاربران فیس بوک از مرز 2 میلیارد نفر گذشت!


توئیتر

بازارهای نوظهور 78 درصد از ترافیک در توییتر را تشکیل می دهند و هند به عنوان یکی از سریع ترین آن ها در رشد است. از لحاظ آمار رسمی، بیشتر کاربران توئیتر افرادی هستند که اخیرا از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و در مناطق شهری زندگی می کنند.


لینکدین

LinkedIn معمولا به عنوان شبکه اجتماعی حرفه ای شناخته می شود و واضح است که کاربران آن نیز جدی هستند. 66 درصد از ارجاع های اجتماعی به وب سایت های شرکت ها از LinkedIn می آید، برای مقایسه بد نیست بدانید که 17 درصد ین ارجاعات از فیس بوک و 14 درصد از توییتر می آید. نگاهی به آمار جمعیت نشان می دهد که LinkedIn از تمام کانال های اجتماعی بزرگ، دارای بیشترین درصد دانش آموزان تحصیل کرده و افراد با درآمد بالا است.


پینترست

بازاریابی محتوا چیست (Content Marketing)؟
بازاریابی محتوا با پینترست


مصرف کننده ها pinterest را دوست دارند. چهل و هفت درصد از خریداران آنلاین، دلیل خریدشان توصیه پینترست بوده است و پینترست 4 برابر درآمد بیشتری را نسبت به توئیتر تولید می کند. کاربران پینترست را غالبا زنان ثروتمند تشکیل می دهد.


بازاریابی محتوا و سئو

همان طور که مراحلی را برای موفقیت محتوای خود در شبکه های اجتماعی طی کردید، برای کمک به موفقیت محتوای خود در موتورهای جست و جو نیز باید کارهایی انجام دهید. استفاده از بهترین شیوه های سئو در محتوا می تواند با بهتر کردن موقعیت سایت شما در لیست رتبه بندی گوگل تاثیر خوبی بگذارد.

بازاریابی محتوا چیست (Content Marketing)؟
بازاریابی محتوا و سئو

  • از کلمات کلیدی (به طور طبیعی) استفاده کنید: کلمه کلیدی اصلی برای محتوای خود را تعیین کنید، چند واژه مترادف و چند کلمه کلیدی مرتبط با آن شناسایی کنید. سپس اطمینان حاصل کنید که از آن ها در محتوا، سر فصل ها و محتوای صفحه خود استفاده می کنید. با این وجود، در انجام این کار افراط نکنید. موتورهای جستجو با محتوای یک یا دو کلمه کلیدی "پر" شده اند. محتوا را برای خواننده بنویسید، اما مطمئن شوید که کلمات مهم و کلید در آن وجود داشته باشد.
  • لینک های طبیعی ایجاد کنید: ایجاد لینک از منابع اسپم واقعا می توانند به موقعیت سایت شما در موتورهای جستجو آسیب برسانند. با متخصصان صنعت که محتوای شما را به اشتراک میگذارند لینک ایجاد کنید. همچنین لینک هایی از وب سایت های با کیفیت بالا به شما کمک خواهد کرد.
  • رسانه: شامل تصاویر و ویدئو (با عناوین توصیفی و متن alt) در پست های وبلاگ و صفحات فرود، که تجربه کاربر را بهبود می بخشند، میزان پرش و بیرون رفتن از سایت را کاهش می دهند و موقعیت شما را در گوگل را بهبود می بخشند.
  • استحکام یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب، در ارائه اطلاعات و پاسخ هایی است که مخاطبان هدف شما دنبال آن هستند، اما کار سخت شما بی ارزش و بی عاید می شود، اگر آنها نتوانند محتوای شما را پیدا کنند! اطمینان حاصل کنید علاوه بر این که محتوا را برای کاربر ایجاد می کنید، موتورهای جستجو نیز به آن علاقه مند باشند.


از رهبری گرفته تا فروش با بازاریابی محتوا

خریداران و مصرف کنندگان امروز توانمند و مستقل هستند و بازاریاب های متقلب آن ها را در جایی که هستند ملاقات می کنند. یک بازاریابی محتوای قوی که به نام تجاری شما کمک خواهد کرد که با مخاطبان خود در همه مراحل چرخه خرید ارتباط برقرار کنید و آن ها را جذب کنید.

 

کارشناسان مجرب و خبره ما پاسخگوی سئوالات شما در حوزه مدیریت محتوای آموزشی و نمونه تولید محتوای الکترونیکی می باشند. در صورت تمایل به گرفتن مشاوره در هر یک از موارد ذیل با ما در ارتباط باشید:

  • امکانات "شرکت تولید محتوا" و "نمونه تولید محتوا"
  • "تعرفه تولید محتوا" الکترونیکی و "سفارش تولید محتوا"
  • کاربردهای " محتوای الکترونیکی " و شرایط برگزاری "آموزش نرم افزار تولید محتوای الکترونیکی"
  • مزیت های "بازاریابی محتوا چیست" و بهترین شیوه "تولید محتوا چیست"
  • بهترین روش استفاده از "بازاریابی محتوا" و "تولید کانتنت"
  • آشنایی با نحوه "تولید محتوا" سئو بیس و "مزایا و معایب محتوای الکترونیکی"
  • مزایای بکارگیری "نرم افزار تولید محتوای آموزشی" و "نرم افزار آموزش تولید محتوای الکترونیکی "
  • "قیمت تولید محتوا" و "فروش تولید محتوا"
  • مشخصات فنی "تولید محتوای الکترونیکی چیست؟" و "تولید محتوای الکترونیکی چیست"
  • مقایسه "تولید محتوای دیجیتال" با "روش های تولید محتوا"
  • بررسی "خدمات تولید محتوا" و آشنایی با "اسکورم"
  • ویژگی های "محتوای الکترونیکی سرگرم کننده"

مقالات مرتبط


چرا باید برای بازاریابی اینترنتی سایت داشته باشیم؟

بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

نظرات کاربران
المیرا

به نظر شما ماندگارترین تکنیک بازاریابی محتوا چیه؟

1 1

امامی

بازاریابی محتوا چه اهدافی در پی دارد؟ لطفاً بفرمایید بهترین تکنیک های بازاریابی محتوا چیست؟

1 0

محدثی

چه عواملی بر رتبه سایت در نتایج گوگل تاثیرگذارند؟

2 0

شرکت پافکو

بیش از 200 فاکتور اصلی برای تعیین رتبه صفحات در نتایج گوگل وجود دارند که در حال حاضر همه آنها را نمیدانیم، ولی موتورهای جستجو بعضی از مهمترین و تاثیرگذارترین فاکتورها بر سئو را معرفی کرده اند: بک لینک: لینک ورودی به سایت بعنوان یک رای مثبت برای آن درنظر گرفته میشود و بک لینک از سایتهایی با اعتبار صفحه بالاتر تاثیر بیشتری بر سئو شما خواهند داشت. فاکتورهای سئو درونی و محتوا: رعایت قواعد و اصول در تمام بخش‌های یک نوشته شامل عنوان صفحه، سئو توضیحات متا، بهینه سازی تصاویر، درصد حضور کلمات کلیدی، لینکهای خروجی، تگ های HTML. سن دامنه: دامنه‌های قدیمی تر از نظر موتورهای جستجو اعتبار بیشتری دارند. بروزرسانی مرتب: ارسال مطالب جدید بصورت مستمر و با کیفیت مناسب تاثیر بسیار زیادی بر سئو سایت شما خواهد داشت. حتی اگر محتوای قدیمی سایت خود را نیز ویرایش و تکمیل نمایید هم از دیدگاه گوگل سایتی بروز و پویا محسوب خواهید شد.

1 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از گذاشتن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید